Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
12 Kasım 2013, 14:31
#35241
Twin adlı üyeden alıntı
cümleten selamın aleykum. Herkese hayırlı günler dilerim. Şuanda ybr125 kullanıyorum ve motoru büyütme Cbr250 veya o paralara alabileceğim gsr600, er5, cbf500 gibi motorlardan aklıma giriyordu fakat başımıza gelen acı bir olaydan sonra tamamiyle yüksek hacimli motor sevdasindan vaz geçmiş bulunuyorum.
Ybr125'ten cbr125'e geçmeyi düşünüyorum. Bunun sebebleri;
1. Honda markası ve servis ağı avantajı
2. Cbr125'in grenaj'lı bir motor olması sebebiyle daha az rüzgar tutucak olmam.
3. Yedek parça ucuzluğu ve gezmeyi seven birisi olduğumdan dolayı motorun su soğutmalı olması.
Sebebleri mi belirttim, izninizle sorularımı sormak isterim. Sadece yeni kasa kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
1. Cbr125'in 100 km'de yakıt tüketi mi kaç lt? Kullanım tarzınız ve genelde kaç km hızlar arasında seyehat ettiğinizi de yazarsanız daha net bilgilere ulaşırız. Bu arada uzun yol yapanlar olduysa şehir içi ne kadar yakıt tükettiğini ve şehir dışı tüketimin nasıl olduğunu yazmalarını rica edicem.
2. Benim bildiğim cbr125'in tek sağ veya sol grenajı 56 lira doğru mudur?
3. Servis bakımları kaç km'de bir yapılıyor? Bakımlara göre ne kadar servis ücreti oduyorsunuz?
Sağlıcakla kalmanız dileğiyle, Allah'a emanet olun. Dikkatli sürün
hız konusunda
2 kişi 110 ile rahatlıkla gidiyor 6.viteste
1.vites 40
2.vites 60
3.vites 80 90
4.vites 115
5.vites 127
6.137 gördüm düz rüzgarsız yolda rampada 152 gördüm.
bakımlar 1000 ve 4000 e girdim. 1000 için 25 tl sadece yağ 4000 için 100 tl aldılar.
100 km de 10 - 15 tl arası yakıyor.
vergisi 100 tl
Reklamlar
-
12 Kasım 2013, 14:33
#35242
141 km görüm 30 dk önce eğimli yolda..........
-
12 Kasım 2013, 14:55
#35243
şu ana kadar İzmir'de yaşayan birisi olarak henüz eğimli yolda basma gibi bir şansım olmadı ancak düz rüzgarsız yoldada bir türlü 130 u geçmiyor. tamam çok büyük bir beklentim yok, motosikletin hacmi belli sonuçta ama boydan mı kilodan mı veya bi numarasımı var bu işin. Nasıl yapıyorsunuz ?
Ölmek için degil, Ölene kadar...
-
12 Kasım 2013, 14:59
#35244
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
141 km görüm 30 dk önce eğimli yolda..........
Abi cbr ybr'den daha mantıklı olucak gibi geliyor. 2 kişide olsam hayal kırıklığına uğratmaz fazla. Hem rüzgar daha az yorar. Zaten büyük hacimli motor düşüncelerini kafamdan silmeme sebeb olan düşünceler bir bakıma biz motoru zevk için alıyoruz, sağa sola gidip gezmek için. Olupta 250cc ve üzeri büyük hacimli bir motorda 130+ hızlarda nereye bakıcan da ne görücen sanki? Eğer amaç gezmek ve bundan zevk almaksa 125cc hem yakıt, hem bakım masrafları hemde parça olarak çok daha uygun ve yeterli bir motor. İmkan yakaladığım anda ybr'yi satıp cbr'a telfi edicem gibi geliyor.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
12 Kasım 2013, 15:02
#35245
Valla abilerim siz hızları yazmışsınız bnm Motor 1200 kmde bugün 2 km yolda 115i geçmedi 6.viteste dylon ezdi geçti motoru
:(((
-
12 Kasım 2013, 15:03
#35246
gurkantosun adlı üyeden alıntı
şu ana kadar İzmir'de yaşayan birisi olarak henüz eğimli yolda basma gibi bir şansım olmadı ancak düz rüzgarsız yoldada bir türlü 130 u geçmiyor. tamam çok büyük bir beklentim yok, motosikletin hacmi belli sonuçta ama boydan mı kilodan mı veya bi numarasımı var bu işin. Nasıl yapıyorsunuz ?
rampa aşşağı basarak oluyor.........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
12 Kasım 2013, 15:05
#35247
Honda Dylan bizde de vardı 3 tane geçti elimizden. O motor 16 hp su doğutma. 140 ibre var ve 2 kişi kadranı dipteki çubuğa kadar dayamayı başarıyor. O motor çok güzel bir motor. 2007-2008 kasaları tekrar aynı şekilde yeni model olarak üretseler gözüm kapalı alırım.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
12 Kasım 2013, 15:12
#35248
Twin adlı üyeden alıntı
Abi cbr ybr'den daha mantıklı olucak gibi geliyor. 2 kişide olsam hayal kırıklığına uğratmaz fazla. Hem rüzgar daha az yorar. Zaten büyük hacimli motor düşüncelerini kafamdan silmeme sebeb olan düşünceler bir bakıma biz motoru zevk için alıyoruz, sağa sola gidip gezmek için. Olupta 250cc ve üzeri büyük hacimli bir motorda 130+ hızlarda nereye bakıcan da ne görücen sanki? Eğer amaç gezmek ve bundan zevk almaksa 125cc hem yakıt, hem bakım masrafları hemde parça olarak çok daha uygun ve yeterli bir motor. İmkan yakaladığım anda ybr'yi satıp cbr'a telfi edicem gibi geliyor.
sürat bekleme.. düz yolda 110 sana sabit yetecek istedinmi zorlanarak 130 lara çıkacaksın rampa aşşağı ve uzun yolda 140 lara gelecek mutlu olacaksın.... granajları sayesinde daha az rüzgar alacaksın... enjeksiyon sayesinde biraz daha az yakacaksın... su soğutması sayesinde motoru hırpalayamayacaksın ama sağlam bir zincire dişliye bile sahip olamayacaksın...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:06 ----------
bu arada zincir dişli sesi seni rahatsız edecek.... hatta hemen değiştirmek isteyeceksin...
-
12 Kasım 2013, 18:26
#35249
arkadaşlar ben dün led sinyal taktım cbr'ıma fakat sinyal verirken yanıp sönmek yerine sadece sabit yanıyor. nasıl yaparım bilen var mı? yada kendi motosikletine uygulatan, uygulayan varmı??
-
12 Kasım 2013, 18:47
#35250
Bildiğim kadarıyla sabit ışık yanarsa Şase vs olabilir bi kontrol et derim
-
12 Kasım 2013, 20:34
#35251
Extreem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben dün led sinyal taktım cbr'ıma fakat sinyal verirken yanıp sönmek yerine sadece sabit yanıyor. nasıl yaparım bilen var mı? yada kendi motosikletine uygulatan, uygulayan varmı??
Dostum aynı sorun 2-3 hafta önce ybr'de başımıza geldi. Arkadaşımın motoruna led sinyal takalım dedik taktik ama sende de olduğu gibi sabit yanıyordu. 3 sinyal orjinal biri led denedik olmadı. 2 sinyal led 2 orj sinyal bağlı denedik olmadı.
Eee biz türk milletiyiz bizde pratik çözümler her zaman vardır en son motora 8 sinyal birden bağladık. 4'ü orj, 4'ü led. Her bir led sinyale birde orj sinyal bağladık. Öndeki sinyal bağlantı kablolarından ek kablo çekerek koltuk altına uzattık sinyalleri ve fazla ışık yaymasın diye elektrik bandıyla bantladık. Şuanda koltuk altında 4 sinyal var orj olanlar. O sinyaller de yanıyor led olanlarda. Biz öyle bir çözüm bulduk.
-
12 Kasım 2013, 21:06
#35252
Twin adlı üyeden alıntı
Dostum aynı sorun 2-3 hafta önce ybr'de başımıza geldi. Arkadaşımın motoruna led sinyal takalım dedik taktik ama sende de olduğu gibi sabit yanıyordu. 3 sinyal orjinal biri led denedik olmadı. 2 sinyal led 2 orj sinyal bağlı denedik olmadı.
Eee biz türk milletiyiz bizde pratik çözümler her zaman vardır
en son motora 8 sinyal birden bağladık. 4'ü orj, 4'ü led. Her bir led sinyale birde orj sinyal bağladık. Öndeki sinyal bağlantı kablolarından ek kablo çekerek koltuk altına uzattık sinyalleri ve fazla ışık yaymasın diye elektrik bandıyla bantladık. Şuanda koltuk altında 4 sinyal var orj olanlar. O sinyaller de yanıyor led olanlarda. Biz öyle bir çözüm bulduk.
can kardeşim zaten onda sıkıntı yok benimde aklıma gelen o direk ampulleri bağlar siyaha boyarım fakat bu işten anlayanlar yani elektronikçi yada elektrikçiler lazım bana :D ampul yerine kaç w, kaç ohm direnç kullanabilirim mesela eğer olmazsa sizin yaptığınızı yapacam bende zaten :D :D
-
12 Kasım 2013, 21:08
#35253
amat_007 adlı üyeden alıntı
Valla abilerim siz hızları yazmışsınız bnm Motor 1200 kmde bugün 2 km yolda 115i geçmedi 6.viteste dylon ezdi geçti motoru
:(((
Motor 3000-4000 km den önce tam performansına top speed'ine ulaşmaz. Dylanın seni geçebileceği durumlar hafif yukarı egimler ve önden rüzgarın siddetli olduğu zamanlar.
bomboş düz yolda cbr dan kacamaz ve kolat kolay geçemez
Ayrıca biriyle yarışıyorsan 127 den önce 6. vitesi kullanma 6'ya atıp motoru bayıltmışsın. 6. viteste 150 görüyor iniş aşşagı sen daha 115 tesin . Motor tork isterken sen 6'ya atıp torku düşürüyorsun.
motorun açılmış olsa ve 5. viteste olsan en az 125 -127 yaparsın ön kötü yan yana gidersiniz
Ayrıca karbüratörlü dylan zorlayınca 5 litreyi görürken sen 3.5 litreyi pek geçemessin. O habire benzinlikte durup cüzdan boşaltır sen devam edersin
-
12 Kasım 2013, 21:49
#35254
Aynen dogrudur katılıyorum
-
12 Kasım 2013, 22:10
#35255
Extreem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben dün led sinyal taktım cbr'ıma fakat sinyal verirken yanıp sönmek yerine sadece sabit yanıyor. nasıl yaparım bilen var mı? yada kendi motosikletine uygulatan, uygulayan varmı??
Kendi motoruma uygulamıştım aynı sorun bende de olmuştu.Led ampullerin wattı düşük olduğundan sinyal vermez çünkü flaşör çekim yapmaz.Ona uygun flaşör bulmalısın.Bir ustaya götür halleder benim ustam ona uygun bi flaşör ayarlamıştı 5 lira bişey
-
13 Kasım 2013, 00:41
#35256
[QUOTE=Ramazan Can;3201029]dişli zincir çok dandik hatta beş para etmez.. çok uzuyor ve ses yapıyor.. kaldırıp atacaksın zinciri yenisi ve kalitelisini alacaksın...
Zincir ve dişli marka ne olabilir fiyatlar neler performans değişir mi ?
-
13 Kasım 2013, 02:05
#35257
Extreem adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben dün led sinyal taktım cbr'ıma fakat sinyal verirken yanıp sönmek yerine sadece sabit yanıyor. nasıl yaparım bilen var mı? yada kendi motosikletine uygulatan, uygulayan varmı??
Twin adlı üyeden alıntı
Dostum aynı sorun 2-3 hafta önce ybr'de başımıza geldi. Arkadaşımın motoruna led sinyal takalım dedik taktik ama sende de olduğu gibi sabit yanıyordu. 3 sinyal orjinal biri led denedik olmadı. 2 sinyal led 2 orj sinyal bağlı denedik olmadı.
Eee biz türk milletiyiz bizde pratik çözümler her zaman vardır
en son motora 8 sinyal birden bağladık. 4'ü orj, 4'ü led. Her bir led sinyale birde orj sinyal bağladık. Öndeki sinyal bağlantı kablolarından ek kablo çekerek koltuk altına uzattık sinyalleri ve fazla ışık yaymasın diye elektrik bandıyla bantladık. Şuanda koltuk altında 4 sinyal var orj olanlar. O sinyaller de yanıyor led olanlarda. Biz öyle bir çözüm bulduk.
o kadar zahmete gerek yoktuki 8 sinyal falan 5tl ye farklı bir sinyal flaşorü işinizi görür benim cbrda öyle arkada led var...sadece flaşörü değiştirmişler şimdi normal yanıyor bence öyle yapın boşa kablo çekip fazlalık yapacagına bir oto elektrilçiye gidin flaşörü değiştirsin...aynısı hyosungdada başıma geldi sanırım şahin flaşörü takmıştı elektrilçi arkadaş
-
13 Kasım 2013, 14:47
#35258
Merhaba beyler Mart Nisan da bir CBR alacağım lisede okuyorum Mart Nisan gibi de ehliyetim olacak ve alacağım motor üniversiteye kadar ben de olacak ben Ayda 2 3 kez 100 kmlik yol yaparım arkamda biri ile ve alacağım motor ilk motorum olacak ama daha önce motor kullandım biliyorum az bir şey sürmeyi yani 125lik mi almalıyım 250lik mi 2sinide aynı masrafı yaparım. Fiyat farkı belli zaten sorun değil ama ilk motor olacağı için hangisi olmalı bilemedim yardımcı olur musunuz ?
-
13 Kasım 2013, 19:37
#35259
fearlesboyy adlı üyeden alıntı
o kadar zahmete gerek yoktuki 8 sinyal falan 5tl ye farklı bir sinyal flaşorü işinizi görür benim cbrda öyle arkada led var...sadece flaşörü değiştirmişler şimdi normal yanıyor bence öyle yapın boşa kablo çekip fazlalık yapacagına bir oto elektrilçiye gidin flaşörü değiştirsin...aynısı hyosungdada başıma geldi sanırım şahin flaşörü takmıştı elektrilçi arkadaş
tamamdır ben biraz daha gezeyim sanayide .s
-
14 Kasım 2013, 01:24
#35260
Bi yardımcı olacak yok mu bana ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler