geçen hafta hgs aldım abi o nekadar dandik birşeydir bildiğin adi çıkartma motorun neresine takıcam şaşırdım ön camı düşündum altına taksam gişede okumıcak üstüne taksam motoru yıkarken yada yağmur çamur düşecek yada biri söküp götürecek aklıma en yatan kaska yapıştırıp üstüne şeffaf bant çekmek oldu ama daha yapmadım yaza kadar bekliyeyim bakalım dedim attım ruhsatın arasına hgs yi yaratıcı fikirlere açığım önerileriniz varmı yada kullanan ?
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
eyvallah babacan
ya arkadaslar bir haftadır filan araştırıyorum kesin kararım bu motor.. yalnız 2.el alacağım ama pek güvenemiyorum. haliyle herkes motorunu türkiyenin en temiz motoru gibi satmaya çalışıyor. ne önerirsiniz ikinci elde kriterlerim ne olmalı. kasalarını ve özelliklerini siz biliyorsunuz model ve kilometre konusunda şunun altında olmamalı dediğiniz özellikler varmı.
birde bu benim ilk motorum olacak. başlangıç için ideal olduğunu düşünüyorum. hiç motorsiklet kullanmadım bir iki defa kısa mesafe scooter hariç. 10 yıllık otobüs ve otomobil şoförlüğüm var vitesliye alışmam çok zor olmaz diye düşünüyorum ? sizce önce scooter alıp iyice öğrenmelimiyim.? bi kaç ay sonra ulan bumumuymuş diyip satmakla ve vitesliye geçmekle uğraşmayayım diyorum direk vitesliyle öğrensem iyi olacak. çünkü tüm forumlarda önce scooter alın filan diyorlar. altın elbiseli adam diye birinin video linkini verip duruyolar.
şimdiden teşekkürler.
Öncelikle hoş geldin ben 17 yaşındayım ve çok nadiren araba süren birisiydim bende senin gibi sadece 1 kereye mahsus ve kısa bir mesafede scooter sürmüştüm ama Honda cbr 125 r yavaş sürdükten sonra mümkünse düşük devir yüksek vites kullanmanı tavsiye ederim o zaman rahat sürersin en azından kedini hazır hissedinceye kadar dediğimi yap (örneğin ben 4.000-5.000 devir arası vites atan biriyimdir 5 vitesde 50 ile giderim normalde 3.000 veya 4.000 km devirmiş bir motosiklette 6.000-7.000 devirde vites atmak gerekir).Kullanması oldukca kolaydır iyi bir seçim yapmışsın ben 2 3 defa binmemle alışı verdim motora önemli olan yavaş sürmekte ve azraile davetiye çıkartmamakta eğer cbr 125 alcam diyorsan şuanki yılımıza göre en azından 2008 modelin altında almaman olucaktır sadece japon malı motosikletlerde değil arabalarındada yaşadığımız yıla göre 5 sene den daha fazlası almanı tavsiye etmem parça sıkıntısı çeke bilirsin eğer gücün yetiyorsa bana kalırsa 0 alman olucaktır çünkü 125 cc yeni başlayanların tercih ettiği bir model olduğundan temizi zor bulunur illa 2.el alıcam diyorsan ya bu işi bilen birinden veya bir memurdan almanı tavsiye ederim
Birde mümkünse bir kaç tane motorcu arkadaşının olması iyi olucaktır sana çoğu konuda yardım ederler
kardeş 2008 model CBR var bende. Aklın Varsa SIFIR almandır. her ne kadar temız gibi olsada anasını sattım 2nci elinin orasından burasından sorun cıkıyor illaki. Al sıfır tüm sorunları sende cıksın. 2nci el aldığıma hem pişmanım hem değilim. param ona yetiyodu aceleci davrandım 2nci el aldım. Şimdiki aklım olsa 1 sene daha beklerım SIFIR alırım. He 2nci el aldım memnun değilmiyim? Memnunum ama ağzıma edildi şunu yapaıym bunu yapam edem derken burdakı arkadaşlarda bilir. şimdi sıfır gibi makıne oldu şükürler olsun ama son sözüm SIFIR CBR 125R al rahatına bak.
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
çıkarttıysan çizik değil ayakkabının izidir
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------
scooter trafik tecrübesi kazandırır, daha önce bir şekilde trafiğe çıkmış birisi için gerekli değildir.17 yaşında ki birisi için scoterla başlamak iyidir. 2. el alırken başlıca tavsiyem garantisi bitmemiş motor almadır, ve tabi ki yanında güvendiğin bir motorcuyu götürmen
Vay be 2 yıldır girmemişim şu siteye. Tekrar motosıklet alcagım arkadaş. Buranın muhabbeti bile başka. İyi akşamlar arkadaşlar 2 yıl önce sahip olduğum 2008 cbr 125 i sattıktan sonra motosıklet hayatımı bitirdim sanıyordum. Ama şrda bıraz gezınınce tekrar cbr 125 almaya karar verdim. İzmir Yükseliş Honda nın elinde sıfır var mı acaba önceden uzun sure bekletiyorlardı
I'm solo, I'm ridin' solo:wiinkk:
Herkese selamlar. Cbr 125 ve 250 arasinda gidip geliyorum. 125in tipini daha cok begeniyorum fakat perfomanstan kuskuluyum biraz. Mesela uzun yola gider mi uzun tecrubesi olanlar 125le nasil deneyimler yasadi merak ediyorum. Top speed nedir 125te ve 0-100 kac saniye ? Acil cevaplarinizi bekliyorum. Tesekkur ederim.
120-125in üzerinde top speed zor.He görmeye görür 142 gördüm ben düz yolda ama öyle uzun yol olmaz tabi.100-110 rahat gider diye düşünüyorum fakat tecrübem yok.Ama 250 alabiliyorken al derim tabiki de tip olarak ne kadar fark var ki
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Araba tecbüren varsa sorun olmaz hocam,motosiklet tecrübem sıfırdı,internetten öğrendim nasıl kullanıldığını ehliyet falan yok daha Dediler düşersin,gittim aldım dükkandan sıfır bindim eve geldim o kadar bi daha da inmedim Yani denge problemi yoksa sorun olmaz scooterla ugrasmanıza gerek yok diye düşünüyorum iyi araç kullanan biri halleder,fakat sürüş eğitimi almanızı tavsiye ederim.
1-2-3-4-5 yüklenirsen 110 a çıkıyo hemen 6da düzde 120-130 arası gidiyo yüklenince. biraz eğimde 140a kadar görüyo ( zorlarsan ama dip gaz ) 1-2-4-5-6 attın normal gazda 100 km stabil gidiyor. 5nci viteste stabil 7000 devirde 90-95 arası seyir ediyor. 600 Km yol yaptım uzun Bolu-Ankara-Karabük yeri geldi asıldım gaza yeri geldi normal kullan 80-90 arası rahat yormadan benı gittim geldi. 80 tl benzın yakmıstım hatırladım kadar. Yakıt olarakta gayet güzel. Şehir İçi Kullanımdada Çok iyi CBR 125R .
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------
Motorun Motorunda sorun yoktu ya Sİnyal Lastik Fİlan Falan can sıkıcı şeylerdi benım ıcın grenajların ıc kısımlarında çatları onarmak gibi. v.s v.s bu yuzden sıfır dedim
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
Belkide senin için böylesi hayırlıdır.Eğer uzun yol kullanıcak isen bana kalırsa CBR almamandır sırt bel ağrısı çekebilirsin bazı kişilerin vücudu racing motorlara uyumlu değildir esnek değildir ve zorlanırlar ben çarşıda çok görüyorum adam R1 e binmiş ama dik durmaya çalışıyor kendini kasıyor bana kalırsa cbf serisine illa sportif olsun diyorsan naked bakmanı tavsiye ederim
125 vergi ve yakıt konusu bakımından biraz daha cimri 250 elbet daha güçlü 125 r 0-100 13 sn görür fakat 250 ise 8 sn.
Bezdenmi kaynaklanıyor nedir motorun deposunun sağında ufak ufak çizikler var depo parlayınca belli oluyor cila giderirmi bu çizikleri eğer giderirse hangi cilayı ve ne tip bir cila kullanmalıyım
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
Bu aradaa arkadaşlar Bu numarayı herkez cüzdanına veya cebine koysun 0212 234 66 32 bilmeyenler için honda acil yol yardımı yolda gaz fren veya debriyaj teli kopa bilir veya herhangi bir sorunla karşılaşa bilirsiniz lütfen yanınızda taşıyın telefonunuza kaydedin
Yahu 250 cc ye kadar vergi aynı,yanlış bilgi vermeyelim.Yakıt tüketimi ise fark olarak 1 lt bile değil.Mümkünse cbr250 al
Valla benim durum soyle unide okuyorum istanbulda yazin antalyada sene ici istanbulda motor kullanmak istiyorum yeni baslicam. 125 250 arasinda gidip geliyorum ama para biriktirme asamadaym. Haziranda almak istiyorum motoru. 8 9 bin lira arasi ancak biriktiricem. 250 sifir hayal yani. 125 sifir mi daha iyi olur temiz 250lik mi? Zaten ehliyet masrafi fln yani 250lik alsam bile ekipmana duzgun para kalmicak. Sifirin tadi baska fln diyolar. Yani deger mi o kdr kasip kullanilmis 250lik almaya. Motoru hırçın kullanmam ztn. 125lik uzun yolda iskence olur mu? Istanbul trafiginde cılız kalir mi ? Cok soru sordum farkindaym ama cabuk karar vermem lazim. Yardimci olursaniz cok sevinicem
arkadaşlar merhaba forumda yeniyim adım faruk.. bu zamana kadar forum tarzı alanlarda hiç bulunmadım (tabiki okumak dışında). kendimi bildim bileli motor merakım vardı yani hevesimi hiç kaybetmedim ama teknik bilgi falan yok.. kendi paramı kazanmaya başladım ve bu hayalimi gerçekleştirmeye karar verdim fakat küçücük ufacık tefecik bi sorunumuz var oda hiç tecrübemin olmaması araştırdım ve cbr serisi hoşuma gitti başta 250R düşünüyordum fakat daha sonra 125liğin benim için daha iyi olacağına karar verdim (malum acemilik).. acemiliği ve vitesli motorsiklet kullanımını ögrendim yani kaba taslak olarak. oda mondial 125 mh drift modelinde oldu. arkadaşımın motorunda 1 saat kadar gezdim bi sıkıntı yaşamadım.. cbr125r beyaz renk almayı düşünüyorum.. yoğun bi işte çalışıyorum ilk fırsatta da honda güvenli sürüş eğitimi alacağım.. belli ki hepiniz benden tecrübelisiniz.. size bi kaç sorum olacak netleştirirsem bu soru işaretlerini yarın görüşmeye gideceğim..
1- 125r ile başlamam doğru olur mu?
2- Honda güvenli sürüş eğitimini çok yerde okudum herkes övüyor. bu kursu almalımıyım sizin görüşleriniz neler?
3- yaklaşık bir ay önce aradım tüm bayileri istanbuldaki.. fiyatları sordum anahtar teslim 7000 e kadar inenler bile oldu yanlış hatırlamıyorsam. fakat şu an pek kalmadı 2012 o yüzdenmidir bilmiyorum son aradğım 2 yer 7400 anahtar teslim dedi.. bende 1 ay önce daha ucuzdu noldu da artırdınız dedim yarın gelin indirimnzi yapalım dediler. bu konuyla ilgili bilginiz varsa iyi olur..
4- ben bu motoru öyle ya da böyle alacağım.. bana önerebileceğiniz kask ve ceket var mı ? varsa linkini de atın tadından yenmez bi hâl alsın cevabınız
5- aslında 5. soru yok onu şimdi anladım
acil cevap bekliyorum malum yarın dananın kuyruğu kopucak gibi duruyo
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)