arkadaşlar bunların hepsi dogru fakat onemli olan motor sıcaklıgıdır rodajda motoru zorlamamanın maksadı zaten motorun fazla ısınmasını engellemektır eger motorun ısısını sabit tutabilip tam yerinde kullandıgınız surece motoru zorlamak yada zorlamamak size kalmış
bu konuda boy(mehmet)in yazıları vardı
yanı anlatmak istedigim su
bu gosterge yenı kasanın ama farketmez
dediğim gibi motorun hararet saatinin o sarı cizgiyi gecirmeyın yanı ona bile yaklasmayın bu sekilde motoru devirli kullanabilirsınız
rodajıda ozellikle sabah ve ikindin saatlerinde yapmaya calısın maksat havasını serin olması motoru yavas yavas hızlandırın 100e kadar cıkarıp vites dusurerek yavaşlatın devamlı olarak vites değiştirin
mesela motoru surerken baktınız hararet yukseldi hemen motoru hafif hızlandırıp komprasore bindirin bu sekilde harareti dusurebilirsiniz yada hafif yokuste 3 vitese alın motor kendisi insin gitsin gaz vermeyın
sehir içinde mumkun mertebe kullanmamaya calısın cunku kırmızı ısık dur kalk motorun hararetını yukseltir ve fazla rolantıde bırakmayın motoru
yanı arkadaslar kısacası rodajdakı en onemli sey motor sıcaklıgıdır
hararete dikket ederek motoru istediğiniz şekilde kullanın reodajı iyi yapmaya calısırken motorun iyi acılmamasını ve ileriiki donemde hızdan azalma yasayabilirsiniz
umarım yardımcı olabilmişimdir