Zamanında 1 depoyla (10) 270 km civarı giderdim...
Diğer içi sünger dolu puf puf selesi olan motorlardan tabiki daha rahatsızdır.
Arkadaki yüksek devirde peglerden güzel titreşim yer. Uzun yolda depoyla bütünleşirsiniz. Ama yine de çekilemez bir rahatsızlık değil.
Çıplak motosikletlerin aksine , rüzgarda tokat yemezsiniz. Bu konuda grenajlar fazlasıyla işini yapıyor.
Fena sayılmaz. Klasmanında gayet iyi.
4 zamanlı su soğutmalı 125'lik bir motora yapılan modifiyelerin hepsi yapılabilir. Ne kadar fark yaratacağı modifiyeye göre tartışılır.
3.500-3.700
40TL - 80TL arası servisine ve km'ne göre değişir.
Fabrikada var ise 2 günde , yok ise en fazla 2 haftada elinde. Eğer bulunması çok zor nadir bir parça ise 1 aya kadar uzayabilir. Veya eğer motor için çok önemli bir parçaysa "hot list" 'e sokup , 1 haftada eline ulaştırılabilir. Honda bu konuda tektir.
Isteyene kadar çoktan satmış olursun.
Farları kapatamadığın için ampulleri arada sırada patlar. Fakat güvenlik açısından bu bir standarttır.
Bilgili olduğumu kim demiş yahu
2 zamanlı motorlar gerçekten tuhaf motorlar.
Sana kendimden emin bir şekilde şöyledir veya böyledir diye bir açıklama yapamayacağım.
Bir kere Derbi Nude 125 kullanma şansım oldu. Pek memnun kaldığımı söyleyemeyeceğim. Gaza verdiği tepki olsun , sesi olsun , rolantisi olsun...
"Pat pat pata pata pat pata pat"
Ben motorun saat gibi çalışmasını seviyorum. En ufak bir farklı ses olsun , rahatsız eder. Bu yüzden 4 zamanlı motor tercihim.
Kimileri de 2 zamanlı motorlara taparlar. Bu kişilikle alakalı biraz.
Gerçekten de Aprilia Rs serisi olsun , Derbi Gpr olsun Gilera Gfr olsun süper motorlar. Güzel görünüyor , iyi kaçıyorlar.
"Yarış motoru" mertebesine Cbr gibi 4 zamanlardan daha yakınlar.
Yakıt konusunda. Artık bu motorlar yeni nesil motora sahip. Eski gilera 180'ler gibi yakmıyorlar.
Bir keresinde bir grupla şile'ye gitmiştik.
Arkadaşımda Derbi 180 vardı. Yokuşlarda Cbr'ı harcıyordu , düzde kafa kafaya gidiyorduk. Fakat gittiğimizde onun motoru diğer Fazerler ile aynı miktarda yakmıştı.
Diyeceğim şudur ki , eğer imkanın var ise , git test et.
Yoksa da , tecrübe etmekte yarar var. Uygun bulursan , kaçırma.