Tarkoo nun cıbırı hakkında bilgi rica ediyorum
Tarkoo nun cıbırı hakkında bilgi rica ediyorum
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Bu grafikler pratikte hiçbirşey ifade etmiyor. Pratik olarak uygulayın, görün bakalım hangisi daha iyi sonuç veriyor. Ben acceleration'dan (Hızlanma) bahsediyorum, güç'ten değil. Aynı şey arabalar için de geçerli. Redline'da atılan vitesler bir sonraki viteste vites atarkan ki boşluğu doldurduğu için kayıp yaşamazsınız. Bilmem anlatabildim mi.
Grafikler nasıl oluyor da pratikte ifade etmiyor...
Adam o grafiği eliyle çizmiyor.
Bu motorun dyno verileri budur...
Honda fabrika verilerinde adamlar yazmış , max ps@devir/dak = 13.2/10.000
Daha başka devirlerde daha üstün bir güç sağlanabilseydi adamlar seve seve onu yazarlardı...
Acceleration nedir... ivmedir... ivmenin formulu nedir , v(son)-v(ilk)/t 'dir...
Hız için de motorun çekişi önemlidir. Bu da kuvvettir. Kuvvet de beygirdir.
Düzgün vites atmak sizin yeteneklerinize kalmış. 10.000 devirde de oldukça seri vites atılabilmektedir. Hatta yanılmıyorsam düzgün bir vites attırsanız 10.000 devirde yaklaşık 2.000 devir kaybınız olur.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Redline'da vites atmak bana göre "abi 100 oktan koydum feci kaçıyor" demek gibi birşeydir.Diğer hata ise bazen deneyimsizlikten bazende etrafa motorun sesiyle hava atmak için, motorun çok yüksek devirlerde kullanılması. Örneği yine FZ6 dan veriyorum. Sürekli 11-12 dd da kullanılması büyük hata. Motora bir zararı olduğundan yada çok benzin harcadığından değil. Gaz kolu sonuna kadar açılsa bile motorun artık üretebileceği bir güç olmadığından hata. Zaten nerdeyse %100 performans alırken motordan, birden hızlanmanız gerektiğinde tek alternatifiniz vites büyütmek olacaktır ki buda o değerli 1 sn yi yine kaybettiğimiz anlamına gelir. Gaz kolunu çevirdiğimizde motorun hala üretebilecek gücünün olabileceği bir konumda olmak en makulu.
alıntıdır...
Mesela yukarıdaki grafikte diğer bir eğri de tork eğrisi... Motorların mutlu nokta dedikleri bir noktası vardır... Bu nokta motorun gaza en iyi tepki verdiği noktadır... Yani siz sabit devir tatlı tatlı giderken önünüze bir öküz çıkması sonucunda gazı açıp kaçabilmenizi sağlayan tork. Bu da 7000-7500 arasında görünüyor.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Bana daha tutarlı veriler lazım. 3rd party grafikler değil. Bende kendi yaptığım verileri koysam buraya, kime inanacaksınız? Honda'nın offical değerleri var mı elinizde?
Ben 8 yerine 9-10'da atıyoruım vitesimi ve Memnunum performansından.
9 10 zaten redline değil motorun en iyi performansı sağladığı devirler zaten..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Zaten 8de vites yükseltin demiyor ki kimse...
Ben de 10.000'de atıyorum vitesimi...
Yukarıda savunduğum düşünce de bu zaten, tekrar okursanız.
Grafik ise Micron egzos firmasının cbr125 için yaptığı dyno testi...
Honda fabrika grafiği de vardı ama bulamadım.
Tekrarlıyorum , elimde fabrika grafiği olmasa da fabrika verileri var.
Orada yazan da;
Maksimum güç: 10KW , 10.000 devirde.
Maksimum tork: 10.1Nm , 8.000 devirde.
Ben sadece verileri yazıyorum ve açıklamaya çalışıyorum.
Isteyen istediği gibi kullansın motorunu
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
ben 1. vites haricinde canım sıkıldığında bazen redline gidiyorum (11000-12000) 12500 devirde devir kesici devreye giriyor ve devri 12000 devire atıyor 12000 devire gelene kadar motor gaz yemiyor... 11500 civarı vites değiştirdiğimde (ki gaz kesmeden vites değiştiriyorum, vites değiştirmem 1 sn anca sürüyor) 6. vites hariç 9500 devir üst vites değeri yani max hp devri...
thecrasher arkadaşımın bağsetmeye çalıştığı accelerasyon yukarıda yazdığım gibi sanırım...
görkemin dediği normal sağlıklı kullanım için gerekli vites aralıkları 10000 devire kadar (yani max hp) çıkıp motoru zorlamadan vites değiştirip en yüksek torktan (7500-8000 devir) tekrar ivmelenim max sürrate ulaşmak....
ha birde unutmadan redline gidildiğinde max sürrate daha çabuk ulaşılıyor bana karşı çıkacak arkadaşlar vardır muhakkak ama buda benim kendi cıbırımla yaşadığım deneyimlerin yansıması....
yya arkadaşlar bu devir saatindeki oynama başka kimsede oluyomu. benim devir saati 8000 e falan geldiğinde titriyo oynama yapıyo neden acaba..
görkem herşeyi bildin bi bunu bilemedin ya.
Herşeyi bilseydim gider usta olurdum motoru bakıma getirirdiniz
Km saati deseydin km teline ince yağ damlat derdim fakat devir saati tamamen elektronik olmalı... Çözümünü bilmiyorum.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
arkadaşlar motor 3800 kmde hiç düşmedim ve biyere çarpmadım.daha büyük bi motor düşündüğüm için satmaya karar verdim resimde nasılsa motor garajda aynen duruyo.dışarda hiç bırakmadım motoru devamlı garajda durdu.motor tamamen orjinal hiçbir yerinde oynama yapmadım hiçbişey yapıştırmadım.fiyat olarak pazarlıksız peşin 4000 ytl istiyorum. daha detaylı bilgi almak isteyenler
http://www.sahibinden.com/cok_asiri_...XQQdisplayitem
linkini ziyaret edebilirler...
YAMAHA XMAX 250
Firestarter
Yeni yapılan bakım 8000 idi benim de.Sanırım bakımdan önce yoktu böyle birşey.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
galiba ilk aldığım motor bu olucak
ama önce nisanı beklemem lazım ehliyet için
şimdi bi sorum olucak arklar:
ilk motor denemimde bu motoru tercih etmem doğrumu?
we bu motora kalın lastik takmak dışında ne yapılırsa dha güzel olabilir?
@ TaRKoo :
Fiyatı biraz daha cazip hale getir istersen ki koLay gitsin
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Şu an bu konu içerisinde 50 kullanıcı var. (0 üye ve 50 misafir)