Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #12541

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Tarkoo nun cıbırı hakkında bilgi rica ediyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #12542
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #12543

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 125
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru görüyorsun...
    Dikkat çekmek istediğim nokta , grafikler , bu devir aralıklarından sonra düşüş gösterir...
    Yani yüksek devir yüksek güç değildir... Motor redline'a girdikçe güçten düşer , isterseniz 12.000'de vites atın , bu atak olacağınız anlamına gelmez , aksine güç kaybedersiniz...

    Bu grafikler pratikte hiçbirşey ifade etmiyor. Pratik olarak uygulayın, görün bakalım hangisi daha iyi sonuç veriyor. Ben acceleration'dan (Hızlanma) bahsediyorum, güç'ten değil. Aynı şey arabalar için de geçerli. Redline'da atılan vitesler bir sonraki viteste vites atarkan ki boşluğu doldurduğu için kayıp yaşamazsınız. Bilmem anlatabildim mi.

  4. #12544
    CBR-125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2008
    Şehir
    Beylikdüzü - İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 F4i
    Alıntı thecrasher adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu grafikler pratikte hiçbirşey ifade etmiyor. Pratik olarak uygulayın, görün bakalım hangisi daha iyi sonuç veriyor. Ben acceleration'dan (Hızlanma) bahsediyorum, güç'ten değil. Aynı şey arabalar için de geçerli. Redline'da atılan vitesler bir sonraki viteste vites atarkan ki boşluğu doldurduğu için kayıp yaşamazsınız. Bilmem anlatabildim mi.
    Evet bak bu doğru hangi yarışı izlersen izle çoğu REDLİNE da SHİFT UP yapıyor kırmızı bölgede vites büyültüyor yani ve asla hız kaybı olmadan hız artmaya devam ediyor

  5. #12545
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Grafikler nasıl oluyor da pratikte ifade etmiyor...
    Adam o grafiği eliyle çizmiyor.
    Bu motorun dyno verileri budur...
    Honda fabrika verilerinde adamlar yazmış , max ps@devir/dak = 13.2/10.000
    Daha başka devirlerde daha üstün bir güç sağlanabilseydi adamlar seve seve onu yazarlardı...
    Acceleration nedir... ivmedir... ivmenin formulu nedir , v(son)-v(ilk)/t 'dir...
    Hız için de motorun çekişi önemlidir. Bu da kuvvettir. Kuvvet de beygirdir.
    Düzgün vites atmak sizin yeteneklerinize kalmış. 10.000 devirde de oldukça seri vites atılabilmektedir. Hatta yanılmıyorsam düzgün bir vites attırsanız 10.000 devirde yaklaşık 2.000 devir kaybınız olur.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #12546
    CBR-125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2008
    Şehir
    Beylikdüzü - İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 F4i
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Grafikler nasıl oluyor da pratikte ifade etmiyor...
    Adam o grafiği eliyle çizmiyor.
    Bu motorun dyno verileri budur...
    Honda fabrika verilerinde adamlar yazmış , max ps@devir/dak = 13.2/10.000
    Daha başka devirlerde daha üstün bir güç sağlanabilseydi adamlar seve seve onu yazarlardı...
    Acceleration nedir... ivmedir... ivmenin formulu nedir , v(son)-v(ilk)/t 'dir...
    Hız için de motorun çekişi önemlidir. Bu da kuvvettir. Kuvvet de beygirdir.
    Düzgün vites atmak sizin yeteneklerinize kalmış. 10.000 devirde de oldukça seri vites atılabilmektedir. Hatta yanılmıyorsam düzgün bir vites attırsanız 10.000 devirde yaklaşık 2.000 devir kaybınız olur.
    Bilimsel her zaman güzel

  7. #12547
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Diğer hata ise bazen deneyimsizlikten bazende etrafa motorun sesiyle hava atmak için, motorun çok yüksek devirlerde kullanılması. Örneği yine FZ6 dan veriyorum. Sürekli 11-12 dd da kullanılması büyük hata. Motora bir zararı olduğundan yada çok benzin harcadığından değil. Gaz kolu sonuna kadar açılsa bile motorun artık üretebileceği bir güç olmadığından hata. Zaten nerdeyse %100 performans alırken motordan, birden hızlanmanız gerektiğinde tek alternatifiniz vites büyütmek olacaktır ki buda o değerli 1 sn yi yine kaybettiğimiz anlamına gelir. Gaz kolunu çevirdiğimizde motorun hala üretebilecek gücünün olabileceği bir konumda olmak en makulu.

    alıntıdır...
    Redline'da vites atmak bana göre "abi 100 oktan koydum feci kaçıyor" demek gibi birşeydir.

    Mesela yukarıdaki grafikte diğer bir eğri de tork eğrisi... Motorların mutlu nokta dedikleri bir noktası vardır... Bu nokta motorun gaza en iyi tepki verdiği noktadır... Yani siz sabit devir tatlı tatlı giderken önünüze bir öküz çıkması sonucunda gazı açıp kaçabilmenizi sağlayan tork. Bu da 7000-7500 arasında görünüyor.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #12548

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 125
    Bana daha tutarlı veriler lazım. 3rd party grafikler değil. Bende kendi yaptığım verileri koysam buraya, kime inanacaksınız? Honda'nın offical değerleri var mı elinizde?

    Ben 8 yerine 9-10'da atıyoruım vitesimi ve Memnunum performansından.

  9. #12549
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    9 10 zaten redline değil motorun en iyi performansı sağladığı devirler zaten..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  10. #12550
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Zaten 8de vites yükseltin demiyor ki kimse...
    Ben de 10.000'de atıyorum vitesimi...
    Yukarıda savunduğum düşünce de bu zaten, tekrar okursanız.
    Grafik ise Micron egzos firmasının cbr125 için yaptığı dyno testi...
    Honda fabrika grafiği de vardı ama bulamadım.
    Tekrarlıyorum , elimde fabrika grafiği olmasa da fabrika verileri var.
    Orada yazan da;
    Maksimum güç: 10KW , 10.000 devirde.
    Maksimum tork: 10.1Nm , 8.000 devirde.

    Ben sadece verileri yazıyorum ve açıklamaya çalışıyorum.
    Isteyen istediği gibi kullansın motorunu
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  11. #12551

    Üyelik
    27 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR 125 R
    ben 1. vites haricinde canım sıkıldığında bazen redline gidiyorum (11000-12000) 12500 devirde devir kesici devreye giriyor ve devri 12000 devire atıyor 12000 devire gelene kadar motor gaz yemiyor... 11500 civarı vites değiştirdiğimde (ki gaz kesmeden vites değiştiriyorum, vites değiştirmem 1 sn anca sürüyor) 6. vites hariç 9500 devir üst vites değeri yani max hp devri...

    thecrasher arkadaşımın bağsetmeye çalıştığı accelerasyon yukarıda yazdığım gibi sanırım...

    görkemin dediği normal sağlıklı kullanım için gerekli vites aralıkları 10000 devire kadar (yani max hp) çıkıp motoru zorlamadan vites değiştirip en yüksek torktan (7500-8000 devir) tekrar ivmelenim max sürrate ulaşmak....


    ha birde unutmadan redline gidildiğinde max sürrate daha çabuk ulaşılıyor bana karşı çıkacak arkadaşlar vardır muhakkak ama buda benim kendi cıbırımla yaşadığım deneyimlerin yansıması....

  12. #12552

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    silivrii
    Motosikleti
    yok yok yook :)
    yya arkadaşlar bu devir saatindeki oynama başka kimsede oluyomu. benim devir saati 8000 e falan geldiğinde titriyo oynama yapıyo neden acaba..
    görkem herşeyi bildin bi bunu bilemedin ya.

  13. #12553
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Herşeyi bilseydim gider usta olurdum motoru bakıma getirirdiniz
    Km saati deseydin km teline ince yağ damlat derdim fakat devir saati tamamen elektronik olmalı... Çözümünü bilmiyorum.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #12554
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı FireStarteR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yya arkadaşlar bu devir saatindeki oynama başka kimsede oluyomu. benim devir saati 8000 e falan geldiğinde titriyo oynama yapıyo neden acaba..
    görkem herşeyi bildin bi bunu bilemedin ya.
    Bu bahsettiğin olayı dün binerken ben de fark ettim.Motorun son bakımı yeni yapıldı acaba bakımdan önce de oluyor muydu bilmiyorum.Titremeyi hangi devir aralığında yaptığından tam emin değilim ama düşük-orta devilerde yok sanırsam.Yarın inceleyip detaylı rapor yazarım
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  15. #12555
    tarkoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250
    Alıntı yeschim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tarkoo nun cıbırı hakkında bilgi rica ediyorum
    Alıntı egzama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    k.a.g.a.n@hotmail.com ben antalyadaym kardeş eklersen bi konuşuruz fiyatı falan..
    arkadaşlar motor 3800 kmde hiç düşmedim ve biyere çarpmadım.daha büyük bi motor düşündüğüm için satmaya karar verdim resimde nasılsa motor garajda aynen duruyo.dışarda hiç bırakmadım motoru devamlı garajda durdu.motor tamamen orjinal hiçbir yerinde oynama yapmadım hiçbişey yapıştırmadım.fiyat olarak pazarlıksız peşin 4000 ytl istiyorum. daha detaylı bilgi almak isteyenler
    http://www.sahibinden.com/cok_asiri_...XQQdisplayitem

    linkini ziyaret edebilirler...
    YAMAHA XMAX 250

  16. #12556

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    silivrii
    Motosikleti
    yok yok yook :)
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bahsettiğin olayı dün binerken ben de fark ettim.Motorun son bakımı yeni yapıldı acaba bakımdan önce de oluyor muydu bilmiyorum.Titremeyi hangi devir aralığında yaptığından tam emin değilim ama düşük-orta devilerde yok sanırsam.Yarın inceleyip detaylı rapor yazarım
    benim motordada bakımdan önce yoktu 8000 bakımını yaptırdım ondan sonra ortaya çıktı...

  17. #12557
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Firestarter

    Yeni yapılan bakım 8000 idi benim de.Sanırım bakımdan önce yoktu böyle birşey.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  18. #12558

    Üyelik
    01 Nisan 2008
    galiba ilk aldığım motor bu olucak
    ama önce nisanı beklemem lazım ehliyet için
    şimdi bi sorum olucak arklar:
    ilk motor denemimde bu motoru tercih etmem doğrumu?
    we bu motora kalın lastik takmak dışında ne yapılırsa dha güzel olabilir?

  19. #12559

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    silivrii
    Motosikleti
    yok yok yook :)
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Firestarter

    Yeni yapılan bakım 8000 idi benim de.Sanırım bakımdan önce yoktu böyle birşey.
    evet başından böyle olay geçmiş birisini bekliyoruz. devir saati neden titriyor bizim motorların??

  20. #12560
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    @ TaRKoo :

    Fiyatı biraz daha cazip hale getir istersen ki koLay gitsin
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler