Yazmıyorum ama daima izliyorum neler yazıldığını
Öncelikle motoruna zeval gelen arkadaşlara geçmiş olsun...
Motordur bu , olur.
Moraliniz bozulmasın düzelmeyecek şeyler değil... Masrafına gelirsek , masraf çıkmayacağını sandıysanız motora başlamanız hata...
Benim motorum (eski motorum) da zamanında çektirdi... Hatta detaylı bilgi için özgüre danışabilirsiniz.
Gelgelelim diğer konuya. Tabiki paranız yetiyorsa hyo alabilirdiniz , veya cbf250... Fakat hyo'ya 5.500 verince neden 7 veripte falcon almadım da diyebilirdiniz... Bu böyle gider.
Hep savunduğum bir düşüncem vardır onu tekrar dile getireyim... Bu motor 125'lik. Otoyola çıkıp bir gaz açayım sevdasındaysanız vazgeçin derim.
Motorcunun niteliği motoru değil kendisidir. Parası olan herkes istediği motoru alabilir.
Demek istediğim kafanızda tek bir düşünce olmasın... motoru büyütmek.
Bu motor yetmiyor? Neye yetmiyor? Dediğim gibi düşünceniz otoyolda gaz açmaksa tamam kabul. Fakat onu herkes yapabilir.
Önemli olan herkesin yapamadığını yapmak. Yeni motorunuzu alana kadar çalışın. Madem gitmiyor motor , sizde durdurmaya çalışın. Frenajınız gelişsin...
Virajlara çalışın , diziniz yere deysin... Belki birkaç hareket.
Bu çoğumuzun ilk veya 2. motorudur. Yani daha işin başı. Kendinizi geliştirin ki ilerinde altınızda bir 1000rr olduğunda bir 636 olduğunda hakkını verin , size motorcu olarak saygı duysunlar... Hepsi bu da değil , kendinizi ne kadar geliştirirseniz o kadar hayatta kalırsınız.
Geçen yılki maltepe buluşmasında bize hava atmak için ayakkabısını düşüren, 1 yıl boyunca dalga geçtiğimiz 1000RR'lı arkadaşı belki hatırlarsınız... Onun yerine cbr125'i hakkıyla süren bir adam benim için çok daha değerlidir.
Cbr125 cup'ta yarışan çocuklar , bizim özenerek baktığımız hergün cadde'de motorlarını parkeden "büyük motor" lu adamlardan çok daha değerliler.
Bir keresinde virajlı bir yolda yoğun trafikte şileden dönüyorduk. Grupta ben (cbr125), bir tane triumph , bir ducati ve bir z750 vardı. Istanbula vardığımızda ışıklarda duran triump'a yetiştim. Adam arkaya baktı arkada ducati ve z750 yoktu. Şaşırdı kaldı. Sonra elimi sıktı. O an altımdaki motoru bile unuttum
Geçen yazki mt riva gezisini de belki hatırlarsınız... 2 grup oluşturuldu , yavaş motorlar ve hızlı motorlar... Ben kurtluyum hızlı guruba girdim. Vardığımızda gruptan kopmamıştım. Sonuçta yol virajlıydı ve motorların viraja girebildikleri hız 110-130... Bizim motor da o hıza çıkabiliyor. Sadece 130la viraja girebilmelisiniz... Bunu yapamayan 1000cc kullanıcıları da mevcut bilirsiniz.
Şimdi ukraynadayım , motorum da yok. Yoldan geçen motorlara ağzım açık bakıyorum. Buradaki motor kültürü Türkiye'dekinden de az. Kaç tane 600-1000cc motor gördüysem üzerindeki motora binmeyi bilmiyor. Burada içim gidiyor diyebilirim. Motoru sattım hala fotolara bakıp acaba ne yapsam egzos'u arkasına mı alsam diye uğraşıyorum...
Siz siz olun kullandığınız motorun değerini bilin... Bir gün onsuz da kalabilirsiniz...
Eğer yazımda yanlış birşey varsa affola... Yanyana olsak konuşacak çok şey var motorsuzluk başıma vurdu... 25 haziran gibi dönüyorum Türkiye'ye... Görüşebileceğim herkesle görüşmek isterim...
Bu arada baktım millet egzos'ları arkaya almış ben de eski motoruma egzos taktım