Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9121
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    er-5uygun olabilir efet...Ayrıca hediye edecek olan babamın bir arkadası kullanmadığı bir motosiklet var.kawasaki eliminatör250...Sıralı 2silindir su soğutmalı 16bin devir çevirebilen bir cruiser Onunla biraz uğraşıp bineceğim.Artık bütün yollar yan yan yan
    AKIN FİDAN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9122

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    merhabalar arkadaşlar motorum 2005 model cbr 125r (2. el aldım 17.000km de) yaptığım km iki elin parmaklarını geçmez bi kaç şey danışacaktım sizlere acemiyim yanlış yaptığım şeyler olabilir düzeltirseniz sevinirim

    verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler

    1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)

    2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim

    3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi

    4)bu farları nerden kapatıyoruz

    5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır


    bu sorular motorla alakalı değil
    6)ehliyet sınavı test şeklinde mi yazılı şeklinde mi oluyor yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da

    7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı

  3. #9123
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    @Burhansefa
    1. Jikle motorun kendi kendine gaz vermesini sağlar.. Rölantiyi yüksek tutar.. Soğuk havalarda motorun çalışmayacak olursa çekersin.. Jikle her zaman açık bırakılmamalıdır..
    2. CBR 125R modelinde farları kapatamazsın.. Sadece uzun/kısa ayarı yapabilirsin.. (Farım da hep açık, yolumda meselesi..)
    3. Lastikteki yama sana pek sorun yaratmaz diye düşünüyorum. Ama Duro'nun 120/80/17 lastikleri hem kaliteli, hem estetik, hem de 120'lik olup, fiyatı 60 YTL'dir..
    4. Debriyajdan elini çekince, elbette ki motor yığılacaktır. Çünkü motor freni diye birşey var.. Eğer motor tam devrinde degilse, bu yığılma çok normaldir..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  4. #9124
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı
    1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)
    Zincir sesi her zincirli motorda gelir normal birşey, yanlız kaçıncı viteste olursan ol, motoru rölentiye bırakıp gitmeye çalışma, ayrıca gazı kes, ver, kes, ver yapma zincire ve şanzımana zarar verirsin.


    2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim
    Normaldir, butun vitesli taşıtlarda olur, daha once araç kullanmadın sanırım
    Her vitesin en düşük ve en yuksek hız aralıkları vardır, eger o aralık dışında düşürürsen arka tekeri kitlersin belki şanzımanı dağıtabilirsin, aynı şekilde yükseltirsende motor stop edebilir.

    Buna motor freni denir.
    3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi
    Jikleyi sen çeker ve indirirsin, eğer kendisi iniyorsa çok önemli bişi değil, bir ara servise gittiginde söyle 2dk.de yapsınlar. neden iniyor bende tam bilmiyorum ama herhangi bir sorun yaratmaz.

    4)bu farları nerden kapatıyoruz
    Honda tam emin olmamakla beraber, sanırım 2004 den sonraki bütün modellerine farların yakılmasını zorunlu tutmuştur, Sadece honda değil Suziki,yamaha vs. büyük markalarda aynı olayı yapıyorlar. Amaç trafikte görünürlülüğü arttırmak.

    Çok doğru bir sistem ve merak etme hiçbir zararı yok.

    5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır
    Yamayı görmek lasım burdan ne desem yalan olur, ama 17.000 e gelmiş bir motorun orjinal lastigi ise o lastik bitmiştir, en kısa sürede değiştirmeni öneririm.
    Lastik fiyatları hakkında bir bilgim yok

    6)ehliyet sınavı test şeklinde oluyor değil mi yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da
    B ehliyetin yoksa 3 dersden sınava gireceksin, B ehliyetin varsa tek dersten sınava gireceksin.
    Sınav test şeklinde yapılacak.
    Sınav sonucu belli olduktan sonra Direksyon sınavına alacaklar. (Geçtiysen tabi)

    7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı
    Hocadan hocaya değişir, bazılar "git gel tamam" bazıları oldugun yerde 8 çiz falan diyebiliyorlar.
    Soda Ayran Cool

  5. #9125
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar arkadaşlar motorum 2005 model cbr 125r (2. el aldım 17.000km de) yaptığım km iki elin parmaklarını geçmez bi kaç şey danışacaktım sizlere acemiyim yanlış yaptığım şeyler olabilir düzeltirseniz sevinirim

    verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler

    1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)

    2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim

    3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi

    4)bu farları nerden kapatıyoruz

    5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır


    bu sorular motorla alakalı değil
    6)ehliyet sınavı test şeklinde oluyor değil mi yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da

    7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı
    1-zincirini gaz yağı ile tamizleyip yağlarsan zincir sesi duymazsın
    2-Çünkü motor kompresyon yapıyor
    3-jikle ile uğraşma.Soğuk havalarda motor çalışmazsa jikleyi çekip çalıştırabilirsin.
    4-Farlar hep açık avrupastandartları gereği
    5-lastik işinden anlamam.Ama adı üstünde yama sorun çıkaracağını zannetmiyorum
    6-Kafanın karışmasına gerek yok kitap yok mu elinde sürücü kursunun verdiği.O soruları soracaklar
    7-sürücü kursuna danışsan:yazılı ve direksiyon sınavı şeklinde ehliyen sınavı
    AKIN FİDAN

  6. #9126
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Arkadaşlar ne yararlı bir topic bizim topicimiz ya!!
    Burhan'a 15 dk içerisinde 3 cevap gelmiş..

    @ultraukala

    Abi senin adın neydi yaaa?

    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    er-5uygun olabilir efet...Ayrıca hediye edecek olan babamın bir arkadası kullanmadığı bir motosiklet var.kawasaki eliminatör250...Sıralı 2silindir su soğutmalı 16bin devir çevirebilen bir cruiser Onunla biraz uğraşıp bineceğim.Artık bütün yollar yan yan yan
    Üstad şimdi baktım.. Çok manyak bir alet yaw...
    Eee sende CIBIRI bana hediye et artık..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  7. #9127

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    herkese ayırdıkları zamandan ve verdikleri cevaplardan ötürü teşekkürler

    2. sorumda sorduğum şey yani motorun kasılmaması için yapabilinecek bişi var mı

    bi arkadaş şanzımanı falan dağıtırsın demiş tam anlayamadım ben de olan olay normal mi benim acemiliğimden mi

  8. #9128
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    evet yeni anahtarlıgıma bakın beyler vakit boştu bi el attım

    bu gerçeği



    buda benimki



    cgl125 yazacaktım ama ilerde cbr alacagımız için isim yazdık





    valla gerçeği soylemek gerekirse fikir benim değil bizim burda adamın biri ateşle yazıyodu sonra bende o adamdan bir adet anahtarlık aldım sonra elime bide lehim makinası ve ortaya bu çıktı
    nasıl ama
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  9. #9129
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese ayırdıkları zamandan ve verdikleri cevaplardan ötürü teşekkürler

    2. sorumda sorduğum şey yani motorun kasılmaması için yapabilinecek bişi var mı

    bi arkadaş şanzımanı falan dağıtırsın demiş tam anlayamadım ben de olan olay normal mi benim acemiliğimden mi
    Şanzımana zarar verirsin bu yaptığınla..
    Ama tamamen senin acemiliğinden.. Vites 2'deyken motorun gazı yemedigini, veya geç yedigini hissedersen, 1. vitese öyle al, debriyajdan elini yavaş yavaş çek ve elini çekmeden önce 1-2 defa aragaz yap..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  10. #9130

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    anladım ne demek istediğini sağolasın

    bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu

    püf nokta ara gaz vermek miş

  11. #9131
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Şanzıman indirme konusunda yorum yok...O kadar kolay olmasa gerek...
    AKIN FİDAN

  12. #9132
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım ne demek istediğini sağolasın

    bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu

    püf nokta ara gaz vermek miş
    Ara gaz vermek motorun devrini almasını sağlıyor burada.
    Ama ara gaz verir verir de debriyajdan elini hızlıca çekersen tehlikeli anlar yaşayabilirsin..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  13. #9133
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım ne demek istediğini sağolasın

    bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu

    püf nokta ara gaz vermek miş
    Ara gaz vermekle alakası yok bunun ya...Kompresyonu önleyemezsin ki motor illaki frenleme yapar...Çok ani olmayan durumlar haricinde motorla durunuz.Gerekirse motor frenini de kullanınız.Hatta gerekirse debriyajsız frene bile basınız yusufun derecesine göre vs. vs. vs. Ama 1. ve 2.viteslerin kompresyonu daha kuvvetlidir.O yüsden daha çok etkilenirsiniz yavaşlarken...
    AKIN FİDAN

  14. #9134
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara gaz vermekle alakası yok bunun ya...Kompresyonu önleyemezsin ki motor illaki frenleme yapar...Çok ani olmayan durumlar haricinde motorla durunuz.Gerekirse motor frenini de kullanınız.Hatta gerekirse debriyajsız frene bile basınız yusufun derecesine göre vs. vs. vs. Ama 1. ve 2.viteslerin kompresyonu daha kuvvetlidir.O yüsden daha çok etkilenirsiniz yavaşlarken...
    Bende tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum sabah beri de.. (Çok iyi kıvırtırım)
    İşte tecrübesizlik diyelim..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  15. #9135

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    ohooooo bu ne hocam böle yok ara gaz ver yok devrini alsın yok dikkat et yavaş yavaş çek debriyajdan gazı şöle ver frene böle bas

    scooter mi alsaydık ki

  16. #9136
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ohooooo bu ne hocam böle yok ara gaz ver yok devrini alsın yok dikkat et yavaş yavaş çek debriyajdan gazı şöle ver frene böle bas

    scooter mi alsaydık ki
    Tabi olm.. Ne sandın.. Ben verem sana benim popcorn'u .. Sen bana CIBIRI ver.. Ama üstüne para isterim haaa...
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  17. #9137

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    popcornu kaç beygir çekiyo söle bakem kafama yatarsa belki değişiriz

  18. #9138
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Aragaz vermek aslında karbüratörlü motorlarda cok iyi bir olay değil, çünkü devamlı aragaz verirseniz karbüratörü yoruyorsunuz, ben dehşet derecede aragaz verirdim ilk aldıgım zamanlar, sonra motoru boşa alınca devri tutturamamaya başladı, nedenini sordum servise aynen anlattı. Ama ara gaz iyidir, gaz yapar.

    Frenleme olayına gelince ben ön fren kullanmam pek, devamlı arka fren ve motor freni kullanırım. Şanzıman honda motorda kolay kolay dağılmaz, ama ömrünü kısaltırsın.

    Bu arada 1.vitese atıp duracağına 2. vitesde yap freni dur. yani acemiysen ilk başlarda motor freni olayını unut derim.
    Soda Ayran Cool

  19. #9139
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    popcornu kaç beygir çekiyo söle bakem kafama yatarsa belki değişiriz
    Popcorn muu ohoooo.. Çok beygir olm..
    Ayrıcaaa va yaaaa.. 2 zamanlı.. Deli gibi devir çeviriyor..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  20. #9140

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    eskişehir di artık antalya
    Motosikleti
    karışık
    Alıntı dorlion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayende bir motosiklet markası daha öğrendim; skygo araştırdım, sanırım cruiser tarzı vitesli bir motosiklet.

    cruiserdan sport bir motosiklete geçme tercihini anlarım da, madem vitesli bir motosiklet kullandın, 250 cc den sonra 125 liğe binmek zulüm gelmez mi sence?
    akıl verdiğin için teşekkür ederim ama motor babamın olduğu için alamıyorum zaten alabilsem şimdi bakmazdım
    bu arada arkadaşlar kanuni racer 200cc ile honda cbr 125cc arasında hangisi daha mantıklı kullananlara duyurulur kullanışlı olan hangisi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler