Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Ekim 2007, 19:44
#9121
er-5uygun olabilir efet...Ayrıca hediye edecek olan babamın bir arkadası kullanmadığı bir motosiklet var.kawasaki eliminatör250...Sıralı 2silindir su soğutmalı 16bin devir çevirebilen bir cruiser Onunla biraz uğraşıp bineceğim.Artık bütün yollar yan yan yan
Reklamlar
-
24 Ekim 2007, 22:34
#9122
merhabalar arkadaşlar motorum 2005 model cbr 125r (2. el aldım 17.000km de) yaptığım km iki elin parmaklarını geçmez bi kaç şey danışacaktım sizlere acemiyim yanlış yaptığım şeyler olabilir düzeltirseniz sevinirim
verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler
1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)
2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim
3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi
4)bu farları nerden kapatıyoruz
5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır
bu sorular motorla alakalı değil
6)ehliyet sınavı test şeklinde mi yazılı şeklinde mi oluyor yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da
7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı
-
24 Ekim 2007, 22:48
#9123
@Burhansefa
1. Jikle motorun kendi kendine gaz vermesini sağlar.. Rölantiyi yüksek tutar.. Soğuk havalarda motorun çalışmayacak olursa çekersin.. Jikle her zaman açık bırakılmamalıdır..
2. CBR 125R modelinde farları kapatamazsın.. Sadece uzun/kısa ayarı yapabilirsin.. (Farım da hep açık, yolumda meselesi..)
3. Lastikteki yama sana pek sorun yaratmaz diye düşünüyorum. Ama Duro'nun 120/80/17 lastikleri hem kaliteli, hem estetik, hem de 120'lik olup, fiyatı 60 YTL'dir..
4. Debriyajdan elini çekince, elbette ki motor yığılacaktır. Çünkü motor freni diye birşey var.. Eğer motor tam devrinde degilse, bu yığılma çok normaldir..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
24 Ekim 2007, 22:49
#9124
Burhansefa adlı üyeden alıntı
1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)
Zincir sesi her zincirli motorda gelir normal birşey, yanlız kaçıncı viteste olursan ol, motoru rölentiye bırakıp gitmeye çalışma, ayrıca gazı kes, ver, kes, ver yapma zincire ve şanzımana zarar verirsin.
2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir
zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim
Normaldir, butun vitesli taşıtlarda olur, daha once araç kullanmadın sanırım
Her vitesin en düşük ve en yuksek hız aralıkları vardır, eger o aralık dışında düşürürsen arka tekeri kitlersin belki şanzımanı dağıtabilirsin, aynı şekilde yükseltirsende motor stop edebilir.
Buna motor freni denir.
3)
jikleyi çektiğimizde
jiklenin çekili kalması gerekmiyormu
jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi
Jikleyi sen çeker ve indirirsin, eğer kendisi iniyorsa çok önemli bişi değil, bir ara servise gittiginde söyle 2dk.de yapsınlar. neden iniyor bende tam bilmiyorum ama herhangi bir sorun yaratmaz.
4)bu
farları nerden kapatıyoruz
Honda tam emin olmamakla beraber, sanırım 2004 den sonraki bütün modellerine farların yakılmasını zorunlu tutmuştur, Sadece honda değil Suziki,yamaha vs. büyük markalarda aynı olayı yapıyorlar. Amaç trafikte görünürlülüğü arttırmak.
Çok doğru bir sistem ve merak etme hiçbir zararı yok.
5)arka lastikde
nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır
Yamayı görmek lasım burdan ne desem yalan olur, ama 17.000 e gelmiş bir motorun orjinal lastigi ise o lastik bitmiştir, en kısa sürede değiştirmeni öneririm.
Lastik fiyatları hakkında bir bilgim yok
6)ehliyet sınavı test şeklinde oluyor değil mi yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü
yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da
B ehliyetin yoksa 3 dersden sınava gireceksin, B ehliyetin varsa tek dersten sınava gireceksin.
Sınav test şeklinde yapılacak.
Sınav sonucu belli olduktan sonra Direksyon sınavına alacaklar. (Geçtiysen tabi)
7)ehliyeti alabilmek için
uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı
Hocadan hocaya değişir, bazılar "git gel tamam" bazıları oldugun yerde 8 çiz falan diyebiliyorlar.
Soda Ayran Cool
-
24 Ekim 2007, 22:50
#9125
Burhansefa adlı üyeden alıntı
merhabalar arkadaşlar motorum 2005 model cbr 125r (2. el aldım 17.000km de) yaptığım km iki elin parmaklarını geçmez bi kaç şey danışacaktım sizlere acemiyim yanlış yaptığım şeyler olabilir düzeltirseniz sevinirim
verdiğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler
1)motordan arada sırada zincir sesi duyuyorum bu normal midir (özellikle çok yavaş iken yada 2. viteste motor durmak üzere iken gaz verdiğimde yani stop ederken)
2)2. vitesden 1 vitese inişte elimi debriyaj dan çekerken motorda öne doğru bir zorlanma oluyor motor gayet yavaş yani yüksek devirde iken vitesi düşürmedim
3)jikleyi çektiğimizde jiklenin çekili kalması gerekmiyormu jikleyi kendi elimizle özellikle mi kaldırmamız gerekiyor ben bırakınca o da kendini bırakıyor asılı kalması gerekmez mi
4)bu farları nerden kapatıyoruz
5)arka lastikde nohut büyüklüğünde yama var sorun cıkarır mı dersiniz değiştirecek olsam lastik ne kadardır
bu sorular motorla alakalı değil
6)ehliyet sınavı test şeklinde oluyor değil mi yoksa 2 si birden mi oluyor sürücü kursu bana cumartesi günü yazılı sınavınız var die mesaj atmış kafam karıştı da
7)ehliyeti alabilmek için uygulamalı sınavda neler yaptırıyolar bileniniz var mı
1-zincirini gaz yağı ile tamizleyip yağlarsan zincir sesi duymazsın
2-Çünkü motor kompresyon yapıyor
3-jikle ile uğraşma.Soğuk havalarda motor çalışmazsa jikleyi çekip çalıştırabilirsin.
4-Farlar hep açık avrupastandartları gereği
5-lastik işinden anlamam.Ama adı üstünde yama sorun çıkaracağını zannetmiyorum
6-Kafanın karışmasına gerek yok kitap yok mu elinde sürücü kursunun verdiği.O soruları soracaklar
7-sürücü kursuna danışsan:yazılı ve direksiyon sınavı şeklinde ehliyen sınavı
-
24 Ekim 2007, 22:53
#9126
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
24 Ekim 2007, 23:10
#9127
herkese ayırdıkları zamandan ve verdikleri cevaplardan ötürü teşekkürler
2. sorumda sorduğum şey yani motorun kasılmaması için yapabilinecek bişi var mı
bi arkadaş şanzımanı falan dağıtırsın demiş tam anlayamadım ben de olan olay normal mi benim acemiliğimden mi
-
24 Ekim 2007, 23:10
#9128
-
24 Ekim 2007, 23:14
#9129
Burhansefa adlı üyeden alıntı
herkese ayırdıkları zamandan ve verdikleri cevaplardan ötürü teşekkürler
2. sorumda sorduğum şey yani motorun kasılmaması için yapabilinecek bişi var mı
bi arkadaş şanzımanı falan dağıtırsın demiş tam anlayamadım ben de olan olay normal mi benim acemiliğimden mi
Şanzımana zarar verirsin bu yaptığınla..
Ama tamamen senin acemiliğinden.. Vites 2'deyken motorun gazı yemedigini, veya geç yedigini hissedersen, 1. vitese öyle al, debriyajdan elini yavaş yavaş çek ve elini çekmeden önce 1-2 defa aragaz yap..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
24 Ekim 2007, 23:21
#9130
anladım ne demek istediğini sağolasın
bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu
püf nokta ara gaz vermek miş
-
24 Ekim 2007, 23:23
#9131
Şanzıman indirme konusunda yorum yok...O kadar kolay olmasa gerek...
-
24 Ekim 2007, 23:23
#9132
Burhansefa adlı üyeden alıntı
anladım ne demek istediğini sağolasın
bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu
püf nokta ara gaz vermek miş
Ara gaz vermek motorun devrini almasını sağlıyor burada.
Ama ara gaz verir verir de debriyajdan elini hızlıca çekersen tehlikeli anlar yaşayabilirsin..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
24 Ekim 2007, 23:25
#9133
Burhansefa adlı üyeden alıntı
anladım ne demek istediğini sağolasın
bende motor öne kasılmasın die duracak kadar yavaşlayıp öle 1 e alıyorum vitesi dolayısıyla motor kasılıyodu
püf nokta ara gaz vermek miş
Ara gaz vermekle alakası yok bunun ya...Kompresyonu önleyemezsin ki motor illaki frenleme yapar...Çok ani olmayan durumlar haricinde motorla durunuz.Gerekirse motor frenini de kullanınız.Hatta gerekirse debriyajsız frene bile basınız yusufun derecesine göre vs. vs. vs. Ama 1. ve 2.viteslerin kompresyonu daha kuvvetlidir.O yüsden daha çok etkilenirsiniz yavaşlarken...
-
24 Ekim 2007, 23:27
#9134
ultraukala adlı üyeden alıntı
Ara gaz vermekle alakası yok bunun ya...Kompresyonu önleyemezsin ki motor illaki frenleme yapar...Çok ani olmayan durumlar haricinde motorla durunuz.Gerekirse motor frenini de kullanınız.Hatta gerekirse debriyajsız frene bile basınız yusufun derecesine göre
vs. vs. vs. Ama 1. ve 2.viteslerin kompresyonu daha kuvvetlidir.O yüsden daha çok etkilenirsiniz yavaşlarken...
Bende tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum sabah beri de.. (Çok iyi kıvırtırım)
İşte tecrübesizlik diyelim..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
24 Ekim 2007, 23:28
#9135
ohooooo bu ne hocam böle yok ara gaz ver yok devrini alsın yok dikkat et yavaş yavaş çek debriyajdan gazı şöle ver frene böle bas
scooter mi alsaydık ki
-
24 Ekim 2007, 23:31
#9136
Burhansefa adlı üyeden alıntı
ohooooo bu ne hocam böle yok ara gaz ver yok devrini alsın yok dikkat et yavaş yavaş çek debriyajdan gazı şöle ver frene böle bas
scooter mi alsaydık ki
Tabi olm.. Ne sandın.. Ben verem sana benim popcorn'u .. Sen bana CIBIRI ver.. Ama üstüne para isterim haaa...
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
24 Ekim 2007, 23:41
#9137
popcornu kaç beygir çekiyo söle bakem kafama yatarsa belki değişiriz
-
24 Ekim 2007, 23:47
#9138
Aragaz vermek aslında karbüratörlü motorlarda cok iyi bir olay değil, çünkü devamlı aragaz verirseniz karbüratörü yoruyorsunuz, ben dehşet derecede aragaz verirdim ilk aldıgım zamanlar, sonra motoru boşa alınca devri tutturamamaya başladı, nedenini sordum servise aynen anlattı. Ama ara gaz iyidir, gaz yapar.
Frenleme olayına gelince ben ön fren kullanmam pek, devamlı arka fren ve motor freni kullanırım. Şanzıman honda motorda kolay kolay dağılmaz, ama ömrünü kısaltırsın.
Bu arada 1.vitese atıp duracağına 2. vitesde yap freni dur. yani acemiysen ilk başlarda motor freni olayını unut derim.
Soda Ayran Cool
-
24 Ekim 2007, 23:52
#9139
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
-
25 Ekim 2007, 13:18
#9140
dorlion adlı üyeden alıntı
sayende bir motosiklet markası daha öğrendim; skygo
araştırdım, sanırım cruiser tarzı vitesli bir motosiklet.
cruiserdan sport bir motosiklete geçme tercihini anlarım da, madem vitesli bir motosiklet kullandın, 250 cc den sonra 125 liğe binmek zulüm gelmez mi sence?
akıl verdiğin için teşekkür ederim ama motor babamın olduğu için alamıyorum zaten alabilsem şimdi bakmazdım
bu arada arkadaşlar kanuni racer 200cc ile honda cbr 125cc arasında hangisi daha mantıklı kullananlara duyurulur kullanışlı olan hangisi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler