Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Ekim 2007, 02:30
#9021
Reklamlar
-
11 Ekim 2007, 14:41
#9022
sayın arkadaşlar ben youtubede cbr125 vidyolarına bakarken bu yeni kasanın vidyosuna baktımda farın sadece 1 tanesi yanıyo o ayarlanabilir bi ozellik mı yoksa sadece 1 tanesi mi yanıyo eger oyleyse bence cok saçma
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
11 Ekim 2007, 16:00
#9023
Fatih, Honda'nın 600rr, 1000rr gibi modellerinin hepsinin kısa farı tek taraflı yanıyor (2008 1000rr'ı bilmiyorum). Uzunları yakınca çift taraflı yanıyor, yeni cbr125'in farları da bu modellerden alıntı olduğuna göre, ayarlanması gereken bir durum söz konusu değil. Yani sorun yok fakat beğenmemiş olabilirsin onun bir çaresi var mı, yok mu orasını ben de bilmiyorum. Mantık yürütürsem olmayacak birşey değildir muhtemelen ama kurcalalmamak en iyisi...
Bu arada haddime değil fakat yine de karışmak durumunda hissettim kendimi. Tolga, Akın (Ultraukala), seni irrite edecek birşey dememişki, neden üstüne bu kadar gidiyorsun inanırsın inanmazsın. İnanmadığını nazikçe yazabilirdin, ("Valla kusura bakma arkadaşım bana pek inandırıcı gelmedi" gibi) neden aşağılar nitelikte yazıyorsun orasını anlamadım. E Akın'da seni inandırmak zorunda değil bu durumda olay çözülürdü, böyle şeylere hiç gerek yok... Ayrıca Akın'ı bu topikten tanırım, yalanla dolanla işi olacak bir arkadaşımız değil, evet bu aletin iki kişi 140 km/s görmesi zor bir durum fakat demek ki imkansız değil, ben en fazla tek kişi 130 km/s gördüm düz yolda... Rampa aşağı ağırlığın artması hızlanma için avantaj, frenleme için dezavantajdır, düz yolda 130 km/s tek kişiyle gören makina çift kişi rampa aşağı 140 km/s görebilir bana çok anormal gelmedi... Ben de rampa aşağı tek kişi 140-45 km/s gördüm, olmayacak birşey değil bence... Akın düz yol yazmış fakat nerenin düz nerenin rampa olduğu bazen anlaşılmıyor bence bu hızı hafif eğimde görmüş olması olağan...
-
11 Ekim 2007, 16:34
#9024
ahanda bende aranıza katıldım
dün antepden 2005 model kırmızı-mavi cbr125 aldım
bu gün ise motor dükkkana geldi
gelince şöööle bi baktım sonraaaaa bi daha baktım
harbiden çok manyak motor kardeşim yaw
motoru çalıştırmak için abimle bayağı bir uğraştık daha doğrusu kendi uğraştı çalıştıramadı
abi çık sen şurdan bi dedim
oturdum makinenin üstüne kontak anahtarını taktım çevirdim
sıktım debriajı bastım marş tuşuna tık yok hö dedim orda kaldım nie çalışmadı ki şimdi bu
sonra vitesini biraz kurcaladım aşşağı yukarı aşşağı yukarı falan filan derken bi daha deniyim dedim hııın hın hın(çalışma senin ancak bu kadar çıkarabiliyorum) dedi çalıştı
euhuehuehuehuheu
sonra motoru kapattım
sonra enişteye telefon açtım o bilir motor sürmeyi gelsin biraz göstersin die
işi varmış gelemicekmiş tüh
biz de bayram arefesi die dükkanı biraz erken kapayacaktık kapattık gittik
sürmeyi bilmiyince eve de getiremedim tabi ki
benim motoru sürme işim bayramdan sonraya kaldı anlıcanız
şimdi size bir soru soracam bu makine nasıl hareket eder
çok şükür çalıştırdım ama götürmeye allah var korktum altımdan falan kaçar die
şimdi bunun vites olayı nasıl oluyor biri bana anlatsın
sol ayağımın altında bişi var onun vites olduğunu biliyorum daaaaaaa
nasıl vites atıyo bu makina onu bilmiyom
tamam aşşağı yukarı doğru hareket ettirebiliyosun ama nedir bu işin espirisi zor olacak ama biri anlatabilirmi
-
11 Ekim 2007, 20:32
#9025
Burhan öncelikle hayırlı olsun. Buradan ne kadar anlatsak da vites meselesini, öğrenmen için kullanman lazım. Araba kullanmıyorsan işin biraz zor, ki bildiğim kadarıyla kullanmıyorsun.
Önce kavrama noktası nedir anlaman lazım, çok gaz verip birden debriyajı bırakırsan motosiklet altından kaçabilir veyahut tam tersi az gaz verip debriyajı bir türlü uygun yerde bırakamazsan motoru stop edersin. Bence öncelikle dört tekerlekli bir makinada kavrama noktasını anla daha sonra motosiklet üzerinde denersin. Bu daha sağlıklı olur fakat motor üzerinde öğrenilmez diye bir kaide de yok.
Kavrama noktasını öğrendiğini varsayarak devam ediyorum. Cbr125 bildiğin gibi 6 vitesli. 1. vites (kalkış vitesi) en aşağıda yani ayağınla aşağıya doğru basmaya başla artık aşağıya gitmiyorsa 1. vitestesindir. 1. vitesle hafif gaz vererek ve debriyajı senkron bir şekilde bırakarak makinayı yürütmeye başlayacaksın. Daha sonra motor devir alınca (yani devir ibresi en az 5500 - en çok 10500 olunca, bu verdiğim aralıkta herhangi bir zamanda, fakat daha acemi olduğun için erken vites değiştirmen daha iyi olacaktır) gazı bırakıp tekrar debriyaja basıp ayağınla vites kolunu yukarı çekeceksin ve 2. vitese geçtiğinden emin olunca debriyajı aniden olmamak kaydıyla bırakacaksın (tabi ilk kaldırıştaki kadar yavaş olmasına da gerek yok) bu şekilde motor devir aldıkça debriyaj ve yukarı vites hareketi ile vites artıracaksın. Devir düştükçede aynı işi tersine yapacaksın vs...
Bu arada cbr125 vites yerlerini de söyleyeyim boşta "n" (null, neutral) ışığı yanerken, 1. vites aşağıda (yani bir çıt aşağı ittirirsen 1'e geçer) 2,3,4,5,6. vitesler yukarıdadır (bir çıt yukarı ittirirsen 2'ye geçer yukarı ittirmeye devam edersen 3,4,5 böyle devam eder...)
Dediğim gibi önce bir arabayla çalışırsan daha rahat edesin. Ehliyet alana kadar da sakın ola trafiğe çıkma, boş bir arazide motor çalış ve dikkatli ol...
-
11 Ekim 2007, 21:34
#9026
dgrmr zaman ayırdığın için sağol
ben vitesin yerlerini biliyormuşumda o çıt sesine dikkat etmediğim için vitesi bi aşşaa bi yukarı çıt çıt çıt yani
ehliyeti almama az kaldı o zamana kadar işyerinde biraz pratik yaparım ehliyeti alınca biraz da sürmeyi öğrenince ver elini maraş
-
11 Ekim 2007, 21:46
#9027
yeni motor alan arkadasim hayirli olsun
gereksiz muhabbet almis basini yurumus
kim niye yalan solesinki?
155 gorulebilen bi hiz..olmustur uzun bi rampadir vs..
zira biz tekirdaga giderken rampa tirmanirken 100 le gidiyoduk..bi soraki rampada otobusun arkasinda 110 ve ustuyle tirmandik..(ruzgar tuneli etkisi sanirim:D )
neyse sonuc olarak:
1)kimse kimseyi inandirmak zorunda degil
2)insanlar niye bos yere yalan solesin
3)tanidigim kadariyla ultraukala akin `ooo ben 155 yaptim ooo ben bole ucarim bole kacarim ` dicek bi adam degil
gerek yok seviyeyi dusurmeye
saygilar sevgiler..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
11 Ekim 2007, 21:56
#9028
Gorkem ellerine saglik, motora iyi bi bakim yapmissin. Abicim benim motor da senin elinden bi gecse fena olmayacakti ama artik saglik olsun. Bakarsin atlar geliriz Ukrayna'ya belli olmaz Agirlarsin di mi bizi oralarda, 3 kisilik odalarda filan :D Bu arada Erzincan'da oldugumu biliyosundur, veda bulusmana gelemedim o yuzden.. Neyse hosgeldin demeye geliriz insallah ;) Kendine iyi bak kardesim, Insallah guzel gunler bekliyordur seni yabanci diyarlarda..
-
11 Ekim 2007, 22:12
#9029
-
12 Ekim 2007, 00:38
#9030
-
12 Ekim 2007, 00:53
#9031
-
12 Ekim 2007, 02:50
#9032
skulll çok teşekkür ederim silinen mesajlar için...İnan çok rahatsız olmuştum...
-
12 Ekim 2007, 09:41
#9033
GorkeM adlı üyeden alıntı
Skullhunter
Sağol abi....
Burhansefa
Ehliyet kursunda vitesli motor kullanmayı öğretmiyorlar mı?
Bence bir bilenden yardım alsan daha başarılı olursun...
Çünkü öğrenme devri en önemli zaman dilimidir. Eğer yanlış öğrenirsen yanlış devam edersin , doğrusunu öğrendikten sonra da düzeltmen çok zor olur...
Bu arada ayaklığı kapat motor çalışır...
Vee... bu sanırım son yazımdı. Elveda millet
Biraz daha takıldıktan sonra uyuyorum , kalkıyorum , uçuyorum ve kiev
yok ehliyet kursunda öğretmiyolarmış ben kendim öğrencekmişim onlar da beni sınav yapacakmış
iyi sen gidiyosun galiba belki de gitmişindir ama olsun hayırlı uçuşlar
bütün cbr cilerin ve diğer motor severlerin bayramı kutlu olsun
-
12 Ekim 2007, 13:25
#9034
Yaa Görkem sen naptın abi bu motoraaa
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
12 Ekim 2007, 15:21
#9035
morrigan ve görkem çok güzel bir paylaşım...Şimdi sen kiev yolundasındır belki inmişsindir...İçimde kanayan bir yara gitmeden evvel seni göremedim görkem beni affet...Bi ara TR'ye döndüğünde telafi ederim artık...Kendine ii bak oralarda...Ayrıca morrigan ne kadar güzel yerler öle neresi istanbulun orası?
-
12 Ekim 2007, 15:53
#9036
dgrmr adlı üyeden alıntı
Fatih, Honda'nın 600rr, 1000rr gibi modellerinin hepsinin kısa farı tek taraflı yanıyor (2008 1000rr'ı bilmiyorum). Uzunları yakınca çift taraflı yanıyor, yeni cbr125'in farları da bu modellerden alıntı olduğuna göre, ayarlanması gereken bir durum söz konusu değil. Yani sorun yok fakat beğenmemiş olabilirsin onun bir çaresi var mı, yok mu orasını ben de bilmiyorum. Mantık yürütürsem olmayacak birşey değildir muhtemelen ama kurcalalmamak en iyisi...
Bu arada haddime değil fakat yine de karışmak durumunda hissettim kendimi. Tolga, Akın (Ultraukala), seni irrite edecek birşey dememişki, neden üstüne bu kadar gidiyorsun inanırsın inanmazsın. İnanmadığını nazikçe yazabilirdin, ("Valla kusura bakma arkadaşım bana pek inandırıcı gelmedi" gibi) neden aşağılar nitelikte yazıyorsun orasını anlamadım. E Akın'da seni inandırmak zorunda değil bu durumda olay çözülürdü, böyle şeylere hiç gerek yok... Ayrıca Akın'ı bu topikten tanırım, yalanla dolanla işi olacak bir arkadaşımız değil, evet bu aletin iki kişi 140 km/s görmesi zor bir durum fakat demek ki imkansız değil, ben en fazla tek kişi 130 km/s gördüm düz yolda... Rampa aşağı ağırlığın artması hızlanma için avantaj, frenleme için dezavantajdır, düz yolda 130 km/s tek kişiyle gören makina çift kişi rampa aşağı 140 km/s görebilir bana çok anormal gelmedi... Ben de rampa aşağı tek kişi 140-45 km/s gördüm, olmayacak birşey değil bence... Akın düz yol yazmış fakat nerenin düz nerenin rampa olduğu bazen anlaşılmıyor bence bu hızı hafif eğimde görmüş olması olağan...
valla söylediklerini bende yaptım amaarkadaşın tavırları canımı sıktı!
-
12 Ekim 2007, 18:30
#9037
her neyse artik uzamasin zaten Skullhunter da gerekli uyariyi yapmis
buarada herkese iyi bayramlar..bayram sorasinda amortisorumude yaptirip iyice donmek istiyorum yollara..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
12 Ekim 2007, 21:48
#9038
arkadaslar yum cbr cilerin ve motor kullananların bayramı kutlu olsn...hepinize ii bayramlar kazasız günler...
-
13 Ekim 2007, 03:35
#9039
ozeltolga adlı üyeden alıntı
valla söylediklerini bende yaptım amaarkadaşın tavırları canımı sıktı!
Forumdaki seviyemi bozmamak için cvp yazmayacaktım ama sınırı aşıyorsun...Çok canın sıkılıyorsa gel bursa'ya da sana bi Bursa havası solutturayım...Asıl adamın canını sıkan sensin.pm'lerden yazdıkların da cabası.Ne için uğraşıyorsun.Eğer beni çileden çıkartmak istiyorsan.Bursa'ya gelebilirsin.O zaman bütün canının sıkıntısını alacağım sana söz veriyorum...
-
13 Ekim 2007, 10:32
#9040
ultraukala adlı üyeden alıntı
Forumdaki seviyemi bozmamak için cvp yazmayacaktım ama sınırı aşıyorsun...Çok canın sıkılıyorsa gel bursa'ya da sana bi Bursa havası solutturayım...Asıl adamın canını sıkan sensin.pm'lerden yazdıkların da cabası.Ne için uğraşıyorsun.Eğer beni çileden çıkartmak istiyorsan.Bursa'ya gelebilirsin.O zaman bütün canının sıkıntısını alacağım sana söz veriyorum...
bişey ispatlamak zorunda olmayan sensin ama bursaya gelcek olan ben!inan artık sinirlerimi çok fazla bozdun gereksiz bi konu hakkında. ağzından çıkanı kulağın duysun senin kelimelerine dikkat et!sesimi çıkartmıyorum diye tepeme çıktın ama artık yeter baştan beri uzatmak istemiyorum ama terbiyesizliklerin yetti artık!gel sen turgutluya ben sana bir bir anlatayım bu konuşmalarını tavırlarını ve daha fazlasını ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler