Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Nisan 2007, 23:02
#5961
Yarın öğlen vakti Anadolu yakasında Kızıltoprak (Stad) civarında buluşuyoruz. Takılmak isteyen herkesi bekleriz
Bu arada benim cıbır coştu hafif eğimde sabit 140 gidiyo üzerine yatıyorum kolları içeri alıyorum üzerimdeki mont acaip rüzgar kaydırıyo ve zaten hafifim , kask da aerodinamik... Motor kendi gidiyo sanki
Reklamlar
-
07 Nisan 2007, 23:12
#5962
Arkadaşlar meraba, ben cbr 125 R almak isityorum,ben bir chopper kullanıcısı olduğum için cbr'ın tekerlekleri çok ince gibi geliyo bana..yani virajlarda kayar diye korkuyorum.. virajlarda vs. yol tutuşu nasıl? bilgilendirirseniz sevinirim..SAYGILAR..
-
07 Nisan 2007, 23:17
#5963
merak etme kaymaz..
ben hala yaşıyosam ki gördüğün üzere yaşıyorum kaymaz
KALIN TEKERLEKLE YOL TUTUSUN ALAKASI YOKTUR..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
07 Nisan 2007, 23:18
#5964
Islak yolda veya çamurda cruiser'den daha az kayacağı kesin... Virajda da motor kesinlikle yolu harika tutuyor zaten bu motor yatsın diye üretilmiş , hiçbirşekilde kayma söz konusu değil... Zaten lastik kalınlığının kayma ile alakası yok.
-
08 Nisan 2007, 00:11
#5965
praetorian adlı üyeden alıntı
merak etme kaymaz..
ben hala yaşıyosam ki gördüğün üzere yaşıyorum kaymaz
KALIN TEKERLEKLE YOL TUTUSUN ALAKASI YOKTUR..
bu fikre kesinlikle katılmıyorum test ettim isteyenle gene yaparız. mecidiyeköyde eve gelirken bi caddede sanırım arabalar kaymasın diye bisiklet tekerleginin kalınlıgında cizikler var 1 2 metre ama otobandaki gibi ince ince degil bisiklet tekerinin kalınlıgında.. ben ne zaman oraya kaptırsam tekeri motor yalpalıyor arkadaştada prelli 130luk var aynı şeyi tekrar ettik sırf tutuş degişiyormu diye kalın teker hissetmiyor kaptırmıyor kendini kalın tekerle ince teker arasında mutlak süretle tutuş ve kontrol farkı vardır. idda eden varsa bizzat test edebiliriz
[B]All this pain is an illusion[/B]
-
08 Nisan 2007, 00:27
#5966
Alakası yok , o çizikler ile lastik kaymasının alakası yoktur , bu arada yol çizilmiş , asfalt yenileceği zaman yapılır.
O çiziklere geldiğinizde ince lastik ile kalın lastiğin farkı ortaya çıkar o da şudur... Kayma ile alakası yok. Lastik ince olduğundan lastik o çizgilere tutunur ve motoru çizgiler yönlendirir. Kalın lastikte bu yoktur çünkü birkaç çiziğin üzerine birden değer , yalpalama olmaz.
Yol çizilmişse motorun yalpalaması çok normal , yapılacaksa bu test düz zeminde yapılmalıdır... Ayrıca şunu da belirteyim , geçen Cbf250 ile yatmamın nedeni 2 lastiğin de kaymasıydı , Cbr ile hergün yattığım açıda Cbf ile kaydım.
Lastiğin kalınlığının kayma ile alakası yok.
En iyi test şu şekilde yapılabilir , 2 farklı lastik boyutlu cbr alınır , aynı düz yolda aynı şartlarda aynı sürücü tarafından ne kadar kayıyo ölçülür.
-
08 Nisan 2007, 00:28
#5967
murat abi o cok extrem bı ornek
arkadasların ogrenmek ıstedıgı..
vıraj performansıysa fark yoktur
ıslak yol performansıysa fark yoktur
camur performansıysa fark yoktur(bızzat denendı)
cakıl performansıysa fark yoktur(aynı sekılde)
en iyi yol tutusu en kalın lastık saglamaz
ole olsaydı karda en kalın lastık ıse yarardı fakat yaramıo (farklı bı extrem ornekte benden gelsın)
not:soledıklerım sadece kalınlık ıcındır lastıklerın dıs sayısı,km durumu ve hamurundan bagımsız dusunun..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
08 Nisan 2007, 00:53
#5968
Praetorian kar farklı bir örnek ama...özellikle ince yapılır kar lastikleri karı delip asfaltla temas etsin diye...
Sizin kadar motor kullanmamış olsam da bu kalın lastik ince lastikten daha iyi yol tutmaz iddianıza tam olarak katılmıyorum.Öyle olsaydı motosiklet yarışlarında olabildiğince ince lastik kullanılırdı.Kalın lastik = daha fazla yanak alanı = motor yatıkken daha fazla tutuş derim ben...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
08 Nisan 2007, 00:54
#5969
-
08 Nisan 2007, 00:57
#5970
-
08 Nisan 2007, 01:15
#5971
Yarışlarda kalın lastik kullanılması ya da büyük motorlarda kalın lastik kullanılması fazla gücü yere aktarmak için demişsin ama oran olarak daha az da olsa niye ön lastiğin de daha kalın kullanıldığını açıklamıyor bu.(Mesela cbr 125'de ön lastik 80, 600RR'da 120, madem tutuş olarak çok fark olmayacak niye ebat 120 de daha az değil mesela)
Bir de her ne kadar Görkem tecrübeli bir sürücü de olsa cbf/ cbr örneğinin bu konuda sağlıklı bir fikir verebileceğini düşünmüyorum, çünkü karakterleri çok farklı iki motor. (tecrübelerime dayanarak söylemek isterdim bunu ama yok yok öyle bişey tabi )
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
08 Nisan 2007, 01:19
#5972
hmm
yakalamıssın benı
ön lastık kısmını anlamadım ne demek ıstedıgını(yorgunluktan olabılır)
karakterlerı farklı olsada sonucta yatıolar yani..
(ıyı bı savunma degıl ama bu saatte bu kadar oluo valla:D )
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
08 Nisan 2007, 01:30
#5973
Kendi iddiamı hem destekleyecek hem de çürütecek bişeyler buldum ufak bir araştırmayla (deliyim hafif )
Mesela honda.com.tr'den super 1100XX blackbird, 600RR ve 1000RR ön lastik ebatlarına baktım hepsi 120.Oysa ki arka lastik ebatları farklı ve ne tesadüfdür ki beygir güçleriyle orantılı.En güçlü 1000RR mesela en kalın arka lastik onda.
Yine de bu yukarda anlattığım olay 600RR'ın ön lastiğinin niye 120'den daha ince olduğunu açıklamıyor.(madem yol tutuş fark etmiyor? )
Öte yandan 600 RR'la cbr 125'in ağırlıkları farklı o yüzden ön lastiği daha kalın 600RR'ın diyeceksiniz şimdi, ama bu varsayım da ağırlıkları farklı olan 600RR 1000RR ve 1100XX blackbird'ün ön lastik ebatlarının neden aynı olduğunu açıklayamıyor.(evet deliymişim harbiden )
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
08 Nisan 2007, 01:42
#5974
2pac
Benim demek istediğim de o çizgiler ile yol tutuşun çok farklı şeyler olduğu... Yarışlardaki kalın lastiği söylüyorsan ise o da motorun ağırlı , ağırlık merkezi , denge vs. ile orantılı ölçülüp yapılmış şeyler... Nasıl bir bisiklete 130luk lastik takamıyorsan bi SS'a da 130'luk lastik takamazsın... Eğer ince lastik kaysaydı yarış bisikletlerindeki 2 parmağım kalınlığındaki lastikler ile viraj dönülemezdi.
Bu arada ön freni dibine kadar sıktım demedim sınırına kadar dedim , bu sınır da lastiği kilitlemek ile kilitlememek arasındaki sınır. Yani bir milim daha sıksam lastik kilitlenecek demek. Ön freni ani bir olayda hep bu şekilde sıkarım , arkayı kilitlerim. Çünkü önü kilitlemek motoru yatırmaktır.
Bu arada yaptığım kazada yer kupkuruydu. Tabi Shrieker 'in dediği de bir derecede doğru , çok farklı motorlar. Ama kaymamın nedeni bu değildi.
Ön lastik konusuna gelince , bunlar da motorun ağırlığı , dengesi , ağırlık merkezi ile orantılıdır... Herşeyi biraz abartarak düşünürsek , Cbr125'e öne bisiklet lastiği taktığımızda kontrol edilebilir , veya frenlediğinizde lastik motorun ağırlığını absorbe edebilir , fakat bir de 600'e taktığınızı düşünün.
Frenlemede ön lastiğe binen yük çok fazladır ve motorun bu yükü kaldırması gerekir... Lastiğin kalın olmasındaki en önemli nedenlerden biri de bu. Ayrıca kontrol kolaylığı vs için de ölçülüp biçilen , motorun dengesine göre yapılan birşey bu...
Velakin demek istediğim , kalın lastik motorun kaymaması için değil , dengesi , durabilmesi vs... için mühendisler tarafından ölçülüp biçilip yapılan birşeydir.
-
08 Nisan 2007, 01:53
#5975
Yahuuu Ne bosuna konusuyonuzz Görkem abi Sen cbf 250 e bindiiinde Yatarken ayaklık degmiştır o yusden tekerin yerle irtibatı 0 Oldugundan Cbr 125 de yan ayaklık kabak olmadıgı için Yoksaa Cbf 250 Farkı çakarr
Veee Her cbr 125 130 Luk Lastik Kampanyasını başlatalım.....
zuahhaha
Görkem abi Kilo konusunda Pardon yaaaa :D:D:D unutmusum abi Ben bile 72 kiloyum beaa :D:D:D zuahhaa sen harbi Zayıfsın :D:D:
Vede Cbf Konusu Sallamaydı işkembeden xDxD
...!!!
-
08 Nisan 2007, 01:53
#5976
Yarış bisikleti nerden çıktı yahu
Yarışçılar ne kadar hızla giderken kaç derece yatırıyorlar bisikletleri?
Öte yandan Katar'daki MotoGP yarışını hatırlıyorum, lean angle göstergesi vardı yarış arayüzünde, bir virajda Stoner için 65 derece göstermişti.
MotoGP'de hangi ebatlarda lastik kullanıldığını bilmiyorum ama yarı ebatta bir lastiğin aynı hızla ve aynı yatış açısıyla o virajı dönebileceğini söyleme bana lütfen.
Öte yandan MotoGP'yle birlikte aynı gün 125cc ve 250cc yarışları da yapılıyor bildiğiniz gibi, mesela onların da lastik ebatları daha küçük, belki aynı virajlarda motoru daha çok yatırabiliyorlar ama daha hafif olmalarına rağmen MotoGP kadar hızlı dönemeyecekleri kesin.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
08 Nisan 2007, 02:00
#5977
-
08 Nisan 2007, 02:03
#5978
GorkeM adlı üyeden alıntı
size bundan alcam o halde
Bu da olabilir
walla cbr 125 in lastikleri bana göre yeterlidir .yeterli olmazsa honda mühendisleri koyarmıydı o lastikleri...
-
08 Nisan 2007, 02:08
#5979
-
08 Nisan 2007, 02:27
#5980
Evet ne anlatmaya çalıştığının farkındayım, lastik ebatları motor ağırlığı ve gücüyle de orantılı olmalı demeye çalışıyorsun.
Benim anlatmaya çalıştığım ise daha çok sürtünme yüzeyi = daha çok yol tutuş.Bana inanmıyorsan BridgeStone ve Michelin F1 mühendislerine de sorabilirsin bunu.
Ama en nihayetinde onlar da "sürtünme yüzeyiiiiiiiiiiiii yol tutuuuuuuuuuuuuş reAAAAÖÖÖHHH diye böğürüp böyle yapmıyorlar F1 lastiklerini
Cbr 125 örneğinde 120 veya 130'luk arka lastik çok farklı bir his vermiyor olabilir(zira motor hafif), ama bu basit bir fiziksel gerçeği yürürlükten kaldırmaz
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 156 kullanıcı var. (0 üye ve 156 misafir)
Bu Konudaki Etiketler