Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Mart 2007, 20:20
#5861
Reklamlar
-
25 Mart 2007, 10:09
#5862
Gorkem ve Frog arkadaşlara cevapları için teşekkürler.
Bu arada diğer konulara bakarken Boy arkadaşımızın eski bir yorumu dikkati çekti. CBR 1000RR den CBR 600F'e binince scooter'a binmiş gibi hissettim demiş. Belkide 125den 600e geçilebilir...
Tabii ki çok büyük fark var ama piyasada racing tarzı ara hacimli motor olmaması bakımından insanın fazla alternatifi kalmıyor. Benim bildiğim birtek Hyosung 250 var o aralıkta, ama onun da Honda kalitesine ulaşması şüpheli gözüküyor.
Eğer sırayla motor yükselten arkadaşlar varsa tecrübelerini dinlemek isterim.
-
25 Mart 2007, 11:33
#5863
Herkese Slm,Uzuuuuuuun zamandır bu topiğe uğramıyordum ama bu haftadan itibaren sanırım yine buralardayım Cbr 125 hakkında bilgi almak isteyen arkadaşlara şunu söylemek istiyorum eğer cebinizdeki rakam cbr almaya yetiyorsa kessssinlikle başka bir motor düşünmeyin.Ben bunu anca motorumu sattıktan sonra anlayabildim bir kaç motor değiştirdim neredeyse motordan soğudum.(Yuan150 cross-Herk Shooper) çin malları gerçekten berbat.Hondadan Şaşmayın arkadaşlar.Bu arada bu ay içinde 2. el bi repsol bulabilirse şööle temizinden tekrar aranıza katılıyorum. Hafta sonu moto showa gelecek arkadaşlar varsa buluşalım,tanışmış oluruz.
-
25 Mart 2007, 19:35
#5864
Elegant
Çok motor test etmiş biri olarak şunu diyorum ki yeterli tecrube ve yetenekle 600cc bir makineyo kullanabilirsin belki , ama onu kontrol edemezsin o seni kontrol eder... Dışarıdan bakınca 600cc kolay gibi gelse de bir gün alın onu sürün... Sürmek de kolaydır , aşırı hareketler yapmaya çalışın , belki bu da kolay gelir... ama son olarak 170 ile giderken aniden bir tehlikeden kaçmaya çalıştığınızı düşünün??? kaçabilir misiniz?
13 beygir bir makine ile 600cc'lik motorlar arasında dağlar kadar fark var... üzerinde durabilirsiniz ama ona sahip çıkamazsınız...
Benim tavsiyem 250'lik bir makineye , olmadı Er-5 gibi 500lük bir makineye geçilmesidir ki o bile tehlikeli. Illa 600cc istiyorsanız Kawasaki Er-6f düşünebilirsiniz... 2 silindirli nitekim daha güçsüz ama torklu bir makine tavsiye ederim.
ARCHANGEL
Cuma-Cmrtesi-Pazar oradayım
-
25 Mart 2007, 23:32
#5865
selam arkadaşlar. aranıza yeni katılıyorum. cumartesi günü 4900 ytl ye herşeyi dahil 0 km. cbr için anlaşma yaptım ve salı günü alacağım. ancak nette arama motorlarında bu forumu görünce üşenmeden 4 saattir okudurm. sonuçta motosiklete yeni başlayacağımdan yeterli teknik donanımım az. o yüzden burda yazılan herşeyi pür dikkat okudum. ancak bazı kararsızlıklaryaşamaktayım. acaba cbr 125 alsam mı almasam mı diye düşünüyorum. yardımcı olusanız sevinirim. bu işin ehli biri bana açıklama yaparsa minnettar kalırım. bazı sorularım var?
1. CBR için, oturduğum semt (ank/ümitköy) ve yaşadığım yer açısından sadece ulaşım amacımı gerçekleştirecek küçük olmayan ve fazla masraf çıkartmayacak bir motor diyebilirmiyiz.
2. bakım maliyetleri yüksek mi? (motoru alacağım yer değil dedi ama ben yinede sorayım?)
3. performanslı kullanmazssan CBR ın yakıt tüketimi ne?
4. güvenlik benim için çok önemli olduğundan CBR üzerinde güvenliği artırabilecek neler yapılabilir?
5. 4900 ytl lik fiyat sizce makul mu?
6. yol tutuşu ile ilgili satıcını lastiklerinin ince olmasından kaynaklanan problemler olduğunu söyledi. çok haşin ve hızlı kullanmayacak biri olarak güvenlik açısından lastikleri değiştirmeye gerek duyarmıyım?
7. ülkemiz yolları malum bozuk, bu yüsden şasisinde problemler ve metal yorgunluğu CBR da yaşanıyor mu acaba öğrenmek istiyorum? (elimizde dökülmesin diye)
ACİL YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM...
-
25 Mart 2007, 23:50
#5866
evet
4000 bakimi 50 ytl
100kmde 3 litre
disk kilidi zincir kilit alman ve kasko yaptirman
hayir hicte degil bence 2.el al
KALIN LASTIGIN YOL TUTUSUYLA ALAKASI YOKTUR
hayir yasanmiyor..
kisa ve oz
sanirim yeterli olmustur
:D
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
25 Mart 2007, 23:57
#5867
Bugüne kadar hep ben sordum millet cevapladı, işte bana fırsat sonuda cevap verceğim. Sevgili snx, cbr benim ilk motorum ve bu motosikletle 5000km'lik (appx.) tecrübenme dayanarak cevap vereyim:
1- Küçük olmayan demişsin ama cbr küçük bir motosiklet ama senin kalıbında bu orana etki eder, ama herzaman derim küçük büyük bunlara fazla kafanı takma, senin içine sinmesi önemli. Masraf konusuna gelince arabadan sonra inanılmaz masrafsız bir makina ama diğer motorlara göre karşılaştırmayı şu an ben yapamam, yıllık bakım masrafın sürekli kullanımda en iyi malzeme kullandığın takdirde 150-200 ytl arasında olur. Yakıt tüketimide oldukça ekonomik ama yüksek devirli kullanımda tabiki ortlama artıyor.
2. Zannedersem 1. cevapta kendimi kaptırıp ikinci soruna da cvp yazmışım. acemilik işte.
3. Ben en son tam gaz açık Antalya'dan İzmir'e gittim (yani performanslı kullanımdan kastın buysa), ve toplam yanlış hatırlmıyorsam Y. Türk Lirası bazında 90 birim yaktı; yani 90 ytl gidiş geliş tuttu, bu da 900 km de 90 ytl ediyor kalan hesaplamalar sana ait.
4. Onu ben de bilmiyorum ama öncelikle kask ve sırasıyla imkanın varsa eldiven, mont, dizlik ve uygun bir bot olabilir. Ben sadece bir kere motosikleti altımdan kaçırdım, onu da entersan enteresan hareketler yapmaya çalışırken becerdim ama o halde bile kontrol edebildim ve sağ salim yere indirdim, benim gibi iri yarı biriysen konrol etmesi hiç zor değil ben 90kg. 1.82m. boyda katılıyorum cbr125'cilerin arasına ve devirme gibi bir şey yanımdan geçmedi. Zamanında otellerde yaptığım hammallıkların buna katkısı nedir tartışılır...
5. Sıfır km. için çok makul ben 5 ay önce plaka dahil sıfır motoru 5.200'e kapattım. Sıfır konusundaki naçizane fikrim eğer benim gibi evhamlı biri değilsen sıfır alma derim. Ben ya babamdan araba alırım ya da sıfır alırım bazı insanlar böyledir güvenemez daha önce kullanılmış mala ama öyle bir takıntın yoksa maximum 1-2 yıl içinde değiştirip acemiliğini atacağın bir motoru sıfır alma derim. Yaşını ya da ilk motorun mu bilmiyorum ama belli bir trafik alışkanlığın yoksa devirme kaza geçirme riskin daha yüksek, malum parçası pahalı motosiklet bir de bir yeri çizildimi için cız eder bunları hep hesaba kat. Eğer ilk motorunsa ben zaten hız istemem sadece ulaşım amaçlı kullanacam diyorsun ama gel gör ki kazın ayağı öyle değil selesine bir otur acemiliği at bakalım neler isteyeceksin, yani ben de senin gibiydim hatta bu motor'a çok uzun süre binerim diye aldım ama işte gel gör ki bu yaz sonu kısmetse değiştirip daha yüksek cc. lerin hayalini kurmaya başladım bile.
5. Yol tutuş hakkında tek kelime derim kalın lastik sadece placebo effect yapıyor benim arka 130/70 etki sadace psikolojik bu konu uzun süre konuşuldu ve çıkan son yorum bu oldu. Satıcı ark. biraz yazıcılık yapmış veyahut diğer kalın tekerlekli motosikletlere oranla kıyas tutmuş.
7. 1-2 sonra bunu satıp yerine ne almalıyım diye düşündüğün için metal yorgunluğunu pek şimdiden düşünmene gerek yok gibi, metal yorgunluğu olsa bile motor çalıştığı sürece kırılacak noktaya geleceğini hiç zannemiyorum.
Son olarak;
Unutma ki o bir Honda Türkiye'de imaj olarak en sağlam markanın bir ürünü imaj yaratmak iyi bildiğin belki de aklına gelmeyecek kadar zor bir şey. Kimse haksız imaja sahip olmaz istisnalar da kaideyi bozmaz, ben çok memnunum eminim kullanan herkes de memnundur. Benim söyleyeceklerim bu kadar şimdi konuyu sevgili daha tecrübeli arkadaşlarıma bırakıyorum. Sana ve senin durumundaki arkadaşlara karar vermelerinde kolaylıklar dilerim.
Özgür aşkolsun ben toparlayıp yazana kadar sen çoktan cvp vermişsin, ilk cevabımda yapılır mı bu bana reva mı yani? Bu arada çenem acayip düştü ya...
-
26 Mart 2007, 00:17
#5868
ilgin için teşekkür ederim DGRMR.
bu motoru alış amacım, seninle aynı cüssede olduğumdan alacağım scooter tarzı motorların kalçamda kaybolması ve komik gözükmem. diğeri ise zaten iyi kötü bi arabam var, ancak ikamet ettiğim yerde gittiğim spor salonu, takıldımğım dernekler ve arkadaş çevrem olduğundan arabamı günde 4-5 kez çalıştırıp park yeri stresi yaşamak ve deli gibi benzin vermek beni mahvediyor. kullanımı ve maliyeti az bir ulaşım aracı olan scooterlar yerine böyle güzel tasarımlı bi motor almak herhalde iyi kötü beni rahatlatır.
ikinci el konusu da aklımdan geçmedi değil ama 4900 e anlaştığım yer 1600 km yapmış CBR ı 4400 veriyor. al-sat aynı. gerçi 3500 km olanı var 3150 ytl ye ama sağı solu çizik dolu. sonuçta serseri gibi kullanmayacağımdan 0 km. alırım en azından içim rahat olur.
praetorian adlı üyeden alıntı
:D
saygisizlik ettiysem affola abi..
arkadas 2.el nie die sormus
cunku..
bu motora okadar para baglanmamali
motorun kotulugunden vs degil asla
mukemmel bi motor..
ama bi sure sora yetmio oyuzden degistirmek istiosunuz
eger maddi imkan yeterliyse 0 alinabilir
ama kisitli kaynaklar varsa
o para korumalara harcanir..
yok saygısızlık olarak algılamadım. cevap kısa olduğu için neden diye merak ettim. ben büyük bi motorada geçmeyi düşünmüyorum zaten. ilgi ve ihtiyaçtan alıcam. evlenene kadar kullanırım diye düşünüyorum. bu da en az 2 yıl falan bide biraz pimpirikliyim. arabamı da 0 aldım. ikinci ellere güvenme meselesinden çok kendimi husuzrsuz hissediyorum.
-
26 Mart 2007, 00:23
#5869
snx bana teskur yokmu
git cizik dolu al demiorum bende
ama gercekten uygun motorlar bulunabilio..
ayrica simdi fuar zamani insanlar motor degistirebilir
cbr la baslayan ve imkani olanlar motorunu degistirir
sende ucuza bulabilrsin
gercekten ben 0 aldim soradan pisman oldum
saygisizlik dgrmr eydi:D
DGRMR abi
ismini ogrenme sansimiz varmi gercekten
dgrmr benim nik gibi bi yerden sora yazmasi sorun oluo:D
snx bende ilk scooterimi 2 yil kullanirim die almistim 9.gunde nasi degistiririmi planlamaya basladim
:D
herkese soluorm aramayi kullanin die
kendim kullandim sorumun cevabini aldim..
marin-a otel:D
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
26 Mart 2007, 00:37
#5870
TEŞEKKÜR EDERİM PRAETORIAN,
sizler kadar motorlara bağlı kalacağımı zannetmiyorum. 27 yaşındayım ve ihtiyaç ve heves için almayı düşünüyorum. bunu aldıktan sonra da fazla büyük motor alınmaz. Türkiye burası yolu yordamı doğru düzgün yok. daha güçlüsü ve hızlısı çok tehlikeli ülkemizde... biraz olsun maliyetimi azaltır diye alacağım. 5500 olsada alacam artık
scooter almayayım yeter bana
-
26 Mart 2007, 00:47
#5871
dgrmr, yaw o ne güzel cevap ya. Düşünce böyle düşmeli insanın çenesi
Preatorian, sıfır alınca insan çok titizlenebiliyor, habire motoru düşünüyo ikinci elde insan daha rahat oluyo sırf o yüzden alırsam ikinci el alıcam ama sıfırı anahtar teslim 4900 olan bi motorun temiz 2006, en fazla 5000-6000 devirmişi bile 3500-3600 den fazla etmez(alı-satım 3850 ye patlar sanırım). Sahipleride kıyamaz o fiyata. 4000 istiyolar ama ilanı verdiği gibi duruyo uzun süre
-
26 Mart 2007, 00:58
#5872
Sevgili snx, aramızda büyük benzerlikler var ama ne dersen de ben motosiklet kullnmaya başladıktan sonra büyüteceğini adım gibi biliyorum, o keyifi o rahatlığı o gezmelerden aldığın zevki hiçbir araba veremez. Şunu da görüyorum ki yazdıklarından güvenliğe çok önem veren birisin ama trafikte güvenli sürüş o kadar komplike birşey ki bazen aralardan sıyrılman, kıvrak olman gerekiyor, işte cbr125'in en büyük handikapıda burda başlıyor, uzun yolda yüksek sürhatte ivmelenmesi düşük olduğu için sollama süresi artıyor, eğer motosikleti seversen ki sevmeme ihtimal dışı, emin ol heryere onunla gitmek isteyeceksin ve sonuçta bu ve bunun gibi nedenlerden büyütmek isteyeceksin. Güvenlik için söylenecek en önemli iki kelime bence kontrol+dikkat, bunlara önem gösterirsen sorun yaşayacağını zanettmiyorum. Kontrol hem kendine hemde motosiklete olan hakimeytinle ilgili, aslında ben ne kadar sakinmizaçlı biriyim dersen de bazen arabalar seni çıldırtabiliyor. Uzun lafın kısası dikkat+kontrol+doğru ekipman+bakım=güvenli sürüş, diye formule edebiliriz eğer bu formüle uyarsan motosiklet büyük bir keyfe dönüşecek ve vazgeçilmezlerin arasına girecektir. tabi bu yazdıklarıma daha tecrübeli arkadaşlarda yorum yapacak aklındaki fikirler eminim gelişecektir.
Hepinize keyifli sürüşler...
Kardeşim 331 sayfadır yazıyoruz Emre diye neden arama butonunu kullanmıyorsun ilk sayfada görkemin altında yazıyo . Saygısızlık? bana mı? Bu topicte saygısız herhangi birşey olabileceğine ihtimal dahi vermem, hepiniz birbirinizden değerli insanlarsınız tanıdığım kadarıyla, Ömer bile... hoşuma giden birşeyde bu zaten cbr125 kulllanıcılarının büyük bir kısmının çok aklı başında insanlar olması. Aklımdan bile geçmedi. Kendine dikkat et.
-
26 Mart 2007, 03:59
#5873
motor eğitimi alıorum,yeni başlıcam ve kendime motor arıorum bütçe öğrencilikten dolayı biraz kısıtlı ucuz ve acemiliğimi atabilcem bi model arıorum.önceleri çin malı bi motor almayı düşündüm sordum bi kaç kullanıcıya tavsiye etmediler.bende honda cbr 125 almaya karar verdim fakat boyum1.85 kilo 90 bi sorun olurmu die düşünüorum bana pek küçük gelmedi ama bi kaç arkadaş komik olur falan deyince biraz daha araştırmayı düşündüm.sizce sorun olurmu? bide acemiliğimi atmak için ideal bi motormu?
-
26 Mart 2007, 04:40
#5874
benim boy 1.82 kilo 90 komik duruyor diyen olmadı, zaten motosiklet bir aksesuardan çok ulaşım ve keyif aracı üstünde sen kendini mutlu hissediyorsan gerisi hikaye. Madem öğrencisin cbr125 doğru bir seçim olur. Ev(yurt) okul kullanacaksın ayda ortalama 400 ytl eline geçiyorsa zorlanmazsın gibi geliyor. Hergün dersin olsa okulla ev arası 15-20 km olsa aylık benzin masrafın 100 ytl'yi geçmez hatta geçemez. Bu durumda 300 ytl kira ve diğer yiyecek içecek masrafına kalır. Tabi İstanbul İzmir ya da Antalya gibi büyük ve pahalı bir şehirde okuyorsan kiralar yüksek karışmam.
-
26 Mart 2007, 04:57
#5875
-
26 Mart 2007, 14:31
#5876
-
26 Mart 2007, 17:26
#5877
3-Performanslı kullanmazsan bir depo 10 litre 27 milyona , 250-280 km , sürekli performanslı kullanırsan 1 depo 200 km...
bu şehir içidir tabiki
ne zaman toplanıyoruz? varmi bi toplantı tarihi
http://www.youtube.com/watch?v=FCp9QwE5R6U
bumudur 125RR budur aynalara kadar yapmış :D bizim japon
[B]All this pain is an illusion[/B]
-
26 Mart 2007, 22:59
#5878
-
27 Mart 2007, 18:18
#5879
Arkadaşlar ,
cbr grenaj fiatları ne kadar bilen varmı acele lazımm yarına kadar
[B]KAPI ÖNÜNE KONAN BİR KAP SU CANLARIN HAYATINI KURTARIR[/B]
-
27 Mart 2007, 18:30
#5880
bonnie&clide adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ,
cbr grenaj fiatları ne kadar bilen varmı acele lazımm yarına kadar
hangi grenaj lazım kafa grenajı ? ki 4 parçadır siper dahil gövde grenajı 4 parçadır bide kuyruk grenajı var oda iki parça ...
mesela ben geçen yıl sol kafa grenajını değişmeye kalktım 140 ytl idi .. yani çok pahalı
[B]13 KA 833[/B] [COLOR="Red"] motorsiklete kimi hastalık der kimi hayat tarzı kimi tutku .... benim yaşama sebeplerimden biri çünkü ben o rüzgara hastayım...:)[/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)
Bu Konudaki Etiketler