Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Şubat 2007, 02:08
#5521
Evet ama mesela benim elim debriyajda duruyordu ve hazırlıklı pozisyondaydım
Eğer çoğu insan gibi boşa almış olup da ellerimi de depoya koysaydım çarptığında öne gidip öndeki arabaya vurabilir veya düşebilirdim... Ama elim debriyajda diğer elim frendeydi... Çarptığı an freni sıktım öndeki arabaya çarpmadım
Reklamlar
-
25 Şubat 2007, 02:24
#5522
neyse hadi ben yatıyorum yarın görüşürüz. Görkem mototal e gidersen bi ara benim motorun resimlerni falan çekip oytun beyle bi konuşur musun. resimleri gönderirsin bana.son durumunu görmüş olurum.tabi gidersen.neyse hadi iyi geceler görkem görüşürüz.
-
25 Şubat 2007, 02:43
#5523
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
savas sana bir soru daha sen yattın uyudun ama (iyi uykular) artık yarın kalkınca yazarsın kaza anında hızının ne olduğunu hatırlıyormusun?
Ben 8ay önce ortalama 15-20km/h hız ile yere düşünce refleks olarak ellerimi yere koymuştum, her iki avucumda parçalanmıştı.
-
25 Şubat 2007, 02:49
#5524
savaş da yavaş bir hızla kaza yaptı hızı sanırım 40-50 km idi. Fakat ne yazıkki üzerindeki korumalar tam değildi...
Yere düşme anında refleks olarak eller yere konulur, bu yüzden korumalı motosiklet eldiveni takmak şarttır. Eğer senin de full koruman olsaydı kazayı daha az hasarla atlatırdın.
-
25 Şubat 2007, 11:29
#5525
elessar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar slm herkese..Siyah cbr 125 imi dün aldım daha önce hiç motosiklet deneyimim olmamıştı.İlk deneyimim olduğu için mi nedir çok zorlandım,hiç örenemicekmişim gibi hissettim kendimi..İlk motor deneyimlerinizde siz de aynı şeyleri hissettiniz mi gerçekten merak ediyorum..
Öncelikle motosikletin hayırlı olsun. Görkem'inde dediği gibi zamanla alışacaksın sürmeye fakat kullanmayı kilometreler geçtikçe farklı eğitim ve tecrübeler edindikçe öğreneceksin.
herkes belki motosiklet sürer fakat bence onu kullanma olayı farklı.çünkü kullanma farklı olaylar karşısında dahi motor üzerinde ne yapabileceğini bilme, telaşlanmama ve hakimiyeti bırakmamadır.
boş alanlar bul kendine orada öncelikle kalkış için debriyaj hassasiyetini geliştir. sonra frenleme üzrinde çalış ve tabi ki daha önemlisi ön fren kullanmayı da çabucak öğrenmelisin.güvenli durş için.
bulduğun boş yer asfalt olsun ve üzerinde kesinlikle kaskın eldivenin ve montun kesinlikle olsun.
Görkem bisilet gib demiş ama pekde öyle değil aslında gerçi o seni cesaretlendirmek için demiştir
-
25 Şubat 2007, 11:30
#5526
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
evet düşme anında ellerimde aldiven olsaydı çizik bile olmayacaktı 1 ay sıkıntı çektim düzelene kadar, ama sedece el değil 1 hafta kadar da kalça ağrısı çektim motosiklet bacaklarımın arasında olunca düşme anında yere çarpma kuvvetini artırıyor sanırım ben80kg+cbr120kg=200kg lık bir kuvvetle düşmüş oldum galiba.
Böyle durumlarda kalça koruması varmı?
-
25 Şubat 2007, 11:37
#5527
Ewet cesaretlendirmek için dediği apaçık ortada çünkü ben hiç öle hissetmedim..Arkadaşlar farkındayım elimden geldiğince bilinçli dawranmaya we motoru kullanmaya çalışcam herşeyden önce kendi sağlığım için..
-
25 Şubat 2007, 11:44
#5528
SAVAŞŞ GEÇMİŞŞ OLSUN...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
25 Şubat 2007, 11:49
#5529
elessar adlı üyeden alıntı
Ewet cesaretlendirmek için dediği apaçık ortada çünkü ben hiç öle hissetmedim..Arkadaşlar farkındayım elimden geldiğince bilinçli dawranmaya we motoru kullanmaya çalışcam herşeyden önce kendi sağlığım için..
ehliyet kurslarının birşey kazandırdığına inanmıyorum en azından bende öyle oldu ama sanırım sen istanbulda yaşıyorsun bunun için biraz daha şanslısın bu konuda hondanın eğitimleri var elinden geldiği kadar katıl onlara hepsi senin yararına olacak bunun farkındasın.motosiklet kullanmış olan insanların tecrübelerini dinle örnek alacağın kişleri iyi seç tabikide.
-
25 Şubat 2007, 11:51
#5530
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
arkadaslar aylardır cbr125 kullanan kişiler olarak size bunun hakkında soru sorayım . motosikletin gücü ve hızı ortada bazen öyle anlar olabilir ki çok çacuk hızlanıp toz olmanız gerebilir mesela arkadan hızla gelen aracın sizi farkedip frene basıp kaydıra kaydıra geldiği an(bu anda siz duruyorsunuz). o anda aracı farketseniz mesela 20mt mesafe kalmış olsa bu alet sizi o çarpışmadan kurtarabilir mi. Bu alet her zaman için trafikte yeterli mi. yada keşke gücü şu kadar olsaydı dediğiniz oluyor mu?
-
25 Şubat 2007, 12:01
#5531
bilginozi adlı üyeden alıntı
arkadaslar aylardır cbr125 kullanan kişiler olarak size bunun hakkında soru sorayım . motosikletin gücü ve hızı ortada bazen öyle anlar olabilir ki çok çacuk hızlanıp toz olmanız gerebilir mesela arkadan hızla gelen aracın sizi farkedip frene basıp kaydıra kaydıra geldiği an(bu anda siz duruyorsunuz). o anda aracı farketseniz mesela 20mt mesafe kalmış olsa bu alet sizi o çarpışmadan kurtarabilir mi. Bu alet her zaman için trafikte yeterli mi. yada keşke gücü şu kadar olsaydı dediğiniz oluyor mu?
dostum tabii ki de saniyede 20 metre ileri gidecek kadar güçlü bir makina değil ancak bu tür durumlarda iş senin dikkat ve tecrübene kalıyor.
duruş anındayken arkadan gelen böyle bir risk varsa görkem'in dediği gibi vitese takılı ve el debriyajda beklemek en iyisi ben de hep öyle yaparım ve sürekli arkamı kontrol ederim ışıkta dururken.
yok eğer trafikte bu tür hızlı gelen ve size çarpacağını düşündüğün bir araç varsa ilk fırsatta onun yönünden çekilmek en iyisi hızlanmaktan ziyade. altında 600 1000 lik makina olsa kaçarsın belki ama 125 le ancak yer değiştirirsin.
kazasız belasız günler herkese
ne zamandır da yazmıyordum ya başlığa özlemişim.
[I][B]Öldüğünde beyin yoktu demiyorlar da kask yoktu diyorlar ya işte bu anlayış farkı bizi bu hale getiren..[/B][/I]
-
25 Şubat 2007, 12:02
#5532
o anda motosiklet ten çok senin aracı fark edip senin reaksiyon zamanın önemli . olay arkadan gelen aracaın hızına ve senin çabucak kalkış yapmana bağlı olarak değişir.güç artada 14 beygir kaçabilriz ama duruma görede değişir.
bildiğim bir kaç şeyi siznle paylaşayım çok bilmişlikten değil kimse yanlış anlamasın. okuduğum motosiklet dergileri ve kendi tecrübelerimden.
frenleme :
arkanızdan arac geliyorsa ve siz lambada duracaksanız frene tek sefer basıp dumayın bir kaç kez basıp basıp bırakın ki sinyal etkisi yaratıp arkanızdaki aracı uyarsın. fren lambsının yanıp sönmesi farkedilmenizi kolaylaştıracak.
2. olarkata araçlar arasına girip duramamışsanız arkasında duracaksanız araçla aranızda tek hamlede çıkabileceğiniz kadar mesafe bırakın bu kötü durmunda çabucak kaçmanıza yardımcı olacaktır.
-
25 Şubat 2007, 14:15
#5533
-
25 Şubat 2007, 15:20
#5534
sağol cakalaz.
Görkem de yazmış zaten ama kaza anında hızım 40-50 km falandı.
bu kazalı motorların ikiside bitmiş.nerdeyse benim motora bile pert diyolardı.3500 ytl masraf çıkarmışlardı ama sonra yaklaşık 1500 ytl oldu.
-
25 Şubat 2007, 17:07
#5535
20 metre kala kaydırarak gelen bir arabayı farkederseniz eğer eliniz debriyajda hazır haldeyseniz kesin kaçarsınız. Çünkü o araba hızla yavaşlıyor , siz de hızla hızlanıyorsunuzdur. 1 saniyede 20 metre gitmenize gerek yok.
DEVIL CBR
Ben çoğunlukla motor freniyle duruyorum yol açıksa... Kademeli yavaşladığım için hem arkamdan gelen araç ani bir harekete maruz kalmıyor , hem de yolda bir bozukluk varsa fren yapmayarak onu atlatmış oluyorum.
Frenlemede de aynı taktiği kullanın , ön ve arka freni eş zamanlı olarak hafifçe sıkın, durmaya yakın kuvveti arttırın , dururken arka freni brakın ve ön fren ile durun Hiçbir zaman sırf ön veya sırf arka kullanmayın...
-
25 Şubat 2007, 19:10
#5536
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
arkadaslar CRB125 2007 sinin bu sene Türkiye ye gelmeyeceği söylentisi var şu sıralar ama bence bu bana eldeki malı tüketme politikası gibi geliyor. 2004 model vardır 2005 i Türkiye ye gelmedimi geldi 2006 gelmedimi geldi 2007 neden gelmesin gelmemesi bana mantıksız geliyor. 2007 modelinin fuardan sonra geleceğini biliyorduk önceler öyle olunca tabi alıcı kişi ne der 4-5 ay daha bekliyeyim de 2007 sini alayım. Buda ne anlama geliyor 4-5 ay cbr125 satılamayacak. İşte bence sebep bu görürsünüz fuardan sonra eldekiler tükenince bu sene yeni model cbr125 satılacak.
-
25 Şubat 2007, 19:39
#5537
bilginozi adlı üyeden alıntı
arkadaslar CRB125 2007 sinin bu sene Türkiye ye gelmeyeceği söylentisi var şu sıralar ama bence bu bana eldeki malı tüketme politikası gibi geliyor. 2004 model vardır 2005 i Türkiye ye gelmedimi geldi 2006 gelmedimi geldi 2007 neden gelmesin gelmemesi bana mantıksız geliyor. 2007 modelinin fuardan sonra geleceğini biliyorduk önceler öyle olunca tabi alıcı kişi ne der 4-5 ay daha bekliyeyim de 2007 sini alayım. Buda ne anlama geliyor 4-5 ay cbr125 satılamayacak. İşte bence sebep bu görürsünüz fuardan sonra eldekiler tükenince bu sene yeni model cbr125 satılacak.
kardeş ben normalde 2007 modeli bekliyordum arkadşlar kesin el ilanları falan çıktı diye yayın yaptı burda.ben şahsen hondaya mail attım cevap gelmedi.ama antalya bayisi 2007 modeller gelcek dedi(önümüzdeki ay)
kendimi örnek veriyim;ben direkmen bu hafta 2005 modeline yöneldim.ama gidip sıfır 2006 modeline bakmadım.bu ancak ikinci el piyasasını canlandırır.bu politika perakende satıcılarını nasıl etkiler.yani bu adamlar yine istedigi amaca ulasamazlar.benim içimde halen kuşku var.2007 yeni dizayn motorlar gelecek diye.
ve bugun sabah erkenden kalkıp pazara gittim.bitane cbr 125 r 2005 model makınayla görüştüm.motoru nerdeyse alacaktım.ama adam direk sahibi olmadıgı için pazartesiye buraktım işi çok aceleye getirmek istemedim.
burda istedigimiz şu.
herhangibir yetkili çıkıp bize 2007 model yeni kasaların gelip gelmeyecegi konusunda açıklama yapması gerekiyor.ne diyorsunuz bu duruma
Yarışlar Tekrarlansaydı Kazanmayan Kalmazdı
-
25 Şubat 2007, 20:31
#5538
CBR cılar birazdan yılın videosu geliyor
-
25 Şubat 2007, 21:19
#5539
bilginozi adlı üyeden alıntı
arkadaslar aylardır cbr125 kullanan kişiler olarak size bunun hakkında soru sorayım . motosikletin gücü ve hızı ortada bazen öyle anlar olabilir ki çok çacuk hızlanıp toz olmanız gerebilir mesela arkadan hızla gelen aracın sizi farkedip frene basıp kaydıra kaydıra geldiği an(bu anda siz duruyorsunuz). o anda aracı farketseniz mesela 20mt mesafe kalmış olsa bu alet sizi o çarpışmadan kurtarabilir mi. Bu alet her zaman için trafikte yeterli mi. yada keşke gücü şu kadar olsaydı dediğiniz oluyor mu?
görkem kardeşimiz güzel izah etmiş bu konuyu
GÜÇ deyince ben aşagıdaki videoda ki zevki yaşayacagım zamanı sabırsızlıkla bekliyorum.inşallah büyük makınaya geçince
motora binmenin en zevki anlarından birisi bence budur izlemeyenler için iki video linki
http://www.youtube.com/watch?v=b4ynZ...elated&search=
http://www.youtube.com/watch?v=TRfjh...elated&search=
Yarışlar Tekrarlansaydı Kazanmayan Kalmazdı
-
25 Şubat 2007, 22:50
#5540
Ya şu videoyu gösterip durmayın bana deli olucam
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 29 kullanıcı var. (0 üye ve 29 misafir)
Bu Konudaki Etiketler