evet görkemcim renk belitttiğin gibidir lacivert kırmızı
şimdi bitane repsol satan birisi ile görüşüyorum 4.500 ytl istiyor motora binilmemiş.bakalım anlaşabilirsek alacağım.
Yarışlar Tekrarlansaydı Kazanmayan Kalmazdı
Arkadaşlar slm herkese..Siyah cbr 125 imi dün aldım daha önce hiç motosiklet deneyimim olmamıştı.İlk deneyimim olduğu için mi nedir çok zorlandım,hiç örenemicekmişim gibi hissettim kendimi..İlk motor deneyimlerinizde siz de aynı şeyleri hissettiniz mi gerçekten merak ediyorum..
Merak etme 1 haftada alışacaksın...
Ben zaten ehliyet kursunda dragstar ve er-5 dahil çoğu motoru kullanma imkanı bulduğum için Cbr'ı alınca direk taksime kahve içmeye gitmiştim =)
Ehliyetin var mı?
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
ehliyet de henüz yok maalesef 22 nisandaki sınawa gircem işallah..Dün boş bi alanda deneme yaptım.Bugün hawa durumundan dolayı motoru çıkaramadım..
Aaah ah ters iş yapan milletimiz =)
Önce ehliyet alıp da sonra motor alsanız hiç zorlanmayacaksınız oysaki...
Bu arada belirtmeden edemeyeceğim: polise ehliyetsiz yakalanmanın cezası 800 milyon
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
arkadaşlarr farkındayım ters iş yaptığımın ama motor sahibi olma fikri son 1 ay içinde girdi aklıma arkadaş sohbeti sırasında..Burdaki forumları okuyunca da cbr125 alma fikri ağırlık kazandı we dürttü şeytan aldım motoru..ama ehliyetsiz trafiğe çıkacağımı sanmıyorum..Sadece boş mekanlarda örenmeye çalışırım diye düşünorum ehliyet alana kadar ama bakalım..
hadi hayırlısı o zaman... kısa zamanda öğrenirsin cbr sürmek bisiklet sürmek kadar kolaydır.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
evet
gecengun ehlıyet cezasıyla ugrastık enıstemın..
onu dusununce nıye ehlıyetımı almadan motosıklet kullanmamak gerektıgını ıyıce anlıorum
yazan:praetorıan
soyleyen:lata..(abs nın mucıdı)
as125t
okuyan:görkem
cevap: pazartesi işiniz var bayaa
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Bende ehliyetimi hazır ettim çoktan..Şimdi 1aya kadar bütün ekipmanlarıma yetecek parayı toparlamaya çalışacağım.Hemen hemen toparlıyacağım da motoru alır almaz tam takım üstüne bineceğim inşallah...Kesinlikle ehliyet alın arkadaslar 800ytl'ye değmez üstelik gönül rahatlığıyla binemezsiniz motora almazsanız ehliyetinizi...
AKIN FİDAN
valla gorkem benım ısım olmaz
okulum var telefonu alcam
yazan yıne praetorıan
kendı kullanıcımla gırıs yapamıorum
daa dorusur arzunun kullanıcısıyla cıkıs yapmıo:D
as125t
arkadaslar bu konuda şimdiye kadar çok şey yazıldı çizildi ama ben bu konuyu tekrar gündeme getirmek istiyorum.
Şimdi cbr125 in arka lastiğinin ince olduğu ve motosikleti cılız gösterdiği konusunda hepimiz hemfikiriz biliyorum. kimisi diyorki orjinal lastiği en güvenlisidir. lastik kalınlaştırmak risktir. kimisi diyorki kayar, kimisi diyor ki performansı düşürür vs.
1- Şimdi (kesin konuşmuyorum yoruma açıktır.) orjinal lastiğin belli bir kalınlığı ve tabanında belli bir radyus var ve motosiklete mesela 100kg binince lastik üzerinde artan basınçtan dolayı lastiğin yere temas eden yüzeyi mesela 2cm² dir. daha kalın lastikte ise lastiğin 2cm² yere temas etmesi yine 100kg ile olur. sonuç olarak aynı yükte aynı sürtünme ve yüzey alanı.
2- Honda mühendislerinin bu kalınlıktaki lastiği ince mühendislik hesapları ile ortaya çıkardığı söylenir yani motosikletin ağırlığı ile doğrudan ilgili olduğu ama bana hala ilginç gelir. Şimdi RC211V 148kg ağırlığında ve sanırım 190lık lastiğe sahip, 1000rr 176kg ve 190lık lastiğe sahip, cbr125 te 115kg ağırlığında ve 100lük lastiğe sahip, rs125-gt125r de ona keza.
Buradan çıkan sonuç lastik kalınlığının ağırlık ile değilde güç ile alakalı olduğu.
Ne dersiniz ?
Görkem sana bir sorum olacak cbr125 başlığında da konuşmuştuk hatırlarsın. 8 ay önce yaşadığım tatsız motosiklet tecrübemi anlatmıştım şimdi motosikletim yok ama hala bu sevdayı içimden atamıyorum tekrar almak istiyorum ancak (valla geçen aksam rüyama bile girdi ama cbr125 değil 600f) trafiğin teşkil ettiği risk beni aşırı derecede korkutuyor. ölüm riski de, kaza riski de, sakat kalma riski de beni aşırı derecede ürkütüyor. motosikletten neredeyse inmeyen birisi olarak bu konuda bana neler söyleyebilirsin.
Lastik kalınlığı tabiki güç ile alakalıdır... Sadece güç de değil... Denge, ağırlık vs...
bilginozi
Sana şunu söyleyebilirim... Motorsiklet sürerken her zaman kaza riskin var. Ben bazı günler eve geldiğimde kaza yapmadığım için şükrediyorum. Ama bu kişiden kişiye göre değişir... Bi kazadan korkan tırsa tırsa giden insanlar vardır , bir de kaza yapabileceğini bilen , ama hiçbir zaman korkmayan insanlar vardır.
Ben her zaman kaza yapabileceğimi bilirim... En sol şeritten 130 ile giderken tekerleğin bir hayvan leşine takılıp kayması sonucu paramparça olacağımı da bilirim. Ama yürürken kafama saksı da düşebilir... Hiç belli olmaz.
Fakat olabilir diyip de işi oluruna bırakmak da olmaz... 130 ile giderken pür dikkat olurum gözüm sürüşümden başka birşeyi görmez. 200 metre ileride hızlanan arabanın önündeki arabayı sollayacağını bilirim. Kafamda kurarım. Bu da tecrubeyle olur.
Motor üzerinde korkmak anlamsızdır. Korkarsan süremezsin fakat her zaman birşey olabileceğini kabullenmek zorundasın.Ancak ne yapabilirsin , sana birşey olma riskini en aza indirebilirsin. Bu da eğitimle , dikkatle ve de en önemlisi tecrubeyle olur.
Bazı şeyler büyük sorumluluk gerektirir.... Hiç ölümden korkan yarışçı gördün mü? Hayatın sonuna kadar kazasız yaşamak istiyorsan sana tavsiyem evden çıkma. Fakat bu da yaşamamaktır. Araba da alabilirsin , fakat yaşlandığında bazı şeyleri yaşamadığını farkediyor ve keşke diyorsun...
Benim sana tavsiyem 600F'i falan boşver , al bir 125R , gerekli eğitimleri de al , öğrenimini tamamla , korumanı tamamla sonra çık sokağa... Motoru sür... Boşver olacağı varsa olur. Sen vazifeni yapmışsın.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Görkem dediklerinde çok haklısın. Motosiklet ile kaza yapmayan çok azdır. Kimileri ufak tefek kazalar atlatır yılmaz ve devam eder, kimileri kaza yapar hayatı kararır pişman olur, kimisi kaza yapar ben bu işten nasibimi aldım der vazgeçer...
Benim motosikleti aldığım arkadas çok iyi bir motosiklet sürücüsü idi. işi akrobasi boyutuna kadar taşımıştı ancak 150km/h(modifiyeli) hızın üzerinde bir hızla araba ile kapışırken araba tarafından sıkıştırılıp (kasksız) o hızla bariyerlere bindiriyor. köprücük kemiği kırııyor sonra oda işin şakasının olmadığını anlıyor. satmaya karar veriyor. yani diyeceğim şu ki bu iş tecrübeye falan da pek bakmıyor insanın başına nelerin gelebileceğini birtek allah bilebilir.
evet mesela ben kaza yapmıştım, motorum hala serviste. üstelik bi arabayla kafa kafaya çarpışmıştım.görkem ve özgür gördü motorun halini.baya ciddi bi kazaydı.bende ise parmak falan kırıldı işte.şimdi herkes bana soruyo bi daha motora bincen mi diye.bende elimden şu alçı bi çıksın aynı gün bincem diyorum.yani saniyelik bi olaydı ben ne olduğunu bile anlamadan fren bile yapamadan çarptım.şimdi düşünüyorum da motorda aslında her zaman bi ölüm riski var. o yüzden korkarsan bu iş olmaz.bilginozi seninde bu korkunu yenmen için motorla baya zaman geçirmen gerekiyo sanırım...
seninde söylediğin gibi tecrübeye bakmıyor.tabi duruma göre de değişebiliyo.ama eğer olcağı varsa olur.sen kafana takmıcan bascan gaza..
CBR125R Mavi 11
Savaş naber? Sen yeni cam alınca senin eski camının vidalarını alabilir miyim
Tabiki tecrubeye bakmıyor bazı kazalar fakat tecrube bence kaza riskini %90 azaltır.
Misal siz sağ şeritteyken en sol şeritten , otoyol çıkışını kaçıran bir arabanın son anda karar verip girişe hamle yaparak üstünüze çıkması tecrubeyle alakalı değildir değil mi?
Hayır tecrubeyle alakalıdır... Çünkü eğer tecrubeliyseniz , otoyolda en sağ şeritteyken sağa bir giriş olduğunda , arabaların yolu üzerinde olduğunuzu adınız gibi bilirsiniz... Sağ-sol-ön-arka farketmez, o yola girmek için heryerden araba çıkabilir. Bu riski en aza indirmek için orta şeride geçersiniz , ve kaza riskini en aza indirirsiniz... Tecrube burada kendini gösterir... Gerisi Allah'a kalmış =)
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Savas kaza için geçmiş olsun diyorum. Kaza anında full korumamıydın. Kask-bot-eldiven-dizlik-bellik vs. hepsi üzerindemiydi.
iyidir Görkem senden naber?tabi ki alabilirsin.seninkiler yalama mı oldu yoksa en son bi vida tutmuyodu galiba.
evet tabi ki tecrübe de çok önemli de kimi durumda senin hiç hatan olmasa da kaza yapabilirsin.mesela kırmızı ışıkta beklerken arkadan gelip çarps adam sana...senin yapabileceğin bişe yok ki burda.benim anlatmak istediğim bu tür şeyleri göze alarak yola çıkmak.yoksa tabi ki tecrübenin önemi tartışılmaz bile..
sağol bilginozi. kaza anında sadece kask vardı.yani full koruma değildim.ama eldiven ve dizliğin önemini anlamış oldum.ama elimde eldiven olsa da o parmak yine kırılcaktı...
CBR125R Mavi 11
Şu an bu konu içerisinde 79 kullanıcı var. (0 üye ve 79 misafir)