Beyler ilk motorum cbr125r olucak hayirlisiyla aklima takilan tek bi soru var boyum 1.80 kilom 83 kalipli biriyim altimda cok ufak kalirmi birde artciyla beraber bindi mi sorun yasarmiyim
Beyler ilk motorum cbr125r olucak hayirlisiyla aklima takilan tek bi soru var boyum 1.80 kilom 83 kalipli biriyim altimda cok ufak kalirmi birde artciyla beraber bindi mi sorun yasarmiyim
S.A. arkadaşlar..2.el cbr 125 almayı düşünüyorum, sizce kilometresi en fazla kaç olmalı ve km-fiyat oranı sizce ne olmalı? ayrıca 1.80 boyum var motorun üstünde çok sırıtmam dimi ?
Arkadaşlar merhaba
Bugün ilk kez motorumla trafiğe çıktık trafikte sürüş kursuna katıldım bugün. Viteslerde çok sorun yaşadım , doğru vitesi tutturamadım , yokuşda boğulup stop etti, vitesi bire almayı beceremedim iki kere stop edince , bir kaç kere vites düşürürken salladı motor , arka teker kaydı falan . Küçük bir kazayla atlattık günü şükür
Rodaj dönemi aslında şuan 28 km deydi şimdi 55 in üstünde ama sağlıklı bir gün geçirdiğini sanmıyorum :D grubu takip etmek için , birde trafik olunca hunharca kullandım biraz :(
Yolda rüzgara karşı 85 felan yaptı , son vites 7000 devirde daha çıkmadı zaten normal mi acaba ? Hızında değilim , sadece tek şerit olunca ( hız sınırı 100 dü ) arkamda çok araba sıralandı , bende biraz gerildim haliyle.
tavsiyeniz var mı yap Yada asla yapma bunu diyeceğiniz birdahaki sürüşe?
Hizlanmak istiyorsan 6. Vitese cikma bizim 6. Vites sadece motoru rahatlatma vitesi. 5. Vites 11500 devire kadar iyi hizlanir motor. Ama senin motor rodajda oldugu icin o devirlere cikman iyi degil genelde 7000 bini gecme derler. Gruba yetisecem diyede fazla hiz yapmamlisin arkada arabalar birikirse stres yapma yol ver.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:40 ----------
Birde diyelim motor 1. Vites disinda ust viteslerde stop ederse bazen tekrar bire atman zor olur stres yapma debriyaji cek motoru ayaklarinda biraz ileri yada Geri it ve tekrar 1. Vitese atmayi dene %90 gecer vitese.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:05 ----------
Devir yuksekken vites dusurursen motor kendini sallar seni one iter ve arka tekerlegi kitler ve o nedenle arka kayar dikkat etmezsen tehlikeli olabilir. Lutfen Altin elbiseli adamin vites degistirme videosunu izle ilk basda cok karisik gelecek ama bir kere kaptinmi aragazla vites dusurme olayini Boyle problemler yasamazsin.
Teşekkürler santo
Defalarca izledim videolarını barkının ama onu boş yerde pratikle yapmam daha iyi olur sanırım bazen dengeyi kaybediyorum motord bişey yapmaya çalışırken, tehlikeli olur benim için trafikte ama boş alan bulduğumda bunun çalışmasını yapıcam . Ilk kez çıktım trafiğe , o arada heyacanda var tabi kaçıncı viteste olduğumu hiç hatırlamadım onu saymam gerek arada alışana kadar birde herhalde :(
Devir 6-7 binde değiştirdim hep hatta arada daha erken değiştirmiş bile olabilirim o zaman 5. Viteste mi kalıcaz? Hız istiyorumda hani trafiğe uyum sağlayacak kadar . Ama o hız için devir yükselecekse istemem . Merak ettiğim birsey de sağlamak için desem olur herhalde geçiş yok yollar virajlı olduğu için bu durumda kenara nasıl çekilicem? Tehlikeli olmaz mı geçiş için yer olana kadar? Ister istemez heyecan yapıyorum zaten heyecanlıyım arabada da aynı şeyi yaşıyorum , arkamda araba varken rahatsız oluyorum :(
Vites geçmediğinde yaptım onu ama olmadı , hatta hoca oldu deyip verdi üç kere stop ettirdim kalkışta( yokuş yukarıydı ikisindede ) diğer arkadaş denedi birde o yaptı. Debriyaj çekip geri bıraksak o zamanda hareket ettirebilirmiyiz vitesi?yoksa ileri yapmakta gerekir mi?
Kusura bakmayın çok soru oldu gene :(
Baya zor bir gün geçirmişim ben , o zaman eğlenceli gelmişti nedense :D
Dostum öncelikle motorun üzerinde dengede durmaya çalış, emin ol çok zor birşey değil boş bir arazide 10 dk'da bunu yapıp alışabilirsin.
Vites olayına gelirsek benimde ilk vitesli tecrübem, 1 ay oldu CBR alalı ve bende sıkıntı yaşadım. Öncelikle sıkıntı yapmana gerek yok düz bir yolda kalktığında 1.vites, 2.vites hatta uzun ise 3.vites'e tak yürü. Duracağın noktaya geleceğinde debriyajı sıkıp ufak ufak bites düşür sonra dur. Kalkarken sorun yaşamazsın.
Haa nasıl 1 vitese geçtiğini anlayacağım dersen zaten tık etmediğinde 1. viteste olduğunu anlarsın.
Unutma düz yola çık duracağın noktaya geldiğinde örneğin ışık diyelim sağ'a doğru yanaş ve ufak ufak vites düşür. Bu yolla kalkarken sıkıntı yaşamazsın çünkü 1.viteste olmuş olacaksın.
Ben de çoğunlukla henüz durmadan ara gazı ile vitesi boşa düşürmüş oluyorum ancak bu vites geçirme problemini bazen ben de yaşıyorum. Vites geçmeyecek olduğunda debriyajı hafifçe bırakıp (kavramayacak kadar) tak diye bir ses alıyorum, motor vites geçirmeye uygun hale gelmiş oluyor. Sonra bire takıp devam ediyorum.
en sağlıklısı hareket halinde giderken vites düşürmek, durduğun zaman sorun oluyor. Ben acemilikten 1 viteste kalkamadığım zaman (ender oluyor) tekrar boşa alıp 1.vitese takmakta zorlanıyordum sonra abim uyardı " ... olm zaten 1 vitestesin neden boşa alıp tekrar 1.vitese geçmeye çalışıyorsun ?" evet doğru neden ? :D
Kesinlikle en sağlıklısı hareket halindeyken vites geçirmek ancak dediğim gibi bazen geçmeyeceği tutuyor 5'teyim mesela, duracağıma yakın düşmeye başlıyorum. 4'te takılıp kalabiliyor. Bunun için bir yöntemi olan var mıdır?
Vites gecmediğin de eger hareket halindeyseniz debriyaji hafif birakin tak diye bir ses gelecek sonra vites degistirebilirsiniz.durmussaniz biraz ileri geri hareket ettirin motoru sonra vitese atin
Arkadaslar merhaba 2011 2014 arasi cbr 125 alicam kredi karti ile satan varsa 0533 544 97 09 bu numaradan ulassin
Benim motordan zincir dişli sesi geliyor ama motorla giderken belli olmuyor elimle yütürken arka taraftan tak tak diye bir ses geliyor nedir bu yav servise gitdim adamlar anlamadı bi ustaya götürdüm evet problem var dedi zinciri gevşetti bu seferde zincir acayip bol oldu tekrardan sıktık temizledik ses kesildi,yağladım 1 saat sonra yola çıktım geldim yine aynı ses varmı bi çaresi bi yardımcı olursanız sevinirim.Bu arada iphone yağ kullanıyorum ve uzun süredir kullanıyorum yani daha önce olmamıştı (yağla bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.)
Dişliler ömrünü tamamlamış olmasın kaç binde ve zincir bakımları nasıl aralıklarla yapıldı,nasıl temizlendi,neyle yağlandı ?
Çokda iyi bakmışsınız aslında,fazla sıkmayın yağı bu arada,1 tur yeterde artar bile diyor servis,gerginlikle alakalı olabilir sanırım gene.birde servisler artık bayağı hasarlı motorlara alışıyorlar,böyle hadiseleri ufak sorun olarak görüyorlar,bişeyi yok diyorlar,bana bu kadar inceleme demişlerdi mesela
Başka bir ustaya götürdüm ince ayar çekti zincirin servis tarafından çok gerildiği için ayarı bozulmuş dedi ayarladı hala ses yapıyor fakat 50-100 km sora alışır dedi ilerde hala aynı şeyi yaparsa tekrar gel dedi yani aklınızda bulunsun zincir rtalama 2 cm esneme payı olmalıymış.
O ses geçen bende de çıkmaya başladı hareket halindeyken, eve geldim araştırdım genelde bu sorun oluyormuş ses yani. Şuan ses yok garip bir şekilde kesildi ama zincir sesi genelde var arkadaşlar 250'lik kısmında da okuyabilirsiniz ortada konuşulmuş.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)