8000 bakımı için 140 tl dedi servis
Selamun aleykum herkese merhabalar. Önümüzdeki sene nasip olursa şubat-mayıs gibi bende cbr 125r alacağım, sormak istediğim bir kaç soru var bilgilerinizi tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
- Yağı kaç bin km'de bir değiştiriyoruz ortalama olarak bir şey söylemek gerekirse. Biraz araştırdım kimisi 1000km diyor kimisi 5000 diyor. Kimisi kitapçıkta yazan km'de değiştirin diyor. Bunun tam ideali nedir. Birde yağ filtresi var mı bu motorda varsa o ne sıklıkla değiştirilmeli.
- Zincir yağlama işlemini ne sıklıkla yapmalıyım.
- Motor ve zincir yağı olarak motul iyimidir.
- Depo 10lt yanlış bilmiyorsam. Sanırım 50tl civarında depo tam doluyor, şehir içinde ortalama bir sürat(30-70 km/s) ile kaç km yol yapar ışık yanana kadar.
- Rodaj kaç km'ye kadar devam ediyor, rodajda iken en fazla kaçıncı vites de kaç km hızla gitmeliyim devir de geçmemem gereken sınır nedir.
- Motoru oto yıkama vb yerlerde yıkatsam tazikli suyun bir zararı olurmu, kendim yıkasam ne şekilde yıkama işlemini yapmalıyım nelere dikkat etmeliyim. (Sabunlu su fırçamı yoksa sabunlu su süngermi, zinciri yıkamalımıyım yoksa zincir temizleme spreyimi kullanmalıyım gibi...)
Şimdilik aklıma takılan sormak istediğim sorular bunlar. Belki acemice veya mantıksızca gelmiş olabilir kusura bakmayın ilk motorum olucak heyecanlıyım o yüzden çok özeniyorum benim gözümde epey kıymetli olucak sorularımı yanıtlarsanız ve varsa eklemek istediğiniz bilgi ve tecrübeleriniz onları da yazarsanız çok sevinirim, siz tecrübe sahiplerinden tüyolar almak biz acemilere çok yardımcı olur şimdiden çok teşekkürler.
motoru aldığında servise gidersin bunların hepsini onlar söylerler, eğer servis dışında kendim yapıcam dersen zaten herkesin dediği doğru, çünkü sana bağlı istediğin kmde yaparsın, eğer servisin dediği gibi yaparsan ilk 500 - 1000 kmde sonra her 3 bin kmde olması lazım, benimki 3000 e geldi neredeyse şimdi bakıma görücem bakalım bende.
Doğru diyosun geçmiş sayfalarda var tabi ama biraz takıntılıyım tam netleşmiş ortak görüşler belirtilir diye düşünerek sormak istedim tekrar bu soruları. Yine de sağol ve agrasiwe nin dediği gibi 1000km'de servise gittiğimde onlarada sorarım yine bunların hepsini bunaltayım biraz onları
---------- Post added at 12:23 ---------- Previous post was at 12:18 ----------
Favorim düz kırmızısı ama buda fena olmamış da birde şu aynalar şekli bozuyor sanki, aynı işlevlikde ama birazdaha estetik aynalar takılamazmı yoksa en iyisi orjinal halimidir ?
sıfır sayılır
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-cbr-250-r-cbr-125r-tri-780-cbr-250-2012-gt250r-eksoz-146989009/detay/
evet 55 liraya taktigim egzoz sesi :D http://www.youtube.com/watch?v=TSQLi...ature=youtu.be
130 düz yolda gördüm bu motor ancak rampa aşağı 140 zor görür çünkü 6.vites 9.800/10.000 devir dk dan daha fazla devir çevirmiyor 5.vitesde kesiciye girecek kadar torku üretmiyor bahsettiğiniz 150 gören motorlarla oynama yapılmış olabilir volan dişlisi piston kapağı vs. taşlanmış veya motor hacmi büyütülmüş olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------
1-Motor yağının belli bir km si yoktur motor yağında siyahlık varsa veya sümük tarzı yapışkan bir hal aldıysa veya pütür pütür olmuşsa değiştirmek gerekir motorunuza binseniz binmesinizde ortalama 1 sene sonra motor yağı özelliğini kaybedecektir.Bu senin kullanım şekiline bağlıdır aşırı agresif kullanacaksan daha sık yağ değiştirmelisin ama ortalama olarak 2.000-3.000 km de birdir bu kadar düşük olmasının sebebi ise motorun yüksek devir çevirmesi ve şanzuman yağı olarakda kullanmasıdır.
Cbr 125 lerde yağ filtresi yoktur.
2.sorun zincir yağı ben 500 km de bir temizler ve yağlarım bu sana kalmış bir rakamdır örneğin motorunu 2 defa yıkadıysan zinciri tekrar temizleyip yağlaman gerekir.
3.sorun Motul piyasadaki en iyi yağ markalarındandır.
4.yakıt konusuna gelirsek bu kaç km ile gitdiğinizle değil motorunuzun kaç devir/dk. çevirdiğiyle alakalıdır ani fren ve frenajlar ani kalkışlarda burada rol oynar ama km başına 10-15 kuruş yani 400-450 km gider.
5.rodaj dönemi çok karışıktır burada anlatsam işin içinden çıkamam ama kısaca özetlemem gerekirse motoru sakin kullanmak uzun yola çıkmamak,ani fren ve frenaj,ani hızlanmalardan kaçınmaktır yani yormamaktır ortalama devir olarakda ilk 500 km için 6.000 geçmemeni tavsiye ederim saten 6. vites 6. devir motor 78-80 km hıza ulaşıyor.
6.motor yıkamak nadiren yapılması gereken bir hariketdir (motor sıcak olmamalıdır.) eyer çeşmen varsa sakince hortumla yıka (fırça kullanma oto yıkamacılara verme.) çeşmen yoksada kova ve tas yardımıyla sakince yıka temizlikcilerde 5-10 TL ye yıkama eldivenleri satılır sünger yerine onu kullana bilirsin
valla kısın gıtmez motor yazın deneyın ben her zorladıgım da 140 ın ustune cok rahat cıkıyorum yalan yok bır defa 150 yaptım ama yokustu
evet farımın içi açıldı, ebay biraz elini çabuk tutarsa bitecek inşallah bizim mercek far
Cevapladığın için teşekkür ederim Furkan KONCA bu bilgiler işime yarıyacak sağol tekrar.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)