Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #32301
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Her motorun bir sınırı var,bizim motorlar bir yere kadar yatabiliyor,geçen zorladım o sınırı yine de toparladım,fotoğraflarda da gözüküyor ötesi yok.Uzun süre arkaya asıldım arkayı kaydırdım,sonra öne asılmaya başladım bu seferde ön amortisörler fena geri tepiyordu ve sonunda öğrendim öyle bir sıkıntım kalmadı,virajlarda denemediğim hız kalmadı,motoru tanırsan yine sıkıntı yaşamıyorsun,ayrıca ben kışında sürüyordum.Benim görüşlerim bu yöndeydi zaten ama açıkçası GKN ile konuştuk o da bunları söyleyince daha bir kendime güvenerek yazıyorum.Çünkü bilmediğim şeylerle insanları yanlış yönlendirmek istemem,bu konuda çok hassasım.GKN(bolca pist tecrübesi varmış) eskiden ninja daki ırc lastiklerle yaptıklarından bahsetti ve farklı bir lastikle bundan daha ötesinin bu motorlarla yapılamayacağını söyledi.Bizim motorlarla stopie yapılabiliyor,gözümle gördüm yani doğru hızda sıkarsan ön freni sıkıntı yok ve ayrıca cbr250 ile de wheelie yapılabiliyor.Bütün bunlar da lastiklerden yana sıkıntı olmadığını gösteriyor.Önemli olan motoru tanımak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #32302

    Üyelik
    20 Haziran 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Tvs Apache Rtr 150 siyah 2012
    Ya ne bilyim almışken sağlam olsun dedim herşeyi motorumu lastik yüzünden düşürmek isteme sonuçta her yeri grenaj ve bulunduğu ilde bu parçaların elime kolay kolay geçeceğini zannetmiyorum.

  3. #32303
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    pain bu forumdan biri stopie fotoları koymuştu zaten.ama emin ol ötesi bu kadar diye bir şey söz konusu değil.doğru lastik her türlü yol koşulunda max güvenlik sağlayandır.ben bizim motorda virajda ayaklığı yere sürttüm ama yol çok güzeldi.ama şehir içindeki bir çok virajda yolun durumundan kaynaklı hemen kıç atma oluyor ve mecburen daha fazla yatıramıyorsun.

  4. #32304
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı mstfkrfk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pain bu forumdan biri stopie fotoları koymuştu zaten.ama emin ol ötesi bu kadar diye bir şey söz konusu değil.doğru lastik her türlü yol koşulunda max güvenlik sağlayandır.ben bizim motorda virajda ayaklığı yere sürttüm ama yol çok güzeldi.ama şehir içindeki bir çok virajda yolun durumundan kaynaklı hemen kıç atma oluyor ve mecburen daha fazla yatıramıyorsun.
    İşte ben de diyorum ki bu yol şartlarında bir lastik çok daha öteye gidemez.Yani değiştirmek bir işe yaramayacak.Yanlış anlaşılmasın ırc bir michlein demiyorum.Daha kullanıcı frenajı bilmezken bizim motora alınacak bir lastiğin %5 artısının bir faydası olmayacak.

  5. #32305

    Üyelik
    20 Haziran 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Tvs Apache Rtr 150 siyah 2012
    Tmm abi olay anlaşılmıştır bn araştırdım iki lastik Michelin pilot sporty intenetteki fiyatı 300 lirayı geçiyor 300 liraya %5 pek mantıklı değil.

  6. #32306

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Cbr125'i bilmiyorum ama 250'de lastikler yeterli kuru asfaltta. Şile'de 140'la keskin sayılabilecek virajı dönüyorum. Sonrasında lastik izine bakınca 1,5-2 cm boşluk kalmış. Daha hızlı dönmek mümkün değil ama, çünkü viraj içinde gaz açarak ağırlık transferi sağlayacak ivme kalmıyor o hızlarda. Lastik izin veriyor diye daha fazla yatırırsam bu sefer arkadaki ağırlık az olacağından en iyi lastik olsa bile kayar. Lastikten ziyade güç engeline takılıyor kısacası.

    Şöyle daha keskin bir virajı 90-100 arası lastik limitlerinde dönerek test etmek istiyorum ama onu yapabileceğim yol bulamadım şimdiye kadar . Frenleme konusunda da kendim ön frenin kilitlenme limitlerini test ederken stoppie yaptım istemsiz. Doğru frenleme yapılınca kayma yine olmuyor. Ama panik frenle yanlış sıkarsanız kayabiliyor elbette. Pain'e katılıyorum açıkçası, lastik oldukça yeterli motorun hızı ve gücü düşünülürse. Bir tek nokta yağmur performansı iyi değil. O yüzden sonbaharın ortalarına doğru değiştirmeyi düşünüyorum, yağmurlu havada da kullanacağım için kışın.
    Pain bunu beğendi.

  7. #32307
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    arkadaşlar yarın Kadıköy kızıltoprak hondaya gidip Cbr bakıcam da sorum şu olucak... Cbr 250r istiyorum ama cbr125r alıp az biraz tasarruf yaparsam da çok iyi olur... şehir içi 125'in yetmediği zamanlar oluyor mu?

  8. #32308
    mhmtcbn06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara / Nallıhan
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25 2015 Mavi
    iyi geceler beyler. ben biraz önce turlarken motorum 4 bin km oldu tamı tamına . motorda herhangi bi sorun yok. fakat. subaplardan ses gelior motorcu abilerim sordum normal dediler. aşırı bi ses değil. fakat 7 bindemi ne bakıma girdinde zincir. subap vs.. bakılması gerekiormuş sizde öyle bişy yaptınız mı ? yani bakımda yapıorlarmı.

  9. #32309
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı kakare adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yarın Kadıköy kızıltoprak hondaya gidip Cbr bakıcam da sorum şu olucak... Cbr 250r istiyorum ama cbr125r alıp az biraz tasarruf yaparsam da çok iyi olur... şehir içi 125'in yetmediği zamanlar oluyor mu?
    Şehir içinde yetmediği ender görülüyor.Trafikte her türlü avantajınız var.Fakat istanbuldasınız ve illaki e-5 e çııkacak ve sollamaya çıktığınızda sol şeritte illaki taciz edileceksiniz.Şimdi uzun uzun açıklamayacağım çünkü zaten açıkladım:D

    http://www.motosikletmacerasi.com/ba...c-motosikleti/

    http://www.motosikletmacerasi.com/honda-cbr-125-r/

  10. #32310
    kakare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Muğla-İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR650FA
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde yetmediği ender görülüyor.Trafikte her türlü avantajınız var.Fakat istanbuldasınız ve illaki e-5 e çııkacak ve sollamaya çıktığınızda sol şeritte illaki taciz edileceksiniz.Şimdi uzun uzun açıklamayacağım çünkü zaten açıkladım:D

    http://www.motosikletmacerasi.com/ba...c-motosikleti/

    http://www.motosikletmacerasi.com/honda-cbr-125-r/
    yalnız çok iyi olmuş yazı gerçekten güzel teşekkür ederim umarım yarın doğru kararı verebilirim babamda o kararı vermede büyük etken tabiki ;)
    Pain bunu beğendi.

  11. #32311
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    son bir ayda 3200 km uzun yol yaptım bunun yanında 500 de sehır ıcı
    rekorumu kırmıs bulunuyorum
    Pain bunu beğendi.

  12. #32312
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Arkadaşlar motosiklet güvenliği hakkında bir yazı hazırladım,son 2 saatimi aldı,elimden geldiğince bildiklerimi yazdım,umarım faydası dokunur:http://www.motosikletmacerasi.com/mo...ecek-onlemler/
    kakare bunu beğendi.

  13. #32313
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Herkese iyi akşamlar. Lastik konusu açılmış bende katılmak istedim.
    Motosikletimi 2008 de sıfır aldım tabi üzerinde IRC marka lastik vardı. Beni IRC lastikler pek memnun etmemişti açıkçası. Isınmış asfaltta U dönüşü yaparken birazcık yarım debriyaj ile güzel bir şekilde kaya kaya gidiyordum. Fakat viraj performansı güzeldi yani pistte yarışmadığımız göz önüne alınırsa bizim yapacağımız viraj sınırlarımız belli zaten. Ben 4000 km deki IRC lastiklerimle kenarlarda yarım parmak kalacak kadar viraj alabiliyordum. Yanlış hızla girilmiş bir virajdan da pek sıkıntı yapmadan dönüyordum çoğu zaman. IRC lerin asıl sevmediği noktası ise fren ve yağmur performansı. Yağmur başladığı anda çok dikkatli olmanız gerekir. Yolun komple ıslandığı zamanlarda ise yine kötü diyebileceğim bir performansının olduğunu düşünüyorum. Frenler ise aslında iyi olduğunu düşünüyordum ama diğer lastikleri denedikten sonra frenlerinde kötü olduğunu düşünmeye başladım.
    IRC'lerden sonra takım olarak michelin pilot sporty almayı düşünüyordum, yalnız bana pahalı geldi açıkçası. O sıralarda @Jubaa pilot sporty leri hiç beğenmediğini söylüyordu ve sürekli kavşakta patlıyordu sanırım 3-4 kere yatırmıştı cbr ını. Bende vazgeçtim michelin'den.(aslında o kadar param yoktu )
    2. takım lastiğim pirelli mt 75 oldu. Ön lastiğim bitmemişti aslında ama ön ve arka aynı marka-model olması gerektiğini düşünüyorum. Mt-75 kullandığım lastikler arasında en iyisiydi. Frenler IRC ye göre çok çok daha iyiydi, viraj yine yarım parmak kadar kalıyordu lastiklerde. Yağmurda ise IRC ye göre daha iyiydi. Sonra arka lastik bitti ve bütçe sınırlıydı o zamanlar idare etsin diye safdece arkaya unilli diye bir marka al(abil)dım tamamen berbat bir lastikdi. Arka fren yok denecek kadr kötüydü en ufak bir dokunmayla kilitleniyordu 2000 km kullanmadan yeni lastik aldım. Ön lastiğim iyi olduğu için yine sadeceye arkaya pirelli mt-75 110-80-17 aldım.Görüntü olarak dağlar kadar fark var motosiklet daha büyük gözüküyor gözüme. Yalnız 100-80-17 ile 110-80-17 arasında pek fark yok açıkçası yani frenler aynı, yol tutuşu aynı. Sanırım biraz yavaşladı motosiklet ama 0-100 performansınını pek etkilemedi. Şuan ön-arka mt-75 lerim orta seviyenin biraz altında, yine alacağım lastik mt 75 olur sanırım. Bu anlattıklarım 2011 yıl başına kadar geçen sürede oldu. Sonrasın sınavlar derken motosiklet yatar oldu, artık sıkıldım sanırım cıbırdan. Şuan 28 binde 2011 yıl başında 24 bindi galiba çok geziyorum çok Bu arada viraj ve fren mevzusu eğitim, yetenek, motosikleti tanıma, kullanım süresi vs. ile değişir. Yukarıdaki yazım benim deneyimimdir siz çok daha farklı düşünüyor olabilirsiniz, olabilir saygı duyarım.
    Yazmayı unutmuşum bizim motorlar yukarıdaki tüm lastiklerle stopie yapabiliyor ve ön kaldırabiliyor tecrübeyle sabittir. Bir aralar video çekip yüklemiştim siteye ama ne oldu hiç bilmiyorum.
    mstfkrfk bunu beğendi.

  14. #32314

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    arkadaslar sizin radyator suyu ne durumda ha birde kitapcikta yedek depo diyor.radyator suyu selenin altindaki yer degil mi ? Neden yedek depo deniyor? Dun seleyi soktumbaktim su koyma yerini buldum.bizim burasi sicak yer antalya.burda donma olmaz antifirize gerek yok ben kipadan saf su alip koysam eski antifiriz kalsa icinde ise yarar herhalde.zaten gerek yokta

  15. #32315
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı rapidhacker5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar sizin radyator suyu ne durumda ha birde kitapcikta yedek depo diyor.radyator suyu selenin altindaki yer degil mi ? Neden yedek depo deniyor? Dun seleyi soktumbaktim su koyma yerini buldum.bizim burasi sicak yer antalya.burda donma olmaz antifirize gerek yok ben kipadan saf su alip koysam eski antifiriz kalsa icinde ise yarar herhalde.zaten gerek yokta
    Doğrurudur,selenin altındaki küçük bidon.Musluk suyu da katsan hiçbirşey olmaz.

  16. #32316
    forza46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2011
    Şehir
    İzmir
    şu an kan ter içindeyim. ilk defa böyle bişey oldu. bir rüya gördüm ya da kabus kaza yaptım düştüm motordan :/ çok kötüydü ya gerçek gibi hiç başınıza geldi mi ?
    Yavuz Sultan Selim Han

  17. #32317

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrurudur,selenin altındaki küçük bidon.Musluk suyu da katsan hiçbirşey olmaz.
    bu neyin yedegi peki? Ben musluk suyu degilde saf su koyayimda kireclenme flan yapar.kipadan alayim 1 litre saf su yeterli olur herhalde

  18. #32318
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı rapidhacker5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu neyin yedegi peki? Ben musluk suyu degilde saf su koyayimda kireclenme flan yapar.kipadan alayim 1 litre saf su yeterli olur herhalde
    Katalogda öyle birşey yazıyordu dimi,bende takılmıştım sanki öyle birşeye ama hiçbirşeyin yedeği değil.1lt su yeterli herhalde upper çizgisinin altında kalmaya bak.

  19. #32319

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalogda öyle birşey yazıyordu dimi,bende takılmıştım sanki öyle birşeye ama hiçbirşeyin yedeği değil.1lt su yeterli herhalde upper çizgisinin altında kalmaya bak.
    meraktan soruyorum sadece upperi gecersek ne olur ki ? Birde yag bosaltma yeri neresi ?

  20. #32320
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı rapidhacker5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meraktan soruyorum sadece upperi gecersek ne olur ki ? Birde yag bosaltma yeri neresi ?
    Bilmiyorum,adamlar yapmış işte üst çizgiyi vardır bir sebebi.yağı boşaltamk için altta sarkan kablolardan biri yağ tapası onu açınca boşalıyor da,senin motor garanti kapsamında değilmi,bakımları servise yaptırmıyormusun?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 109 kullanıcı var. (0 üye ve 109 misafir)

Bu Konudaki Etiketler