arkadaşlar bu bilgiyi internetten indirdim bi arkadaşımız yazmış sag olsun yeni başlıyacak arkadaşları aydınlatacagını düşündüğüm için paylaşmak istedim bu arda malesef bende cbr 125 yok ama yakında almayı düşünüyorum inşallah ayrıca elimde bi çok foto war internetten indirilmiş modifiye edilmiş cbrler fakat koyamıyorum saygılar.
Dün Honda CBR 125 R'ı 1000 km bakımına götürdüm.
İlk 1000 km de oluşan problemleri, hızlanma, yakıt sarfiyatı vb. performans sonuçlarını yazıyorum.
Ön rüzgarlık vidası biraz gevşemiş bu yüzden hızlanırken tıkırtı yapıyordu. Vidaları sıktım düzeldi :-)
Ön frenler çok iyi durumda ilk günden hiç bir farkı yok. Arka frenler zaten kendisini çok çabuk kitliyor. Ayarını kaçırmamanız gerekiyor.
Caner'in motorla tek tekere kalkmasından dolayı zincirimiz bir hayli bollaşmış. Arka çatala sürttüğünü farkettim ve zincir gergi payı bayağı bir gevşemişti. Ayrıca makinayı araba sanmış olacakki 6000 den 3000 devirlere düşerek zincire yüklenmiş. Çektim kulağını :-(
Hararet vs. yürür aksamda hiçbir sorun tespit edemedim. Bunun dışında egsozun sesi ben 10 gündür binmiyorum belki o yüzdendir biraz yükselmiş ve toklaşmış gibi geldi. Diğer bir cbr 125 le yanyana gelmedikleri sürece birşey diyemiyorum.
Benzin: 22 milyonluk benzinle full 260 km rodajlıyken yaptım. Bu sabah işe gelirken motorla geldim tekrar. İşyerim Şile'de, evden 38 km uzaklıkta. Sabah benzini sıfırdı. 10 milyonluk aldım yarıyı geçti ve işyerine geldiğimde tık düşmedi. Akşam belli olur.
1000 bakımından sonra motorun ivmesi arttı. Yağı değiştirildi full elden geçti zincir, suyu vs. si.
Sabah motor ısınmış halde 0-100 km 9 saniye civarı (İçimden saydım) çıktım ve gazı verdikçe 130'a kadar düz yolda 6. vites 8000 devirde çıktım. Gaza biraz daha yüklenip 10.500 devirde 150 - 155 arası bir hız gördüm.
Ömerli yokuşunu çıkarken ortalama göz kararı (20 ila 30 derecelik kazık gibi dik bir yokuş) 1500 - 1800 metre uzunlukta, girişte viraj var,
120 ile girdiğim yokuşun ilk 300 - 400 metresinde hızımı 110'a kadar koruyabildim. Sonrasında 100 sabit motor 8500 devirde performansını düşürmede n canavar gibi çıktı.
Cbr 125'i kullananlar yada alıpta gelmesini bekleyenlere söyliyim; Motorun en iyi akserelasyonu 7500 ile 9000 devir arasında. O zaman hızını cok cabuk yükseltiyor.
1. vitesimiz çok kısa ancak birden gaz cekip hafif kaldırırsanız motoru tek tekere cıkıyor. Sonrası size ait
)
2. vitesimiz bizi 60 civarı bir hıza kendı kategorisine göre iyi sayılabilecek bir performansla cıkartıyor.
3. viteste 6000 devirden sonra hızlandığını hissediyorsunuz. Sonrasındaki vteslerde az çok belli.
Araçla yatıyorum yatabildiğim kadar. Büyük makina kadar güvenemesemde yatabileceğim kadar yatıp o virajlarda nasıl patlamadığıma hayret ettim 8O Denge perfect.
Ortalama yol sabit hızı 80 - 100 olan otoyollarda araçları cok iyi solluyorsunuz. Hafif devire yüklenince koparıyor (125 lik kıvamında kopuyor)
Hele ki 3 4 tane 125 lik yada scooterla falan yanyana gelmeyin. Tam moto gp oluyor :D Hepsi yarışmak istiyor tozunuzu yutuyor.
ybr ve cbf 250 lerle sakın aynı kategoriye koymayın. Tozunuzu yutuyor. Ben 3 4 kez denedim. Canları çıktı :-)
Sonra repsol alanların bir avantajı var :-)))))) Hiçbir yerinde 125 cc yazmadığı için yanınıza gelen kızlara yada acemilere 300 - 400 cc ye kadar sallayabiliyorsunuz :-) Dün akşam maltepede çocuğun birine 400 lük dedim bitti motora :-)))) Kızın biri de "ayyy yerim ben seniii sen ne şeker bişisin öyle yeriiim yerim" dedi ben kıskandım motor olasım geldi :D
Kullanması çok keyifli. Ben büyük yerine genelde onunla geziyorum çünkü su yakıyor resmen :-))) Cbr 125 alanlar çok keyifli gezintiler yapacaklar. Özellikle büyük racing makinalar yanınıza gelip sizi himayeleri altına alıyor ve geziyorsunuz.
Dün akşam srad lı bir eleman dalgasını geçti zaten koydu bana :-) Servisten gelirken durdum kartal ışıklarda, adamda yanımda durdu. Yeni mi dedi evet dedim rodaj bitti bakımdan geliyor. Adam bana yeni mi öğreniyosun dedi. Yok bende ninja zx12 var dedim. Herif gülmeye başladı "hadiiiiii dedi" kopartıp tozunu attırıp gözden kayboldu, yerin dibine geçtim :-))))) Ah ulan caner kepaze ettin bizi bir srad'a :D
arkadaşlar bu bilgiyi internetten indirdim bi arkadaşımız yazmış sag olsun yeni başlıyacak arkadaşları aydınlatacagını düşündüğüm için paylaşmak istedim bu arda malesef bende cbr 125 yok ama yakında almayı düşünüyorum inşallah ayrıca elimde bi çok foto war internetten indirilmiş modifiye edilmiş cbrler fakat koyamıyorum saygılar.
Dün Honda CBR 125 R'ı 1000 km bakımına götürdüm.
İlk 1000 km de oluşan problemleri, hızlanma, yakıt sarfiyatı vb. performans sonuçlarını yazıyorum.
Ön rüzgarlık vidası biraz gevşemiş bu yüzden hızlanırken tıkırtı yapıyordu. Vidaları sıktım düzeldi :-)
Ön frenler çok iyi durumda ilk günden hiç bir farkı yok. Arka frenler zaten kendisini çok çabuk kitliyor. Ayarını kaçırmamanız gerekiyor.
Caner'in motorla tek tekere kalkmasından dolayı zincirimiz bir hayli bollaşmış. Arka çatala sürttüğünü farkettim ve zincir gergi payı bayağı bir gevşemişti. Ayrıca makinayı araba sanmış olacakki 6000 den 3000 devirlere düşerek zincire yüklenmiş. Çektim kulağını :-(
Hararet vs. yürür aksamda hiçbir sorun tespit edemedim. Bunun dışında egsozun sesi ben 10 gündür binmiyorum belki o yüzdendir biraz yükselmiş ve toklaşmış gibi geldi. Diğer bir cbr 125 le yanyana gelmedikleri sürece birşey diyemiyorum.
Benzin: 22 milyonluk benzinle full 260 km rodajlıyken yaptım. Bu sabah işe gelirken motorla geldim tekrar. İşyerim Şile'de, evden 38 km uzaklıkta. Sabah benzini sıfırdı. 10 milyonluk aldım yarıyı geçti ve işyerine geldiğimde tık düşmedi. Akşam belli olur.
1000 bakımından sonra motorun ivmesi arttı. Yağı değiştirildi full elden geçti zincir, suyu vs. si.
Sabah motor ısınmış halde 0-100 km 9 saniye civarı (İçimden saydım) çıktım ve gazı verdikçe 130'a kadar düz yolda 6. vites 8000 devirde çıktım. Gaza biraz daha yüklenip 10.500 devirde 150 - 155 arası bir hız gördüm.
Ömerli yokuşunu çıkarken ortalama göz kararı (20 ila 30 derecelik kazık gibi dik bir yokuş) 1500 - 1800 metre uzunlukta, girişte viraj var,
120 ile girdiğim yokuşun ilk 300 - 400 metresinde hızımı 110'a kadar koruyabildim. Sonrasında 100 sabit motor 8500 devirde performansını düşürmede n canavar gibi çıktı.
Cbr 125'i kullananlar yada alıpta gelmesini bekleyenlere söyliyim; Motorun en iyi akserelasyonu 7500 ile 9000 devir arasında. O zaman hızını cok cabuk yükseltiyor.
1. vitesimiz çok kısa ancak birden gaz cekip hafif kaldırırsanız motoru tek tekere cıkıyor. Sonrası size ait
)
2. vitesimiz bizi 60 civarı bir hıza kendı kategorisine göre iyi sayılabilecek bir performansla cıkartıyor.
3. viteste 6000 devirden sonra hızlandığını hissediyorsunuz. Sonrasındaki vteslerde az çok belli.
Araçla yatıyorum yatabildiğim kadar. Büyük makina kadar güvenemesemde yatabileceğim kadar yatıp o virajlarda nasıl patlamadığıma hayret ettim 8O Denge perfect.
Ortalama yol sabit hızı 80 - 100 olan otoyollarda araçları cok iyi solluyorsunuz. Hafif devire yüklenince koparıyor (125 lik kıvamında kopuyor)
Hele ki 3 4 tane 125 lik yada scooterla falan yanyana gelmeyin. Tam moto gp oluyor :D Hepsi yarışmak istiyor tozunuzu yutuyor.
ybr ve cbf 250 lerle sakın aynı kategoriye koymayın. Tozunuzu yutuyor. Ben 3 4 kez denedim. Canları çıktı :-)
Sonra repsol alanların bir avantajı var :-)))))) Hiçbir yerinde 125 cc yazmadığı için yanınıza gelen kızlara yada acemilere 300 - 400 cc ye kadar sallayabiliyorsunuz :-) Dün akşam maltepede çocuğun birine 400 lük dedim bitti motora :-)))) Kızın biri de "ayyy yerim ben seniii sen ne şeker bişisin öyle yeriiim yerim" dedi ben kıskandım motor olasım geldi :D
Kullanması çok keyifli. Ben büyük yerine genelde onunla geziyorum çünkü su yakıyor resmen :-))) Cbr 125 alanlar çok keyifli gezintiler yapacaklar. Özellikle büyük racing makinalar yanınıza gelip sizi himayeleri altına alıyor ve geziyorsunuz.
Dün akşam srad lı bir eleman dalgasını geçti zaten koydu bana :-) Servisten gelirken durdum kartal ışıklarda, adamda yanımda durdu. Yeni mi dedi evet dedim rodaj bitti bakımdan geliyor. Adam bana yeni mi öğreniyosun dedi. Yok bende ninja zx12 var dedim. Herif gülmeye başladı "hadiiiiii dedi" kopartıp tozunu attırıp gözden kayboldu, yerin dibine geçtim :-))))) Ah ulan caner kepaze ettin bizi bir srad'a :D