Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #29701
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    yahu ben ne şu stopie olayını göze alabiliyorum ne arka kaldırmayı,anında çakılırım gibi geliyor.biraz deneme yanılma olayı var,bir de bir kere yaparsam cesaretlenirim bu sefer cıvkı çıkar hiç girişmiyim en iyisi bu işe :D zipoooooooooos çıkar artık şu motoru soğukta donmazsın merak etme.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29702
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı mstfkrfk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu ben ne şu stopie olayını göze alabiliyorum ne arka kaldırmayı,anında çakılırım gibi geliyor.biraz deneme yanılma olayı var,bir de bir kere yaparsam cesaretlenirim bu sefer cıvkı çıkar hiç girişmiyim en iyisi bu işe :D zipoooooooooos çıkar artık şu motoru soğukta donmazsın merak etme.
    Benim olay biraz farklı Ben biraz tuhaf bi adamım,kafamı yıkamadan dışarı çıkmam.E sezonu kapamadan da hep kafayı yıkayıp motor sürerdim.Son soğuklarda kapmışım zaten hastalığı.Son 1,5 aydır baş dönmeleri vardı.Doktora gittim kulaklar filan hep iltihap olmuş.Soğukta bırak motor sürmeyi yürümeyeceksin bi süre dedi Bizde mecburiyetten artık arabaya talim.Sokuyorum kafayı arabada klimaya geziyorum

  3. #29703
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    kardeş aslında bende pek motorda akrobasi yapamam hatta gerekte duymam ama etkili fren yapabilmek için çalışırken birgün kendiliğimden istemsiz olarak stopie yaptım. zaten stopie yapabiliyorsanız ön freni maksimum verimle kullanabiliyorsunuz demektir. ben bile bunu yapabiliyorsam herkes yapar ama normalde bende asla yapmam gereksiz yere balataların aşınma hızını arttırmaktan başka birşeye yaramaz çünkü.

  4. #29704
    mstfkrfk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Cbf 600 SA & zongshen zs 200
    klimalı kask


  5. #29705
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Hahahahaha iyiymiş Suomy kaska uydurabilirsek bunu çok güzel olur

  6. #29706

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Ankara'da okuyor, Manisa'da yasiyor.
    Motosikleti
    CBR 125R'11
    @ s.e.c

    On amortisoru indirince on fren sonumlemesi daha az olucagindan stopie'ye daha erken oluyosa bu fren mesafesinin uzadigi anlamina gelir diye dusunuyorum. Bununla ilgili bi denemen oldu mu dostum?

  7. #29707
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    fikri aslında aynı şeyi bende düşündüm. yani çok etkili fren yapabildiğin zamanlar motorun arkası gereğinden fazla kalkabilir ve fren gücünü azaltmak gerekebilir, dolayısıylada fren mesafesi uzayabilir diye düşündüm fakat şuda var; fren yaparken ağırlığını öne fazla vermeden fren yaptığında hiç bir problem olmuyor. tam denemedim ama tahminim fren mesafesinde hiç bir azalma olmuyor hatta ön freni doğru kullanmayı bilmeyen birisi için avantajlı bile sayılır, yani gittikçe artan kuvvetle değilde panik halinde aniden önü sıkan birisinin dahi tekerleği kolay kolay kilitlenmeyeceğini düşünüyorum. tabi bu iki durum arasındaki fren mesafelerini karşılaştırabilmek için benden daha profesyonel kullanıcılar ve test ekibi gerekir çünkü çok ince milimetrik hesaplar söz konusu.
    son olarak; yanlış anlaşılmasın öyle arka taraf kolay kolay kalkmıyor, kullanıcı istemedikçe takla atacak bir pozisyon olacağını sanmıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------

    fikri aslında aynı şeyi bende düşündüm. yani çok etkili fren yapabildiğin zamanlar motorun arkası gereğinden fazla kalkabilir ve fren gücünü azaltmak gerekebilir, dolayısıylada fren mesafesi uzayabilir diye düşündüm fakat şuda var; fren yaparken ağırlığını öne fazla vermeden fren yaptığında hiç bir problem olmuyor. tam denemedim ama tahminim fren mesafesinde hiç bir azalma olmuyor hatta ön freni doğru kullanmayı bilmeyen birisi için avantajlı bile sayılır, yani gittikçe artan kuvvetle değilde panik halinde aniden önü sıkan birisinin dahi tekerleği kolay kolay kilitleyemeyeceğini düşünüyorum. tabi bu iki durum arasındaki fren mesafelerini karşılaştırabilmek için benden daha profesyonel kullanıcılar ve test ekibi gerekir çünkü çok ince milimetrik hesaplar söz konusu.
    son olarak; yanlış anlaşılmasın öyle arka taraf kolay kolay kalkmıyor, kullanıcı istemedikçe takla atacak bir pozisyon olacağını sanmıyorum. sadece eğer ben istersem stoppie yi eskisine göre daha rahat yapabiliyorum

  8. #29708

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Ankara'da okuyor, Manisa'da yasiyor.
    Motosikleti
    CBR 125R'11
    Anladim Semih. Bende gorunusun cok daha guzel oldugunu dusunuyorum indirince, ama motorun iyi yanlarindan birinin on frenin kayma etkisini, on amortisorun cok iyi sonumlemesi oldugunu dusunuyorum. Cekincem bunun degismesi.

  9. #29709
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    yok yok kesinlikle öyle bir durum olmuyor fikri, hatta ön taraf yere daha sağlam bastığı için eskisine göre kayma eğilimi dahada düşüyor

  10. #29710
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    arkadaşlar yarın inşallah ilk cbr mi alıyorum,noterde satıcının ve benim yapmam gerekenleri ve maliyetlerini söylerseniz sevinirim

  11. #29711

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yarın inşallah ilk cbr mi alıyorum,noterde satıcının ve benim yapmam gerekenleri ve maliyetlerini söylerseniz sevinirim
    Şimdiden hayırlı olsun Pain. Bildiğim kadarıyla noterde alıcının 90 lira civarında bir masraf oluyormuş. Başka da bir bilgim yok, bilen biri cevaplarsa ben de memnun olurum motosiklet devir konusunda.

  12. #29712

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Ankara'da okuyor, Manisa'da yasiyor.
    Motosikleti
    CBR 125R'11
    Arkadaslar gecen gun CBR125R'in vites araliklariyla ilgili kucuk bir arastirma yaptim ve dikkatimi ceken seyleri sizlerle paylasayim.
    Motorun tum viteslerinde 10000 devirde vites degistirdigini varsayan bi simulasyonu kullanarak hiz-devir grafigini olusturdum. Bu grafik gosterdi ki motorun 1. Vites sonunda ulastigi hiz 2. Viteste kavrama icin yeterli olmuyor. Sonrasinda CBR250 ve YZF R125' in hiz-devir grafiklerini olusturup onlarla kiyasladim ve oransal olarak baktigimda su sonuca vardim :
    Ingilizcesi Gears ratio olan(Turkcesini tam bulamadim ya Disli Orani ya da Diferansiyel orani) viteslerin torklara gore dagilimini gosteren oranlarla oynadim ve 1. Vites orani olan 38/11 degerini 37/12 yaparsak bu sorunun halloldugunu gordum.
    Burda benim bilgimiz yetmedigi bi yer var arkadaslar o da su :
    Biz bu gears ratio.yu nasil degistirebiliriz?
    Ben viteslerin dislilerle degistigini dusunerek 1. Vites dislisinin degismesi gerektigi yorumunu yapabildim sadece. Bilen arkadaslar bizi aydinlatirlarsa bu sorunu cozebiliriz.
    BlackBaron bunu beğendi.

  13. #29713
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Arkadaşlar ben motorun soğutma suyunu değiştiricem.Motoru aldığımda yeterliydi 2000 km gibi azalmıştı biraz ekledim.Şimdi 4.700 de ve az gibi geliyo bana seviyesi.Tam olarak nasıl, ne ekleyeceğim ? antifriz eklemem gerekir mi sanırım benzin istasyonlarında var ? saf su+antifriz mi yapıcam

  14. #29714
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı patriotf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar gecen gun CBR125R'in vites araliklariyla ilgili kucuk bir arastirma yaptim ve dikkatimi ceken seyleri sizlerle paylasayim.
    Motorun tum viteslerinde 10000 devirde vites degistirdigini varsayan bi simulasyonu kullanarak hiz-devir grafigini olusturdum. Bu grafik gosterdi ki motorun 1. Vites sonunda ulastigi hiz 2. Viteste kavrama icin yeterli olmuyor. Sonrasinda CBR250 ve YZF R125' in hiz-devir grafiklerini olusturup onlarla kiyasladim ve oransal olarak baktigimda su sonuca vardim :
    Ingilizcesi Gears ratio olan(Turkcesini tam bulamadim ya Disli Orani ya da Diferansiyel orani) viteslerin torklara gore dagilimini gosteren oranlarla oynadim ve 1. Vites orani olan 38/11 degerini 37/12 yaparsak bu sorunun halloldugunu gordum.
    Burda benim bilgimiz yetmedigi bi yer var arkadaslar o da su :
    Biz bu gears ratio.yu nasil degistirebiliriz?
    Ben viteslerin dislilerle degistigini dusunerek 1. Vites dislisinin degismesi gerektigi yorumunu yapabildim sadece. Bilen arkadaslar bizi aydinlatirlarsa bu sorunu cozebiliriz.
    evet fikri bu konudan bende daha önce bahsetmiştim hatta 1. viteste 11000 devire kadar çıkıp 2. vitese atsam bile hala motor kendini toparlamakta zorlanıyor. bence 1. vitesi büyütmektense 2. vitesi biraz küçültmek daha iyi olabilir diye düşünüyorum çünkü yzf r125 2. viteste max. 58 km/h gibi bir hız yaparken cbr 70 km/h e yaklaşıyor. 2. vites gerçekten uzun. hem 1. vitesi büyütürsek yokuşlarda 2 kişi kalkışlarda iyice zorlanacaktır diye düşünüyorum o yüzden 2. vitesin küçülmesi taraftarıyım. tabi yanılıyoda olabilirim
    BlackBaron bunu beğendi.

  15. #29715

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Ankara'da okuyor, Manisa'da yasiyor.
    Motosikleti
    CBR 125R'11
    O durumu da kontrol ettim semih 2. Viteste islem yaparsak ayni sorunu 3. Viteste de yasiyoruz oyle bir sikinti oluyo.
    Ayrica benim inceledigim sitede yzf125'in 1. Vites 40 2. Vites 70 gibi degerler vardi o yuzden bizim 1. Vitesi degistirmemiz daha mantikli yorumunu yaptim. Evet bende burdayken 58 km diye duymustum ama sitenin verileri boyle diyor 2008-2009 modeller icin. Ayrica bu soyledigim hizlar 10000-10500 devir civarinda ulasilan hizlar.

  16. #29716
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    O zaman senin dediğin daha mantıklı gibi duruyor. peki cbr 1. viteste kaç yapıyomuş o programa göre ? 1 ay motosikletten uzak kalıcam o yüzden soruyorum

  17. #29717

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    ''1. viteste 11000 devire kadar çıkıp 2. vitese atsam bile hala motor kendini toparlamakta zorlanıyor.'' bunun böyle olması çok garip üretimi sırasında hiç kimse dememiş demekki burada hata var diye. Bu arada aynen 2. vitese geçince motosiklet kaç devirde oluyor?

  18. #29718

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Ankara'da okuyor, Manisa'da yasiyor.
    Motosikleti
    CBR 125R'11
    Suan telefondan baglandigim icin grafige ulasamiyorum ama hatirladigim kadariyla 1. Viteste 10000 devirde 35 km gibi bi hiza ulasiyordu.

  19. #29719
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben motorun soğutma suyunu değiştiricem.Motoru aldığımda yeterliydi 2000 km gibi azalmıştı biraz ekledim.Şimdi 4.700 de ve az gibi geliyo bana seviyesi.Tam olarak nasıl, ne ekleyeceğim ? antifriz eklemem gerekir mi sanırım benzin istasyonlarında var ? saf su+antifriz mi yapıcam
    Var mı bilgisi olan ?

  20. #29720
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı BlackBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ''1. viteste 11000 devire kadar çıkıp 2. vitese atsam bile hala motor kendini toparlamakta zorlanıyor.'' bunun böyle olması çok garip üretimi sırasında hiç kimse dememiş demekki burada hata var diye. Bu arada aynen 2. vitese geçince motosiklet kaç devirde oluyor?
    evet bunu bende düşündüm hatta motorcu bir abimle konuştuk. onun dediğine göre 2. vitesi biraz uzun tutup şehir içinde ikidebir 2 ve 3 e atmadan rahat gidebilmek amaçlanmıştır dedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------

    Alıntı patriotf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suan telefondan baglandigim icin grafige ulasamiyorum ama hatirladigim kadariyla 1. Viteste 10000 devirde 35 km gibi bi hiza ulasiyordu.
    40 ın altında diye hatırlıyorum bende fikri

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------

    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben motorun soğutma suyunu değiştiricem.Motoru aldığımda yeterliydi 2000 km gibi azalmıştı biraz ekledim.Şimdi 4.700 de ve az gibi geliyo bana seviyesi.Tam olarak nasıl, ne ekleyeceğim ? antifriz eklemem gerekir mi sanırım benzin istasyonlarında var ? saf su+antifriz mi yapıcam
    bergamada honda servisi olmadığı için bende mondialı aldığım yere sordum. eksilen su yerine normal çeşme suyu koyabilirsin dedi ama sen yinede istersen bir servisi ara sor bence. gerçi bu sorduğum adamda çok tecrübeli. adamın dl1000 vstormu ve drz400 ü falan var. bildim bileli motorcu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler