Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Şubat 2012, 01:56
#29701
yahu ben ne şu stopie olayını göze alabiliyorum ne arka kaldırmayı,anında çakılırım gibi geliyor.biraz deneme yanılma olayı var,bir de bir kere yaparsam cesaretlenirim bu sefer cıvkı çıkar hiç girişmiyim en iyisi bu işe :D zipoooooooooos çıkar artık şu motoru soğukta donmazsın merak etme.
Reklamlar
-
19 Şubat 2012, 02:03
#29702
-
19 Şubat 2012, 02:07
#29703
kardeş aslında bende pek motorda akrobasi yapamam hatta gerekte duymam ama etkili fren yapabilmek için çalışırken birgün kendiliğimden istemsiz olarak stopie yaptım. zaten stopie yapabiliyorsanız ön freni maksimum verimle kullanabiliyorsunuz demektir. ben bile bunu yapabiliyorsam herkes yapar ama normalde bende asla yapmam gereksiz yere balataların aşınma hızını arttırmaktan başka birşeye yaramaz çünkü.
-
19 Şubat 2012, 02:10
#29704
-
19 Şubat 2012, 02:11
#29705
-
19 Şubat 2012, 16:32
#29706
@ s.e.c
On amortisoru indirince on fren sonumlemesi daha az olucagindan stopie'ye daha erken oluyosa bu fren mesafesinin uzadigi anlamina gelir diye dusunuyorum. Bununla ilgili bi denemen oldu mu dostum?
-
19 Şubat 2012, 17:39
#29707
fikri aslında aynı şeyi bende düşündüm. yani çok etkili fren yapabildiğin zamanlar motorun arkası gereğinden fazla kalkabilir ve fren gücünü azaltmak gerekebilir, dolayısıylada fren mesafesi uzayabilir diye düşündüm fakat şuda var; fren yaparken ağırlığını öne fazla vermeden fren yaptığında hiç bir problem olmuyor. tam denemedim ama tahminim fren mesafesinde hiç bir azalma olmuyor hatta ön freni doğru kullanmayı bilmeyen birisi için avantajlı bile sayılır, yani gittikçe artan kuvvetle değilde panik halinde aniden önü sıkan birisinin dahi tekerleği kolay kolay kilitlenmeyeceğini düşünüyorum. tabi bu iki durum arasındaki fren mesafelerini karşılaştırabilmek için benden daha profesyonel kullanıcılar ve test ekibi gerekir çünkü çok ince milimetrik hesaplar söz konusu.
son olarak; yanlış anlaşılmasın öyle arka taraf kolay kolay kalkmıyor, kullanıcı istemedikçe takla atacak bir pozisyon olacağını sanmıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
fikri aslında aynı şeyi bende düşündüm. yani çok etkili fren yapabildiğin zamanlar motorun arkası gereğinden fazla kalkabilir ve fren gücünü azaltmak gerekebilir, dolayısıylada fren mesafesi uzayabilir diye düşündüm fakat şuda var; fren yaparken ağırlığını öne fazla vermeden fren yaptığında hiç bir problem olmuyor. tam denemedim ama tahminim fren mesafesinde hiç bir azalma olmuyor hatta ön freni doğru kullanmayı bilmeyen birisi için avantajlı bile sayılır, yani gittikçe artan kuvvetle değilde panik halinde aniden önü sıkan birisinin dahi tekerleği kolay kolay kilitleyemeyeceğini düşünüyorum. tabi bu iki durum arasındaki fren mesafelerini karşılaştırabilmek için benden daha profesyonel kullanıcılar ve test ekibi gerekir çünkü çok ince milimetrik hesaplar söz konusu.
son olarak; yanlış anlaşılmasın öyle arka taraf kolay kolay kalkmıyor, kullanıcı istemedikçe takla atacak bir pozisyon olacağını sanmıyorum. sadece eğer ben istersem stoppie yi eskisine göre daha rahat yapabiliyorum
-
19 Şubat 2012, 18:01
#29708
Anladim Semih. Bende gorunusun cok daha guzel oldugunu dusunuyorum indirince, ama motorun iyi yanlarindan birinin on frenin kayma etkisini, on amortisorun cok iyi sonumlemesi oldugunu dusunuyorum. Cekincem bunun degismesi.
-
19 Şubat 2012, 20:31
#29709
yok yok kesinlikle öyle bir durum olmuyor fikri, hatta ön taraf yere daha sağlam bastığı için eskisine göre kayma eğilimi dahada düşüyor
-
19 Şubat 2012, 22:36
#29710
arkadaşlar yarın inşallah ilk cbr mi alıyorum,noterde satıcının ve benim yapmam gerekenleri ve maliyetlerini söylerseniz sevinirim
-
19 Şubat 2012, 23:00
#29711
Pain adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yarın inşallah ilk cbr mi alıyorum,noterde satıcının ve benim yapmam gerekenleri ve maliyetlerini söylerseniz sevinirim
Şimdiden hayırlı olsun Pain. Bildiğim kadarıyla noterde alıcının 90 lira civarında bir masraf oluyormuş. Başka da bir bilgim yok, bilen biri cevaplarsa ben de memnun olurum motosiklet devir konusunda.
-
20 Şubat 2012, 00:43
#29712
Arkadaslar gecen gun CBR125R'in vites araliklariyla ilgili kucuk bir arastirma yaptim ve dikkatimi ceken seyleri sizlerle paylasayim.
Motorun tum viteslerinde 10000 devirde vites degistirdigini varsayan bi simulasyonu kullanarak hiz-devir grafigini olusturdum. Bu grafik gosterdi ki motorun 1. Vites sonunda ulastigi hiz 2. Viteste kavrama icin yeterli olmuyor. Sonrasinda CBR250 ve YZF R125' in hiz-devir grafiklerini olusturup onlarla kiyasladim ve oransal olarak baktigimda su sonuca vardim :
Ingilizcesi Gears ratio olan(Turkcesini tam bulamadim ya Disli Orani ya da Diferansiyel orani) viteslerin torklara gore dagilimini gosteren oranlarla oynadim ve 1. Vites orani olan 38/11 degerini 37/12 yaparsak bu sorunun halloldugunu gordum.
Burda benim bilgimiz yetmedigi bi yer var arkadaslar o da su :
Biz bu gears ratio.yu nasil degistirebiliriz?
Ben viteslerin dislilerle degistigini dusunerek 1. Vites dislisinin degismesi gerektigi yorumunu yapabildim sadece. Bilen arkadaslar bizi aydinlatirlarsa bu sorunu cozebiliriz.
-
20 Şubat 2012, 00:53
#29713
Arkadaşlar ben motorun soğutma suyunu değiştiricem.Motoru aldığımda yeterliydi 2000 km gibi azalmıştı biraz ekledim.Şimdi 4.700 de ve az gibi geliyo bana seviyesi.Tam olarak nasıl, ne ekleyeceğim ? antifriz eklemem gerekir mi sanırım benzin istasyonlarında var ? saf su+antifriz mi yapıcam
-
20 Şubat 2012, 02:59
#29714
patriotf adlı üyeden alıntı
Arkadaslar gecen gun CBR125R'in vites araliklariyla ilgili kucuk bir arastirma yaptim ve dikkatimi ceken seyleri sizlerle paylasayim.
Motorun tum viteslerinde 10000 devirde vites degistirdigini varsayan bi simulasyonu kullanarak hiz-devir grafigini olusturdum. Bu grafik gosterdi ki motorun 1. Vites sonunda ulastigi hiz 2. Viteste kavrama icin yeterli olmuyor. Sonrasinda CBR250 ve YZF R125' in hiz-devir grafiklerini olusturup onlarla kiyasladim ve oransal olarak baktigimda su sonuca vardim :
Ingilizcesi Gears ratio olan(Turkcesini tam bulamadim ya Disli Orani ya da Diferansiyel orani) viteslerin torklara gore dagilimini gosteren oranlarla oynadim ve 1. Vites orani olan 38/11 degerini 37/12 yaparsak bu sorunun halloldugunu gordum.
Burda benim bilgimiz yetmedigi bi yer var arkadaslar o da su :
Biz bu gears ratio.yu nasil degistirebiliriz?
Ben viteslerin dislilerle degistigini dusunerek 1. Vites dislisinin degismesi gerektigi yorumunu yapabildim sadece. Bilen arkadaslar bizi aydinlatirlarsa bu sorunu cozebiliriz.
evet fikri bu konudan bende daha önce bahsetmiştim hatta 1. viteste 11000 devire kadar çıkıp 2. vitese atsam bile hala motor kendini toparlamakta zorlanıyor. bence 1. vitesi büyütmektense 2. vitesi biraz küçültmek daha iyi olabilir diye düşünüyorum çünkü yzf r125 2. viteste max. 58 km/h gibi bir hız yaparken cbr 70 km/h e yaklaşıyor. 2. vites gerçekten uzun. hem 1. vitesi büyütürsek yokuşlarda 2 kişi kalkışlarda iyice zorlanacaktır diye düşünüyorum o yüzden 2. vitesin küçülmesi taraftarıyım. tabi yanılıyoda olabilirim
-
20 Şubat 2012, 03:32
#29715
O durumu da kontrol ettim semih 2. Viteste islem yaparsak ayni sorunu 3. Viteste de yasiyoruz oyle bir sikinti oluyo.
Ayrica benim inceledigim sitede yzf125'in 1. Vites 40 2. Vites 70 gibi degerler vardi o yuzden bizim 1. Vitesi degistirmemiz daha mantikli yorumunu yaptim. Evet bende burdayken 58 km diye duymustum ama sitenin verileri boyle diyor 2008-2009 modeller icin. Ayrica bu soyledigim hizlar 10000-10500 devir civarinda ulasilan hizlar.
-
20 Şubat 2012, 11:51
#29716
O zaman senin dediğin daha mantıklı gibi duruyor. peki cbr 1. viteste kaç yapıyomuş o programa göre ? 1 ay motosikletten uzak kalıcam o yüzden soruyorum
-
20 Şubat 2012, 12:45
#29717
''1. viteste 11000 devire kadar çıkıp 2. vitese atsam bile hala motor kendini toparlamakta zorlanıyor.'' bunun böyle olması çok garip üretimi sırasında hiç kimse dememiş demekki burada hata var diye. Bu arada aynen 2. vitese geçince motosiklet kaç devirde oluyor?
-
20 Şubat 2012, 15:18
#29718
Suan telefondan baglandigim icin grafige ulasamiyorum ama hatirladigim kadariyla 1. Viteste 10000 devirde 35 km gibi bi hiza ulasiyordu.
-
20 Şubat 2012, 15:43
#29719
Zippo's adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben motorun soğutma suyunu değiştiricem.Motoru aldığımda yeterliydi 2000 km gibi azalmıştı biraz ekledim.Şimdi 4.700 de ve az gibi geliyo bana seviyesi.Tam olarak nasıl, ne ekleyeceğim ? antifriz eklemem gerekir mi sanırım benzin istasyonlarında var ? saf su+antifriz mi yapıcam
Var mı bilgisi olan ?
-
20 Şubat 2012, 16:25
#29720
BlackBaron adlı üyeden alıntı
''1. viteste 11000 devire kadar çıkıp 2. vitese atsam bile hala motor kendini toparlamakta zorlanıyor.'' bunun böyle olması çok garip üretimi sırasında hiç kimse dememiş demekki burada hata var diye.
Bu arada aynen 2. vitese geçince motosiklet kaç devirde oluyor?
evet bunu bende düşündüm hatta motorcu bir abimle konuştuk. onun dediğine göre 2. vitesi biraz uzun tutup şehir içinde ikidebir 2 ve 3 e atmadan rahat gidebilmek amaçlanmıştır dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------
patriotf adlı üyeden alıntı
Suan telefondan baglandigim icin grafige ulasamiyorum ama hatirladigim kadariyla 1. Viteste 10000 devirde 35 km gibi bi hiza ulasiyordu.
40 ın altında diye hatırlıyorum bende fikri
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------
Zippo's adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben motorun soğutma suyunu değiştiricem.Motoru aldığımda yeterliydi 2000 km gibi azalmıştı biraz ekledim.Şimdi 4.700 de ve az gibi geliyo bana seviyesi.Tam olarak nasıl, ne ekleyeceğim ? antifriz eklemem gerekir mi sanırım benzin istasyonlarında var ? saf su+antifriz mi yapıcam
bergamada honda servisi olmadığı için bende mondialı aldığım yere sordum. eksilen su yerine normal çeşme suyu koyabilirsin dedi ama sen yinede istersen bir servisi ara sor bence. gerçi bu sorduğum adamda çok tecrübeli. adamın dl1000 vstormu ve drz400 ü falan var. bildim bileli motorcu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler