Teşekkürler arakadaşlar
Anesin bana verdiği faturada 15-40 yazıyor. Bu yağ değeri sıcaklar için dahamı iyidir
yok yok 15-40 ta öyle çok kalın bir yağ değil yani gayet uygun.
arkadaşlar bir sorum olacak; vites düşürürken vites koluna aşağı doğru bastığımda bazen aşağıda takılı kalıyor yukarı atmıyor yada bir kaç saniye sonra atıyor. motorun yağını değiştirsem acaba fayda edermi diye düşünüyorum pazartesi servisi arayacağım bakalım ne diyecekler. aynı sorun başına gelen oldu mu acaba arkadaşlar ?
Taze taze bir fotoğraf atalım daha çekecektim fakat yanıma professional makinemi almamışım telefonla yetindik 1-2 güne daha güzel kareler gelir yağmur yağmazsa.
teşekkürler fikri mantıklı düşünmüşsün sanırım eski mesajlarımı falan okumuşsun ve biraz kıl bir adam oldugumu anlamışsın bu adam kesin değiştirmiştir yağını demişsin
bende acaba yağda kalite problemimi var diye düşünmüştüm ama sanırım bugün sorunu buldum vites pedalı normaldede biraz sıkışmış gibi zor işliyor o yüzden geri atmayıp takılı kalıyor. bende yarın pedalın takılı olduğu kısımdan yağlıycam bakalım olacak mı ?
Dedim güneş var çıkarıyım benim keratayı. Belediye işçileri kaldırımlarda iş makinalarının biriktirdiği nekadar kar varsa hepsini yola geri erisin diye dağıtmış Her yer vıcık vıcık su ve kar...
Çıkarmışken gezmeden olmaz bi 20 km turladım aküsüde şarj olsun diye. 2 aydır sadece roölantide çalışyırdu 10 günde bir...
bu akşam dayanamadım yarını bekleyemeden gittim motorun yanına ve sorun aynen tahmin ettiğim gibi çıktı, aşağıdaki okla işaretlediğim yeri sıvı dişli yağı ile yağladım sonra vitesi boşa alıp vites kolunu 8-10 kez aşağı yukarı yaptım yağ iyice içerilere kadar ulaşsın diye kardeşime motoru sağa yatırmasını söyledim ve bu şekildede aynı işlemi tekrarladım vites kolu çok rahatladı ne takılma kaldı nede sertlik kaldı el atmışken yan sehpayıda yağladım o da çok rahatladı ayağımla dokunduğum gibi yukarı atıyor tavsiye ederim arkadaşlar 5 dk lık bir işlem zaten. gündüzde zinciri biraz gerdim çukurlara girince zincirin sallanmasından gelen ses azaldı ama zincir sesi malesef var, zaten onu artık bütün cbrcılar kabullenmiştir sanırım
zinciri nasıl gerdirdin usta zor bişiymi bir arkadaş anlatmış inceledim ama elimde kalır filan diye ellemedim
adını bilmiyorum ama lastiği çıkarırken söktüğümüz somun varya onun diğer ucundaki civatayı gevşetiyorsun, daha sonra sağda ve solda ikişer tane bulunan tekerleği geriye çektirmeye yarayan civatalar var o civatalardan en uçta olanları gevşetiyorsun fakat şuna dikkat et uçta olanı gevşetirken içtekini başka bir anahtarla sabit tut. daha sonra zincirin olduğu taraftaki ( soldaki ) gergi civatalarından içtekini zinciri çok germeyene kadar sıkıyorsun ve sıktıkça tekerlek geriye doğru gelir ama yarım tur yada 1 tur falan sıkmak genelde yetiyor ve sıkarken bir yandanda elinle zinciri kontrol et çok gerilmesin. gerginliğini ayarladıkran sonra arka maşada ayar çizgileri var hemen o civataların yakınlarında olur genelde sağda ve solda olur. işte önce soldakine bak kaçıncı çizgiye gelmişse sağ taraftakide o çizgiye gelene kadar gerdirme civatasını yarım tur ve 1 tur arası sık. bu işlem tekerleğin tam düz olması için çok önemlidir. bunları hallettikten sonra somuna bağlı olan civatayı güzelce sık, çünkü biliyorsun bu tekerleği tutuyor. en son olarakta gergi civatalarından içte olaları sıktıktan sonra uçtakileride sık işlem tamamdır
unutmadan söyleyeyim kardeş elin yatkın değilse bence kendin kurcalama 5-10 tl ver bir ustaya yaptır. çünkü bu önemli bir işlemdir fazla gerersen zincirin hızlı aşınmasından, kopmasından tutta şanzımana bile zarar verebilirsin
http://www.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM
Burdan bakıp yapabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
Sorununu giderdiğine sevindim. Motorla uğraşması çok zorlamadıkça meditasyon gibi bişey
Benimde vitesin bezen giderken boşa düşeme sorunu var ve sarsıntılarda yine boşa düşme eğilimi. galiba zincir bolluğuna delalet bu??? Ama 1000 bakımında zincir gergi ayarı yapıldı ama nasıl yapmaksa o artık
aynı şeyler benimde başımda.1000 bakımında olmayınca tekrar götürdüm arka teker son noktadaydı onu öne getirip zinciri kısalttılar(1 diş) oldu artık dediler yolladılar.yine aynı problemler.arızalı motor kullanıyormuşum gibi hissediyorum.gerçekten çok sinir bozucu 1. viteste yüksek devire çıkınca boşa düşüyor veya 2 ye geçerken problem yaşıyorum.servis bir türlü çözemedi,pek de umursamıyorlar zaten.Benimde vitesin bezen giderken boşa düşeme sorunu var ve sarsıntılarda yine boşa düşme eğilimi. galiba zincir bolluğuna delalet bu??? Ama 1000 bakımında zincir gergi ayarı yapıldı ama nasıl yapmaksa o artık
evet gp500 insan birde iyi sonuç alınca hem motora biraz daha bile ısınıyor açıkçası o sorun bendede var ama sanırım vites yükseltirken vites pedalını tam yukarı çekmememizden kaynaklanıyor, çünkü ilk başlarda benim mondiden alıştığım için az dokunarak vites yükseltiyordum, ya o an yada dediğin gibi çukura falan girdiğimde boşa düşüyordu fakat artık alışkanlık haline geldi tam yukarı asılarak çekiyorum boşa düşme sorunundan kurtuldum
bu arada fotoları gördüm iyi yapmışsın gezmekle insan dayanamıyor bir süre sonra gezmeden bende bugün 50 km ye yakın gezdim ama foto çekmek gelmedi aklıma
Bende de bazen çok sık oluyor bazen hiç olmuyor. En kötüsü 2 viteste tam sıkaraken veya yokuş tırmanırken çat bi boşa düşüyo devir kesiciye vuruyor tak tak içim gidiyor sinir ediyor.
Dediğinde haklısın sanırım çünkü bazen çok sık olurken bazen 1-2 saatte hiç olmuyor. Bu da sanki benim o an vites atışımdaki farktan olabilir. Sert ve kesin bişekilde vites atmak lazım seninde değin gibi. Bunuda alışkanlık yapmalı. Zincirin fazla yağlanmasından da böyle bişey mantıken mümkünmüdür merak ediyorum. Çünkü zinciri yağsız bıraktığımda da azalıyor gibi
çok saol kardeşim eline sağlık verdiğin bilgiler için videodaki bilgilerde çok işime yaradı az çok tornavida tutmuşluğum var meslek lisesi mezunuyum yapıcaz artık bişiler
gp500 yagla alakası var mı bilmiyorum ama bizim şanzımanlar biraz sorunlu zaten. hem vites geçişlerinde çok ses var hemde hantal bir hissi var.
rica ederim badr kolay gelsin
Arkadaşlar herkese selamlar,
öncelikle motorumla ilgili bir iki modifiye fikri var kafamda, şuanki halini ve yapmak istediğim halini paylaşıyorum sizinle yorumlarınızı bekliyorum..
Orjinal hali;
Yapmak istediğim modifikasyonlar ise;
Ön cam filmi,
Egzoz karbon kaplama,
Elcik ve manetler kırmızı,
Ön çamurluk kırmızı,
Gövdedeki CBR 125R yazısının hemen altından bir kırmızı şerit onu yapmamışım photoshopta.
En önemli nokta, çıkma vs. bi şekilde yedek bi sele bulabilirsem, orjinallerini alıp kenara koyup onu kırmızı deri kaplatıcam. Bunu bulamassam zaten yapmam heralde çok kötü durur :/
Nasıl olur düşünceleriniz neler, çokmu apaçi olur bilemiyorum ama bu Mugen modifikasyonundan özendim tamamen
arkadaşım ben beğendim bu kırmızı siyah modifiyeyi, zaten cbr125 in siyah rengi bana çok sade geliyor benim çok hoşuma gitti kırmızı siyah
arkadaşlar bir sorum olacak çok sinirim bozuluyor bu konuya. son 1 aydır motosikleti ne zaman kullansam her kullanışımda1 kez stop ediyo illaki. özellikle vitesi boşa atıp ışıklarda beklerken gaz verdiğim sırada oluyor çok hafif pat diye bir ses geliyor gibi oluyor ve stop ediyor ama ardından marşa basar basmaz çalışıyor hiç sorun yokmuş gibi. bu konu çok canımı sıkmaya başladı servis bana 100 km uzakta olduğu için 4000 km bakımını bekliyorum ama belki sizlerdende aynı durum başına gelen olmuştur diye sorayım dedim ??
şimdi servisi arayayım bakalım ne diyecek. muhtemelen gelmen lazım der ama bir sorayım yinede, sonucu paylaşırım burda
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)