abisi 1000 rr demek istedin sanırım hocam ?
abisi 1000 rr demek istedin sanırım hocam ?
Cumartesi ilk defa yeni kasa cbr gördüm (250cc'liği de olsa pek fark görünmüyor) siyahtı ve trafikte olduğum için göz ucuyla baktım; hakikaten güzel görünüyordu. Ertesi gün yine Susurluk yakınlarında iki tane gördüm (beyaz farlı olduklarını biliyorum; emin olmamakla birlikte ikisi de siyah cbr'dı). Güzel gidiyor. Honda'ya kalite hakkında güvenmediğim için değil; R125'i inceledikten sonra şu da şöyle olsaymış diyebileceğim pek yer bulamadığım için öyle yazıyorum. Ama doğru, yazdığımdan bu anlam da çıkıyor; kusura bakmayın; CBR125'i gördükten sonra burada belirteceğim. Bu arada benim motoru alma tarihimi ertelemek zorundayım çünkü ehliyet sınavı şubat 11 de değilde 14 nisandaymış. 10 aralıkta b ye girmiştim. Bu atlama normal midir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
Bir de R125'teki yol tutuşu ve yatma oranı CBR 125'te lastik değiştirerek yakalanabilir mi? Yoksa bunun şasi, motorun yapısı vs. ile de çok farkedecek nedeni var mıdır?
düşnüce açına bakarsak sende haklısın. en iyisi sen cbr 125 i de bir gör o zaman karar verirsin hocam, sonuçta bu kişisel bir olay. virayda yatma açısı, viraja girme hızı, doğru noktada motoru yatırma, apexi erken yada geç görme v.s gibi konular çok çok detaylı yani yazmaya kalksak sayfa yetmez ama biraz bahsedeyim. yzf mi virajda daha çok yatar cbr mı tam bilmiyorum ama kesin olarak doğru olan konular şunlar ;
1-) motosiklette ön aşağı, arka yukarı kalkık olduğunda viraj kabiliyeti artar bu açıdan yzf daha avantajlı
2-) ağırlık merkezi aşağıda olursa motoru virajda yatırmak daha zorlaşır hatta o yüzden kalçamızı dönmek istediğimiz yöne doğru çıkararak motoru yatırmak için vücudumuzun ağırlığındanda faydalanırız. zaten ss ciler bu şekilde yatırır ( ama trafikte tavsiye edilmez çünkü hataları telafi etmek bu pozisyonda çok zordur ) süper motocular tam tersi. eğer motosikletin ağırlık merkezi yukarıdaysa motoru virajda daha rahat yatırırsın ama yüksek hızlardaki stabilitesi azalır bu yüzden mühendisler bütün bu kıstasların kombinasyonunu alarak ortalama ayarlar yapmaya çalışırlar. demek istediğim yzf mi yada cbr mı daha düşük ağırlık merkezine sahip bilmeden bir yorum zor olur.
3-) 2 tekerlek arasındaki mesafe ne kadar azsa motor o kadar daha kıvrak olur ama bu yatış açısının daha çok olacağı anlamına gelmez sadece daha rahat yatar anlamına gelir. bu konuda cbr daha avantajlı olması lazım yanlış hatırlamıyorsam cbr de tekerlekler arası mesafe daha azdı.
4-) yatış açısı daha çok olan motosiklet daha hızlı viraj alır anlamınada gelmez yani ağırlık merkezi aşağıda olan motosiklet, ağırlık merkezi daha yukarda olan motosiklete göre daha az açıyla yatarak aynı hızda dönebilir. çünkü ağırlık merkezi yukarıda olan motosikleti fazla yatırmazsan virajın dışına doğru yatma eğilimine daha çok girer ve sonuçta high side bile olabilir. ağırlık merkezi yukarıda olduğu için merkezkaç kuvveti ile ağırlık merkezinin yere olan uzaklığının çarpımı daha çok çıkar buda viraj dışına olan momentumu arttırır
5-) en önemli konulardan biriside amortisör ayarlarıdır özellikle ön amortisör çok önemlidir bu konuda yzf nin iyi olmadığını duymuştum ( barkın bayoğlu söylemişti sanırıım ) ön amortisörler fazla yığılma yapıyormuş. eğer amortisör çok yumuşak olursa motosiklette isteğimizin dışında ağırlık transferi gerçekleşir ve neresinin kayacağını kestiremeyiz, aynı zamandada yoldan gelen geri bildirimleri iyi iletemez. çok sert olursada seri üretim bir motor için yine iyi olmaz çünkü viraj içinde en ufak bir çukur yada tümsekle karşılaşırsak darbe emilemeyeceği için motor seker ve kaymaya mahkum olur ama sadece pistte kullanılacaksa yol düzgün olacağı için sert olması daha iyi olur
6-) son olarakta ön çatalın eğim açısı ne çok dik nede çok yatık olacak. çok dik olursa motor çok kıvrak olur ama ani gaz açışlarda ve ani yatıp kalkmalarda stabilite eksikliği hissedilir motor huzursuz davranır. ön çatal çok eğik olursada virajda ilk olarak ön tekerlek kayar. örneğin cruiser tarzı motorlar virajlarda hiç iyi değillerdir
bu yazdıklarım eskiden okuduğum ikiteker, motoron, motorbike dergilerinden ve katıldığım seminerlerden aklımda kalanlar. ama aynı zamanda bazılarınıda kendi tecrübelerimlede yaşadım. sonuç olarak yzf ve cbr sürüş karakteri olarak birbirinden çok uzak değiller ama yzf biraz daha eğik oturma pozisyonu ve ss olmasıyla artı toplarken, cbr da daha iyi ön amortisör ve daha az tekerlekler arası mesafeden kazanabilir ama daha bir ton konu var arkadaşım. sonuçta bu farklar standart yol kullanıcılarının fark edemeyeceği farklar olmakla beraber yinede yzf nin viraj performansının daha iyi olacağını sanıyorum.
s.e.c eline sağlık güzel bir yazıydı.
Arkadaşlar ben benim motora led sinyal aldım 4 adet ebayden ucuza buldum.
http://www.ebay.co.uk/itm/18x-Amber-...ht_3013wt_1037
Bu 2lisi ben 4 lü aldım 14 €.
Şimdi bunları motorda çalıştırmak için flaşör mü ne takmak lazımmış ? Nedir bu bilenler var mı nasıl bir işlem ?
s.e.c teşekkürler.
zippo's hayırlı olsun güzel gözüküyor sinyaller.başlık olarak açarsan yardımcı olur ustalar,ama istersen yarın ustama sorayım.
herkese iyi akşamlar bende cbf 150 vardı sattım cuma günü teslim edeceğim yaza doğru yeni kasa cbr 125 almayı düşünüyorum. cbf 150 ilk motorumdu virajlara girerken çok korkuyorum bu konuda bana yardımcı olurmusunuz teknikleri nelerdir. birde cbr 125 in yakıt sarfiyatı nasıl bilgi verebilirmisiniz
---------- Post added at 23:48 ---------- Previous post was at 23:43 ----------
cevap verecek kimse yok mu ?
hocam viraj almakta cbr da daha rahat edersin,sürüş teknikleri konusunda baya bir açıklama vardı viraj alma konusunda.yakıt sarfiyatı olarak tam emin değilim ama 100 km 2.5 lt gibi bir rakam yakıyor.cbf den sonra oldukça memnun olacağını düşünüyorum.
teşekkür ederim peki kaç km/h ile girmek gerekir viraja ortalama tabi viraja göre değişirde ortalama birde o teknikleri nerde bulabilirim .şehir içi yakıt sarfiyatımı bu aceba
http://www.motosiklet.net/forum/suru...j-cizgisi.html
şehir içi ama rakam kesin değil kafadan uydur buydur bi hesap yapıp yuvarladım :D ölçen varsa kesin bilgi verir.
rica ederim arkadaşlar
ev arkadaşıma aldığımız hyosungla biraz gezdik.(kıyas yapmayalım 250lik gazı açınca gidiyor,yapacak bir şey yok
arkadaşlar bana pek mantıklı gelmesede yinede birşey sormak istiyorum. bu yurt dışında satılan cbr 150r ın sadece motor kısmını türkiyeye getirtebilirmiyiz ? gerçi getirtsek bile biliyorum bir sürü incik boncuk çıkacak belki yakıt sisteminin bile değişmesi gerekecek ama kardeşime ne kadar dil döktüysemde anlatamadım ille öğren abi dedi. bulunduğum ilçede honda servisi olmadığı için bilgide alamadım. eğer getirtebilirsek çok pahalıya mı patlar fiyat tahmini olan var mı ? hemen hemen 18 beygirlik motor bizim kasalarda çok iyi olur aslında zaten cbr 150 nin kasa bizimkilerin aynısı hatta renkleri bile aynı
bu sitede taivandan giren bi arkadaş vardı o 150cc kiti 700dolara fln mal edeceğini söylüyordu ben bi bakayım ulaşabilirsem dönerim dostum
bu başlıkta 150cc konusu her 4ayda bir açılıyor ve her seferinde yalan oluyor, benden demesi
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)