En önemlisi, mümkün olduğunca toz ve nemden uzak, dış hava koşullarına kapalı bir garajda bulunması. Bunların yanında yakıt deposunu pastan korumak için depoyu tam dolu bırakmak ve motoru yerden kesecek ön ve arka sehpa yoksa, tekerleklerin altına mukavva veya tahta koymak, bir branda yeterli olacaktır düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
Bu arada aküyü bağlarken önce (+) sonra (-) kutbu takmalısın. Sökerken de tam tersi yönde önce (-) sonra (+) kutbu çıkar. Aksi halde motorun sigortası atar; hasar kaçanılmaz olur.
Cinsiyetçi yaklaşımda bulundunuz diye itham etmenize gerek yoktu
Onun altında kız-erkek olmaktan ziyede başlangıçta zorluk katsayısının ne kadar artıcagı vardı.
Aslında ben şimdi bayan(kız demek lazım aslında veya kadın ama neyse) olsaydım şimdi motoru net olarak 2 kere düşürmüştüm. Birincisinde giderken düşürüp biraz sürüklemiş ikincisinde ise u dönüşü sırasında eğimli zeminde belki bacağımın üstüne düşürüp diz altından kırmıştım(örnekleri var malesef!)
Fiziki olrak iki problem var.
1- Boy. Sele 78 cm. Yeini başlayanlar gözetilerek alçak tutulmuşsada 1.71 arkadaşımın topukları yere tam deymiyor. dönüşlerde ve dengesini yitirdiğiniz anda parmak ucunda var olan gücünüzün yarısını bile kullanamazsınız. 1.74 asgari boy lazım bunun için
2- Güç. Motor dikken güzelde biraz yana yatınca deriz ya hani gevur ölüsü gibi aynen öyle. Acemilikte trafikte sağdan soldan sürüşünüzü bozan şeyler oldumu durmaya yakın kaba kuvvet gerekiyor. bizim trafik arapsaçı gibi. Habire durkalk durkalk veya önünüze biri atlıyor sizi kasten sıkıştırıyor.
Başlangıç için alçak seleli scooter seçseymişsiniz daha iyi olurmuş. Vitesle debriyajla ugraşmayıp kullanmaya sadece sürmeye odaklanırdınız. Hem sizin açınızdan hemde yeni alanlar en az 1-2 kere düşürüceğinden buna uygun motor değil aslında bizimkiler
Cinsiyetci diye kızmayın öyle hemen. çok dikkat edin kırık bir bacak veya hurdaya dönmüş 1-2 aylık bir motor istemessiniz.
Ben 1 yıldır kullanıyorum. Uzun yolda yaptım. Hala boş zamanlarda trafiğe kapalı alanda yarım dönüş- tam dönüş- slalom -ani frenaj çalışıyorum.
Sizde motora tam hakim olmak için trafige çıkmadan bunları bol bol yapın. Motora tam hakim olduğunuzu hissetmeden de kesinlikle çıkmayın.
Bende düşerim diye korkuyorum grenaj koruma ekipmanından almam lazım motoru aldıgım zaman kesin .(
yahu başlangıç için cbr125 almayacakta ne alacak ki.. bu motorda ne boy problem olur nede motorun ağırlığı. zaten asıl iş motorun ağırlığını yine motora taşıtmakta. topuklarının yere değmesi önemli değil, tek ayağının parmak ucu yere değmesi yeterlidir. scooterda başlangıç için uygun olabilir ama sonuçta illaki vitesli bir motora geçilecekse manasız. yüksek hacimli vitesli bir motorda debriyaj / vites mantığının öğrenilmesindense 125'lik bir motorda öğrenilmesi daha rahat olur.
@nutalien: bende cbr125 ile başlamıştım motosiklet kullanmaya. hoş bendeki eski kasaydı ama yeni kasalarda ağırlık olarak bir fark yok. cbr125 bisiklet gibidir. dur kalklarda - yokuşlarda sağ ayağın her zaman arka frende basılı sol ayağın ise motoru dengede tutmak için yerde dursun. motor bir tarafa doğru yatmaya başlarsa gidondan asılıp tutmaya çalışmaktansa, ayak ucun içe dönük vaziyette dizini deponun altına koy, motorun yatmasını bu şekilde durdurup dengesini tekrar sağlamış olursun.
motor devrilirsede tutmak için kendini riske atma, bırak devrilsin. zaten gidon kolları grenajın hasar görmesini engelliyor.
ilk zamanlar boş bir alanda (pazar yerleri olabilir mesela) dönüş ve fren çalışmakta fayda var. gaz verdiğinde motorun nasıl tepkiler verdiğini anlamaya çalış. ehliyet almadan da trafiğe çıkma ve sürüş sırasından her zaman ileriyi -zemini, trafiği, araçları ve yayaları- tara. önünü değil, ileriyi. unutma, motor nereye bakarsan oraya gider. o yüzden dönüşlerde "aman şimdi şuraya çarpıcam" diye bir noktaya takılı kalırsan, bil ki oraya çarparsın ama gitmen gereken yere odaklanırsan motor oraya gider.
Ankara'da yaşıyorsun sanırım. bakımlarda anti frizi her zaman kontrol ettirmende fayda var - motor yağıda 15 / 40 yada 15 / 50 kullanmanda fayda olacaktır.
cbr125 kullanması son derece zevkli harika bir motordur. hayırlı olsun
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Düşe kalka motor kullanmayı ögrenmek için ideal motor değil cbr125
Ha 27.000 lik CBR 600RR yi yatırmıssın ha CBR125'i devirmişsin bi farkı yok
hele grenaj fiyatları yurt dışının 3 misli rakamlardaysa. Boya ve servis işcilik saat ücretleride çok iyi
Ben tehlikeleri biraz abartarak yazmış olabilirim ama koruma demirli cbf150 Apeche kullanmaya benzemiyor ki. CBF çi arakadaşlar topik açıyor biri önüme kırdı freni sıktım kaydım düştüm diye. Sonra bende bişey yoktu kalktım gittim diyor
İ canver arkadaşımızın motoru cbf olsaydı böyle canı sıkılıcakmaıydı? 20 km ile düştüm diyor!
herkeze kazasız belesız sürüşler
Bu önemli bilgileri paylaştığınız için çok teşekkürler. Bende başlangıç için ideal olduğu için tercih ettim. Bir - iki yıl kullanıp sonra yavaş yavaş motor hacmini yükseltmeyi planlıyorum.Umarım kazasız belasız öğrenim sürecimi atlatırım. Kaza yaparım korkusu pek yok bende ama Türkiye'de motorsikletlere saygı göstermedikleri için biraz tedirginim.
Hani "bir kız bile kullanır " dediğiniz için doğal olarak kızlara yönelik küçümseme sezinledim. Yanlış yargıladığım için kusura bakmayın Neyse, şanslıyım ki pratik yapabileceğim geniş alan çok yakınımda mevcut. Uzun süre trafiğe çıkmayı düşünmüyorum sürekli çalışırım artık.Yardımlarınız için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------
Ben internette onunla ilgili bir araştırma yapmıştım. Kaza esnasında o tür aparatların grenajı korumadığı söyleniyor. Aksine motorun takla atmasını sağlayıp aşırı hasar almasına sebep oluyormuş. Grenaj takozlarının asıl amacı kaza esnasında motoru sürücüden ayırıp, sürücüyü korumak falan deniliyordu.
Motoru olanlardan kullanan yokmu herangi bir koruma ekipmanı motor için ?
benim yazdıklarım genel anlamda sürüş kolaylığıyla ilgili (sele yüksekliği ve motorun ağırlığından bahsetmiştinde önceki mesajında)
valla demir olsun olmasın farketmeyebiliyor. tabiki koruma demiri olması daha faydalı. hem motoru hem de sürücüyü koruyor. ama cbr125'te motor kullanmayı öğrendikten sonra tekrar tercih edilebilecek bir model değil, atıyorum ybr125 ile motor kullanmayı öğrenen biri cbr125'e geçeyim demeyebilir
bende cbr125'i devirdim, normalde gidona yaslanacakken yandaki motorun egzostuna çarptı kafa grenajı ve 610tL'lik masraf çıkardı neyse ki kaskodan aldım.
---------- Post added at 19:57 ---------- Previous post was at 19:49 ----------
İşin aslı motor kullandığın sürece tedirgin ve tedbirli olmalısın. trafikte bayanların işi biraz daha zor çünki magandalar bayanlarla uğraşabiliyorlar. İstanbul'da gördüğüm motosiklet kullanan bayanlar zaman zaman buff yada eşarp gibi birşeyle saçlarını gizlemeyi tercih edebiliyorlar (maalesef).
Grenaj takozuyla ilgili olarak: bu takozların nereye bağlandığı önemli. zira bazen radyatör bağlantı demirlerinden destek alarak monte edebiliyorlar. tabi böyle olunca motorun devrilmesi durumunda radyatör komple hasar aldığı için çıkan masraf grenajdan çok daha pahalı oluyur. Aslında grenaj takozları kaza anında sürücüyü ve motoru korumaktan ziyade ufak çaplı devrilmelerde, park ederken benim yaptığım gibi yada kaygan zeminde dururken dengeni kaybedip motoru olduğu yere yatırman gibi durumlarda grenajların hasar görmesini engelliyor ve ayağının motorun altında kalmasını önlüyor.
kaza sırasında sürüklenme gibi durumlarda sadece koruma demirleri işe yarar diye düşünüyorum.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Bende o yüzden o takazu soruyorum şimdi motoru yeni aldık dengede duramayız virajda filan derken motor yan yatar grenajları korusun yeter ben zaten kaza yapıcağımı düşünmüyorum allah korusun hız yapmıycagım için. :D
Arkadaşlar carbon yan panel setini takamadım,grenajları sökmek gerekiyor.Hiç bulaşmadım.Cuma günü serviste değiştirticem artık.
Ekrem kardeşim sen egzoz kapladıktan sonra fotograf koymuştun ama tam görünmüyordu motor yeni fotograflarını bekliyorum
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...816342/detay/?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...993262/detay/?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...470244/detay/?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...cisi-63225274/
son motoru pek tavsiye eden yok ama 3400e bırakıyor. motor çok hoşuma gitti. sağlam motor ama zincir, ön lastik istiyor. sağa küçük bi düşmesi var. orijinal manet biraz çizik. çok hafif belli bile olmayan gidon eğikliği var. granajda 1 çatlak var. ustaya götürdüm. motoru sağlam sorun çıkarmaz diyor. tur attı ve onay verdi. motorun tramerde kaydı yok ve elleri bırakınca sağa sola çekme yapmıyor. şasi de düz.
bu motorlar olmazsa michelin lastikli 0 km ybr esd alacağım. ne dersiniz?
Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)