Selam arkadaşlar bu dişli olayı çok tartışıldı çok yazılar okudum neredeyse yabancı ve türk forumlarının hepsini okudum izmir 6. sanayi manisa sanayi sitesi hepsini gezdim yaklaşık 7-8 usta ile görüştüm ve hepsini test ettim şimdi ise tereddütte kalan arkadaşlarım için tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
1. Cbr 125r Marka/Model Motosikletin orj. dişli sayısı ( 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 Diğer yılların sayısını bilmiyorum ) Ön: 15 Arka: 42 diştir.
2. Ön 14 arka 42 takarsak yani arka dişliyi ellemekten ise ön dişliyi değiştirmek çok kolay olduğu için ( sadece 5 dakika alıyor ) tercih ettim motosikletin kalkışı gidişi çok hızlandı 1. vites 2. vites ve 3. vites yanlıyor 120 km. hıza çok çok çok kısa bir sürede ulaşıyor ancak son sürat 122. Düz yolda 122 yokuş aşağıda 122 yokuş yukarıda 110 - 120 arası ve 6. vitesi sonuna kadar yiyor redline'a giriyor.
3. Ön 16 arka 42 istersen 40 kilo ol şahsen ben 63 kiloyum motosiklet bayım bayım bayılıyor 6. vitesi unut 5 viteste redline'a sokabilirsen ne ala vites araları uzuyor motor rahatlıyor eskisi gibi sıkışmadan eskisinden daha iyi süratları yakalayabildiği için son hız 135 düz yol ve normal hava koşulları, yokuş aşağı 143 - 145, yokuş yukarı yokuşa göre değişiyor ancak normalde rahat çıktığın bir yokuşu 10 - 20 km/hz arasında düşüyor ve daha ufak vitesle çıkıyorsun.
4. Ön 15 arka 38'de ön 16 arka 42'ye eşit sayılır arada %1,5 olumlu bir fark gösteriyor.
5. Yani arkadaşlar siz çabuk hızlanma istiyorsanız beni sınıfımda kimse geçemesin Hyosung 250'r'la kalkışta kapışayım diyosanız hızlanma konusunda ben kefilim ÖN:14 Arka:42 git tak ve olmadı kardeşim sen bu işi bilmiyorsun de. Not: fiyatı 3TL yanlış duymadınız 3TL
6. Yok kardeşim benim motorum çabuk hızlanmasın vites araları uzun olsun ve tek kişi kullanıyorum zaten pek yokuş yukarı gitmeyi sevmem diyorsan buyur ÖN:16 Arka:42
Şimdi arkadaşlar bu motosikletin tork'u belli motosikletin beygir gücünü o an oluşan tork belirlemektedir ve bu silindirin oluşturabileceği max. tork bellidir, ÖN:16 Arka:38 dişlisi ile cbr 125r eski son hızına + olarak % 27 hız ekliyor bu ne demektir son 130km hız yapıyorsan 165km hız yapacaksın demektir ancak bu motosikletin tork'u yetmez ancak dimdik bir yokuş gerekli oradan ölümüne durmayacakmışcasına gitmen gerekiyor. O yüzden bu motosikletin orjinal silindir ve orj. karbüratör/enj.lu haline her ne yaparsan yap ne takarsan tak düz yolda görebileceğin max. hız 130'dur.
Yok abi ben düz yolda 160 yaptım yok ben 165 yaptım 143 yaptım diyenler olucaktır oldu ve oluyor arkadaşım sen neyi biliyorsun ki ?
o bilmem kaç km hız yaptığın yolun eğim derecesi arkandaki rüzgar lastiklerinin durumu öndeki rüzgarın kaçta kaçını kestiğini biliyormusunda cbr 125r düz yolda 165 km diyorsun. Normal koşullu havada normal rüzgar seviyesinde dümdüz bir yolda bu motosikletin 130 görmesi dahi 120'yi görmene göre zordur!
Bu dişli son hız muhappetinide burada noktalıyorum. Of yoruldum be bide sinirlendim sanki
NOT: Dişli bulamayan arkadaşlara cbr'a gönül vermiş biri olarak bahsettiğim fiyata dişli temin edebilirim. Cbr'lı günler dilerim