dostum sen önceki motorunda da değiştirmişsin, problem yaşamadım diyorsun. Ne kadar süre o şekilde kullandın öğrenebilir miyim ? Çünkü bir dişli değişince motor neredeyse 250'lik performasına yakın oluyor. Kimse almaz ki 250 cc .
dostum sen önceki motorunda da değiştirmişsin, problem yaşamadım diyorsun. Ne kadar süre o şekilde kullandın öğrenebilir miyim ? Çünkü bir dişli değişince motor neredeyse 250'lik performasına yakın oluyor. Kimse almaz ki 250 cc .
Cok zor bi konu bu ya.Simdi alti ustu disli,honda muhendisleri 38 yaparlardi disliyi eksi bir yani olmasa.Bu kadar hiz farkedecekse ve serilik neden orjinali boyle diye dusunuyo insan
kardeşim sende abarttın 250 cc yle aynı güçmü oluyor. ninjanın 0-100 arası 5.5 sn ve 2vitesde orjinal dişlileriyle 100ü görebiliyor.
---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:20 ----------
ayrıca bu dişli değişimi motora güç artışı sağlamıyorki hatta torku biraz düşürüyor. sadece vites aralarını daha çok uzatıyor dişli değişimi .
yazdıklarımı daha dikkatli okumanızı öneririm. AYNI diye birşey demedim. Neredeyse dedim. CBR 250 ' ye bile 150-155 km hızı zor gördürtenler var sen de çıkmış 150 km hız yapıyorum diyorsun. Beygir farkı olabilir fakat neredeyse aynı hıza ulaşıyorlar. Bu durumda CBR 250 almanın mantığı ne diye insan içinden geçirmiyor değil.
Ayrıca ninja ile kıyaslayan kim ?
O dişliyle motor her viteste eskisine göre daha hızlı gidecek diye birşey yok. Büyük ihtimal 6. viteste tıkanacak ve 5. viteste yaptığında daha düşük süratte kalacaktır (6. viteste 8000 - 9000 dev/dak gibi). Ya da öyle olmasa bile 6. viteste en ufak yokuşta 5'e düşürmek gerekecektir.
Sadece çip değişikliği ile %25 tork artışının mümkün olabileceğini sanmıyorum. Bunu söyleyen daha önce uygulayıp test cihazında ölçüm mü yapmış ?
Dişli Büyütme olayı tamamen gereksiz Bi olay. Yaptığın işin kusura bakma da anlamı yok. Niye yok?
1) Motorda 6. vites var. Gerçek düz yoldaki son sürat 5. vitesde 135 civarı. 6. vites akselerasyon vitesi değil ekonomi için ayrılmış bi vites. Ve burdan okuyan millet zannediyor motor düz yolda 150 yapıyor. Yokuş aşşağı tam gaz 146 yaptı iniş bitti bitmese az daha gidecek.. Bunun benim için hiçbir anlamı yok.otobanda 120 ile giderken çok nazlı hızlanıyor bazende hızlanmıyor kapasite bu kadar..
2) Motor vites oranları kısa değil. Aksine 6 vites hızlanırken kullanım dısı olduğu için biraz uzun 2. viteste 4 -6 bin devirde veya yokuşta vasat. 10.5 nm tork yetersiz zaten. YZF 125 2. viteste de 58 3 te 80 yaparken Cbr125 2 vitesde 68 3. de 97 yapıyor. YZF 15hp/12nm (uzun stroklu olduğundan daha torklu) Cbr 13.3hp/10.5 nm. 6 vitesi kullanamıyorum demişşin. Motoru 1 vites eksilttin 5 vites yaptın daha iyi bişeymi şimdi bu?
Chip olayıda çok komik. Ninja chipi ne demek İsmi bile yanlış. Bence motorla bu kadar oynama
Yani 6. Vites Cbr Da Hız Artırmak İçin Değil O Anki Sürati Koruyup Motorun Rahatlamasını Sağlamak İçin Yani 5.Viteste Motoru Zorlarken Kesiciye Doğru Yol Alırken 6.Vitese Attıgınızda Motor Rahatlıyor Gaz Kolu Sonuna Kadar Açık Vaziyette Motoru Yormadan Yol Alabiliyosunuz Yani 6.Vitesi Hıza Katkısı Yok Motora Katkısı Çok... ;)
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
güzel bi tartışma konusu olmuş ama ben dişli olayını denemeyi düşünüyorum
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
6. vitesi kullanmazsın demişsin ama 6.vitese atıp 110 120 ile rahatça gidiyorum 8.5 bin devirde. siz bu hızda 6. viteste bu hızda daha çok benzin tüketceksiniz. onu geçtim ben motorun hızından çekişinden memnunum 1 vites daha az kullanıyorum ama eskisinden iyi gidiyor orjinal dişliyle rüzgarsız bi havada 135de kalıyordum . şuan ise 140ı görebiliyorum düz yolda . dünde arkamdan rüzgar esiyordu 20 30 km boyunca 145 150 arası gittim düz yolda 5.viteste gidiyordum daha 11 bin devirde. sonra 6ya attım hızım hiç düşmediaynı hızda gittim hep hatta bi ara tam 152 gördüm. motora dişli oynucaksanz tek kişi faydası var 2 kişi olunca motor yoruluyor çekişi düşüyor ama tek kişi hem kalkışı hem çekişi hemde son hızı daha iyi ben bunları gördüm. burda gökhan arkadaşımzda vardı oda dişli oynamıştı 2de 90 3te 120 yapıyorum diyordu eski kasa cbr la onada sorabilrsiniz ne artılarını görmüş.
eğer bu son yazılan doğru ise (ki pek ihtimal vermiyorum) o motor mahvolmuştur. 2. viteste bir 125cc nin 90 görmesi mümkündür ama 17-18 saniyeyi geçer, motorda hızlanma ve tork namına birşey kalmaz. 3. viteste 120 yapabilir mi orasını kestirmek zor fakat 30 saniyeyi geçer sanırım. ayrıca 4., 5. ve 6. vites de tamamen çöpe atılmış olur. yani bu yapılanın motora en ufak bir getirisi olmaz, tam tersine zararı olur. motordaki dişli oranlarını motorun gücüne, hacmine ve kullanım alanına göre mühendisler belirliyor zaten, ideal kullanım dışında birşey yapılmayacaksa bu tarz modifiyeler yanlış olur.
dişli küçültmenin motora en ufak bir katkısı olmaz. tork düşer, hızlanma süresi uzar, zincire daha fazla yük biner, lastiğe yeterli güç aktarılamaz. tek artısı (artı denirse tabii) üst vitesler kullanılırsa daha sessiz ve daha titreşimsiz bir sürüş sağlaması olabilir. ki gereken anlarda ivmelenme azalacağı için bunun pek avantaj olduğu söylenemez, daha konforlu ve daha rahat bir sürüş sağlamaz; tam tersine tedirgin eder. denemek için motoru kullanırken 1., 3. ve 5. vitesi bir süre hiç kullanmayın, sürekli 2 ile kalkın, sonra 4 e, sonra da 6 ya atın. neredeyse hiçbir avantajı olmadığını anlayacaksınız.
cbr 125r güzel bir motor fakat göz ardı edilmemesi gereken çok önemli bir nokta var; bu bir 4 zamanlı 125cc. yani genellikle şehir içi kullanım ve pratiklik için üretilmiş bir motor. fakat buna rağmen rahatlıkla 120km hıza çıkması (zorlayınca 130-140km yapmasından bahsetmiyorum, zaten bu motorun 125km nin üstü hızlara çıkarılmasını doğru bulmuyorum) ve zorlu koşullar hariç bu hızını koruyabilmesi onu şehirler arası da kullanılabilir hale getirmiş, ama bu kadar işte, daha fazlasını yapmaya uygun değil. zaten üst hızlarda konforlu ve motoru yormadan seyahat etmesi için 6. vitesi koymuşlar.
125cc ile yapılabilecekler (ve yapılması gerekenler) bu kadar. gerisi hem gereksiz, hem bir faydası yok, hem de motoru yıpratan şeyler.
sen hiç denedinmide konuşuyosun bende 2.viteste 85 3.vitesde 115 görebiliyorum hemde bu hızlara öncekinden daha seri çıkıyorum videosunu çekip ıspatlıcam son hızmda 140 150 arası. http://www.facebook.com/update_secur...00001171692299 bakın facebook aderisimi ekleyin 151 km ile geçişim var
merhaba arkadaslar. bende CBR 125 r kullanicisi olmak icin gun sayiyorum. motoru henuz canli olarak gormus degilim fakar resimlerde gordugum kadariyla cok guzel.
resimlerden gordugum kadariyla eski kasaya gore daha kalipli. yalniz soyle bi durum var. benim boyum 1,86 motorda nasil duracam cok merak ediyorum. umarim hayal kirikligi olmaz.
dostum benimde boy 1.83,benim gözlemim şöyle : 125 cbr de kullandım cbr 1000rr da kullandım boyun uzunsa ondada sırıtıyo öbüründede
zevkini çıkar bunlara fazla takılma
Her asker yeşil bereli olamaz
sarsilmaz kardes profilinde yazdigina gore suan ninja 250 r kullaniyosun. kalip olarak yeni kasa cbr125 ile ninja yanyana dursa cok fark var mi ??
onu bilmemde kuzenimin 1000rr ile yan yana çekilmiş fotolar var hiçbir fark yok gibi ,zaten genelde uzunluk ve yükseklik hemen hemen aynı oluyor
Lastromantic nick li arkadaşın cbr 250 siyle yan yana geldik hemen hemen aynı ama ninja daha enli gibi duruyo
Her asker yeşil bereli olamaz
uzun bir süreden sonra herkese merhaba işlerimden dolayı çok uzun süredir foruma yazı yazamıyordum ama bu haberi vermem lağzımdı size, çok severek aldığım repsolumu 10 gün önce sattım ve çok istediğim 600f imi aldım umarım herkes birgün hayalindeki motoruna kavuşur iyi günler tekrardan.
carpe diem
gözün aydın Allah kaza bela vermesin hayırlı olsun...
Her asker yeşil bereli olamaz
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)