mstf_gnc
Eleştirilecek bişey mi var dı acaba ?? yazık ya size bu ne demek abi hazmedemiyorsan yazma yani bu kadar basitmi insanı bu kadar aşağılamak... biri der açamamışsın birider yazık etmişsin sizin rodaj dan anladığıunız falan yok
yok mu bu cbr cemiyetinde ehli bi usta tabi ne beklersin cbr 125 heralde 30 40 yaşında birileri çıkıpta ben kullanıyorum işte bu böyle şu şöyle demez.. ÇOĞUNLUK 17-20 yaşındaki ehliyetsizler... kaç km tecrüben var desem şu YAZIKETMİŞSİN MOTORA diyen arkadaşa acaba.!!!
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1QvJNUpJo
arkadaşlar ben 38 yaşındayım.
ilk tecrubelerim 15-17 yaşları arasında pejo ile başladı. sonra 54 model R26 BMW ile 5-6 yıl bindik hatta birçok kez dağıttık topladık(ağabeyimle).sonra 4-5 yılda MZ 150 ye bindik.Herhalde bu dönemde 100 lerce Km yapmışızdır.Hiç biri ilk el değildi ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki,motosikletlerde rodaj denen bir dönem vardır ki kesinlikle dikkat edilmesi gerekir.
Sebebine gelince motorun en hareketli ve sıcak kısımları olan piston gömlek segman vb parçalar fabrikada milimetreden daha küçük boyutlarda hassas üretilmesine rağmen biraraya getirilip ilk beraber çalışır hale gelince birbirlerine, yanma ısınma ve bol miktarda sürtünmeden dolayı küçük çıkıntıları çizikler oyuklar oluşturur.Bu oyuklar tahmin edersiniz ki çok küçüktür.
Aracına göre ilk 100-500-1000 yada 10000 km lik mesafede aracın fazla zorlanması ani devir artışları bu oyukları derinleştirir.
Bu eskiden arabalarda da vardı ama artık yok.
Motosikletimizin rodaj denen bu aşamada zorlasak ne olur?
Bu zorlamayı yapan arkadaşlar belki aracın yeniliğinden bir şey hissedemeyeceksiniz ,ama ilerleyen zamanlarda yakıt tüketiminin artması- mesela 9 beygir gücünde olması gereken aracınız ölçümlerde 5-6 BG üretebilmesi, yeterince çabuk hızlanmaması gibi sorunlar vermeye başlayacaktır.Belki de bu dönemde yatak sarabilir.
Bunun sebeplerini de anlatırdım ama her halde bu kadar yeter.
benim gibi yeni araç sahibi olan herkese tavsiye (tabiki canı isteyen uyar)ilk 1000 km içinde 3000-4000 deviri geçmeyin(çokda düşük devirde kalmayın).yolcu (artçı )almayın.sürati çok yükseltmeyin.ilk 500 hatta 400 km den sonra ilk yağını değiştirtin.motorda gevşek sıkı parça ses gelen yer varsa mutlaka serviste gözden geçirtin.Kilometre 1000 e gelince yağ değişimi ve genel bakım kontrolleri yaptırın.Araçtan araca değişmesine rağmen 1000 km özenli sürüşten sonra bu yavruları her açıdan denemekte(yakıt tüketimi,hızlanma, son sürat vb.)mahsur yoktur diye düşünüyorum.
Şunuda unutmayalım ki CBR 125 sadece 125 cm3 bir araç.
Arkadaslar rodaj donemi icin bayi 1.000 km dedi ama kitapcikta 500 yaziyor ne yapmaliyim
Rodaj döneminde ..yani parçalar birbirine tatlı tatlı alışana kadar..makinayı zorlamayın..ani devir yükselişlerinden kaçının..5--6 bin devir civarlarında kullanın..Yağınıda 300--400 km de değiştirin ,,sonra 1000 km de bir daha değiştirin..Bunun sebebi yeni makinanın parçaları birbirine alışırken çok..çok ufak parçacıklar oluşur..partüküller birikir..ilk 300--400 kmde yağı değiştiğin zaman makinayı temizlemiş olursun..1000 de bir daha değişirsin ..makina tertemiz olur..iyi yağ kullanın kalitesiz yağ kullanmayın..Mesela castrol....Motul...
zippos sana hayırlı olsun öbür motorlarına kavuşanlarda bende gri istiyodum tri color gelmiş pazartesi almaya gitcem tri color rengi nasıl zippo güzel duruyor mu
Renkler ve zevkler tartışılmaz diye boşuna dememişler..En güzel rengi bence Tri Color,,,,Gri Turuncu,,,,Siyah ..
Arkadaslar rizoma elciklerim geldi fakat herhangi bir motorcuda taktirsam sorun olur mu ?
kardeş sen nediyon yaa aklını başına al klavye delikanlılığı yapma burda senle sidik yarıştıracak değilim.Burdan senin motorunada ekmek çıkmaz hadi bakayım naş öyle yazı büyütmekle olmaz bu işler ehliyetimde var korumalarımda var tecrübemde var sen rahat ol elimden seninkinin 5 katı motor geçti ama belliki apaciliğin dorukta fırtınalı bi dönemden geçiyosun bu sana son yazım forumu daha fazla kirletme.
arkadaşlar bayiye aradım 20 temmuzda gelcek bi parti dedi haftaya gidip kaporamı vercem beklicem 20 temmuzu artık.
Elcikleri iyi,,tecrübeli,,bir motor tamircisine taktır..özellikle gaz tarafı çok dikkatli ve itinalı takılmalı..okadar tecrübeliyim hornete takarken anamdan emdiğim süt burnumdan geldi...
Motorun detayları güzel olduğundan her rengi ayrı güzel..
şubat 28 de elimdeydi kerata
Bayide siyah ve turuncu vardı bende siyah alıcaktım yüzde 80. kaporayı verdim 3-4 gün içinde tri color gelicek deyince onu da canlı görüp sonra karar veriyim dedim. Gelmedi gelseydi tri color alırdım belki.
Bayide motoru bırakmaya gözüm yemedi her gelen cbr 125 sorup üstüne oturuyor. Renk derken motordan olmak vardı Siyahı temiz tutarsanız en seksi olanı aslında. Bide 125 ibaresi en az belli olanı. Ben sticker la kappattım ama millet yazı dururken bile dikkatli bakmadan kaç cc olduğunu anlamıyodu
Tesekkurler arkadaslar.bu arada hararet cizgisi 3te dolasiyorum babam normal
Olmasi gereken gibi arabalardada oyle dedi normalmi acaba tam ortada
Arkadaşlar hararet konusunda beni bilgilendirir misiniz ? ve motorum 100 km oldu neler yapmalıyım şuan ?
Şu an bu konu içerisinde 88 kullanıcı var. (0 üye ve 88 misafir)