Arkadaşlar şimdi bana kaliteden bahsediyorsunuz dün akşam üstü arkadaşımın turuncu jantlı yeni cbr ina bindim motor 2 bin civarındaydı en son gördüğüm hız 149 km oldu oda motor titremekten farları dökülecek sandım hemen 120 lere düştüm yani burada 125 lik motorlara sanırsam 6 binlara veriyosunuz ve kaliteden bahsediyorsunuz Apache ile karsılasktrınca sadece arasında 2 milyar fark var...
Sonuc : Apache daha az yakar
Yedek parçası Hondaya Göre çook ucuz
Sizin çin malı sandığınız Motorun yeni cbr ekranından daha kaliteli dijital ekranı var
Hondanın üstün olduğu yerler : Ülkemizdeki arkadaşlarımın , abilerimin Motorun üstünde sadece HONDA Yazdığı için 2 milyar daha fazla vermesi , Kaza yapınca SIFIR motor fiyatına Parça almaları Ki en son duyduğuma göre yeni cbr parçaları eskiden daha pahalı olcakmış Jant Sadece 1 Milyar Aman haa Çukura felan düşmeyin ...
Ben Hondayı kötülemiyorum Kendi motorumada Süper demiyorum ama Şunuda göstermeden gitmek istemiyorum Konusan arkadaşlar iyi izleyin ..
http://www.youtube.com/watch?v=Jp6oj1nJjtQ
Eski kasa motorla 15 saniyede 100km yapıyor Ben video çekmedim ama 0-100KM Yi tam 10 saniyede çıkıyorum yeni kasamla ..
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
125cc 4 zamanlı bir motosiklet için bahsettiğin 149 km/h fazlasıyla yüksek bir sürat aslında. Senin Apache de dahil bu segmentteki makinaların ortalama ideal son sürati 120 km/h'den fazla zorlanmamalıdır.
Aradaki fiyat farkına gelince, bir defa ikisi farklı sınıftaki makinalar. Biri sportbike, diğeri commuter tarzında bir makina. Haliyle insanların bu motosikletlerden beklentileri farklı ve buna bağlı arz talep dengesiyle doğru orantılı bir fiyat politikası söz konusu.
Commuter uygun fiyatlı olacak, az yakacak, parçası ucuz olacak, işletim giderleri düşük olacak ki, ticaret amaçlı bir iş aracı olarak kullanılabilsin.
CBR125R ise spor motosiklet sınıfına giriş seviyesinde piyasaya sürülmüş, grenajları vb. kullanılan malzeme kalitesinde çıtayı daha üste taşıyan, keyif amaçlı bir motosiklet.
Teknik detaylara gelirsek,
CBR125'de 125cc su soğutma, PGM-FI yakıt enjeksiyonu, 10,000 d/d 13.3 HP güç, monoshock amortisör, 6 vitesli şanzuman, önde ve arkada disk fren, 130'luk arka lastik bulunmaktadır.
TVS'de 150cc hava soğutma, enjeksiyon, 8,500 d/d 13.5 HP güç, gazlı çift amortisör, 5 vitesli şanzuman, ön disk arka kampana fren, 110'luk arka lastik bulunmaktadır.
Karşılaştırma yapmak gerekirse:
Honda'nın ıslak ağırlığı Apache'den 6 kg. hafiftir, çevirdiği devir daha yüksek, vites geçiş oranları daha kısa, dolaylı olarak hızlanması daha iyi olacaktır.
Ayrıca monoshock amortisör ve 130'luk arka lastik yol tutuşu ve viraj kabiliyeti yönünden, kullanılan kombine disk frenler ve yine 130'luk arka lastik sayesinde frenaj yönünden Honda'ya üstünlük sağlıyor.
Bir de yeni kasalarda sorun giderildi mi bilmiyorum ama, eski Apache'de ön taraf çok hafif olduğu için özellikle de artçılı sürüşlerde ani gaz açışlarda motorda istemdışı tekere gelme durumu söz konusuydu, bu da trafikte büyük bir tehlike arz ediyordu. Ayrıca üst kapak contasından yağ kaçırma da zorlanan motorlarda kronik olarak ortaya çıkan bir problemdi.
Benim ağırlık merkezi dengesiz, motoru zorlamaya gelmeyen ve arka freni yetersiz bu motosiklete hiçbir zaman kanım ısınmadı kısaca. Neyse..
Sonuç olarak:
Performans olarak Apache daha iyi değildir. Hem gidiş, hem duruş, hem de viraj olarak.
5,400 TL verdiğin zaman sadece Honda yazısına değil, teknolojiye, ince detaylara, yıllardır geliştirilen bir AR-GE'ye yani kaliteye yatırım yapıyorsun.
Sadece detayları görebilmek, nasıl ve nereye bakacağını bilmek, birşeyleri de görebilmek önemli olan.
Elmayla armutu karıştırmayalım lütfen.
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
bi resimde benden motorun ustundeki kardesim
http://imageshack.us/photo/my-images/853/sdc11535.jpg/
Neden sattığını bilemiyicemde.Ön camı siyah yapmış güzel olmuş
Egzoz'a dikkat edemedim.
600 rr yazıları için güzel motor
Fiyata gelince millet kendini akıllımı sanıyo ya
Arka tarafta İsmim ve kan grubum sol yanda ise "Kaskımı Doktor Çıkarsın" yazıyo
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Hayır apache motor şuan türkiyenin 50 den fazla ilinde bulunuyor örnek olarak istanbulda 4 antalyada 4 burdurda 2 muğla 1 vsvs Parçaları hem ucuz Hemde kolay bulunuyor Haa eğer giderde Megelli alırsan ömür boyu parça bulamazsın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:15 ----------
Ben size alternatif öneriyorum En kötü şey bir markaya Körü körü ne bağlanmaktır hatta Bu dinimizde bile yasak ...
Alternatif için çok farklı klasmanlar değil mi?
her 2 motorun kullanıcı profili ve amacı farklı.
Bir markaya körü körüne bağlandığım yok hondaya bindım ST Kanuniye bindim şuan yamaha kullanıyorum.
ST'ye bindigimde anladımki Japondan şaşmıycaksın.
zevk meselesidir bir yıl önce o kadar param olsaydı cbr yerine onu tercıh ederdim.
funky'nin motoru bitirdik. çok hoş oldu yakında resimleri çekip atmayı düşünüyoruz.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)