İNŞALLAH HERBİRİNİZ HAYLİNİZDEKİ MOTORA KAVUŞUP KAZASIZ BELASIZ BİNERSİNİZ
öncelikle sanırım bisiklek konusunda yada bu tabiri kullanmada yanlış anlaşıldım.ben orda parantez içinde cbr 125 in iyi bir makina oldugunu izah etmiştim bisiklet tabirinide neden yazdıgımı bizim için tamirinin cok kolay oldugunu ve devamli büyük motor yaptıgımız için bİze bisiklet gibi geldigini izah etmiştim.
ama bnim anlamadıgım neden herkes cbr 125 30 hp olurmu 30 hp olursa şurasını burasını sallar.bakın ben dün yazmış oldugum mesajlarda size parça alabileceginiz yerlerden ve nasıl alabileceginizin bile örnegini verdim.ben bunu yapmak zorunda degilim ama orda özellikle yazdım kimsenin kazık yemesini istemem.
cbr 125 gerçekten güzel bir motordur şu an piyasada satılan kendi klasmanında ki en iyi motordur ve kendi klasmanındaki fiyatı en uygun makinadır.sıfır olarak 4500 tl ye ybr 125 alan arkadaşlar var.ybr 125 ile cbr 125 hiç bir şekilde kıyaslanamaz.çünkü sonuçta cbr 125 kuçük cc de olsa racing tir.motoru cok saglamdır ve her türlü oynamayı kaldırır. DÜN YAZMIŞTIM SÜPER BİKE yarışların da piste giren cbr 125 ler 45 hp dir ve alt takımı piyasadki cbr 125 lerle aynıdır sadece silindir.piston takımı ve ust kapak farklıdır.üst kapaktaki eksentirik mili hem derecelidir hemde 4 adet sibop vardır.buda daha fazla benzin girişi ve daha rahat benzin girişi ve daha rahat duman cıkışı anlamına gelir ki makinanın rahatlaması güçlenmesi demektir.
cbr 125 30 hp olurmu yada 20 hp olur mu diyen sizlersiniz siz bu şekilde derseniz kendi altınızdaki makinayı bilmeden kötülemiş olursunuz ben kötülemiyorum ben size nasıl yapıldıgının örneklerini veryorum.ve dun iki adet link attım orda komple bir orjınal performans egzozunun cbr 125 e nekadar güç kattıgını gösteryor.ve diger linktede performance modul unun cbr 125 te nekadar güç kazandırdıgını cizelgeyle gösteryorki bu iki firmada dünyanın en ünlü firmalarındandır.sadece o chip enjeksiyonlu cbr 125 e takıldıgında.6 hp gibi bir güç veryor ki dyno grafigi orda mevcut.ve zaten taktıktan sonra makinanızı tekrar kullandıgınızda o gucü hissedersiniz.ve onun yanında komple eksoz takarsanız tabiki orjinal eksoz performans eksozu ve cbr 125 için üretilmiş bir egzoz olması gerekyor ki dyno grafikleri mevcuttur internetten yoshımura nın usa sitesinden bulabilirsiniz.4 hp güç katar bu iki işlem yapıldıgında zaten cbr 125 23 hp ye cıkar.ki bindiginizde devamlı bindiginiz için kalkış yapar yapmaz gücün farkına varıp ve daha önce ki ıle son hali arasında nekadar büyük bir fark var hiissedersiniz.
performans eksozuna performans olarak adlandırılmasının sebebi motora güç katması demektir ki youtobe ta videoları vardır genelde buyuk cc lerde ki makinalar üzerinde dyno testlerini araştırın görürsünüz.1000 cc bir race makinada +12hp kesin güc veren performans egzozları vardır.incelerseniz göreceksiniz 200 hp lik bir makinada 10 hp artış olması fazla hissetirmez ama cbr 125 te 10 hp lik bir fark biner binmez fark ettirir.
tekrar yazyorum cbr 125 iyi motordur sizler bu makinaya şöyle olurmu böyle olurmu imkansız diyerek kendi binmiş oldugunuz makinaları kötülüyorsunuz aynı alt takımı taşıyan pistteki cbr 125 45 hp ise sizin cbr 125 lerde 45 hp ye kadar cıka bilir ama tabiki bu maddiyata baglıdır ama şimdisizlerin kullandıgı makinalar 13.5 hp dir bu 23 hp olursa zaten sizleri fazlasıylla tatmin eder. hp nin yüksek olması yada torkun yüksek olması makinanın cok süratlı gidecegi anlamına gelmez makinanın cekişinin güçlenecegi ve daha atik olacagı ve daha iyi devir cekecegi anlamına gelir.buda güç anlamına gelir.
cogu büyük makinada 1,2,3 ile 4,5,6, cı vitesler arasında ki güç farklıdır 100 dolarlık bir parcayla hayabusada 4,5,6, da ürettigi torku ttuşturma zamanını degiştirerek 1,2ve 3. vitestede aynı tork elde edilebilyor ki buda makinanın dünyasını degiştirir biz bunu şahsen denedik.bazı şeyler deniyerek ve kullanılarak bulunur pover comander taktıgımızda bile bilgisayara baglayıp en iyi ayarı bulanakadar ayarlayıP makinaya binyoruz begenmezsek tekrar ayarlıyoruz tekrar binyoruz her ayarlamada bindigin için farkları göryorsun.
CBR 125 KÖTÜ BİR ALET DEGİLDİR PİYASADAKİ MAKİNALARIN BİR COGUNDAN İYİDİR DENGESİ VE VİRAJ KABİLİYETİ COK YUKSEKTİR YAPILAN HER DEGİŞİKLİGİN BİR BELGESİ VARDIR ve DUNDE YAZDIM HONDA CBR 125 İÇİN HONDANIN URETMİŞ OLUP AVRUPAYA SATTIGI İNANILMAZ DERECEDE PERFORMANS PARÇASI VARDIR.BUNU HONDA YAPIP SATARKEN CBR 125 IN ALT TAKIMININ BUNLARI KALDIRACAGINI COK IYI BILYORKI MODİFİYE PARCA SATYOR.SADECE PERFORMANCE NODULU VE KOMPLE EKSOZ TAKARAK 10 HP GIBI BIR GUC ELDE EDYORSANIZ DIGER PARCALARIDA TAKARSANIZ KAC HP YE KADAR CIKARABİLECEGİNİZİ SİZ DÜŞÜNÜN.CBR 125 30 HP OLURSA DAGILIR KRANGI ELINE ALIRSIN DİYE İFADELER COK YNLIŞTIR.EGER ÖYLE BİŞEY OLMUŞ OLSA YADA OLACAK OLSA YENİ MODEL 1000 CC RACELER 200 HP DİR VE CBR 125 ILE ARASINDA 85 KG VARDIR O ZAMAN GAZI ACTIGINIZDA BU MAKİNALARIN PARAM PARCA OLMASI GEREKİR.SİZLER KENDİ MOTORLARINIZI ISTERSENIZ NASIL GUÇLENDİREBİLECEGİNİZİ BİLMEDİGİNİZDEN YANLIŞ ANLIYORSUNUZ VE BU ŞEKİLDEDE KENDİ BİNMİŞ OLDUGUNUZ MAKİNALARI İSTEMEDEN KÖTÜLEMİŞ OLYORSUNUZ.ŞUNU UNTMAYIN VE HATIRLAYIN MOBLETE BİLE 140 KM Yİ YAPTIRAN TURKLERDİR Kİ ARANIZDA MUTLAKA ESKİ MOBLETLERE MODİFİYE YAPILDIGINDA NASIL SONUÇLARA ULAŞILDIGINI BILEN BİR KAC ARKADAŞ VARDIR.YOKSA YOUTUBE TAN BAKIN BULUN.