Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #23361
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı gökhans16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wd40 tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama neyse alırım ondan da mekanik aksamında bir problem olurmu yani zincir dişli motorunda fln?
    Zincire sıkma ona zarar verir.
    Diğer yerlere kullanabilirsin bide balatalara sakın sıçratma yoksa fren diye bişey olmaz arka lastiğe ayağını koyarsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #23362

    Üyelik
    11 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2008
    casıllas dostum gerı eskı halıne çevırdın mı gıdonu?

    nasıl yapıyoruz denemek ıstıyorum
    I'm solo, I'm ridin' solo:wiinkk:

  3. #23363

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    CBF150-2011-Silver
    Alıntı casillas00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motomarketim.net/
    Fatih burdadır

    Abicim sen cıbırla istersen 1milyon km yol yapsanda 600rr yada başka bir yüksek cc motora geçtiginde acemiliğin gene olcak.
    Cıbırın sana kazındırdığı şey bi kaza anında cbr 125le 80km hızda giderken karşılaşırsın.Ve frenleme yada kaçmak için daha fazla zamanın olur.(Zamandan kasıt saniyenin bilmem kaçı)
    Ama altında 600rr oldu diyelim aynı yerde hızın belkide 140 olucak ve normalde cbr125le yaptıgın frenleme zamanın daha kısasını yapman lazım ve daha seri olman gerekir.
    Küçük cc motorda başlamanını mantığıda budur.
    büyük cc motora geçtiğinde herşeyi yeniden öğreniceksin.
    Küçük cc makina sana virajda çizgini takıp etmeyi viraja girmeden önce o çizgiyi tutturmanı öğretir.



    Olay bu yani yoksa bakkala gidip gelmek için motor kullanıpta 50.ooo km yapmış olmak bişey ifade etmez.
    Kendini geliştirmek önemli.


    Çok konuştum ben kaçar
    anladım abi bir soru sorayım kafama takıldı şimdi viraja girerken hangi çizgiyi takip ediyoruz viraja en doğru girme yöntemi nedir (virajda kaza geçirdim o yüzden soruyorum)
    olumune bu sevda..

  4. #23364
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı cHreSs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    casıllas dostum gerı eskı halıne çevırdın mı gıdonu?

    nasıl yapıyoruz denemek ıstıyorum
    ya ifil ifil cukuralara girmemek için dansoz oluyon orjini bozmamak gerek süspansiyon konusunda.
    Alıntı qenc_motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım abi bir soru sorayım kafama takıldı şimdi viraja girerken hangi çizgiyi takip ediyoruz viraja en doğru girme yöntemi nedir (virajda kaza geçirdim o yüzden soruyorum)
    Soru cok genel bi soru bende bilmiyorumki giriyoruz viraja arada bi düşmek güzeldir.OMO

  5. #23365

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı casillas00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya ifil ifil cukuralara girmemek için dansoz oluyon orjini bozmamak gerek süspansiyon konusunda.

    Soru cok genel bi soru bende bilmiyorumki giriyoruz viraja arada bi düşmek güzeldir.OMO
    giriyoruz viraja kaderimizde ne varsa artık


    ben aklıma gelenleri yazayım virajla ilgili.
    1.viraja girerken en önemli olan motorun devirli olmasını sağlamak. böylece gazı bırakınca motor yavaşlayacak ve bizde merkezkaç kuvvetinden kurtulup yavaşladığımız için virajı alacağız kısaca: düşük kompresyonla viraja girilmez
    2.ön frene basmıyoruz.
    3.lastiklerimiz çok kaliteli oluyor.
    4.karşı şeridi kesinlikle kullanmıyoruz.
    5. viraja mutlaka yavaşlayıp girmek lazım virajda yavaşlamak çok zor oluyor
    6.olduki virajı hiç daha önce görmedin. ilk girişin ve de yanlışlıkla hızlı girdin dönmeye başladın ama bir de baktın viraj çok uzun ve sen giderek yol kenarına çıkıyorsun. hafif hafif arka frene basıyorsun bu ara ama olmuyor. panik yok aynı harekete devampes etmeden hala devam sa Allah Bismillah diyoruz ardından Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdûhu ve resuluh deyip noktalıyoruz

    yani en güzeli bilmediğin yolda basmamak

  6. #23366
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Ve ne olursa olsun sakin.Panik yok.(sonunda ölüm yok ya )

    Çenen ile virajın çıkışın gösterki vicudun ona göre hareket etsin.
    Bide olur ya arka lastik kayar felan benim gibi heycan yapıp gazı birden kapatmayın daha fazla kaymasına sebeb oluyormuş.
    Okudum ettim ama uygulama yapmadan ögrenemiyo insan.

    Ön lastik kaymasına yapıcak pek bişey yoktur.O kaydıysa düşersin nettir
    O gün paçalarından şans akıyorsa kurtarma şansın var

    O yüzden arka lastik kaydığında heycan yapmayın yolunuza devam sakın gülümseyin ön kaymadı

    Tabiki en önemlisi virajın içinde frene kesinlikle basılmaz nasıl yavaslıycaz a.... dersiniz.
    Viraja girmeden bas arkadaşım frene

    Böyle viraj almak isteyenler osmaniyeli'ye Müracaat etsin Rossi bilem bizden cıktı ona göre ;)

    Çokta yahşi çıkmışım yawww

  7. #23367

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    giriyoruz viraja kaderimizde ne varsa artık


    ben aklıma gelenleri yazayım virajla ilgili.
    1.viraja girerken en önemli olan motorun devirli olmasını sağlamak. böylece gazı bırakınca motor yavaşlayacak ve bizde merkezkaç kuvvetinden kurtulup yavaşladığımız için virajı alacağız kısaca: düşük kompresyonla viraja girilmez
    2.ön frene basmıyoruz.
    3.lastiklerimiz çok kaliteli oluyor.
    4.karşı şeridi kesinlikle kullanmıyoruz.
    5. viraja mutlaka yavaşlayıp girmek lazım virajda yavaşlamak çok zor oluyor
    6.olduki virajı hiç daha önce görmedin. ilk girişin ve de yanlışlıkla hızlı girdin dönmeye başladın ama bir de baktın viraj çok uzun ve sen giderek yol kenarına çıkıyorsun. hafif hafif arka frene basıyorsun bu ara ama olmuyor. panik yok aynı harekete devampes etmeden hala devam sa Allah Bismillah diyoruz ardından Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdûhu ve resuluh deyip noktalıyoruz

    yani en güzeli bilmediğin yolda basmamak
    en basit viraja bile aşırı temkinli yaklaşıyorum ben.
    bu da haliyle hem devrimi, hem de ivmemi kaybetmeme yol açıyor.
    mecburen viraj içinde gazı sabitleyip dönüyorum. kötü bir alışkanlık oldu bende bu.

    bir defa viraj kaçırdım. görülmeyecek bir viraj da değildi aslında. bir anlık dalgınlıktı muhtemelen.
    bir baktım ki karşı şeride gidiyorum. cız etti içim, mecaz değil gerçekten, aşırı korktuğunda göğsünde bir boşluk hissedersin ya. Aynen öyle oldu.
    Yat ulan diye bağırdım kendime, yankı yaptı mı kaskın içinde bilmiyorum. Ama işe yaradı.

  8. #23368
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en basit viraja bile aşırı temkinli yaklaşıyorum ben.
    bu da haliyle hem devrimi, hem de ivmemi kaybetmeme yol açıyor.
    mecburen viraj içinde gazı sabitleyip dönüyorum. kötü bir alışkanlık oldu bende bu.

    bir defa viraj kaçırdım. görülmeyecek bir viraj da değildi aslında. bir anlık dalgınlıktı muhtemelen.
    bir baktım ki karşı şeride gidiyorum. cız etti içim, mecaz değil gerçekten, aşırı korktuğunda göğsünde bir boşluk hissedersin ya. Aynen öyle oldu.
    Yat ulan diye bağırdım kendime, yankı yaptı mı kaskın içinde bilmiyorum. Ama işe yaradı.
    Zaten doğalıda budur biz pistlerde yarışmıyoruzki en kısa frenajla viraja atıp dip gaz virajdan cıkalim satın satın tadını ala ala.
    He ben tadını virajlara bodoslama giririm yerim tekniğini tuknügünü diyenlerde olur onlar hiç virajda düşmemiştir.
    Helede motor önünde asfaltta sürüklenirken görmek onu bırakın beni alın ben sucluyum desende kar etmiyo

  9. #23369
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    uzun bir aradan sonra herkese merhabalar
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  10. #23370
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı beykurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun bir aradan sonra herkese merhabalar
    Vay Vay Vay Kimleri görüyoruz

  11. #23371
    GeNcHaCKeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    Şehir
    antaLia
    Motosikleti
    Honda CıBıR 125 RR :)
    Varmı antalyalı cbr125 kullanıcısı arkadaşlar

  12. #23372

    Üyelik
    11 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2008
    İzmir De 17.10.2010 pazar gunu 3-5 cbr takılalım dıyoruz

    Aksam 19:00 dan sonra Alsancak-Kordon turu yapıp saat 23:00 civarı dagılacagız.

    Konak pıer Burger Kıng de yemek

    Kordon kafede nargile

    Plan sımdılık boyle.

    Varmı gelen
    I'm solo, I'm ridin' solo:wiinkk:

  13. #23373
    uthec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700 Youtube: /yolavcisi
    selam arkadaslar haftasonu motorun bakımını yapacağım..hiç bir bilgimde yok bakımla ilgili..yagını ve hava filtresini değiştireceğim galiba.baska degişecek bir şey var mı?.
    yağ doldurma yerini biliyorum sanırım..ayak frenın üstünde siyah bı kapak var oradan herhalde..peki eski yagı neren boşaltacagım? altta iki tane boru cıkıyor biri siyah biri kahverengi gibi...onlar mı?
    birde hava filtresini çıkarıp temizlesem geri taksam temizlenırmı? yoksa hiç dokunmayayım mı? çünkü elimde yenı filtre yok, alacak da param yok)

    kısacası yapmam gereken işlemleri adım adım anlatabilir misiniz bana rica etsem..

  14. #23374
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı uthec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaslar haftasonu motorun bakımını yapacağım..hiç bir bilgimde yok bakımla ilgili..yagını ve hava filtresini değiştireceğim galiba.baska degişecek bir şey var mı?.
    yağ doldurma yerini biliyorum sanırım..ayak frenın üstünde siyah bı kapak var oradan herhalde..peki eski yagı neren boşaltacagım? altta iki tane boru cıkıyor biri siyah biri kahverengi gibi...onlar mı?
    birde hava filtresini çıkarıp temizlesem geri taksam temizlenırmı? yoksa hiç dokunmayayım mı? çünkü elimde yenı filtre yok, alacak da param yok)

    kısacası yapmam gereken işlemleri adım adım anlatabilir misiniz bana rica etsem..
    Benim tavsiyem hiç bulaşma,ustaya götür bigüzel yapsın.
    Ama illa ben yapcam dersen Hava filtresi tankın altında önce arka selenin içinde ön seleyi tutan vida var onu çıkart sonra ön selede gelir.
    Sonra tankı sokuceksın orda siyah bi kutu var hava filtren onun içinde.

    Yağ içinde evet ordan yağ dolduruluyor.
    Ama o bahsettigin borulardan boşaltamazsın onlar tahliye boruları.

    motorun altında karterin somunu vardır iyice eğilip bakarsan görürsün onu açtgın zaman yağ dokulur.

    Tamamen boşalttıktan sonra orayı tekrar kapatıp üstden 1 litre yağ koyman yeterlidir.

    yağ koyma işlemi tamamlandıktan sonra 2-3 dk hiç gaz vermeden motor dik şekiilde çaliştir istop et yağını kontrol et yeterliyse tamamdır.

    Gazla gitsin

    bu arada motor kaç binde ?

  15. #23375
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    Alıntı casillas00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay Vay Vay Kimleri görüyoruz
    kimi gördün hani nerde
    Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
    Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!!
    burak beykurt

  16. #23376

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı beykurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kimi gördün hani nerde
    Merak ettik ne oldu diye bu adama. Kötü yola mı düştü, başına bir iş mi geldi...

    Keyfin yerinde buralara pek uğramadığına göre.

    hoş geldin bu arada.

  17. #23377
    Deniz 125 RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    KAWASAKİ Z250
    Alıntı cHreSs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir De 17.10.2010 pazar gunu 3-5 cbr takılalım dıyoruz

    Aksam 19:00 dan sonra Alsancak-Kordon turu yapıp saat 23:00 civarı dagılacagız.

    Konak pıer Burger Kıng de yemek

    Kordon kafede nargile

    Plan sımdılık boyle.

    Varmı gelen


    sadık yılmaz hanı nerde izmirliler pazar aksamı için ???
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...!

  18. #23378
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettik ne oldu diye bu adama. Kötü yola mı düştü, başına bir iş mi geldi...

    Keyfin yerinde buralara pek uğramadığına göre.

    hoş geldin bu arada.
    Kötü yoldaydı soktüm aldım

  19. #23379

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    CBF150-2011-Silver
    Alıntı casillas00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten doğalıda budur biz pistlerde yarışmıyoruzki en kısa frenajla viraja atıp dip gaz virajdan cıkalim satın satın tadını ala ala.
    He ben tadını virajlara bodoslama giririm yerim tekniğini tuknügünü diyenlerde olur onlar hiç virajda düşmemiştir.
    Helede motor önünde asfaltta sürüklenirken görmek onu bırakın beni alın ben sucluyum desende kar etmiyo
    anladım şimdi demek ki bende doğru giriyormuşum hız sabit viraja girmeden önce virajdaki hızını ayarla virajda panik yapıp gazı kökleme ama ön teker sağlam bassın yere dikkat et ama 2 kişi virajda bi daha yatmam onuda söyleyeyim arkadaki panik yapnca titreme moduna geçiyo sonra bir bakmışsın ki asfaltta buzda kayar gibi kayıyorsun hala gözümün önünde beee
    olumune bu sevda..

  20. #23380
    130'u_gördüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2010
    Şehir
    Doğduğu Yer Artvin - Doyduğu Yer Bursa
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS & Kanuni Windy S
    merhabalar arkadaşlar bu cbr'ler max. ne kadar hız yapıyor acaba ? kaçı gördünüz ?
    Ey insan ! Yalnızlıktan şikayet etme sakın ! Öyle bir dostun var ki; şah damarından yakın...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler