arkadaşlar merhaba,
motosikletimin bujisini değiştirdikten sonra bu akşam ilk kez benzin tüketimini ölçme şansım oldu.
periyodik bakım esnasında ngk marka standard yeni bir buji takılıp hava filtresi temizlenmişti. havafiltresi K&N (tel filtre) olduğundan yeni bir hava filtresi takılmış olarak düşünebiliriz zira benzin tüketiminde bu önemli olduğundan özellikle belirtmek istedim.
bakım yapıldıktan sonra 13834km'de depoyu fulledim, depo haznesinin en üst noktasına kadar doldurttum depoyu, yani silme doldu diyebiliriz (2 parmak daha dolsaydı taşacaktı).
bu akşam 14109km'de benzin alırken ibre kırmızıdaydı (sağında değil, kırmızının tam üstündeydi). 7.8litre benzin aldı, yani depoada kalan benzin miktarı 2.2litre idi.
bu demek oluyorki;
14109 - 13834= 275km yol yapmışım 7.8 litre ile.
1litre başına gidilen menzil: 275/7,8=35,25km
tam dolu bir depo ile (10litre) 352.5km
sürüş şartlarına gelince, 275km'lik yolun bir kısmı şehirler arası yollarda bir kısmı ise şehir içinde 60 - 120 kilometre arasında değişen hızlarda ve değişken devirlerde yapıldı.
Şehir içinde, istanbul trafiğinde yuksek devirlerde agresif kullanımda yapıldı zira her sabah işe giderken sahilyolunda maltepe - bostancı arasındaki düzlükte 110km hıza çıkıyorum. bostancı'dan bağdat caddesine bağlandığımda ise durkalklar başlıyor.
fikir vermesi açısından motor 0km alınırken üzerindeki buji ngk iridium buji ile değiştirilmiş ve bu buji 13500km kullanıldıktan sonra miladını doldurdu.
yakıt tüketimi yüksek olan arkadaşlar bujisini kontrol ettirsinler, performans ve tüketim olarak önceki bujiyle şu anki arasında farkedilebilir bir fark var.
NOT: yeni kasa cbr125 sahiplerinden karbüratorlü ve enjeksiyonlu motorlarımızın karşılaştırmasını yapabilmemiz için benzer bir ölçüm bekliyorum