yeni motora binememek nasıl bi duygu çok iyi bilirim ben de aldığımda 3-4 gün servisteydi motor ama kaç ay sabrettikten sonra 1 gün beklemek sorun olmaz
yeni motora binememek nasıl bi duygu çok iyi bilirim ben de aldığımda 3-4 gün servisteydi motor ama kaç ay sabrettikten sonra 1 gün beklemek sorun olmaz
bu sorun bendede var ya. bırde mesela boşta calıştırdım , ilk çalıstırmada ıbre normal rolantıye geldıgı an hemen istop edıo motor. sora 1 vitese taktm hareket ettım dıyelım , bayırdayım mesela , yarım debriyaj yapıyorum o zamanda ıstop edıyo. ben motor daha ısınmadan calıştıgı ıcındır dıye dusundum ama bılmıyorum baska ne sorun olabılır
eskiden benim debriyaj tam ayırmıyodu serbest bıraktığımda debriyaj kolu 1 cm kadar boşta duruyodu boşta 1.2 civarı devirde çalışırken vitese atınca sürtünmeden dolayı 1.1 1.05 gibi devirlere düşüyodu ve bu da motorun stop etmesi için bir neden. Vites geçişlernde ses oluyodu kemikli geçiyodu. Basit bi şeymiş mototrun debriyaj ayarı yapıldı yağı değişti sorun yok. şuan rolanti devri biraz düşük motor soğukken gaz vermezsem stop ediyor onu da bi ara açtırcam. Bi de cikle olayını çözemedim birisi yardım etsin lütfen cikle çekili iken çalışmıyor ya da bazen çalışıyor devir yavaş yavaş düşüp stop diyor. çalışırken çekersem de stop ediyor
dunde ben yasadım bır sorun evden çıktım motor sogukken bastım bıraz 2-3 km sonra motor kapattı kendını yavaşladım ve stop ettı. eskı sahııne sordum ısıtmadan bınme dedı dun 2 kere yaşadım. çalıştırmak ıstedım çalışmadı. jıkle çekıkken de stop ettı. bugun ısıttım motoru hıç sorun yaşamadım. bence çalştıntan sonra 1-2 dk bekleyınce sorun ortadan kalkıyor. ama bu jıkle meselesını çözemedım çekıyorum stop edıyor var bı iş =)
servise sordum zengin karışım cart curt bi şey dedi hee tamam dedim gittim önce çektim sonra çalıştırdım 1600 devirde çalıştı sonra kendiliğinden devir indi indi stop etti artık elimle gaz kullanarak ısıtıyorum motoru :D
dostum sıcak havalarda jikleyi çekersen servisin dediği gibi zengin karışım gider silindir içine buda motorun yavaş yavaş boğularak(gönülsüz çalışarak) stop etmesine sebeb olur motorunda hiç bi sorun yok yani
sıra sana geldi sanırım sen yan sahba açıkken ve motor boşta iken çalıştırıyor ve daha sonra yan sehba hala açıkken sen motoru vitese atıyorsun(ben öyle anladım) bunun sebebi ise ayaklıkta müşür olması herhangi bi kazayı önlemek için yan ayakcak kalkmadan motor yürümez stop eder gayet normal bişey
kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:
bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana
ARKADAŞLAR CBR 125 lerde fabrika çıkışı bir hastalık var. Jikle ile çalıştırırsın stop eder bir süre sonra. Sebebi jikle kendilliğinden iniyor aşağıya. Ben ilk aldığımda da öleydi. Servise götürdüm jiklenin yay kısımını yaptı, parça değişmeden. Sıkıntınız belki bu olabilir. Herkes jiklesini kontrol etsin..
Motosiklet kullanmak ayrıcalıktır...
Hadı hayırlı olsun sonunda aldın motoru.
Motoru tutmayıp bıraksan daha az sahar olurdu bence çünkü gidon koruyo bizim motorları ince oldugu için ön grenajlar yere hiç deymiyor.
Tabi gidonda yattıgı tarafa dönükse.
Geçmiş olsun.
Benim satış kagııdında 3.300TL yazıyordu o fiyattan 580 Lira dediler Anadolu sigorta.
Ve bütün sigortalar yapmıyor motora kasko anadolu era sigorta yapıor benim bildiklerim.
Motor biraz ısınsın yoksa vitese verince istop edebilir.
Bide ayaklığı kaldırdın dimi.
Ben ilk zamanlar unutuyordum onu.Aha motor bozuldu diye ustayı arıycaktım az daha
Motor çalışırken jikle çekerseniz hafif gaz vererek çekin istop etmez.
Herkese selamlar.
Yeni CBR 125 alan arkadaşlar, motorlarınız hayırlı olsun ve en kısa zamanda fotoğrafları bekliyoruz.
@kazukki anlatmana bakarsak yan ayaklık açıkken vitese takıyorsun. Bu tüm cbr'larda olan vites müşürü dene bir aygıt yüzündendir. Güvenlil amaçlı yapılan bir şey.
Bizim cbr'larda kronik bir sorun(arıza değil) cikleyi çektiğinizde 5 sn içinde tekrar aşağı inmesidir. Mt'den deniz_k2 nickli arkadaşın sitesinde bu sorunun sebebi ve düzeltilmesi anlatılmış. Çok basit bir şey max. 2 dakikanızı alır.
http://site.mynet.com/cbr_125/cbr/index.htm
Ayrıca aşağıda verdiğim linklerdeki ürünleri ben ve motorum adına almayı düşünüyorum. Bu ürünleri kullanan oldu mu? Fikirleriniz nelerdir?
Eldiven: http://www.hudsonderi.com/?urun-deta...torsiklet.html
Çanta: http://www.hudsonderi.com/?urun-deta...torsiklet.html
Sırtlık: http://www.hudsonderi.com/?urun-deta...torsiklet.html
Yağmurluk: http://www.hudsonderi.com/?urun-deta...torsiklet.html
Mont(bunu alamıyacağım param yetmiyor) http://www.motomaxonlineshop.com/mai...990-73-41.html
Ahmet kış için mi hazırlık ?
Sırtlığı ben aldım 2 aydır kullanıyorum memnunum.
Ama motomaxtaki mont bitmiş sanırım telefonla bir öğren.
günaydın arkadaşlar,
15 saat süren uzun bir yolculuğun ardından dun aksam saat 21.20'de turgutreis'teki evimize ulaştık. yolculuk planladığımızdan 3 saat daha fazla sürdü çünki çantanın yrattığı bir sıkıntı yüzünden fazladan 45dk mola vermek zorunda kaldık.manisa ve bodrum girişindeki yol çalışmaları, izmir girişindeki trafik sıkışıklığı ve bir defada polis çevirmesi bize zaman kaybettiren diğer şeyler oldu tabi havanın en sıcak olduğu anda manisa girişindeki yol çalışması bizi perişan etti.
tam tamına 702km yol yaptım ve motoru oldukça zorladım. yolların müsait olduğu yerlerde 110'un altına inmedik, izmir otabanında süreklü olarak 120 ile ara ara 130 ve 140'a kadar çıktım. Tam bodrum girişindeki virajlarlı yollarda motor sürmenin keyfini çıkartıyor, virajlarda yatarak arabaları solluyordumki, rahmetli Barış Akarsu'nun hayatını kaybettiği kavşakta bir üst geçit çalışması yapıldığı için 10km'yi yaklaşık 40dk'da geçtik ve bodrum turgutreis arasındaki yolu karanlıkta kat ettik.
Bu arada şunu söyliyim. İstanbul'daki araç sürücülerinden hiç şikayet etmeyin, daha beteri 09, 35 ve 48 plakalılar. 09 FL 909 (metalik mavi ford fusion) plakalı araç beni izmir otoban çıkışında tahmin ediyorumki kasten düşürmek için sıkıştırdı. selçuk'a kadar peş peşe gidiyorduk ordaki polis çevirmesinde ben aracı şikayet ettiğimde polis memuru şikayetinizi selçuk merkez karakolunda yapmanız gerekio ordaki ekipler ilgilenecektir dedi, telsizle anons etmesini istediğimde burdan anons edemiyoruz dedi.. bende bu işin peşini bırakıp yoluma devam ettim.
Dolu depo ile yola çıkmıştım, eve geldiğimde ise depoyu yine tamamen doldurdum 702km'de yukarda söylediğim kullanım şartlarında 82TL'lik benzin aldım. km başına 117 kuruş gibi bir şey yapıyor, bana biraz fazla gibi geldi ama motorun arkasında yaklaşık 20kg yük ve sürekli limitlerde kullanmış olduğum için yüksek olabilir diye düşünüyorum.
uzun yolda motor cbr 125'in performansıyla ilgili olarak şöyle bir benzetme yapicam:
sollamalarda ve rampalarda 1.4motor hacimli bir araç performansı sergiliyor. doğru vites ve devir aralığında sollama yaparsanız yada rampa çıkarsanız çok tatminkar bir performans sergiliyor. sollamalarda hiç sıkıntı çekmedim, rampalarda da aynı şekilde, arkamızda bizden hızlı arabalar tabiki oldu ama rampadaki kamyonları 80 - 90 km aralığında sollama yaparak geçiyorduk ki bence bu iyi bir hız. abimin pegasso 650'sinden yol boyunca daha seri olduğumu söyleyebilirim gerçi o 2 kişiydi ve toplamda 107lt'lik çanta kapasitesi ile seyahat ediyordu. viraj performansı ve frenlemesi ise son derece güvenli.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
overcloud ben de yakın zamanda antalya gidiş dönüş düşünüyorum günübirlik ya da 1 gün konaklama ile. Benim için çok iyi oldu bu yazı çünkü motorun dayanıp dayanamayacağı hakkında en ufak bi fikrim yoktu. Bi de sabit 110 -120 hızlarda titreşimden sıkıntı olmadı mı?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:51 ----------
bu sitedeki gösterge çok hoşuma gitti aynısının devir göstergesini bulamadım bilen duyan var mı? bunu reklamcı ile ayarlayıp gösterge üzerine yapıştırabilir miyiz?
http://img22.imageshack.us/img22/161...ingraphic1.jpg
Ama devir göstergesini bulamadım tek başına km güzel olmaz gibi.
o zaman şöyle yaparsın km gostergesine uygun bir tanede devir gostergesi tamamdır örnek olsun yeterki ;)
valla o işlerden anlamam bi tasarımcı arkadaş var ona bi sorarım belki yapabilir.
motor kesinlikle dayanır ama önemli olan senin dayanıp dayanamıyacağın. yola nereden çıkacağını bilmiyorum ama istanbuldan çıkıyorsan günü birlikte yapamazsın, vücudun bitiyor biz yola sabah 5.30'da çıktık belki aşırı yorulmamızın nedeni sabah çok erken yola çıkmamızdı ama susurluk'a kadar rahat gittik fakat 700km gibi bir yol yapıcaksan en az bir gün mola vermen herşekilde gerekir çünki uykusuz kalmasan bile kasların yoruluyor.
uzun süreli sürüşlerde seni en çok yoracak şey selenin rahatsız oluşu. selenin kenarları bacaklarında ve poponda iz yaptığı için uzun süre motora oturduktan sonra tekrar ayağa kalkmak çok zor oluyor (kalkarken resmen acı çekiyorsun). ayrıca çok sık mola vermek, bence, insası sanıldığının aksine daha çok yoruyor çünki vücudun dinleneceğini zannederek bi anda rehavete kapılıyor. her 200km'de bir en azından su ihtiyacını gidermek için 5 10 dk'lık mola vermelisin, ne olursa olsun çok sık su içmelisin. sıcak insanı sandığınızdan daha çok yoruyor. seyahatimizde trafiğin sıkışık olduğu yerlerde doğal olarak hızımız azaldığı için ceketlerin içinde kavrulduk. (karayollarına selmalar )
bizim şanslızlığımız istanbul susurluk arasında havanın yağışlı olmasıydı dolayısıyla yanımıza fazladan yağmurluk ve bot almak zorunda kaldık. bu eşyalarda çantada çok yer kapladığı için (özellikle botlar) sürüş sırasında zorlandım. sırt çantamı çıkarıp bir şekilde kuyruk çantamın üzerine monte ettim (voltran voltran voltran!).
yanına mümkün olduğu kadar az eşya al ve çantanı, eşyalarına rahatça ulaşabileceğin pratik bir şekilde hazırla. sana kuyruk çantası olarakta bunu öneririm;
http://www.motosikletim.com.tr/urun/...stu-canta.aspx
fakat bu çanta ile birlikte sırtına çanta takamıyorsun. ayrıca kuyruk çantasını motora daha sağlam bir şekilde monte etmek için ahtapot bagaj lastiklerinden al.
bu arada titreşimi sormuşsun, ne titreşimi?
benim motor önceki gece devrilip kafa grenajının yarısı kırıldığı halde rahatça geldim turgutreis'e ama yol çalışmalarının ve mıcırın olduğu yerlerde kesinlikle 20km'yi geçmedim. yağışlı yerlede de 60km'nin üzerine çıkmadık.
bu arada zorunlu olmadıkçta gece motor kullanma, arabalar karanlıkta senin hızını algılayamadığı için sağdan soldan önüne çıkıyorlar, dün gece bi kaza atlattım.
bunun dışında her zaman sol şerit çizgisine yakın git, bu şekilde araçların seni sıkıştırmasını engellersin. arabaların seni geçebileceği yerlerda onlara yol ver. kamyonlardan ve tırlardan korkmana gerek yok gerektiğinde sana yol veriyorlar fakat şehirler arası yolcu otobüsleri çok tehlikeli, uzak dur çok sinirlenirsen 5 10dk mola ber, sinirlenince daha agresif ve hızlı kullandığın için kendini tehlikeye atabilirsin. son olarak sürüş çizgini korumak için önüne değil her zaman ileriye bak.
kazasız belasız sürüşler dilerim.
@casillas iyi dileklerin için teşekkür ederim
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)