Merhaba arkadaşlar
19 Mayıs'ı fırsat bilip bugun 4 motor ufak bir gezi yaptık. Bende böylece ilk uzun yol tecrübemi edinmiş oldum. Cbr 125 hakkındaki izlenimimi paylaşmak istedim.
Motorumun son sürati hakkında endişelerim vardı zira düz yolda 105'in üzerine çıkamıyodumki bugun rampa aşağı 130u vurduktan sonra yavaşlayıp tekrar gurubun arkasına geçtim, baya dik bi rampaydı muhtemelen 150'yi görürdü motor ama hız beni tatmin ettiği için vede gruptakilerden kopmamak için daha yukarı çıkmadım.
Kesinlikle ama kesinlikle bu motor tozlu yada toprak yolu sevmiyor. Seyahatimiz sırasında yer yer toprak ve mıcırlı yollara girmek zorunda kaldık, bazı yerlerde yol çalışmaları vardı. Çukurdan kaçayım derken bi anda motoru yanlarken buldum. Toprakta kaymak için ekstra bir çaba göstermenize gerek kalmıyor 20 ile bile gitseniz her an kayabilirsiniz.
Grupta Yamaha Tenere 660, Yamaha XT 650(1993 Model) ve Aprilla Pegasso 650 vardı, anlayacağınız en düşük CC'li motor benimkiydi. Şunu tüm samimiyetimle söylüyorum gruptakilere ayak uydurmakta (toprak yollar hariç) hiç güçlük çekmedim.
Rampalara doğru vitesle girmezseniz kendinizi bi anda 3. viteste gazı köklerken buluyorsunuz, bu benim için acı bi tecrübe oldu ama gezinin sonlarına doğru işi iyice kaptım.
Dönüşte Ağva'daki dağ yolundan geldik. Motorun limitlerini ordaki virajlı yollarda baya zorladığımı düşünüyorum, zira yollar bozuk arkadan surekli arabalar sıkıştırıyor ve bende öndeki motorla araya araba almamaya çalıştım bazı yerlerde 3 metre ara ile takip edip düzlüklerde gazı kökleyerek arabalardan uzaklaşıyorduk. Motor virajlarda son derece güvenli fakat Türkiye yol şartlarında bu motorla seyahat etmek zor. Asfalttaki bozukluklar, yamalar ve tümseklerden çok etkileniyor. Bence Türkiye yol şartlarına en uygun motor tipi enduro (neyse bu ayrı bir mevzu)
Seyahatin sonunda motorun açıldığını farkettim. Motor sesi değişti ve ben daha öne sadece düzlükte 100km'nin üzerine çıkabilirken rampa yukarı 110'a çok yaklaştım. Bu benim için bir surpriz oldu, 300km sonra motorun yağını değiştirip hava filtresini temizleyip o zaman performansta bir fark olup olmadığını tekrar yazarım.
Farkettiğim bir diğer şey ise, rutin şehir hayatında düşük tempolu ev - iş - ev rotasında motorun köreldiği, motorsikletteki performans artışını ancak buna bağlayabiliyorum. Zira Ağva dağ yolunda sürekli vites değiştirerek devirli kullandım.
6. vites düz yolda ve yokuş aşağı ekonomi amaçlı kullanılabiliyor, hız artışı beklemeyin. Son sürati 5.viteste yaptım.
Bir depo ile 243KM yol yaptım benzin alırken gösterge Kırmızı çizginin hemen yanındaydı. Sanırım 1 - 1.5lt benzin kalmıştı. Tahmin ediyrumki bir depo ile rahatlıkla 280km yol yapabilirdim, siz yinede riske girmeyip gösterge yarıya gelince benzin alın
Gezinin rotasını ve diğer detayları daha sonra anlatırım şu an çok yorgunum