Tenere'lerin lastikler tubeless mi ?
tel jantın avantajı hafifliği ve darbeyi sönümlemeye yardımcı olması, tel jantla beraber tubeless lastik kullanımını imkan veren jantlar da mevcut.
Neden iç lastik tercih ediliyor sorusunun cevabından emin olmamakla birlikte ''enduro'' motosikletlerin arazide düşük hava basınçları(10-15 psi arası) ile kullanılması olabilir. tubeless bir lastik belki de o düşük basınçlarda kullanılmaya uygun değildir veya lastiğe gelen sert darbeler hava kaçaklarına neden olabilir... mi acaba
Arazide, iç lastiksiz olan patlarsa ve lastik janttan ayrılırsa, pompa ve tüplerle şişiremezsiniz. Janta oturmayabilir.
Yani tamire olanak veren bir yapısı var. Peki, iç lastik sık sık patlamaz mı ?
Son iki motosikletim iç lastikliydi birini yolda (660x) diğerini arazide hakkıyla kullabdım,kullanıyorum. Lastik patlamadı... Niye patlasın ki
Bu arada lastik patladığında iç lastiksiz lastik içündekü havayla iç lastikliye göre çok daha uzun süre idare eder, olay o değil
ne alakası var canım sık sık patlamasıyla. her lastik tamire uygun. fakat iç lastikte çivi falan girmesinde ben tamirden ziyade iç lastiğin değişmesini tercih ederim ki çivi girip patlatmıştı.
şuan yamayı zaten 50 - 60 tl ye yapıyorlar iç lastikte 80 - 90 tl . gidip sıfırını aldım.
bu arada çivi patlatmıştı dediğim şeyi iç lastiğin dezavantajı olarak algılamayan , her lastiği patlatabilecek inşaat çivisiydi
Arkadaslar xt 660 r dan sonra torku ile kullanışı ile tdm 900 yeterli olur mu ? Xt nin torkuna öyle alistim ki bu torkun altinda olan motosikletler gitmiyor gibi geliyor.
Berkcigdem cevabın için teşekkür ederim. Kağıt üzerinde neredeyse 90 nm tork olduğunu biliyorum ama bilirsin ki kağıt üzerinde yazan bazen reel hayata oransal yansımıyor. Mesela benim xt nin rakamsal değerleri çok yüksek olmamasına karşın verdiği hissiyat daha farklı. hatta Aydın' da sizin motosiklet gibi tenere sahibi arkadaş benim motosikleti test edince iki motosikletin birbirinden farklı olduğunu söyledi güç anlamında. Tabi bunda kilo farkı bende kn filtre ve akrapoviçlerin mutlaka etkisi olacaktır hatta şanzımanlar bile farklı olabilir.Etrafımda TDM900 yok. O yüzden tdm900 ve xt660 motosikleti kullanan arkadaşlarda değerlendirme yaparsa sevinirim. Saygılar.
Kullanıcısını bulmak zor olacaktır, çok piyasada görülen duyulan bir motosiklet değil. Fakat videolarda izlediğim ve çevremden duyduklarımla şunu söyleyebilirim ki gidişi xt den sonra kesinlikle tatmin eder. Virajı ve freninin kötü olmadığını biliyorum. Onların dışında bildiğim bir diğer şey ise şehir içi yakıtının fazla olduğu. Yakıt probleminiz veya çok km yapma hedefisniz yoksa tercih edilebilir.
BatuhanK şehir içinde çok kullanıyorum. Her yaz bir kere uzun yol yapıyorum. Bende İzmir deyim bol bol İzmir Aydın yapıyorum. Benim xt hız yapsam da 10 litre ile 200 km gidiyor yavaş gitsem de. Hatta rüzgar olsa da max. hız 172 olmasa da , yüksek hızlarda ; 130 dan sonra güvenli değil ön gagadan dolayı. Fakat şehir içinde 10 lt ile maksimum 185 km yaptı. Sanırım akrapoviçin yakıtı arttırdığı doğru. TDM 900 ile çok fark olacağını sanmıyorum. Malum İzmir trafiki öyle çok yoğun değil şimdilik.
Berkcigdem hem yeni hem eski transalpi denedim torku xt660 kadar değil . Tabi uzama konusunda yeni transalp daha iyidir ama derdim xt660 nın torkunu aratmayacak sorunsuz hesaplı bir motosiklet.
Aslında çok yeterli bir motosiklet xt660 fakat artçımla yılda bir kere de olsa uzun yol için sıkıntılı oluyor.
Merhaba arkadaşlar. Bu sıralar beni tencere tava hastalığı tutu. Tenereyi almayı düşünüyorum fakat kafamda bir kaç soru işareti var. Tek korkum yolda giderken aniden lastik patlaması. ve bu tenerelerde tubeless lastik yok sanırım ani lastik patlamalarında sorun teşkil edermi düşme takla vs. gibi.
tubeless te bir çok kez çivi girdi ve gezimi bitrdikten sorna fark ettim çok şükür bir sıkıntı vs yaşamadım şu ana kadar. bu konuda biraz aydınlatırsanız bende tenere ailesine girmeyi düşünüyorum.
Saygılarımla.
İçini rahatlatmak için kalın iç lastik al. Bildiğin eşşekkkk gibi plastikten bahsediyorum. kolay kolay patlamaz. Ayrıca hangi lastiğe çivi girerse girsin öle takla falan attırmaz. Çivi her zaman yavaş yavaş indirir lastiği.
Ayrıca sadece asfaltta kullanacaksanız tenere doğru bir tercih değil. Çünkü tenere asfalt motoru değil karakter yapısı gereğiyle.
Arkadaşlar 3 yıldır zevkle bindiğim motorumu satıyorum. Xmax 400 takaslıdır.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-bakimi-yapilmis-xmax-400-takasli-312779803/detay/
Çok güzel motor yahu. Artık üretilmeyecekmiş tenerelerinizin kıymetini bilin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)