Bende alacağım arkadaşlar bundanda bişey sormak istiyorum. Mesela nx4 falconun parçaları üretilmiyor artık bunun parça sıkıntısı olurmu ? Bakım yaparken felan yağ fitresi hava filtresi gibi şeyler ?
Bu motor halen uretimdedir. Sadece turkiyede satista degil. Avrupanin pekçok ulkesinde satistadir. Bir rivayete gore seneye Türkiye ye de gelme ihtimali var.
Xt660z yani tenere ile her parcasi ayni oldugundan yedek parça sikintisi diye bisey söz konusu degildir. Ve muhtemelen 20 sene boyunca da olmaz.
Ayni motor
Yamaha mt03
Aprilia pegaso trail
Derbi mulhacen
Tenere de kullanilmaktadir.
Ön peglerde titreşim hiç rahatsızlık vermiyor fakat arkalar fena. Bunun için bir çözümü olan var mı?
Egzoz değişiminden sonra arka peglerde titreşim kalmadı. Fuel Mod olatak satılan aletten de aldım. Belki de nedeni odur. Fakat yüksek ihtimalle aynı Şasi uzantısına bağlı olan ağır egzozlar titreşime neden oluyordu.
Problem yok tam gaz devam.
Egzoz+kev fuel mod motosiklette şu anda. Şnorkel iptal...
Bir de bmc veya kn filtre aldığımda performansta hissedilir artış olacaktır.
Egzoz ve Fuel Mod à rağmen şehirdışı yolda yakıt tüketimi 3.8 litre idi. (90 sabit)
Yeni bir tenere ile aranıza katılan oldu
Bir süre önce maddi anlamda sıkıştığım için satmak zorunda kalmıştım motorları. Neyse ki durumu toparladım ve motor aranmaya başladım ne alıcam ne alıyım dıye düşünüyordum. Uzun yola gidicem,şehiriçinde kullanıcam , bazen içimden vur kendini dağlara bayırlara diyebiliceğim,artçımın rahat etmesi lazım hemde güzelce çantalarımızın olması gerekiyordu.
Bakınmaya başladık ve bir motorda karar kıldım. Bütün isteklerimi karşılıyordu uzun süredir KTM kullanıyordum ama evet bu kategorideki KTM Adventure modellerine ise bütçem yetmiyordu (bir sonraki motorum olması niyetiyle çalışıyorum )
Karar kıldığımız motor Yamaha'nın Tenere 660 abssioldu. En beğendiğim renk ise mat gri. Bora abinin tabiri ile ise aygır oldu. Bora abiyi belkide forumdaki arkadaşlarımız adanalı nicki ile tanırlar.
Neyse malum siteden araştırmaya başladım bütün arkadaşlarıma sormaya başladım tanıdıklarında satılık tenere var mı diye. Benim pek beğenmediğim race blue renkte yeterince vardı. Mat gri olanlar ise çok içime sinmeyen yada pahalı olan motorlardı. Bu arayış 10 - 15 gün kadar sürdü hergün ilanlara bakıyor yeni motor var mı diye bakınıyordum. Bir ara ümidimi kesmiştim gidip sıfır alıcam demiştim ki tam o arada yeni bir ilan gördüm Adana Yamaha Biberoğlu Bora abi ilede burada tanıştık işte. Neyse hemen aradım konuştuk ve bana motorun sahibi Emre abinin numarasını verdi.Emre abi ile pazarlığımızı yaptık ve anlaştık kaporasını yolladım. Fakat iş yoğunluğumdan dolayı Adanaya gidemiyor motora kavuşamıyordum. 1 hafta sonrasına ancak işlerimi ayarlayabildim. Sağolsunlar bu arada Bora abi kahrımı çekmiştir muhtemelen Emre abide sağolsun beni 1 hafta bekleyebildi. Tam anlamıyla aradığım motor buydu işte. 2014 model abs li 6.000 km de mat gri ve üzerinde sadece ben eksiktim geri kalanıyla komple aksesuarlıydı sadece bu hafta sis farları takılacak
Arkadaşım ile Adanaya gittik Bora abiyle yüz yüze tanıştık sohbet muhabbet Biberoğluna gelen abilerle üzüm sularımızı içtik. Muhteşem ciğerimizi ve kebabımızıda yedik. Sağolsunlar bizi çok güzel ağırladılar hepsine buradan bir kez daha çok teşekkür ediyorum. İnanılmaz güzel bir dostlukları motorcu muhabbetleri var kıskanmadım desem yalan olur ) Tavlada yenildim :( Satışımızı aldık motorumuzu kamyona yükledik. Ertesi gün işim olmam gerektiği için 1000 km yolu acele ile sürmek istemedik ve bu güzel zevkten mahrum kaldık. Kamyona yükledikten sonra aygır İstanbulda görüşürüz diyip el salladık.
Biz akşam uçağıyla döndük İstanbula fakat bir dönüşümüz var tamamen çile. Sabiha Gökçenden gidiyoruz diye arkadaşımın motorunu oradaki otoparka bıraktık. Dönüş uçağımız ise rötar yaptı ve sonrasında son dakikada Atatürke iniceğini söylediler. Atatürk ve Sabiha arası uzun yol =) gece 4 tü evdeydim. Neyse sonraki gün kamyoncu abi ile telefondayız motoru bekliyoruz akşam deli gibi artık sabırsızlanmaya başladım. Kamyon dinlenme tesisinde arıza yaptı ve çalışmıyor dedi çıldırdım =))) Kamyon gebzedeymiş. Neyse Onur kalk gidiyoruz alıcaz o motoru ordan yeter artık darlandım dedim ve gittik. Kamyon ağzına kadar yük dolu ve motor en sonda yan kapağı açıp o koca aygırı 4 kişi anamız ağlaya ağlaya indirdik :D Hatta bir ara başlıcam motorunada vs diye söylenmedim değil Bırakın düşerse düşsün falan dedim açıkcası :D En son ise bindim aygırın üzerine ve dedim işte hayat bu işte aradığım motor !!!! İşte karşınızda aygırımız
Tekrardan Adanadaki herkese çok teşekkür ederim ve hepsine çok selamlar. Yolunuz Adanaya düşersede muhakkak Yamaha Biberoğluna uğrayın bir üzüm suyu için ben çok sevdim :D ( hastaneler kavşağının orada ) Hemende öğrendim :D
Bu yorum Xt660 X (supermoto) modeli ile alakalıdır.
Arkadaşlar selamlar ,
Supermoto arayışım (karar verme aşamasındayım) istediğim temizlikte ve fiyata bulamadığım ve hiç piyasası olmayan Drz400sm’den sonra bu motosiklette yoğunlaştı.
Genel birkaç sorum olacak. Forumun yorumlarını kayda değer bulduğum aktif kullanıcılarının (BatuhanK gibi) bu motosikleti kullanıyor olması çok güzel .Genelde okuduğum incelemeler hep R versiyonu ile karşılaştırma üzerine. Ben hemen bıktığınız soruları yapıştırayım ;
1-) Genel olarak Drz’de görülen yağ eksiltme/yakma ve sık müdahale edilmesi gereken eksantrik zincir gergisi gibi kronik diyebileceğimiz sorunları var mıdır ?
2-) Frenlerden (özellikle ön) memnun musunuz ? (Inazuma’nın ön fren performansını çok beğeniyordum)
3-) Titreşim ve artçı konforunu hiç mesele etmiyorum ama yakıt değerleriniz nedir ? 5 lt hayal midir ? Zira bazı sitelerde 3.5 yaktığı iddia edilen motora ben en az 4.2 yaktırıyordum. Kullanıcı ölçümlerine güveniyorum.
4-) Linkini aşağıda verdiğim ilanı yorumlar mısınız ? Sanırım istediğim parayı elde etsem bile bir süre temiz bir Xt için beklemek durumundayım ikinci eli çok hareketsiz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...13436986/detay
Herkese kazasız belasız sürüşler.
Mekanikten çok anlamasam da sürüş ile ilgili aklına takılan ne varsa sorabilirsin
Bildiğim kadarıyla kronik bir arızası yok bu motosikletlerin. (düştüklerinde radyatörü tutan vidaları kırarlar ama )
Ön ve arka frenlerden oldukça memnunum. Ss lerde alıştığımız ufak bir parmak hareketiyle laps diye çökme yapmıyor. bana hisli ve kuvvetli geldi frenler, lastiğin tutabildiği kadar frenleme yapıyor. Kilitleme eğilimi yok.
Yakıt ilk aldığım zamanlar 5 altına inmiyordu. Yazdığım gibi uzun yolda 3.8 3.7 leri görmek mümkün. Aöa şehir içinde 6-7 de görmek mümkün. Gaz koluna hassas davranmak, ivmelenmeyi azaltmak gerekiyor 4 görmek için.sürücü peglerinde lastik varsa eğer peglerde titreşim hissedilmiyor-yok ise bilmiyorum
Gidonda 85 den sonra bir şeyler hissedilmeye başlıyor 120-130 gibi kendini iyice belli ediyor. Belki egzozdan sonra gisondaki titeeşimde de fark vardır hiç çıkmadım daha 130 lara denemek lazım.
İnazumaya göre virajı çok daha dengelidir ve muhtemelen frenlerde de bir kaç tık daha iyidir. İnazumanın ön takım çok yumuşaktı
Şehir içinde 6 çok yahu Supermoto ile gaz koluna hassas davranamam sanırım
Frenlerin performansını beğendiğinize sevindim. Yağ eksiltmesi de yapmıyor iyiymiş
Yakıt işini ve ilk alım fiyatını düşününce (tutarsız ilanlar yüzünden) endişeleniyorum ama bakalım.
Teşekkürler bilgiler için.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Ekonomik olmasınıbeklemeyin,uzunyol dışında çok da bir ekonomisi yok neticede 660 CC hacmünde bir motor var ortada, ve hemen her devirde yüksek tork verdiği için düşük devir de olsa belli bir benzin sarfiyatı oluyor. Güxelliği şu, 5-6 litre yakıt şehir içinde bol aksiyona denk geliyor. Bunun için de yan ksek devire gerek yok zaten.
Aşırı yakıtı yüksek süratlerde harcıyor.En çok yakıt harcatan tek teker mesela... Devirden kaynaklı
Değerli xt severler xt 660r için acil 2.vites dislisi ve karsiligina ihtiyacım var
Bi el ativerin de şu cenazeyi kaldıralım
arkadaşlar merhaba yeni siteye üye oldum bende bir motor almayı düşünüyorum yani alacağım ama kararsız kaldım bmw f650 ile yamaha xt 660x arasında kaldım.ne önerirsiniz
bizim eşşeğe sis farı taktık. ledli lambalar olduğu için aküyü zorlamıyolar ve baya baya güçlüler. üstteki iki tanesi önümü aydınlatıyor alttaki iki tanesi direk yolu aydınlatıyor. bunları yaparken bari normal ampulleride değiştirip %130 gösteren ampulleri taktık onlardada değişiklik oldu fakat led lambalar çok rahat yetiyor ve sizi direk farkediyorlar. gündüz baya iyi performansı var. akşam ise show yapıyor resmen. bana 1000 tl ye patladı bu 4 lamba. birde buna modül taktık düğmesiyle çakar hale geliyorlar evet bu biraz polisle sıkıntı yaşatabilir fakat bazen kullanıyorum
@berkcigdem hocam araziye giriyor musun? @BatuhanK haklı olabilirsin çünkü iki yldır takılı olan leovinceleri söküp orijinallerini takınca arkada oturan kişi titreşim hissetmeye başladı. İlginçtir ki elciklerde de titreşim fazla gibi geldi. Neyse sıkıntı yok ya titreyecek tabii ki hayvan
Artçı pegleri çok can sıkıyor stock egzozla hakikaten. Garip ama gerçek
K&n hava filttesi siparişini de verdim bakalım fark olacak mı. Aslında dna STAGE 3 alıp denemek var da hem burada yol hem de maliyet. İleride olabilir. Söylenene göre egzoz filtre ve Fuel Mod ile elde edilen beygir ve tork kadarını bir kez daha ekliyor
batuhan şu k&n i taktıktan sonra hissedilir bir değişiklik yada başka birşey var mı söyleyebilirmisin. ben bugune kadar nerdeyse her motoruumda kullandım fakat buna almadım. hatta 3-4 tane tenere kullanan arkadaşım ben orjinalinden çok daha memnunum dediler. bu arada bugun 10.000 bakımı yapıldı ve anakee3 lastikler takıldı 1400 tl lik olduk fakat anakee3 ler ciddi anlamda çok daha farklı lastikler tavsiye ederim gönül rahatlığıyla. ( arazi için %25-%30 performans verebilen bir lastik o yüzden araziye çıkıcaklar için tabikide tavsiye edemem )
Motosijletimcomtr den yaptık alışverili ama ne bi takip numarası ne bişey bwklenedeyiz hala. Gelsin farkı söylerim.
Lastikler hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Zaten motorda yakıt karışımına müdehale edilmedikçe, benzin karışımının fakirleştiği söyleniyordu xt660.Com da. O nedenle stock motorda stock filtre en sağkıklısı aslında
Hocam filtreyi bugün taktım, zor oturuyor yerine ama "sealing grease" ile muhtemeln hiç hava kaçırmaz. Bildiğiniz üzere egzoz ve Fuel mo olarak satılan, egzoz ve filtreden sonra hava yakıt karışımının fakitleşmemesine yarayan zımbırtı vardı.
Her neyse filtreyi takıp marşa bastım ve ilk farkettiğim egzoz sesinin toklaştığıydı. Genel olatak motorun daha iyi gittiğini söylemem yanlış olmaz fakat motoru kısa bis süre kullanan birisi fahi işk 3 vitesteki farkı hissedebilir.
Fabrika çıkışı motosiklette gaz tepkisi muhtemelen daha iyi olur fakat uzun vadede ne olur bilemiyorum. İmkanınız varsa bir power Commander, o2 eleminator ve egzoz - filtreyi beraber alırsanız motosikletin tepkilerine şaşırabilirsiniz
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)