850 hoş bi naked olmuş ama kuyruk kısmı biraz estetikten uzak eski 80-90'ların motoru gibi olmuş sankim 750 daha şık ama.......
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
850 çok hoş otomatik olması süper,görünüş şahane
[url]http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=23339[/url] :rendeer: artvin borçka
Bu sayfayi bilgilerle donatalim
Aprilia Mana 850
Vites degistirmeye SON.
Gilera Ferro 850 V-twin konsepti gercege donustu!
Goruntu olarak MV Agusuta Brutale'i andiran bu kasli Naked'in ozellikleri:
Resimler:
Aprilia NA 850 Mana - Technical specifications
Engine
Aprilia Four stroke longitudinal 90° V twin. Liquid cooling. Single overhead cam with chain drive, four valves per cylinder.
Fuel: Unleaded petrol.
Bore x stroke: 88 x 69 mm
Total displacement: 839.3 cc
Compression ratio: 10-11 : 1
Maximum power at the crank: 55.1 kW (75 HP) at 7250 rpm.
Maximum torque at the crank: 7.79 kgm (76.5 Nm) at 8000 rpm.
Fuel system: Integrated engine management system. Weber Marelli electronic fuel injection with one 38 mm throttle body
Ignition: Digital electronic ignition, with two spark plugs per cylinder, integrated with fuel injection system.
Starting: Electric
Exhaust: Two in one system in 100% stainless steel with three-way catalytic converter and Lambda probe
Generator: 450 W at 6000 rpm.
Lubrication: Dry sump with separate oil reservoir.
Gearbox
Sequential with manual or automatic mode selectable by the user.
- 7 ratios in manual mode
- 3 mappings (Touring, Sport, Rain) in automatic mode.
- Gear change by pedal or handlebar command.
The user can switch from automatic to sequential mode at any moment.
Clutch: Automatic
Primary drive: Belt
Final drive: Chain
Frame: High strength steel trellis
Front suspension: 43 mm upside-down fork Wheel travel: 120 mm.
Rear suspension: Aluminium alloy single-piece swingarm
Hydraulic shock absorber adjustable in spring preload and rebound damping. Wheel travel: 125 mm.
Brakes
Front: double stainless steel floating disc (320 mm). Radial calipers with four pistons.
Rear: steel disk (240 mm). Single piston caliper.
Wheels
In aluminium alloy
Front: 3.50 X 17" Rear: 6.00 X 17"
Tyres
Radial tubeless;
front: 120/70 ZR 17
rear: 180/55 ZR 17
Bu linkte de kisa videosu
http://video.google.com/videoplay?do...06652983707769
Fuardan goruntu:
http://www.youtube.com/watch?v=UKK3RUerWDo
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
Bu durumda sol elcik arka frene ayrılabiliyor sanırım.
Ayrıca zaten görebildiğim kadarı ile ne sağ ne sol ayaklık kısmında herhangi bir pedal yok.
Ayaklıklar sadece ayak koymaya yarıyor.
Gelecekte motorların nasıl gözükeceğini bilmem ama 2 şeyden eminim. Biri ayaklarda bi pedal falan olmayacak. İkincisi zincir diye bir şey kalmayacak.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Ledo sol elcikte arka freni kontrol etmeye yarayacak bir kulakcik goremiyorum ben yaw...
Arka fren yine sag ayakta sanirim, yeni ekledigim resimde (motoru yandan gordugumuz) ekshost borusunun hemen ustunde ufak bir pedal var.
Burada da, solda, ayaktan 7 vitesi degistirmeye yarayan pedal
Ledo inan ben de ayakta pedali olmayan motosikletler istiyorum
Maxi-scooterlari ayri bir kefeye koyarsak (hastasiyim); sanirim bir sure daha beklememiz gerekecek...
En azindan Suzuki G-Strider ve Honda DN-01 uretilene kadar
Suzuki G-Strider
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
Honda DN-01
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=4931
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
İşin aslı benim vitesle ya da ayaktan vitesle bir sorunum yok. Ancak hem vitesli hem de maxi scooter kullandığım için, arka frenin sol elde olmasının çok büyük bir avantaj olduğunu söyleyebilirim.Ledo inan ben de ayakta pedali olmayan motosikletler istiyorum
Bu tür otomatik motorların da (DN-01, G-Strider, Mana vs. ) bana göre olası tek avantajı bu olur. Aksi takdirde çok önemli bir gelişme sayılmaz.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Fuar resimlerine bakarken görüp işte budur dediğim bir model kendisi.Tabiki parası sağlam olacaktır ama imkanım olursa bu motor favorimdir.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
Tabiri caizse dibim düştü yahu,bu kadar temiz ve akıcı çizgilerin bir naked
hele de otomatik şanzımanda buluşması beni mest etti,zaten italyanlardan
da bunu beklerdim,bu işi hakkıyla her açıdan layıkıyla beceriyorlar.....
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
aprilia türkiyede fiyatları war
SL 750 SHIVER 21.350,00 TL
MANA 850 23.160,00 TL
motor degıl canavar bu beee....race manyagıyım ama buda cok hosuma gıttı
::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]
10 numara motor...Tank gibi duruyor!
Motosiklet İtalyan işidir. Aprilia üzerine motor tanımam mükemmel modelleri var.Bu işin kralı İtalyanlar
arkadaşlar ayrıntılı bilgi... alıntı otoyaşam gazetesi' nden
Kan kırmızısı bir Aprilia Mana 850. Elma şekeri rengi boyasının gözümü almasını geçtim, bu motosikletin duruşu bile gönlümü çalıverdi. Aprilia Mana'nın asıl numarası elbette görüntüsü değil. Mana yeni nesil motosikletlerin en sıra dışı örneklerinden biri. Çünkü bakınca motosiklet gibi duran bu makine aslında bir scooter. Ya şimdi scooter deyince de olmadı aslında tam bir scooter de değil. Motosiklet scooter kırması bir şey. Otomatik vitesi tıpkı bir scooter gibi ama yapısı tam bir motosiklet. Mototer falan diyeceğiz galiba buna.
Mana'nın sol elciğinin orada bir manet yok. Yani ne scooterlerdeki gibi arka fren ne de motosikletlerdeki gibi debriyaj maneti yok. Onun yerine, kornanın üstünde vites artıran, selektör düğmesinin altına gelen yere de vites küçülten bir tuş koymuşlar. Alışana kadar sürekli elim, olmayan manete gitti. Sonra da vites büyüteceğim diye yanlışlıkla defalarca kornaya bastım. Ama Bir kere alışınca da bu kez diğer 2 tekerler garip gelmeye başladı. Mana'nın vites kutusu çok enteresan. Scooter mantığında olmasına rağmen Mana motosiklet gibi vitesli kullanılabiliyor. Yolda giderken bir düğmeye basıp otomatik ya da normal vites moduna geçilebiliyor. Sol ayaktan normal motosiklet gibi vites atmak ya da sol eldeki düğmeleri kullanmak mümkün. Yolda giderken trafik mi sıkıştı, hemen otomatik vites. Virajlı, güzel bir yola mı çıktım, hemen düz vites. Daha ne isterim, ballı badem vallaha.
Vites kutusu ile Mana'nın marifetleri bitmiyor. Bir de motor haritasını değiştiren fonksiyonu var. Başka bir düğme ile Mana'nın üç farklı sürüş seçeneğinden biri seçilebiliyor. Tur seçeneğinde Mana akıllı, uslu tepkiler verirken, spor'u seçince devirleri yüksek tutarak sert tepkiler vermeye başlıyor. Islak zeminler için yağmur tercihini tıklayınca Mana sanki 500 kiloymuş gibi gaz açmalara yavaş cevap veriyor. Mana'nın cebindeki tüm oyuncaklar bunlar da değil. Benzin deposunun yerinde kocaman bir bagaj var. Tam kapalı bir kask sığabiliyor. Ancak KGS, OGS, telefon ıvır zıvır koymak için şahane bir yer aslında burası. Yolda giderken bile açıp içinden bir şey almak mümkün. Benzin deposu ise yolcu selesinin altında.
Mana'nın görünüşü motosiklete yakın olsa da sürüşü biraz scootere daha yakın. Büyük lastikleri ile çok iyi viraj alabiliyor. Ancak vites kutusunun ve motorun ağırlığı scooter gibi biraz arka tarafta yoğunlaşmış. Arka fren bu yüzden çok etkili. Ön frenlerde spor motosikletlerdeki gibi radyal konumli, dört kaliperli çift diskli, çok güçlü bir sistem var. Daha elimi manete koyar koymaz hemen diskleri ısırmaları güven veriyor. Ama bu frenleme motosikletlerdeki gibi değil. Arka freni de kullanınca Mana gerçekten yavaşlıyor.
Mana'nın V2 839 cc'lik motoru 76 beygir güç üretiyor. 215 kg'lık boş ağırlığı ile bu motor rahat rahat baş ediyor. Üstelik ne titreşim ne de sinirli sinirli sesler çıkaran bir egzoz sesi var. Bu 76 beygir güç çok dostça kullanılabilen bir güç. Yani gazı çevirince kızgın bir kaplan gibi ileriye atılan bir karakteri yok. Daha çok tatlı tatlı, ama istikrarla çekip götüren bir lokomotif gibi hissettiriyor. Uzun süre şehir içinde kullandığım halde dik ve rahat oturuş pozisyonu, geniş gidonları sayesinde hiç yorulmadım (sıcaktan eridim sadece, niye kliması yok ki bunun?). 800 milimetrelik sele yüksekliği çok fazla değil. 180 mm genişliğindeki arka lastiği ise zaten şık olan arka görüntüsüne dolgunluk katmış.
Mana'yı alıcı gözüyle inceleyince kullanılan malzemeler, boya, işçilik mükemmel. Hani 23 bin 160 YTL'lik fiyatını duyunca yüreğimde ince bir sızı hissetmedim değil. Kullanmadan önce fiyatını söyleseler belki arkama bakmadan kaçardım, ama kullandıktan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Benim istediğim her şey bu motorda var.
"cengizkhan",güzel bir yazıyı iletmişsin bize.Benim gibi rahatına düşkünleri acayip cezbeden bir alettir kendisi.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
bu tip uzay sistem gibi duran şasilere bayılıyorum,
çok güzel bir motosiklet olmuş bu
100km'de ne kadar yakıyor acaba?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)