Bir klasiğin yeniden doğuşu... Kawasaki Concours 14
-
1986 dan bu yana hemen hic bir degisiklik yapilmadan uretilen ve begeniyle kullanilan, satilan, eldegistiren ABD deki adiyla "Connie" yada ZG1000, Avrupada GTR1000 diye taninan bu motosiklet, tarihe gececek ozelliklere sahip.
Herseyden önce ilk "spor-turing" motosiklet...
Yuksek turing cami, surucuyu hava sartlarindan tam koruyan govdesi, saft tahriki; vibrasyonsuz, guclu ve ekonomik dort sira silindirli 997cc sorunsuz motoru, 6 vitesi, guclu disk frenleri, rahat selesi, govdeye bagli cantalari uzun kilometreleri sorunsuz yutan genel ozellikleriyle endustriye isik tutmus bir motosiklet.
Altta 1986 modelini
ve 2006 modelini goruyoruz...
Tam yirmi senedir hemen hic bir degisiklik yapilmadi bu motosiklette. Bir baska Yamaha V-Max sanki.
Ancak gecen sene duyulan dedikodular, yeni bir "Connie" nin yolda oldugunu soyluyordu ve bu yil Kawasaki nihayet bombayi patlatti... 2008 Concours 2007 nin ilk aylarinda piyasaya cikiyor.Yeni bebegin adi "Concours 14"...
Simdilik aciklanan teknik ozellikleri soyle
Motoru Dijital atesleme sistemli, 4 zamanli, sivi sogutmali, DOHC, 16 valfli (VVT), dort sira silindir 1352 cm3
Sanziman 6 vitesli, aktarma sistemi Tetra-Lever saft.
On suspansiyon teleskopopik catal, arka tetra-lever
Onde cift arkada tek papatya disk frenler yuzer radyal kaliperler seklinde. ABS li bir model de mevcut. "Concours 14ABS" diye aniliyor.
Tetra-Lever hem saft efekti denilen olayi ortadan kaldiran, hemde suspansiyonu saglayan bir sistem.
BMW ve Moto Guzzi nin aksine tekerlegin iki yaninda yer aliyor. ikiser yanda ikiserden dort baglanti kolu amortisor ve helezon yay suspansiyonu ile darbeleri sonumleyip arka tekerlegi yere bagliyor.
yukardaki resimlerden detay...
Bu kilometre yutup yoketme makinesinine Kawa bir de yeni ad bulmus... "Kitalararasi-Spor-Turing" diyor...
Bazi ozellikleri, kisaca...
Burkulmaya karsi daha direncli, ve sogutmasi daha kolay papatya (petal) fren diskleri.
Kawa da BMW gibi radyal fren hidrolik pompasi kullanmaya basliyor bu modelle. istenirse AABS mevcut...
Bakim istemeyen saft tahriki, sportif ihtiyaclara cevao verebilecek yeni iskelet. Cok daha gelistirilmis aerodinami.
Elektrikli ayarlanir on cam, her turlu gosterge (vites durumu, saat vs. dahil hatta lastik basinclari gostergesi)
Ozellikle Kawasaki ve Spor Turing cilerin buyuk merakla yillardir bekledikleri yeni Connie hayirli olsun diyorum.
Link http://www.kawasaki.com/Products/Det...t=introduction
Reklamlar
-
ER6ha-n'in actigi baslik
Yeni Kawasaki GTR 1400 Continental Supersport
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24198
-
Paylaşım için teşekkürler. Ama böyle bir motoru alıp İstanbul sokaklarında nasıl sürebilirsin ki. Hadi parana kıyarsından motora nasıl kıyarsın bilemiyorum. Otobanları bile delik deşik ülkemin yolları için bu motor lüks ötesi bir harcama.
-
G-Strider adlı üyeden alıntı
G-Strider, hatirlatma icin tesekkurler. Ben o basligi gormemisim. Oraya eklemem gerekirdi. Kusura bakmayin lutfen.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler