bu soru için youtube da derya deniz kadar karşılaştırma videosu var. Youtube'da hintli bir abi var ismi PowerDrift. Onun videolarında da bulabilirsin.
Kişisel fikrim, bu iki motoru senin yukarıda yazdığın maddeler ile kıyaslamanın doğru olmadığıdır. Temelde versys sürüş açısından daha apaçi, tekere gelen, yüksek devir çevirmek isteyen hırçın bir motosiklet. vstrom ise ehil adam işi, şasisi uzun, teker yapmayan oturaklı bir alet. Sen hangi tarzı kendine yakın görüyorsan onu seçeceksin.
Viraj yapıyorken de dizlerin dirseklerin yerde sürmeyeceksen, yol tutuş açısından pek ayırt edemeyeceksin. ikisi de sana yetecek. Ayrıca yıl olmuş 2017, bir siparişle ingiltere'den 120tl ye fren balatası getirebiliyosun. Servis, yedek parça vs.. açısından karşılaştırmak anlamsız oluyor.
motosikletle 200.000km yapmayacaksan motor ömrü vs.. de önemsenecek bir konu değil. her sene 10.000km yol yapsan, kaç sene süreceksin ki?
neyse, öyle işte.
Teşekkür ederim cevabınız için. ..geçen süre içinde bazı bilgiler sonrası Crf250ralli aldım bugün. .sanırım gerçek hedefim öncesi en mantıklı olan bu diye düşündüm, umarım hata yapmadım. .crf1000Afrika.twin uzun yıllar satmadan kullanmak istediğim makina. .rally asfalt ağırlıklı bu konuda tecrübemi arttırmak için iyi olacak...sanırım vstrom veya vrsys 1000 lik konusuna hiç sıcak bakmadım bu sebeple 250 ve 1000 lik honda iyi olacak.
versys ve nc750x i kıyaslayacak kullanmış arkadaş var mıdır? Hangisini tavsiye ederdiniz..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
İkisinide kullandım.
Şu an versys kullanıyorum.
NC kötü makine değil.
Ama kullanım amacın önemli.
Ulaşım amacı ile kullanayım, parçası ucuz olsun, ben temkinli bir sürücüyüm, yakıtta sıkıntı benim için dersen NC.
Ama NC de daha otomobil tadı var. Sert bir motor uzun yolda cidden yoruyor. Sele çok sert. Ancak denge ağırlık ve verdiği güvende sorun yok.
Versys, ise sürerken zevk daha iyi. Amatisorler çok tatminkar. En beğendiğim özelliği ise NC de viraj içinde doğru vitesle girmen gerekmekte idi.
Düşük viteste kesiciye girmekten, yüksek viteste ise teklemeden şikayet ederdim. Yada Acil bir araba sollarken sınırlı zaman da sınırlı mesafede aynı his. Gaz açtığımda acaba kesici ye girmeye yakın mı diye düşünürdüm. Versys te bu yok. Vitesi küçült viraja yat gazı istediğin kadar aç.
yada araç sollarken aynı his var.
Sonuç olarak dediğim gibi, sakin bir kullanıcı iseniz NC güzel bir makine. Dengeli yakıtı az. parçası nisbeten ucuz.
Ön bagajını hala arıyorum NC nin.
Versys te bir o kadar zevkli, riskli durumlarda kaldığınızda daha güven veriyor. hem fren olarak hemde gaz tepkisi ile.
Sizi öyle karmaşaların içinden alıyor ki inanamıyorsunuz.
Virajda çok daha zevk alıyorum.
Şehir içinde kullanımımda aynı güzergahta NC ile 3,5 litrede giderdim. Versys ile 5 litre. Ama o 1,5 litrenin hakkını zevk olarak veriyor.
Siz kullanım amacınıza göre karar verin.
Cevabınız için teşekkür ettim..
Görsellik ve kağıt üzerindeki performans değerlerine baktığımda versys ilk tercihim.. tabi birde temiz motosiklet bulmak ve bütçe meselesi var.. bakalım nasip kısmet hangisi denk gelicek.. bu sene değil ama önümüzdeki sezon değiştirme düşüncem var..
İyi Günler Kawasaki Servisi Olarak Kawasaki Kullanıcıları İle Daha Yakından Görüşmek Sıkıntıları Çözmek Tamir Parça Sorularını Daha Hızlı Yanıtlamak İçin Facebook Üzerinden Yaptıgımız Gibi Forumlarda Kendimizi Gösterecegiz Bundan Sonra Kullanıcılar Servis Servis Dolasmak Yerine İnternet Üzerinden Biz Sizin Ayagınıza Gelecegiz Herhangi Bir Sıkıntıda Parça Ve Servis Hizmetleri İçin Lütfen 0531 367 46 51 Numarasını Arayınız.
Alfa Motoral Kawasaki Yetkili Servisi
Istediğiniz tüm yedek parçaları
www.kawasakioriginalparts.com adresinden temin edebilirsiniz. Servisler ve Türkiye distribütörü bu konuda epey bi yetersiz kalmakta.
Selamlar,tecrübeli versys kullanıcılarına bi sorum olucaktı.versys 650 2015 sahibiyim motorum 31000'de.Yakıt olarak tüketimi 6.0-6.8 arasında geziyor İstanbul şehiriçi kullanımında şehiriçi derken fsm ve otoyolu kullanıyorum genelde emniyet şeridinde 5000-6000 devir arası 80-90 gibi süratlerde kullanıyorum bu kullanımda bu tüketim normal midir bana hiç normal gelmedi.30.000 bakımı için bir hata yaptım eski servisim suzuki servisiydi yaparız bakımını dedi güvendim bıraktım biz kontrol eder değişmesi gerekenleri değişiriz dediler.Fakat sadece yağ ve filtre değiştirip rutin bakım yapmışlar sonradan öğrendim ki 30000 bakımda hava filtresi temizlenip bujiler değişip,antifriz falan değişmesi gerekiyormuş ama bunların epsi atlandı tabiki. Fazla yakmasının sebebi bunlar olabilir mi bir soranki bakıma idare edebilir miyim yoksa hem yakıt hem de herhangi bir soruna yol açmaması açından hemen farklı bir serviste bunları yaptırmalı mıyım? Ek olarak motor hızlı ve fazla ısınıyor gibi geliyor bu da dediğim sebeplerle bağlantı olabilir mi? Desteğiniz için şimdiden teşekkürler
diabolicid . 2 senedir kullanıyorum.. Dediğin değerler bence yüksek....
hergün 120 km. yol gidiyorum.. Bu değerlere 160Km.den sonra uzun kullanımda ancak yaklaşıyorum..
Bence bir Kawasaki ustasına göster derim.. Anadolu yakasın da oturuyorsan sürekli gittiğim bir yer tavsiye edebilirim.
Malesef hayat kısa!!
Rica ederim. CRF 250 güzel bir motosiklet. Çok şey öğrenir, tecrübe edersiniz diye düşünüyorum. Hayırlı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
İkisini de sürmüş biri olarak yukarıda yazılanların altına imza atarım gerçekten. Artı olarak şunu söyleyebilirim:
Versys ön fren performansı NC'den daha iyi bence. Amortisörler de fren miktarına göre daha az dalma yapıyor. Arka fren performansı ise NC'de daha iyiydi(NC 700'de kombine olmasının da etkisi var). Şasisinin daha uzun olmasından dolayı NC'de frende arka tekere gelen ağırlık daha fazla oluyor. Versys ise arka frende direkt kaymak istiyor ve ABS devreye giriyor. Ön frenin çok daha önemli olduğunu düşünürsek, en başta da yazdığım gibi totalde versys daha iyi.
NC'nin selesi hem sert hem de artçı selesi öne doğru kaydırıyor(özellikle 2012-2014). Yeni NC'lerde selenin malzemesini daha az kayanıyla değiştirdiler zaten. Eşim Versys'te çok daha rahat ettiğini söylüyor. Ön arka amortisörlerin ön yükünü kolayca ayarlayabilmenin de etkisi var bunda.
Kaldırımlardan hoplayıp zıplıyorsanız versys'in egzozunun motorun altında olduğuna dikkat etmelisiniz. NC'de sağınızda.
Son olarak, NC'nin bakım aralığı 12000km'de bir. Versys ise 6000km'de bir.
2016 versys in 12.000 km bakımı yaklaşık ne kadar tutuyor? 750-800 gibi bir fiyat verdiler bu yüksekmidir ?
Evet gönderiyor. Benim motoru koyduğum alan biraz dar olduğu için ileri geri gide gele motoru çevirmektense yan sehpa üzerinde çevirdiğimden (gerçi alışkanlık bendeki her zaman öyle çeviriyorum) yan sehpa eğilmeye başlamıştı. Türkiyede servislere sordum parça yok. Distribütörü aradım eğer istersem 3 ayda getirebileceklerini söylediler. Bende bu siteden sipariş geçtim. Ürün 5.gün elimdeydi ve kargo fiyatı dahil türkiyeden daha ucuza geldi.
Ayrıca yetkililer oldukça ilgililer. Ben çok memnunum ve yine parça ihtiyacım olsa yinr oradan sipariş geçerim
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Ben düzeltmeyi denemedim açıkcası. Malzeme bilgisine dayalı olarak hareket etmeyi tercih ettim. Düzeltecek olursak bir süre sonra sehpayı yüke bindirdiğimiz bir an kırılma yada hızlı bir eğilme ile karşılaşarak motoru yatırmamıza sebep olabilir.
Ama yine de doğrultacağım derseniz press kullanmanız pek sağlıklı olmayacaktır. Presslediğiniz zaman düz olan kolu yamuk olana doğru eğmesi gibi bir durumda motoru sehpaya aldığınızda mevcut durumdan daha fazla yana yatacaktır.
Doğru bacağı pürmüzle ısıtarak çekiçleyerek düzeltirseniz en iyi sonuca ulaşacaksınızdır. Ama imkan varsa değiştirmek en iyisi
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
arkadaşlar 2017 lerde vites ekranda gösteriyor ya bu gün biraz inceleme fırsatı buldum harici role dahi göremedim acaba yazılımla 2016 modellerede yazılım vb. ile uygulanabilirmi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)