F700 GS mi Versys mi arkadaşlar?
F700 GS mi Versys mi arkadaşlar?
Kıyaslamayı hangi yönde yaptığına göre değişir. Alım ve bakım maliyeti vs işin içine girerse Versys. Yaklaşık, F700gs 14000 Euro, Versys 1000 Euro. Bmw üst vergiye giriyor bildiğim.
Maddi anlamda kaygı yoksa bu sefer Bmw olabilir. o zaman da f700 almaz başka marka modellere de yönelirim.
Şuanki durumda ikisini de alabilecek atıyorum 50000 tl diyelim param olsa Versys alırım benzer keyfi yaşarım üstüne de para kalır onu da motorumla gezmeye harcarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------
Kullanımınız önemli bence
Yeni Nc'de motorda çok değişiklik oldu mu bilmiyorum ama Fun factor dedikleri keyif kısmı mevcut motorda eksik gibime geliyor. Versys'de ise bu faktör oldukça yerinde.
Artçınız varsa Nc'den pek memnun değildi kullanan arkadaşlar Versys'de artçım çok memnun =)
Versys'in handikapı ise yakıtı. Nc'nin efsanevi tüketimi yanında ilk aklıma gelen bu sarfiyat. Bir de ön normalde deponun olduğu yerdeki kompartman çok hoş =D
1-3 yaş arası versys vergisi 243 tl
Nc serisi, tenere, f700. Bunların vergisi de 623 TL ekonomi yaparken bunu da düşünün
Vallaha keşke yanlışlık olsa malesef ... çok yoğun dur kalk trafikte yakıtı bu şekilde yani sürekli 1 ve 2 viteste gitmeniz halinde yakıtı artıyor makinanın.
Yakıt konusunda ortalama 4,5 lt seviyesinde gidiyorum, çok zorlarsam 5 lt lere çıkıyor bunun yanında 3.7 lt uzun yolda 90 km ortalama hızda giderken görmüştüm ama 6 lt çok gibi ...
Bende aranıza yeni katılanlardanım. Antalya da ikamet ediyorum. Motorumu geçtiğimiz hafta Konya dan aldım. 320 km yol yaptım gelirken. Öncelikle motor rodaj da olduğu için ( aldığımda 200 km de idi) 4000 devri geçmeden kullandım. Yol şartları anlatılmayacak kadar kötüydü. Yağmur, soğuk ve motoru yıkacak boyutta yan rüzgarlara maruz kalarak geldim. Ortalama hızım 65 km en düşük 40 en yüksek 85 kilometre idi. Buna bağlı olarak tahmini yarım depoyla geldim. O da ortalama 3,45 yaktığını gösterdi. Sürüş detayları ise ben x max gibi dik sürüş pozisyonu olan bir motordan geçiş yapmama rağmen beni hiç üzmedi. Zaten gelirken yolda bir kez 15 dakikalık ihtiyaç mola verdim. O da motorun ne kadar konforlu olduğunu gösteriyor. Keza süspansiyon içinden geçerli. Yolun olumsuzluklarının hiç mi hiç yansıtmıyor. Bunların hepsi toplanıp bu motorun benim için biçilmiş kaftan olduğunu çıkarıyor. Şimdilik benim söyleceklerim bunlar. Herkese hayırlı vr kazasız sürüşler diliyorum...
Benim motorun şehir içinde 6.5 litre yakmasina imkan yok. Bence motorda bir sorun olabilir. Sehir disinda 3.7 3.9 lari gördüm. Sehir icinde en sıkışık trafikte 5 5.5 litreyi hic geçmedi. Genel ortalamam 4.5 4.7 civari şehir icinde.
Kullanimin yuzde 70 i artcili.
Yuzde 100 u arka cantali.
200km boyunca 170 200 arası hizlarda kullanarak 100km de 9litre yakmisligim var. Oda cok normal.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
Arka süspansiyon ayarlarini ve lastik basincini yüke göre degistirmek sürüsü daha da olumlu etkiliyor. Fabrika cikisi ayar biraz hafif agirlik icin.
Ara sira kontrol etmek lazim. Çevrilecek birşey gören gelip kurcalayabiliyor
Arkadaşlar 10000 bakımı geldi serviste ustaya yakıtın 6,5 olduğunu söyleyeceğim bakalım ne diyecek. Ama şu gerçek şu anda motorun gidişinde vs hiç bir problem yok gibi ama yakıtı şehir içi kalabalık trafikte dur kalk halinde 3. vitese atamadığınız trafiği düşünün 6,5... uzun yolda ise 3,5 hani problem olsa uzun yolda nasıl 3,5 a düşüyor onu da düşünüyorum bir yandan. Teşekkürler
Emre merhaba, yakıt konusu herkesin kafasını karıştıran herkesin de kendine göre bir yorumu bulunan bir konu. Kawasaki Versys alıcam imkanım olduğu zaman. Şimdi Suzuki Inazuma kullanıyorum. Benim motorumdan ve bu konu üzerindeki tartışmalardan biraz bahsedeyim.
Şimdi Inazuma'nın ortalama yakıtı 4 lt/100km. Bu net bir rakam. Şehir içi-şehir dışı fark etmiyor. Gerçekten altına pek düşmüyor, üstüne de çok ender çıkıyor. Her hesaplamam 3,98 ile 4,02 lt/100km arasında. Motorun sınırlarında, agresif bir kullanım sergilersem de 4.8 lt/100km gördüm. Daha da üstüne çıkamadım. Bu benim kullanımım. Kullanımım için de tanımım şöyle: motoru hep rölantide ısıt, tam anlamıyla ısınana kadar gazlama. Isındıktan sonra maksimum beygiri verdiği 8 bin devirde vites at. Veya duruma göre 7 bin veya 9 binde vites at. Bu şekilde 250cc bir makinenin sınırlarını aşırı zorlamadan hakkını da vererek kullanıyorum.
Bu motoru almadan önce hep yorumlarda 3,2 - 3,8 lt/100km arası olduğunu söylüyorlardı. Sonradan öğrendim ki bunlar şehir içinde 60-70'i, şehir dışında da 80-90'ı geçmeyen insanlarmış. Deyim yerindeyse kağnı gibi kullanıyorlamış motoru. E 60'ı geçeyeceksem neden 125cc üzerinde bir motor alayım ki?
Diyeceğim o ki, belki yorumlarını okuduğun kişiler de 650cc 'lik bu motoru 250cc kıvamında kullanıyordur da o yüzden bu kadar düşük yakıt tüketimi elde ediyorlardır. Sense 650cc 'ye biraz daha yaraşır şekilde kullandığın için 6,5 lt/100km değerini görüyorsundur. (3. vitese atmadığını söylüyorsun, bu da yüksek devirle kullanıp hakkını vermek ve zevkini almak anlamına geliyor nezdimde ) 6,5 lt bence 650cc bir motor için normal bir rakam bence. Bir de şehir içi. O yüzden bakımından sonra mevcut kullanımınla bir test et sonra bir de az yaktırmak için uğraş biraz, bakalım o zaman ne olacak? Farkı karşılaştır derim.
Bir sorum olacak. Motorunu yeni aldığımı bi önceki msj
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------
Motorumun vites geçişlerin de hissedilir ses ve vuruntu hissediyorum. Bunun için servise bile gittim. Bana 1 ve 2 viteste yapar dediler. Tamam ama 3. 4. 5. Derken vuruntu devam ediyor. Ne kadar ezerek ve yumuşak bir sekilde vites geçiş yapmama ragmen vuruntu ve ses devam ediyor. Bilmiyorum rodajda olduğu için tam devrinde kullanamadığımdan mı oluyor. Tecrubelerinize dayanarak tan birde size sorayım dedim.
Teşekkür ederim. Gelişmeleri paylaşacağım
Merhaba arkadaşlar çeşitli sebeplerden dolayı 2015 versys 650 siyah abs li 14000 km de motorumu satmayı düşünüyorum ilgilenen arkadaş varsa özelden yazabilir fiyat olarak 28000 olarak bir fiyat var aklımda pazarlık sünnettir tabiki iyi günler
1.71 boyum ve gene olarak sikinti cekmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Arkadaslar iyi aksamlar. Istanbulda servis olarak nereyi tavsiye edersiniz. 10bin bakimi icin servisleri aradim. Hepsi birbirinden farkli seyler diyor. Biri buni degisecek diyor. Digeri balatalar. Hic birine guvenemedim. Sizin guvendiginiz bi yer var mi? 10bin bakimini kaca yaptirdiniz?
10000 Bakımı için bana da tavsiye edeceğiniz yerler var mıdır? Önemli konu kitapçığında 10000 bakımında (aslında 12000) vakum senkron ayarından da bahsediyor.Bunu her kawasaki servisi yapabiliyor mu ?
İyi günler.Arkadaşlar ben de kle650 alma arefesindeyim. Aracımı ve motorumu malum siteye ilana koydum. Forumu okuduktan sonra aklımda bir kaç soru oluştu. Okuduklarım üzere 2015 kasa ile 2014 kasa arasında görünüş açısından, ecu açısından bir kaç fark var diğerlerinden emin değilim. sürüş dinamikleri olsun yakıtı olsun şasesi olsun ne gibi değişiklikler var? Malum sitede eski kasalar ile yeni kasa ilanları arasında çok ciddi bir fiyat farkı görünmüyor. Bana bir yol gösterin el edin nasıl bir yol izlemeliyim nelere dikkat etmeliyim illa yeni kasa mı almalıyım vs... Şimdiden teşekkür ederim
Kısaca geçeyim 2010 - 2014 arası kasada motorun sadece iki kauçuk takoz (ön tarafından) ile titreşim engellenmeye çalışırken 2015 de bu takoz sayısı 4 (hem ön hem arka tarafında ve titreşim daha az.
Şaseleri aynı
Beygir gücü tork ve sıkıştırma oranı 2015 biraz daha fazla
Yakıt bence çok ufak farkla 2015 daha fazladır. (ne kadar güç o kadar köfte hesabı)
Arka amortisör için ayar mekanizması var ve ön yükleme ayarını 2015 modelinde el ile yapabilirsin. ancak 2010 - 14 arası motorda el aleti gerekir.
SOn farkta 2015 modelinde yük kapasitesi daha fazla sele şasesi güçlendirilmiş olduğu için artçı ve yükle sürüşe daha müsait.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------
Bu arada arkadaşlar motoruma bakım yaptırdım. Menzili arttı daha az yakmaya başladı. Benim ağırlığım ve kullandığım rotanın çok sıkışık trafik olması sebebi ile yine de sitedeki yer alan ortalama yakıt değeri paylaşımlarını yakalamam mümkün görünmüyor. Ancak uzun yolda gayet iyi bir rakam yakıyor şu anda. (100 km / 3,5 Lt) Şehir içi ise net 6 litre.
cevabınız için teşekkür ederim
2016 model Versys 650'ler ülkemize parti parti giriş yapıyormuş. Fuardan önce yetiştirilmeye çalışılacakmış fakat telaşe sebebiyle sonrasına da sarkabilirmiş. Geçen sene değişen kasası hakkında geri dönüşleri aldıktan sonra, bu gün ilk parti için kapora vererek bende versys ailesine giriş yolunda ilk adımı attım. İnşallah beni de kabul edersiniz. smile ifade simgesi Bu sene siyah renk yerine mat koyu gri karbon rengi olacakmış. Benim hoşuma gitti, sizler ne düşünüyorsunuz? Arka amortisör yayı da Kawasaki yeşiline dönmüş (benim görsellerden gördüğüm farklar bunlar). Ayrıca ne kadar doğrudur bilemem ama bu renkten ABS'li modelde, ilk partide yalnızca 6 motor ithal edilmiş. sizce de koskocaman Türkiye için az değil mi? Yeni versys adayı olarak, açıkçası garip geldi bana. Yoksa satış politikası mı? Miktarı azaltıp, ürün bitti demek gibi bir düşünce mi hakim? İşin aslı astarı nedir, bilen varsa paylaşabilir mi?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)