Göstergede toplam km görünürken soldaki düğmeyi basılı tutup sağdaki düğmeye her basışınızda o değerler değişiyor. Sırayla 100km de kaç lt yakıyora gelebilirsiniz.
arkadaşlar bende 2015 model abs li versys aldım, yalnız arka çanta demirini bulamıyorum..
önerebileceginiz bi yer var mı? teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba. Birçok sayfa okudum aramaya da inandım ama tam olarak bulamadım. KLE 650 kervanına katılmaya niyetli bir insan olarak 2010 model 30000kmde 20000 tlye full aksesuar bir ilan yakaladım. Kısmetse adamı arayıp görüşeceğim ama bu aletin kronik sorunu var mıdır, neresine nasıl bakılır temiz bir motor olduğundan nasıl emin oluruz, yapmamız gerekenler nelerdir acaba. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
Herkese Merhaba,
3 Gün önce Kawasaki Versys 650 ABS'li aldım. Önceki motorim 150 cc. black cat. 7-8 Ay önce motor kullanmaya başladım. Toplamda 2.500-3.000 Km. tecrübem var. ) Ayrıca ART Akademiden 2 gün sürüş eğitimi almıştım.
İyi mi ettim bilmem. ) Önceki motordan sonra versys'e bindiğimde daha önce hiç motor kullanmamışım gibi geldi.
Siz ne dersiniz.? Benim durumumu yaşayan var mı.? Yani birden yüksek cc ve ağır motora geçiş yapan arkadaşların tecrübelerinden ve önerilerinden faydalanmak isterim.
Küçük motorla eğitim aldınız, şimdi daha büyük bir motora geçtiniz ve aldığınız eğitimlerle ve tecrübeyle geliştirdiğiniz becerileri şimdiki motorunuzda uygulayamıyorsunuz. Doğru mu anladım? Eğer doğruysa, yaşadığınız duruma benzer biri durumu ben de yaşadım. İlk motorum olan MT-03'ü yaklaşık bin km kullandıktan sonra Honda GS2'ye gitmiştim. Orada CBF150'lerle parkurda dönerken çok şey öğrenmiştim. Ama sonra kendi motoruma oturduğumda eğitimin faydasını çok da görememiştim. CBF150'lerle geliştirdiğim becerileri kendi motoruma uygulayamamıştım.
Eğer aldığınız 2 günlük eğitim şu (http://www.artmotoakademi.com/akadem...mler.php?id=13) ise Versys'inizle bir kaç bin km tecrübeden sonra şu eğitimi (http://www.artmotoakademi.com/akadem...imler.php?id=6) alırsanız rahat edersiniz. Bu bir kaç bin km tecrübe esnasında daha önceki eğitiminizin kapalı alan bölümündeki egzersizleri şimdiki motorunuzla pratik yapmanın çok faydası olur.
Eğer aldığınız 2 günlük eğitim paket eğitim ise aldığınız eğitimi tekrarlayıp tekrarlamamak size kalmış. Kapalı alan pratiklerini bu motorunuzla dener bakarsınız, yapabilmeye başladıysanız tecrübe yapmaya bakarsınız. Muhtemelen biraz pratikten sonra kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Eğer kapalı alanda yavaş manevralarda, frenlemede ve benzeri egzersizlerde rahat olmadığınızı hissetmeye devam ederseniz paket eğitimi bir kaç bin km sonra tekrarlamak faydalı olacaktır.
Hocam bildiğim kadarıyla Honda GS2 eğitiminde CBF 150'lerle Gymkhana tarzı düşük hızda motosikleti yönlendirmeye yönelik bir eğitim veriliyor. Ben de önümüzdeki ay gitmeyi düşünüyorum. Dar veya U dönüşlerde faydasını göremedeniz mi ? Bakış ve kontra geliştirmek amaçlı dubalar ile dönüş eğitimi veriyorlar duyduğum kadarıyla. CBF 150 uysal gaz tepkisi ve hafifliği ile kıvrak bir motor. Ağır ve daha torklu bir motosiklet kullandığınız için uygulamaktan çekiniyor olabilir misiniz ?
Kazasız sürüşler.
Honda GS2'de dediğiniz gibi Gymkhana tarzı bir sürüş yapılıyor. Onu yapabilmek becerisi de çok dar virajlarda gerekli. Ancak bir yolda U dönüşü yaparken, yavaş manevra dediğimiz dar alan manevralarında kullandığımız dönüşler Gymkahana'lardaki gibi motoru yatırarak yaptığımız dönüşler değil. Bu zamanlarda motor dik, mümkün olduğunca yavaş yürüme hızı kadar yavaş, motor dik, yarım debriyaj-gaz-arka fren kombinasyonuyla gidon döndürülerek yapılan dönüşleri kullanıyoruz. Bu türden dönüşlere GS2'de değinilmiyor. (En azından benim aldığımda ve eşimin aldığında değinilmemişti.) DOlayısıyla, GS2'nin dar U dönüş becerilerini geliştirmek gibi bir iddiası zaten yok. Trafiğe açık, iki şeritten ibaret yolda tek hamlede debriyajsız ve motoru yatırarak dönmek müstesna. Benim kastettiğim becerileri Ghymkhana tarzındaki sürüş becerileri. Yani o dönemde kullandığım MT-03 ile aynı parkura girseydim, hiç bir şekilde CBF 150 ile kullandığım gibi kullanmayı beceremezdim.
Haklısınız.
Haklısınız.
Bu anlattıklarım 1000 km civarında tecrübem varken yaşanmıştı. O zamanın üzerinden 17000 km MT-03 ve 30000 km VStrom tecrübesi yaşadım. Şu anda dar yürüme hızında motor dik vaziyette yapılan U dönüşleri ile ilgili bir sıkıntı yaşamıyorum. ADAC tarzı kapalı alan eğitimlerinde bunları öğretiyorlar. (Elbette gelişime açık yerler var. Mesela gidon tam sağa dayalı ve tam sola sayalı 3'er turu hatasız yapamıyorum. Başka bir arkadaşımın motorunu aldığımda gidon tam dayalı olarak sıfır çizemiyorum.) Bu kadar tecrübeye rağmen kendi motorum VStrom gibi bir motorla Gymkhana parkurunu debriyajsız, akıcı bir şekilde tamamlayamıyorum. Geçen haftalarda Bilkent'te denedim ondan biliyorum. Yarışın birincileri 1 dakikada bitirirken ben 1 dakika 25 saniyede tamamlayabilmiştim.
Gymkhana parkurundaki tarz kullanışla VStrom'u kullanabilmek için GS3 eğitimini alabilirim. Orada CBF 1000'lerle bu şekilde dönüşleri yapmayı öğrenebileceğimden eminim. Ancak gerçek yol koşullarında, virajlı dağ yollarında veya trafikte veya dar alanlardaki manevralarda ihtiyaç olan sürüşün bu olmadığına inanıyorum. O yüzden motosiklet eğitimlerimin devamında Honda'ya gitmeyi planlamıyorum. Paramı ADAC ve yol eğitimlerine ayırmayı kendi durumum için daha uygun ve gerekli görüyorum.
Hepimize.
Tekrar Merhabalar.
Zaferce Hocam, benim boy 172. Versys üzerinde iken kendimi rahat hissetmiyorum. Ayak uçlarım değiyor sadece. Bu da ister istemez tedirgin olmama sebep oluyor. Söylediğiniz gibi ben Paket eğitimi aldım. Motor aldığım gün ART Akademi ile konuştum. Onlar en kısa zamanda eğitim verebileceklerini söylediler. Ama benim ilk sorunum 2015 Versys'ler için Motor koruma demiri ya da takozunun henüz çıkmamış olması. Motor koruma olmadan eğitime başlamak isteimiyorum. Çünkü motorun devrilmesi halınde zarar görmesinden endişe ediyorum. Hatta motoru aldıktan sonra ilk sürüşümde, birkaç km. sonra motordan inip motoru satmayı düşündüm. Karamsarlığa kapıldım açıkçası. Ve halen aynı noktadayım. :(
Kapalı alan eğitimi esnasında da gördüğünüz, dolayısıyla sizin de çok iyi bildiği üzere ayaklarınızın her ikisini birden yere değdirmeniz zaten gerekmiyor. Her iki ayağı da yere ancak artçımız motora biniyorken koyuyoruz. Onun dışındaki yavaş manevra, kırmızı ışıkta durma gibi durumlarda sağ ayak arka frende sol ayak yerde bekliyoruz. Bir ayak arka frende olunca sol ayağınız yere çok daha sağlam basacaktır. Motor da dik olduğu sürece eğer ayağınızı motora yakın olacak şekilde yere uzatırsanız motorla ilgili sıkıntı yaşamazsınız. Benim boyum 1.68. Versys denemiştim geçen yıl. Siz daha uzun olduğunuza göre daha rahat edeceksiniz.
Bu konudaki endişenizi ART eğitmeniyle paylaştığınızda nasıl cevap verdi? Böyle bir durumda ne diyeceklerini ben de merak ettim.
Ben yerinizde olsaydım koruma demirinin piyasaya çıkmasını beklemeden eğitim alırdım. Motoru da asla satmazdım zira Versys çok iyi bir motor. Hele yeni modeli daha da iyi. Bir kaç hafta sonra bu endişelerinizi uzaktan hatırlayacaksınız. Motorunuzla keyifli sürüşler.
Küçük cc den versys e geçen arkadaşlara tavsiyem aman motora alışana kadar gaz kolunu durabileceğiniz seviyede kullanın. Çünkü 7-8000 devirlerde motor iyice hayvanlaşıyor ve ivmeleniyor aman dikkat.
ölmüş başlık ekonomide öldü bende alacaktım ama bu kadar para verilmez bu devirde... herkeze iyi forumlar...
motoru alanlarda kayboldu piyasadan.. enteresan olan 2. el 4-5 tane ilan var. az sayı degıl...
Selam versys kullanıcıları 2015 versy kullanan arkadaşlar aranızda Nc 750x kullanan varmı acaba,çünkü nc750x Motorumu satıp 2015versys almayı düşünüyorum. Nc ye göre + ve - lerini öğrenmek istiyorum.
Bu arada Nc ilan numaram 213460400 bakmak isteyen olursa
Merhaba arkadaşlar Kawasaki versys için her marka sis farına uygun demir imalatımı yapmaktayız
http://www.sanalpazar.com/Kawasaki-V...i__isp45872301
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)