Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Ekim 2015, 16:15
#3241
çok garip bi sorun vede anlamadım.. debriyaj çıkması nedir ya?? ayrıca boş viteste iken NEDEN debriyaja basıpta ayak marşına basıyorsun??
bndn sana bir tavsiye eğer bi arızan varsa tek bir ustaya götür ve mz den anlayan adama götür yoksa o motora 5 milyarda haracasan bilmediklerinden dolayı yapamazlar onu yapsa da geri bozulur mz saglam motordur kolay kolay bozulmaz 92 model alman diyorsun millet onu alacakta bulan yok elindekinin kıymetini bil. tamir veya bilgi konusunda alp_tunay adlı arkadaşımızdan yardım alabilirsin. ne kadar mz tecrüben var bilmiyorum ama o motor farklı bir ustalık gerektirir ister tamir olsun isterse sürüş ama tadına doyum olmaz ve bunuda herkes bilemez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Hsncn adlı üyeden alıntı
Selamlar abiler ablalar. Forumda yeniyim. Bu başlığın çoğunu okudum. Bende bir mz istiyorum ve alacağım bu aralar. Birkaç sorum olacak. Mz etz 251 ile 301 arasındaki görünüş farkliliklari nedir ?
(Ağırlık, lastik boyutu, depo boyutu vs)
Hayalim bu motoru alıp kişiselleştirmek. Üzerinde oynanmaya açık bir motor mudur ? Sahibindende bir cafe racer görmüştüm 251 den. Bende buna benzer bir çalışma yapmak istiyorum.
Bu motorda tecrübeli arkadaşlara son olarak sormak istediğim, şunu değiştirip şöyle yapsak daha kullanışlı, hızlı, güzel olurdu dediğiniz birşey var mı ?
Saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------
Bir de diğer bir forumda bu motorun frenajının iyi olmadığını söylemişler. Ben hiç düşünmemiştim. Frenaj çok önemli. Siz bu konuda ne dusunuyosunuz ? Eğer frenaj kötüyse iyi yapmak için ne gerekir ?
251 ile 301 arasındaki fark silindir gücüdür daha fazla tork daha fazla güç daha çabuk hızlanma ve daha fazla son sürattir.
boyut olarak fazla değişeceğini sanmıyorum, depoyu değiştirmek sana kalmış bişe ister klasik ister süpersport ikiside güzel bnm tercihim süpersport olur.
bi farkta 301 makinesinin sesi 251 e göre daha güzeldir gidişide daha güzeldir gazı koydunmu hemen alır 251 de bu biraz daha geç oluyor.
üzerinde oynayabilrisn ama orjinal halinin tadını asla veremez
frenleri çok iyi bence ön disk harika tutar bide yaylanışı var görsen aşık olursun
hız istiyorsan siyah renk 301 al kardeşim memeyi büyült ön amartisörleri 4cm kestir çelik jantlı olsun beyaz yanakta taktır yada beyaz şerit taktır bi pasta cilaya ver fara mavi renk ampul tak orjinal sıfır bi egzoz al motoru rektefeye ver at 77,5 pistonu bide ön dişliyi büyült arkayı küçült sonra çık bir otobana sorna dersinki cafe racer da neymiş??
Reklamlar
-
06 Ekim 2015, 09:58
#3242
Olay şu, vites boşta olduğu zaman bile debriyaja basmış gibi oluyor ayak marşı. Ayak marşında hiç tepme yok. Olayın ne olduğunu buldum zaten. Baskı balata sıyırmış olmalı ki debriyaj tam çalışsa bile baskılar birbirine yapıştığı ya da yapışmadığı için işlem görmüyor. ki şöyle motoru vitese taktığım zaman lastik yürümeye devvam ediyor. Haftasonu kısmet olursa garaja çekip baskı balata değişimi yapacağım. Bir başka problemim de karbüratör ayarı. Piston 301 pistonu ya karbüratör benzin yetiştiremeyip patlatma yapıyor ya da iğnelerde problemi var. Ayrıca yaklaşık 3-4 sene bulgaristanda mz, izh, simson, jawa tecrübem var. Tamiratını hep rahmetli dedem yapardı o yüzden de fazla ilgilenmez sadece binerdim motora. Kısmet olursa 1-2 ay içerisinde bulgaristana gidip izh motorumuzu da getireceğim. Yine de yardımcı olan ve yardımcı olabilecek olan herkese teşekkür ederim.
-
06 Ekim 2015, 10:54
#3243
Eskiden jawalarda mz ler yarışırdı mahallede bir abimizin vardı MZ i deposundada "Alırsın MZ ölürsün Tez" yazardı hey gidi günler :D
-
12 Ekim 2015, 14:11
#3244
GFBerker adlı üyeden alıntı
Olay şu, vites boşta olduğu zaman bile debriyaja basmış gibi oluyor ayak marşı. Ayak marşında hiç tepme yok. Olayın ne olduğunu buldum zaten. Baskı balata sıyırmış olmalı ki debriyaj tam çalışsa bile baskılar birbirine yapıştığı ya da yapışmadığı için işlem görmüyor. ki şöyle motoru vitese taktığım zaman lastik yürümeye devvam ediyor. Haftasonu kısmet olursa garaja çekip baskı balata değişimi yapacağım. Bir başka problemim de karbüratör ayarı. Piston 301 pistonu ya karbüratör benzin yetiştiremeyip patlatma yapıyor ya da iğnelerde problemi var. Ayrıca yaklaşık 3-4 sene bulgaristanda mz, izh, simson, jawa tecrübem var. Tamiratını hep rahmetli dedem yapardı o yüzden de fazla ilgilenmez sadece binerdim motora. Kısmet olursa 1-2 ay içerisinde bulgaristana gidip izh motorumuzu da getireceğim. Yine de yardımcı olan ve yardımcı olabilecek olan herkese teşekkür ederim.
kolay gelsin o zman kardeşim madem biliyorsun bizlik bişe yok.
-
12 Ekim 2015, 14:34
#3245
Kardeş motorun patlama yapıyorsa. Bunun kökeni bobin olabilir , özellikle gazladığında silah gibi patlıyorsa ateşleme sisteminde sorun olabilir. Benzinin yetersiz gelmesi motorun çekmemesine neden olur , Patlama yapmaz...
-
16 Ekim 2015, 01:59
#3246
arkadaslar yeni etz 251 aldım 150 yi satıp aldıgım motorun elektirik tesisatı elden geçmesi gerekiyor internetten anlaşılabilir bir şema bulamadım bilen veya bulabilen varsa yardım ederse cok sevinirim
-
18 Ekim 2015, 18:50
#3247
elektirik tesisatını şemaya göre dösedim arkadaşlar her şey noröal bujide ateşleme var benzin geliyor ama motor çalısmıyor egzozdan baten patlama ve pıslama oluyor çalısmıyor arada çalısıyor ama kesik kesik gaz yiyip hemen stop ediyor sorun ne olabilir sizce akü biraz zayıf akü olabilirmi aküyü değiştircem ama boş yerede değistirmek istemiyorum anlayan arkadaslar bi yardım ederse cok sevinirim
-
18 Ekim 2015, 19:23
#3248
kardesim mz alman kafa olmAsinA dikkat et . piston sekman vs vs .. Çok çok fark var silindiri en sağlam silindirlerden..
-
21 Ekim 2015, 23:29
#3249
motoru bitirdim elektirik işini de yaptım tek bi sorun kaldı karbüratür benzin damlatıyor durmadan contasınıda değiştirdim ama genede damlatıyor şamandırayı kısacam olmassa biraz
-
26 Ekim 2015, 11:20
#3250
Herkese tekrardan merhabalar, geçtiğimiz hafta gidip baskı balata setini aldım. Dün uzun uğraşlar sonucu sol kapağı yerinden çıkardım ama şöyle bir durum var, motoru aldığım adam daha önce ben bunu değiştirdim dedi fakat motor daha 150 km yapmadan yine baskıyı bitirmiş. Bir de baskı tası çektirme falan gerekmeden yerinden elle çıkıverdi. Dediğine göre baskı tasının arkasındaki dişliyi tutan mil sıyırmış :/ bir iki hafta içerisinde kırıkkale mke hurdalığına gidip etz251 almayı planlıyorum. Baskısını değiştirip eğer o mili de bulabilirsem değiştireceğim. Malum ankarada havalar soğudu, artık tamir tadilat zamanı bu arada bir kaç resim de ekleyeyim istedim. Ama nereden yapılıyor bilmiyorum :/
-
27 Ekim 2015, 01:40
#3251
merhaba abıler bendede dayımdan kalma bı mz 150 var bunu sıfırdan yapmak ıstıyorum dayım elektrık tesısatının bellı kısımlarını ıptal etmıs ve sokmus anlıcagınız sıfırdan restore edıcem motoru bunun ıcın bana mz 150 ıle ılgılı butun bılgıler lazım yardımcı olursanız sevınırım elektrık tesısatı ve motorun ıc kısımları bakım tamır ıle ılgılı hersey kısaca sımdıden tesekkurler
-
27 Ekim 2015, 22:29
#3252
tesisatı bende yeniden yaptım internette şeması var ona gore döşedim motorun montajı ve demontajıda youtubede videosu var ordan bakarak yapabilirsin takıldıgın biyer olursa buraya yaz elimden geldigince yardımcı olurum bendede 150 vardı 2 hafta once satıp 251 aldım baya bi sokup takmıslıgım vardır 150 yi
-
28 Ekim 2015, 09:38
#3253
arkadaşlar facebookta https://www.facebook.com/groups/626781264104664/ adresinde ki gruba katılırsanız sorunlarınıza çok hızlı düzgün cevaplar bulabilirsiniz
-
29 Ekim 2015, 16:09
#3254
s.a arkadaslar benim karbüratör arzalandı elinde fazla karbüratör olan varsa ieletişime gecerse sevinirim
-
30 Ekim 2015, 11:54
#3255
-
30 Ekim 2015, 19:47
#3256
NE İSTİYORSUN KARDEŞİM KARBÜRATÖRE
-
31 Ekim 2015, 13:56
#3257
100 tl ye vereyim ama orjinal bing piyasada ancak 2. el olarak bulabiliyorsun mzparçaları.com da bile orjinal yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
fotosunu da istersen gönderebilirim
-
31 Ekim 2015, 16:07
#3258
kardeşim dün annemi hastaneye yatırdım bu aralar biraz motorla ilgilenemeyeceğim ama bi 15-20 gun sonra satmamıs olursan hala ozaman alıcam bana faceni yada telefon numaranı atarsan iletişime gecerim ama kesin alıcam 15 gun sonra falan
-
31 Ekim 2015, 20:29
#3259
kardeş çok geçmiş olsun hayırdır neyi var annenizin numaram 0 543 473 38 08 ayıca kesin alacaksan bekletiriz yani insanlık öldü mü
-
31 Ekim 2015, 21:12
#3260
abıler acaba mz etz 150 lının platınlı mı yoksa platınsız mı oldugunu nasıl anlarım tesısat sıparıs verıcem ama hangısı onu anlayamadım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 40 kullanıcı var. (0 üye ve 40 misafir)
Bu Konudaki Etiketler