Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Mart 2015, 01:32
#3161
merhaba arkadaslar platinin onundeki kam milini temizleyicinin demiri kam miline temas edecekmi normalda iki demir arasindaki kece temizlik gorevini goruyor
birde bu mz lerde motor calisirken akuyu cikarttildiginda benimkisi stop ediyor normalmidir selamlar
Reklamlar
-
26 Mart 2015, 20:26
#3162
Kullandığı sisteme göre kimisi istop etmiyor. Çoğu stop eder. Elektrik üretiminde mıknatıs ve sabit sargı varsa stop etmez. Bu durumda bir arıza ola bilir. Ama elektrik üretimin çift sargı. Yani sabit sargı ve kranka bağlı kömürleri olan ikinci bir sargın varsa. Bunda stop etmesi normal.
-
29 Mart 2015, 14:08
#3163
merhaba arkadaslar bende 1990 model etz 150 var sorunum şu şekilde yolda giderken motor birden boğulup stop ediyor ve birdaha çok zor geri çalısıyor bu sorun 2 haftadır devam ediyor ve sorundan önce çok iyi çeken motor bu sorunla beraber çekişten baya dustu tamirciye goturdum depoda pislik var dır dedi depoyu temizledik ama sorun devam ediyor motorda mekanik olarak bir sorun gozukmuyor mz lerden anlayan birisi yardımcı olursa cok sevinirim bulundugum ilde doru durust ustasıda yok zaten
-
30 Mart 2015, 21:57
#3164
arkadaşlar yokmu bi anlayan bu sorundan
-
31 Mart 2015, 06:09
#3165
OldHammer adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yokmu bi anlayan bu sorundan
Sorunun benzinin yanma odasına sağlıklı gelmemesiyle ilgili gibi duruyor. Bazen depodaki küf o kadar çok oluyor ki temizlesen bile musluğu çabuk tikiyor. Bu bir ihtimal deponu kumla iyice çalkala ve karbüratörü bir gece sentetik tinerde beklet. Çünkü motorun birden yığılması bunu gösteriyor. Zamanında bende yaşamıştım aynı derdi.
-
31 Mart 2015, 20:10
#3166
insallah oyledir depoyu temizledim ama daha vakit bulup takamadım bata bi kuf cıktı depodan insallah tekrarlamaz
-
03 Nisan 2015, 21:56
#3167
iyi sürüşler arkadaşlar.
arkadaşlar sık sık elektrik problemiyle karşılaştığım motorucuğum gelinciğin elektrik ve ateşleme tesisatını manyetolu diye anılan cdi ateşlemeye çeviriyorum.
anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum. cdi li mz modellerinin elektrik şemasını bulamadım misal, bilen olan varsa buradan paylaşırmış.
sargıdan gelen iki siyah kabloyu konjektorde ki iki siyah kablo ile eleştirdim.
sargıdan gelen sarı, kırmızı, kahverengiyi bobinde ki aynı renklerle eşleştirdim.
sargının kablo gurubundaki mavi kabloyu boş müşürüne bağladım.
kalan kaplolar bobinde acık mavi üzrinde beyaz çizgili kalın söketli kablo.
konjektördeki tek yeşil kablo. bunlar nereye baglanacak. birde kontak anahtarın alt gurubundaki kablolar.
ben bu işe girişirken elektrik şeması gelecek diye güveniyordum. ama malesef gelmeyince kaldık baş başa.
bilenlerin yardımlar peşin peşin kabul edilir. duası tarafımdan jet hızıyla yapılır. şimdiden teşekkürler.
-
06 Nisan 2015, 22:19
#3168
arkadaslar benim makınanın devir ne km saati bozuldu sıfır orjinali cok pahalı oyuzden elinde çıkması olan veya çıkma satan yer bilenvarsa yardımcı olabilirmi veya baska hangi motorsikletlerin göstergelerini takabilirim.
-
09 Nisan 2015, 23:41
#3169
Adana da saatçi ecevit vardı yıllar önce gitmiştim bizim km ve devir saatini revizyona .. Elinde full mz göstergeleri, cennete düştüm sanırsın.. Hafta sonu gidip bakayım alım numarasını, buradan yazarım..Öldümü kaldımı bilmiyorum ama.. 88 model orjinal bir Mz i vardı hatta.. Kazasız belasız
-
10 Nisan 2015, 11:25
#3170
Uzun aradan sonra merhaba değerli mz severler; benim gaz yememe sorunu buji başlığından çıktı buji başlığını çıkardım direk bağladım ve motor tam gaz yedi daha önce bildiğiniz üzere kesik kesik yiyordu. Şimdi buji başlığını değiştireceğim ayardan sonra ilk çalıştırmada düzelir inşallah. yani karbüratörden değilmiş sökmeme gerek kalmadı.
-
17 Nisan 2015, 23:11
#3171
mz şanzıman tamiri motor yarma ile ilgili 1.5 saatlik bir video. birilerine faydası olur umarım.
-
17 Nisan 2015, 23:21
#3172
Merakta soruyorum, bu yaratığın tüm parçaları tamamen ve SIFIR olarak varmıdır? şasiden komple motor bloğuna ? çelik /alaşım jantına el değmemiş şekilde?
-
17 Nisan 2015, 23:35
#3173
evet var istanbulda yeşilyurt motorda tüm parcaların sıfırı bulunuyor
-
23 Nisan 2015, 12:43
#3174
Sayın;Alp Tunay sizlerin mz tecrubelerinizden forum sayesinde istifade etmekteyim.Benimde bir mz251 1991'de ufak bir sorun gözüküyor. Şöyle ki;viteste olan motorum debriyajı sıkıp fren yaptığımda motor stop ediyor artı vitesteyken debriyajı sıktığım halde gaz verince motor halaa gitmekte.Bunu arka tekeri askıya alarak ta denedim aynı(balata mı?-yoksa debriyaj ayarı mı çözemedim)senin debriajla ilgili önerilerini takip ediyorum saygılar...
-
23 Nisan 2015, 13:40
#3175
arkadaşlar iyi günler dilerim hepinize kazasız belasız sürüşler.
kredi kartı borcumu ödeyemiyorum mevcut motorumu satıp borcumu ödeyeceğim ve kalan paranın üstüne biraz ekleyip 1000 tl ye mz 251, 93 model; motor ve şanzımanı sağlam dış görünüşü sağı solu gayet düzgün tel jantlı, muayenesi yapılıp teslim edilecek bir mz almayı düşünüyorum.
Bilmediklerim ve öğrenmek istediklerim şunlar :
- nekadar yakar
-2t yağı nasıl koyarız ?
- sıkıntılı bir model midir ?
- olası bir arızada parçaları buluna bilinir mi ve pahallımıdır ?
- nasıl sorunlar çıkarır. motor ve şanzıman harici ?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..
-
23 Nisan 2015, 22:07
#3176
arkadaşım 251 mz 18-22 km de ortalama 1 lt benzin yakar 2 t yagı yag deposu var oraya koyacaksın o kendisi karıstırıyor eger pompada falan bi arza var sa 1 lt benzine 40 gram yag karıstıracaksın bildiğim kadarıyla 93 model mz ler sıkıntılı bir model değil hatta en sağlamları 93 e kadar olanlarıdır çünki 93 ten sonrası orjinal alman değil olası bir arızada istanbulda yeşilyurt motorda tüm parcaları var internettende satış yapıyorlar mzparçaları.com üzerinden ayrıca parçalarıda pahalı değil bazı çin motorlarından daha bile ucuz diyebilirim bazı parçalar fakat kötü bir tarafı var usta bulmak sıkıntı biraz cogu usta mz motorlara bakmak istemiyor ben bu sorunu motoru soke taka arastırarak ogrendim sende öğrenebilirsin zaten mz okadar karmaşık bir motor değil ayrıca ustayada pek iş düşürmüyor uzun seneler arızasız kullanabilirsin temiz kullanırsan tabi
-
24 Nisan 2015, 08:39
#3177
cevap için teşekür ederim normalde de motoru sakin kullanırım. motorun bakımlarını kendim yapmaya çalışırım. Mz leride çocukluğumdan beri severim verdiğiniz bilgiler içimi rahatlattı. tekrar teşekkür ederim kazasız belasız sürüşler diliyorum
-
30 Nisan 2015, 20:07
#3178
herkeze merhaba arkadaslar benim motorun karbüratörünü değiştirdim ama bir türlü ayarını yapamadım motor çalısıyor ama yerinden kalkışta stop ediyor nasıl ayarlayabilirim bunu rolantide seside iyi ama kalkışta gidiyor makina
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
sorunu cözdüm arkadaslar yeni karburatörun memesi kücük oldugundan kaynaklıymış
-
06 Mayıs 2015, 12:22
#3179
Selam mz sever dostlar; motorumun bujisini değiştim ve sente ayarından sonra motor çok güzel çalışıp gaz yemeye başladı bu seferde son gazda karbüratör iğnesini tutan segman çıkmış ve silindire gitmiş şimdi silindiri sökeyim diyorum egsoz dan söktüm karbüratör manifoldundan söktüm baktım ama nafile birşey görünmüyor için açmak gerekecek neden çıkmış olabilir devamlı bu segman çıkıyormu karbüratörüm eski model başına gelen varmı acil yardım. yoksa hiç açmayayıp segman takıp devam mı edeyim?
karbüratör iğnesini tutan segmandan bahsediyorum
-
06 Mayıs 2015, 23:39
#3180
bu olay bikere benimde basıma geldi silindiri soktum bulamadım sonradan karburatorun içinden cıkmıstı bence seninkide aynıdır silindire gitse belli olur silindiri veya pistona zarar verir sesinden bile anlasılır bence
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler