Yokmu 2 tur verecek Mz ini ?...
Düzde son hız deneyen varmı 2 zamanlı olduğundan gidonda titreşim varmı ?
İnsan 40 ı geçtimi "son gaz" durumunu bırakıyor maalesef.MZ titreşim yapmaz rölanti haricinde ,rölantide de yapmaz "hafif sallama" diyelim. Evet kış geldiği için ve de işlerden dolayı pek binemiyorum MZ ime ama 3.sünüde aldım.Bir aksilik çıkmazsa uzun vadede onu da tam bir "görümlük" yapmayı düşünüyorum.89 model şu yuvarlak metal arka çamurluğu olanlardan.Kınalı renk birde...
merhaba arkadaslar gecengunler internetten BVF 30N2) ETZ, TS 250 karburator ve manifot aldim sorunsuz taktim rolantada guzel calisiyor ama kalkis yaparken motor boguluyor stop ediyor hava ayar vidasinida 3.5 tur ayarladim
size sorum motorum mz etz 251cc aldigim karburator BVF 30N2) ETZ, TS 250
yani 251 mz leri kastetmiyor olabilirmi
benim bildigim mz 250cc lerin depolarinda fark gorebiliyorum
beygir gucundede fark olabilirmide aldigim karburatorun gucu yetmiyor olabilirmi selamlar
Aynı hacim ,motorlar. Piston kolu uzunluğu ve krankta fark varmı bende bilmiyorum.Lakin Karbüratörün olması gerekir.Şekil farklıda olsa 60 lardan beri aynı mühendislik ürünü karbüratörleri kullanır MZ ler.Sorun şu hava ayarı. Bu ince bir iş.3,5 tur seni kurtarmayabilir.Önünde veya arkasında yakın sıkımlarda da olabilir.Farklı karbüratörü değil iğneyi bile değiştirsen ayar vermek gerekiyor yeniden.Birde manifoldu tekrar kontrol et.Bakalit parça, bunun önüne vede arkasına konan contalar kafi gelmiyor olabilir.Şunu demek istiyorum.Mikro düzeydeki hava kaçağı MZ in kalkışta zorlanmasına , geç kavramasına neden olur.Yoksa TS 250 karbüratörün sağlam olduğunu kabul edersek 251 in iihtiyacını karşılar.
merhaba arkadaşlar sonunda aldığım MZ istediğim kıvama geldi. İlk olarak lastiklerini Michelin marka ile değiştirdim ve korkusuzca yamurda kuru havada biniyorum motoruma, sonrasında hava filtresi, debriyaj balatası, dişli zincir seti, zincir körüğü, koltuk, ön fren tertibatı, sinyaller, arka stop, gidon değiştirdim, egzost, yağ tankı, debriyaj ve fren manetleri, devamında bobin, buji kablosu ve piposu vede silindir ve piston taktım sıfır. geriye sadece boya kaldı. Motorumun rodajını titizlikle yapıyorum ve fabrikadan ilk çıktığı günkü gibi akıyor, boyası da bittikten sonra eski ve yeni hallerini içeren detaylı fotoğrafları sizinle paylaşacağım. Motorumun en ince ayrıntısına kadar en ince ayarına kadar uğraşan Hasbi usta, yedek parça teminini ışık hızıyla temin eden Mustafa abi ve çayımı kahvemi hiç eksik etmeyen oğlu Emre ye teşekkürlerimi borç bilirim. Motorunu toplatmak isteyen veya yedek parça ihtiyacı olan arkadaşlar kafalarında soru işareti olmadan hizmet alabilirler, ben çok memnun kaldım.
*** bu arada çin malı motorlara da bakıyorlar bilginiz olsun ...
İrtibat Bilgileri ;
www.mzparcalari.com
0216 498 80 80
0532 592 33 55
MZ Parçaları - Orjinal sıfır MZ motosiklet yedek parçaları
Ahmet Yesevi Mah, Demokrasi Cad. (Kuzey Yanyol, Gecem Yatakları Yanı) No:75 Sultanbeyli / İstanbul
Tuna_tour abi bende oraya goturecem benim 91 ETZ 251'i peki ayiptir sormasi ama bu saydiklariya nekadar harcadin benimde onayakin denistirmek istedigim parcalarvar ve bicok kiside orayi tavsiye ediyor
hocam michelin lastik ebatlari fiyatları ve netden aldığın konusunda bilgi verirmisin
mz781 kardes manifoltun contalarinida kontrol ettim yine kalkis yapamiyorum eski karburatoru taktim boyle idare ediyoruz ama bu bing 84-30-110 carburator alali iki sene oldu aldigimdan beri giderken gazi kestigimde sarsiyor yuksek viteslerde daha cok sarsiyor acaba dusundumde uc tane karburator ikisi yeni biri eski acaba hatayi baska yerdemi arasak bujiye fazla elektrik gelmedigindende yaparmi gaz verildiginde ve rolantida calisirken buji kac voltaj olmasi lazim (bilgisi olan arkadaslar varmidir)
ornegin ucuncu viteste gidergen gazi kestigim anda her eksoz vurusunda (tan tan tan) motorda one gidip gelme sarsintisi yapiyor cok gicik bisey her defasinda sarsinti yapmasin diye sehir icinde saga sola donerken depriyaj sikmak zorunda kaliyorum her yedek parcasini mutlak bulundururum acaba duzelirmi diye hepsini degistirdim degistimedigim tek platinin arkasindaki kirmizi renkte sarli teller ismi altarnator ollmasi lazim tek ondan suphem var o uc vidayi cozup nasil cektirecem
ilgin icin sagolasin
Selam arkadaşlar, karlı havada ne yapılır motor yalanır parlatılır
Temizliği çok çamur kir pas olmadığı için, cam sil ve mikrofiber bez ile yapıyorum, sonrasında nikelaj ve metal aksama WD 40 sıkıp siliyorum, sonrasında WD 40 ı emmiş mikrofiber bezle komple heryerini siliyorum, bu sayede paslanmanın önüne geçiyorum. Herkese motorsiklet dolu, sağlık dolu, neşe dolu yeni bir yıl diliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Lastikleri İstanbul Hasanpaşadaki Zen Moto dan aldım, tüm motorlarımın lastiklerini oradan alırım. Lastik Ölçüleri
Arka : Michelin City Grip ( 110 X 80 X 16 )
Ön : Michelin pilot Street ( 2.75 - 18 )
Yanlış hatırlamıyorsam toplam 360 TL tutmuştu
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
Anlaşıldığı üzere karbüratörden değil. Yalnız şu kafa sallama işi avans vuruntusuna benzemekte. Genelde yapılan hata şudur: Platin ayarlanmaya çalışılır. BUnun içinde küçük bir çekiç ve tornavida ile platin ayağına vurulur. Hah !işte o anadan itibaren asla o platin en iyi ayarını %99,9 bulmayacaktır.Yenisine sağlık. 0,3-04 mm gibi veya arasında bir ayar yapman gerekir.Tabi yenisiyle.Alternatör olduğunu sanmam.Bujiye ne kadar akım gider onuda bilmem.Ama üç cıvatayı söktükten sonra uzun metrik on (! emin değilim) cıvata ile sıkarsan yerinden çıkar.Ama pistonuda sabitlemen gerek.
of ya. bende istiyom bir mz.
Merhaba arkadaşlar. Bende 92 model Mz etz 125 var. Uygun bir fiyata alıp epey bir zaman ve para harcadıktan sonra adam oldu. Bu motorla 3 defa 700 km toplam 2000 km yol yaptım arıza vermedi. Yakıtı şehir içinde ve uzun yolda çok uygun olmasına karşın motorumu büyütmek istiyorum. Hurda olarak 301 veya 251 lik motor ve şanzuman bulup benim motorun şasesini kullanarak motorumu cc bakımından büyütmek istiyorum. Ama 125 lik ve 301 lik mz lerin şasesi ve motorun bağlantı yerleri aynı mı bilmiyorum. Karbüratör ve egzosu da değiştirmem gerektiğini biliyorum. Onları zaten bir şekilde temin edeceğim ancak benim için önemli olan konu şase. Bu dediğimi yapabilirsem yaza ege ve oradan da akdeniz turu yapmayı planlıyoruz. Yardımcı olursanız sevinirim. Motorumda bu.
Hiç bir değişiklik yapmadan değiştirebilirsin...
Üzt askı lastiği ve ortada bir mil ile tutturuluyor motor...
Kafa olarak aşağı yukarı zaten aynı ebatta...
Bütün sistem aynı...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)