Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Nisan 2014, 14:19
#2941
Alp Tunay'dan cevap beklemişsisn ama ,araya girip cevap yazacağım.Dayanamayacağım çünkü.
"2.si motorum 2 gün önce 2 kere üst üste kitledi 1. de hemen debriyajı çektim ama 2. de çekmedim motor durana kadar teker kitledi dalgınlığıma geldi
motorun sesi iyi geliyor saat gibi sayıyor,gidişide iyi şuan sizce motor kısmına hasar gelmiş olabilir mi gelmişse nerelere gelebilir ?"
Varya sayın kardeşim Allah (c.c.) ın sevgili kulu dedikleri bu olsa gerek.Yoksa şu an farklı yerlerde olabilirdin.gelelim sorullara:
1-Yağ hortumu deiştiğinde kesinlikle şeffaf olacak ,rölantide motor çalışırken yağ pompasındaki yarın ay şeklindeki açıcıyı elle sonuna kadar çevirip yağın silindire gittiğini göreceksin.Bundan önce yine pompadaki hava alma vidasıyla havayı alman gerek.yağ su gibi değil damla damla,gıdım gıdım ,uygun adım marş şeklinde gidecek tabiki.Birde gövdede silindire girdiği yerdeki sarı metalden yağ giriş yerini söküp basınçlı havayla temizlettirirsen iyi olur.Uzun yıllar sonra sıcaklıktan kaynaklı köpük yapıyor orda.
2-135 km hız MZ 251 için normal.Uygun hava şartlarında,vede yol şartşarında 150 km/h hıza kadar çıkabilir.
3-Kilitleme burası en vahimi birde komik olan olağan şakilde anlatmanki neyse ,üç sebebi vardır.
a)Piston b)piston kolu(alt üst bilya takımlarından kaynaklı) c)segman
Motor saat gibi dediğine göreki burasıda çok ilginç olmaması gerekirdi.inede üst kapağın açılıp bakılması gerekir.Piston ve kolundan kaynaklı kilitlemeler kendiliğinde açılmaz.seninki segman kaynaklı.Bir an yuvasına yapışıp salmış nasılsa.Bu tür kilitlemelerin iki nedeni var
1-Yağlamanın durması
2-7000 devir ve üzerinde 1 saat ve üzeri devamlı kullanımlar.
Zarar görmüşmüdür sorusu şu an için muamma her nekadar yok gibiysede bu anlattığın durum silindir duvarının bir kısmında renk açmasıyle kendini belli eden "şişme"dediğimiz olayı yapıyor.Kesin bir şey söylemek buradan zor.Ama bir zarar yok gibi yazdın hakkaten mübarek biri olmalısın.Yoksa şu durum MZ cilerin korkulu rüyasıdır.
Bu arada motorun zımba gibi.Allah (c.c.) kaza bela vermesin.301 e çevirme olayını ben yapmam.Orjinallik taraftarıyım.Adanalılar bu konuda uzman.
Reklamlar
-
21 Nisan 2014, 16:16
#2942
selamlar 12 yıllık mz 301 1992 kullanıcısıyım ve aşığıyım şuan iki tane daha motrum var biri hyosung gv650 diğeri haojue 150-9 ama mz başkadır ve hala kız gibi durmaktadır. Mz imle defalarca tokat elazığ arası yol gittim bir kere yakıt almak için bir kerede çorba içmek için durdum motor durmasamda kesin giderdi hiç şüphe yok. Motorum orjinal 251 di gücü sevdiğim için 301 e çevirdik aynı silindiri direk rektefe ettirebiliyorsunuz yeni silindir almaya hiç gerek yok.
Arkadaşın durumuna gelirsek mz fakir karışımı hiç ama hiç sevmez hele gazladın mı kesin kilitler segmanı bizzat yaşadım güya yakıt sarfiyatını düşürücez diye benzini kıstık halbuki normal olarak ayarlandığında yani motorun hakkını verdiğinizde hem az yakıyor hem iyi gidiyor vede hiç ısınmıyor kmlerce kullanın 100 dereceye ulaşmaz silindir normalde 120 dereceye kadar normal olduğunu söylerler. Siz birde yakıt ve avans ayarına baktırın işin ehli olsun. Normalde karbüratörde 118 lik meme olması gerekiyor ama benim mz çok geldiği için 100 yaptım yakıt çok iyi ama uzun süre tam gaz gidince segman sesi gelmye başlıyor tekrar bi ayar çekmem lazım ama 100 km 3,7 4 lt arası yaktığı için ayarını bozmak istemyorum kimseyle yarış yapmadığım için 120 130 ları gördüğü için gerek de duymuyorum.
Motorumu çok sevdiğimden platin olan ateşleme sistemini değiştirip keeway socoter beyni taktım artık hem elektronik hemde devir yükseldikçe avans kaydıran beyni var pilatin ve ayar derdi yok. Çok yüksek devirlere çıkabiliyor ve kesinti yapmıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------
Motor da çekişte düşme yakıtta artma ve segman sesi yoksa motorunuza büyük ihtimalle birşey olmamıştır benimkine olmamıştı kilitlediğinde 120 civarı hızım vardı önce tık tık tık diye segman sesi yaptı biraz gazı kesince ansızın arka teker durdu viraz o şekil gittikten sonra debreyajı sıktım durduğumda 5 dk. sonra tekrar marşa bastım hiç bir şey yokmuş gibi çalıştı.Ertesi gün söktüğümüzde hiç bir şey yoktu ama piston segmanı değiştirdim o zamanlar zaten 25 lira falandı (2005 2006).
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------
MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı
üstad yüzeyi komple kapanmış tabaka biraz kalındı az olsaydı dediğin gibi dokunmazdım sonuşta yanma olayı oluyor kurum bağlaması normal ama sanki yakıtı yakamayacak durumda gibiydi kurum dan piston güzükmüyordu ben onu temizledim motorun çalışması değişti rölantide stop ediyordu şimdi etmiyor bende şaştım kaldım bana stop etme olayını karbüratör pistonu aşınması dediler fakat aynı karbüratör var motor normale döndü ben diyorumki piston benzini yakamayacak kadar kurumlanmış olabilir başka görüşü olanlar var ise paylaşsın
Çok fazla birikmiş ise strok basıncı çok yükseldiğinden motor farklı çalışıyor olabilir. Hatta daha da çok birikirse yüksek basıçtan dolayı daha buji ateşlemeden önce benzin patlar ve vuruntulu çalışır düşük devirde stop eder hareketli bir çok parçayıda bozar.
-
21 Nisan 2014, 16:35
#2943
Yukarıda yazdıklarıma bir ilavede bulunayım.Böyle bir kilitleme durumunda asla bujiyi çıkarıp ne var ne yok diye bakmayın.Atomhamdi nin dediği gibi bekleyin 5-10-15 dk motor kendiliğinden soğusun.En azından hafif yapışan ,kaynama derecesinde olamayan segmanlar açabilir.Buji söküldüğünde ani soğumadan kaynaklı hasar olabiliyor.
-
21 Nisan 2014, 17:22
#2944
samet6630 adlı üyeden alıntı
merhabalar,benim merak ettiğim bir konu var mz ile ilgili.bir arkadaşımda kanuni seyhan 251 var,ön arka çelik jant,lastikler dubleks,arka lastiği geniş normale göre.bana anlattığı olay şu,motor 160 ı görüyor diyor.bende ibrede görür dedim.ama GPS de göremez dedim.ben geçtim ve süreyim dedim. sürdüğümde ben fazla serilik göremedim.yani öyle anlatıldığı gibi değil .şöyle gidiyor böyle uçuyor.ben motoru sürerken dip gazda gittim,her viteste ve bana 150 lilik motordan farklı gelmedi.beni tatmin etmedi.hızına gelince gps de max 105 dedi.ibresi 145 te kaldı.tabi bunda benim boy kilo orantımın da farkı var sanırım.boy 1.82 kilo 140 geliyorum.arkadaşımda gps deki km yi görünce çok şaşırdı.gps yalnış dedi.neye dayanarak böyle
dediyse artık.sonuç olarak mz motorunu gps ile hızını ölçen varmı.kaç km hız yapıyor max gps de.herkese kolay gelsin.
GPS ile 4. vites 115 ölçtüm amacım sapmayı bulmaktı yüzde 10 sapma vardı. 5. vites en fazla 130 yapar sapmayla 143 falan yapar oda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------
585858 adlı üyeden alıntı
Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
Sadece sol kapağı açıyorsunuz ama tekrar takarken contayı değiştirmeniz gerekiyor ve şanzıman yağını komple baoşaltmalısınız çok zor bir şey değil sadece geri yerine takarken marş koluna basarak boşluğunu alıp takmalısınız ama en önemlisi yağ pompasının takrik miline çok dikkat edin volan dişlisindeki yarığa girmesi gerekiyor yoksa yağ pompası kırılıyor bağlantı yerlerinden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------
MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı
Sağolasın kardeş zaten aşınmalar karşılıklı olduğu için tek parçanın değişmesi uzun süreli bir çalışma yapamayacaktır. kısa zamanda aynı arıza oluşaktır zaten motosiklet biraz eski olduğu için karbüratör fiyatı da yeni motosikletlerinkine göre daha ucuz kalıyor en iyisi yeni karbüratör almak fiyatlarda hep 90-100 lira arası almaktan başka çare yok
Karbüratör tamir takımı ile iyi bir usta işi çözer ama iki zamanlı bir mz i ancak gerçekten mz den iyi anlayan bir usta çözebilir. Benim de aynı sorunum vardı usta çözemedi gaz telini gergin yaptı biraz tamam dedi sonra elazığda gerçek ustaların elinde altın çağını yaşadı vede devam ediyor. Bir de pilatinli ise onu kontrol et sebep o da olabilir.
-
22 Nisan 2014, 13:20
#2945
Arkadaşlar çok saçma gelebilir ama aklıma takılan bir soru var. Bu mz 125.150 lik eksoz başka marka bir 150 lik motora takılırsa ne olur .
-
24 Nisan 2014, 19:42
#2946
atomhamdi adlı üyeden alıntı
GPS ile 4. vites 115 ölçtüm amacım sapmayı bulmaktı yüzde 10 sapma vardı. 5. vites en fazla 130 yapar sapmayla 143 falan yapar oda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------
Sadece sol kapağı açıyorsunuz ama tekrar takarken contayı değiştirmeniz gerekiyor ve şanzıman yağını komple baoşaltmalısınız çok zor bir şey değil sadece geri yerine takarken marş koluna basarak boşluğunu alıp takmalısınız ama en önemlisi yağ pompasının takrik miline çok dikkat edin volan dişlisindeki yarığa girmesi gerekiyor yoksa yağ pompası kırılıyor bağlantı yerlerinden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------
Karbüratör tamir takımı ile iyi bir usta işi çözer ama iki zamanlı bir mz i ancak gerçekten mz den iyi anlayan bir usta çözebilir. Benim de aynı sorunum vardı usta çözemedi gaz telini gergin yaptı biraz tamam dedi sonra elazığda gerçek ustaların elinde altın çağını yaşadı vede devam ediyor. Bir de pilatinli ise onu kontrol et sebep o da olabilir.
Çok haklısın iyi anlamayan biri motoru dahada binilmez hale getiriyor dediğin gibi platine baktık sorun oradaymış platin bitmiş karbüratörde tamir oldu şu an motor düzeldi ama sen mz'i 100 km'de 4 lt civarı yakıyor demişsin ama benim 1992 model 251 4lt ile mümkün değil 100 km gitmez çünkü aşırı yakıt tüketimi var bunun sebebi ne olabilir ne yapmalıyım
-
27 Nisan 2014, 12:47
#2947
herkese merhaba mz 301 98 kullanıcısı olarak aranıza yeni girdim, makinanın maşallahı var tın tın saat en kısa zamanda resim koyacağım ikizamanlı 96 gilera 125 r kullandım 4 yıl onu aratmıyan bir makina hoş kılasman farkı olsada,4 zamanlı motorları sevemedim 2 zamanlının seriliği ve gaz yiyişi beni herzaman cezbetti
-
27 Nisan 2014, 13:51
#2948
Şu güzelim motor'un sıfırını neden yapmazlar, neden modernize tipe gerek duyup batırıp sıvarlar anlamak mümkün değil ,avrupa montaj/üretim çelik jant+siyah renk düşük devirle ıslık çaldıra çaldıra dolanmak, 98 yılı ağlayacam
-
28 Nisan 2014, 03:07
#2949
-
30 Nisan 2014, 02:56
#2950
Arkadaşlar çok saçma gelebilir ama aklıma takılan bir soru var. Bu mz 125.150 lik eksoz başka marka bir 150 lik motora takılırsa ne olur . Kimse cevap gelmedi o kadarmı saçmaydı. Allah için biri cevap versede bilgilensek
-
30 Nisan 2014, 10:35
#2951
Merhaba arkadaşlar, bende 4 gün önce burada yazılanları okuyarak bir mz aldım. 1992 model ETZ 125. Aldıktan iki gün sonra yağ pompasına pislik gelmesi sonucu krank kitledi. Tamiri hala devam ediyor. Benim sormak istediğim bu motorlarda kronik sorun olarak tanımlayabileceğimiz yani sürekli kontrol etmemiz gereken herhangi bir şey var mıdır. Neredeyse 10 yıldır motor kullanıyorum. İlk motorum 1988 Jawa Ceylan'dı. Sonraki ise Yamaha Rx115. Ancak MZ ler hakkında çok bilgim yok ve motoru tanımak istiyorum. Isparta - Antalya arası haftada bir gidip gelmeyi düşünüyorum bu motorla. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Motorun fotoğrafını da paylaşayım.
-
30 Nisan 2014, 11:45
#2952
zaralı adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çok saçma gelebilir ama aklıma takılan bir soru var. Bu mz 125.150 lik eksoz başka marka bir 150 lik motora takılırsa ne olur . Kimse cevap gelmedi o kadarmı saçmaydı. Allah için biri cevap versede bilgilensek
Takacağın motor 2 zamanlıysa MZ benzeri bir ses çıkar.4 zamanlıysa ne olacağını ve nasıl ses çıkacağını kestiremedim bende açıkçası.2 zamanlı susturucular konik şekilde uzayan ve sonrasında silindir şeklindeki daha uzun bir yapıdan oluşmakta.4 zamanlı makine susturucuları silindirden çıkan boru ve son kısımda daha kalın silindirik yapıdan oluşuyor malum.Bunu mühendisliği böyle gerektirdiği içinmi yapıyorlar tam bilmiyorum.2 zamanlılarda sübop olmadığı için silindirden çıkan gazın ani bir şekilde geri dönüşünü engellemek için (pistonun enjeksiyon özelliğinden dolayı) egzoso daha büyük olabilir. Farkettimde sana cevap verirken kafayıda bu işe yordum ya bravo bana.En son cevabıda buldum galiba.4 zamanlıya takarsan (uygun şekilde) zararı olmaz.Çıkan ses ilginç olabilir.Performansta eksilme olmayacağını varsayıyorum.Sadece egzos büyük duracaktır.Oda kesme biçme işiyle çözülür.Vay be?!
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------
yücelavsar01 genel rodaj kuralları senin içinde benim içinde geçerli tabiki. İlk sürüşlerde dip gaz olmamakla beraber deviri yükselt ve düşür özellikle 3.-4.viteslerde. Sonraları yavaş yavaş deviri yükselt bas yani. Ama ayaklıkta vitese takıp gaz vermeyi bunu MZ de asla yapma.ilk günlerde rölantide 2-3 dakikalık fazla çalıştırmalar yap.
Muzip; bir kilitleme vakası daha ha! İşte kronik sorun bu yağa dikkat.Eksilmesine izin verme .zira eksildimi varsa yağ deposundaki tortuyu içeri alır.Motorun hayırlı olsun.Allah (c.c.) kazasız belasız binmeyi tüm motorculara nasip etsin.bana 150 cc lik gibi geldi motorun.Zira 125 cc lik oldukça az sayıda.
-
30 Nisan 2014, 11:54
#2953
MZ_ETZ_125_150_251_301_Kullanıcı_Bakım_Kılavuzu (1981-1995)
Dil ingilizcedir. Şemalar ve fotoğraflardan faydalanabilirsiniz. Örnek olarak ilk sayfayı koyuyorum.
Saygılarımla,
http://www.manualedereparatie.info/m...ratie.info.zip
İlk Sayfa
-
30 Nisan 2014, 18:19
#2954
S.a bende 2000 model MZ 125 sportstar var.4 zamanlı.ben bır ara daha çabuk hızlansın diye ön dişliyi 17 yaptık.ama uzun yol sıkıntısı oldu sonradan.şimdi değiştirmek istedik,eskiyi bulamadık ve kaçlık dişli olduğunu hatırlamıyorum.bilgisi olan varsa cevap yazarsa sevinirim.Teşekürler
-
30 Nisan 2014, 20:12
#2955
Tşekkür ederim yanıtın için mz ci arkadaşım. 4 zamanlı motorda sıkıntı doğurmaz diyorsun yani . O zaman denemekte fayda var
-
30 Nisan 2014, 22:07
#2956
yusuf38 adlı üyeden alıntı
S.a bende 2000 model MZ 125 sportstar var.4 zamanlı.ben bır ara daha çabuk hızlansın diye ön dişliyi 17 yaptık.ama uzun yol sıkıntısı oldu sonradan.şimdi değiştirmek istedik,eskiyi bulamadık ve kaçlık dişli olduğunu hatırlamıyorum.bilgisi olan varsa cevap yazarsa sevinirim.Teşekürler
Orjinal ön dişlisi 15 T arka 48 T olması lazım. Diğer 125 lik modeller öyle ama seninkinde motor ve model farkı var.
-
04 Mayıs 2014, 00:29
#2957
Slm arkadaşlar. Ben de yeni katıldım aranıza.Öncelikle bu forumu hazırlayanlara çok teşekkür ederim.Allah razı olsun.bende 1998 model sportstar 125 mz var.Yaklaşık 2007 den beri garajda duruyor.1 ay önce izne gittigimde garajdaki mz in depodaki benzinin hepsini motorun üzerine boşalttıgını gördüm.Benzin uçmuş ama geriye motor üzerinde yağlı gibi siyah tozlu bir tabaka bırakmış.sorum şu: Benzin nereden aktı.Depo mu delindi acaba? ya da muslugun contası mı (2007-2014arası, 7 yılda) eskiyip benzini sızdırdı mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
konuyu yanlış yerde açtıysam kusuruma bakmayın.
-
04 Mayıs 2014, 00:33
#2958
Aslm hayır doğru başlıktasınız ancak bu efsaneye haksızlık edilip piyasadan neredeyse silindi, sorunuza gelince 7 sene dile kolay, marş dahi basmadan direkt usta'nn dükkanına, taşıyıcı ile götürün, benzin koyup yol yapmaya kalkmayın derim.
-
04 Mayıs 2014, 02:58
#2959
Evet haksızlık ettik ama hacizli olmasından dolayı binemedik. Mz olarak keşke üretimi devam etse.satılık ilanlarda dahi sportstar 125 olarak geçen mz ler aslında Star 125 mz dir. Ancak çogu bu mz i sportstar 125 olarak bilirler. Sportstar 125 in benzin deposu star 125 ten farklıdır.
-
11 Mayıs 2014, 00:03
#2960
lastik
Selamlar arkadaşlar.
97 model 251 lik mz bendeki.
Arka lastik islak zeminde çok kayiyor bu lastikle aynı tipte daha kaliteli bir lastik varmı. Mz in arka lastiği farklı biliyorsunuz. Basit tipsiz düz lastiklerden takmak istemiyorum.
Katalog konusunda bir bilgi vereyim. Youtubede mzin fabrika uretimi ve toplanmasi ayrıntılı olarak videoları mevcut.
Kazasiz surusler hepinize
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler