Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2921

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an ayak marşına basabiliyormusun?Segmandan kastın iğne sabitleyicisi olsa gerek.Hafif bir parça vede ince ezilebilir.Krank yuvasınada kaçabilir bu halde.Kaçarsa ne olur?:Binlerce devirde dönen mekanizma ezebilir onu.Bilya aralarına girermi?girer(parçacıkları).Zarar verirmi verir.Egzos çıkışına kadar bütün gidebilirmi? Biraz zor.Peki ne yapmak gerek?Motor arka burcundaki üst saplamayı sök,takozu sök,motor aşağı eğiliecek,silindir kapağını ve silindiri çıkar.Pistonu yavaş yavaş çevir.Şansın varsa gelir.Sarı bir parça mıknatıslı bir alet işe yararmı bilemiyorum.Denemek lazım yinede.O boşluk dar bir yer.Sökük haldeyken içerisini 2 zamanlı yağ ile doldur yukarı çavirme esnasında dalgalanmayla gelebilir.(Yalnız takarken yağı geri al bir hortumla en çok yarım çay bardağı kalacak şekilde bırak)Komple blok sökme işine kendine güvenmiyorsan girme.Başa çıkamazsın.Bak!Bu işlemleri yapmadan önce egzosu sökeceksin zaten.Onun için önce egzosu sök hem silindirden ,hem alt deve boynuyla susturucu arasından,hemde susturucuyu.Tıklat bakalım yere yavaşçana kendisi veya parçaları gelecekmi?Nasibin vardır belki diğerlerine gerek kalmaz.Kolay gelsin .Neticeyi alalım.İlginç olay yani.
    Öncelikle bilgilerin için teşekkür ederim kardeşim ayak marşı çalışır durumda evet iğne sabitleyicisi kaçtı yarın dediğin gibiyapmayı düşünüyordum servis filmini de izledim şansım varsa bütün olarak bulurum ve inşallah motor iyi durumdadır yoksa ustası yok buralarda zaten askere gideceğim olmassa 1-2 sene kadar yatacak motor durduk yere çıkan şey moralimi bozdu bu arada bunu yaparsam çin malı karbüratör buldum 50 tl kadar bunun hakkında bilginiz varmı orjinalini bulamassın dediler randıman alırmıyım paylaşımlarınız için teşekkürler neticeyi paylaşacağım....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2922

    Üyelik
    12 Mart 2014
    Alıntı Şahin__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.mzparcalari.com/mz-etz-25...sor-beyin.html

    Aradığın burada var ama orjinal değil sanırım taiwan malı
    orijinal olmasa işe yaramaz ben orijinal istiyorum bulabileceğimiz bir yer varsa yardımcı olursanız çok sevirim

  3. #2923
    Şahin__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    99 ModeL Mz etz 251
    Bahsi geçen siteyi aradım sordum ellerinde 1 adet orjinal beyin olduğunu söylediler.Sitede telefonu var ara konuş işine gelirse siparişini ver Not:Sordum orjinal beyin 150 TL imiş...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

    Alıntı MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bilgilerin için teşekkür ederim kardeşim ayak marşı çalışır durumda evet iğne sabitleyicisi kaçtı yarın dediğin gibiyapmayı düşünüyordum servis filmini de izledim şansım varsa bütün olarak bulurum ve inşallah motor iyi durumdadır yoksa ustası yok buralarda zaten askere gideceğim olmassa 1-2 sene kadar yatacak motor durduk yere çıkan şey moralimi bozdu bu arada bunu yaparsam çin malı karbüratör buldum 50 tl kadar bunun hakkında bilginiz varmı orjinalini bulamassın dediler randıman alırmıyım paylaşımlarınız için teşekkürler neticeyi paylaşacağım....
    http://www.mzparcalari.com/mz-etz-25...rubu-parcalari

    Bu sitede bir çok orjinal mz parçası var.Daha 2 gün önce 6 çeşit sipariş verdim sorunsuz geldi.Biraz pahalı ama bing karbüratör var sitede 350 TL

  4. #2924
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    %99,9 ihtimal motorun birşeyi yoktur.Garaja bırakırken yaptığı bağırma gaz pistonunun takılı kalmasından.Krank yuvası tam krank a göredir 2 zamanlılarda.Onun için içindeyse bulursun gibime geliyor.İğne sabitleyicisi yapısı itibariyle motora zarar verme imkanı pek yok.Sadece ufalandıysa bilya arasına girer o sorun çıkarır.
    Bu arada önce bahsettiğin gaz yememe durumu senin sabitleyici ile ilgili anlamışsındır.Çünkü:gazı verdin,gaz pistonu yukarı kalktı.ama iğne sabitleyicisi anlaşıldığı kadarı ile önceden yuvasında değilse yada oynamışsa yerinden iğne arkadan yukarı kalkacaktır.Buda geç gaz yeme sonradan fırlama gibi hareketler yaptırır.Netten sabitleyici siparişi ver sorun hallolur.Şayet karbüratörün kendisindeyse hurdacıları gez çıkma bul.Kolay gelsin.
    MZ'Cİ SONER bunu beğendi.

  5. #2925

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %99,9 ihtimal motorun birşeyi yoktur.Garaja bırakırken yaptığı bağırma gaz pistonunun takılı kalmasından.Krank yuvası tam krank a göredir 2 zamanlılarda.Onun için içindeyse bulursun gibime geliyor.İğne sabitleyicisi yapısı itibariyle motora zarar verme imkanı pek yok.Sadece ufalandıysa bilya arasına girer o sorun çıkarır.
    Bu arada önce bahsettiğin gaz yememe durumu senin sabitleyici ile ilgili anlamışsındır.Çünkü:gazı verdin,gaz pistonu yukarı kalktı.ama iğne sabitleyicisi anlaşıldığı kadarı ile önceden yuvasında değilse yada oynamışsa yerinden iğne arkadan yukarı kalkacaktır.Buda geç gaz yeme sonradan fırlama gibi hareketler yaptırır.Netten sabitleyici siparişi ver sorun hallolur.Şayet karbüratörün kendisindeyse hurdacıları gez çıkma bul.Kolay gelsin.
    Bugün motorun üst bloğunu açtım şansın varmışki içeri kaçan parçayı piston yukarıda bujinin ateşleme yaptığı yerin yanına yapıştırmış ezilmiş parça şükürler olsun pistonda sıkıntı yok dediğin gibi pistonun hareketi silindire sıfır olduğundan araya alamamış ama piston biraz kurum bağlamış bu normalmi ince birşey ile kurumu kazısam zararı olurmu bilgileriniz için teşekkür ederim....

  6. #2926
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    Alıntı MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün motorun üst bloğunu açtım şansın varmışki içeri kaçan parçayı piston yukarıda bujinin ateşleme yaptığı yerin yanına yapıştırmış ezilmiş parça şükürler olsun pistonda sıkıntı yok dediğin gibi pistonun hareketi silindire sıfır olduğundan araya alamamış ama piston biraz kurum bağlamış bu normalmi ince birşey ile kurumu kazısam zararı olurmu bilgileriniz için teşekkür ederim....
    piston üzeri karbon bağlaması normaldir ve çok aşırı derecede karbon birikintisi yoksa temizleme, oradaki karbon birikintisi pistonun fazla ısınmamasına yardımcı olur.
    GaCCaLL ve MZ'Cİ SONER bunu beğendiler.

  7. #2927

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı sinan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piston üzeri karbon bağlaması normaldir ve çok aşırı derecede karbon birikintisi yoksa temizleme, oradaki karbon birikintisi pistonun fazla ısınmamasına yardımcı olur.
    üstad yüzeyi komple kapanmış tabaka biraz kalındı az olsaydı dediğin gibi dokunmazdım sonuşta yanma olayı oluyor kurum bağlaması normal ama sanki yakıtı yakamayacak durumda gibiydi kurum dan piston güzükmüyordu ben onu temizledim motorun çalışması değişti rölantide stop ediyordu şimdi etmiyor bende şaştım kaldım bana stop etme olayını karbüratör pistonu aşınması dediler fakat aynı karbüratör var motor normale döndü ben diyorumki piston benzini yakamayacak kadar kurumlanmış olabilir başka görüşü olanlar var ise paylaşsın

  8. #2928

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Arkadaşlar bu arada mz in direksiyon kilidinin anahtarını kaybettim nasıl sökülüyor bu hiç bi bilgim yok

  9. #2929
    Şahin__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    99 ModeL Mz etz 251
    Motorumun beyni telef olunca bende platin taktırmıştım.Soru şu;Arızalı olan devir saati için nasıl bir yol izlemeliyim? Elektrikçiye sordum devir saatinin yenisini takacaksın dedi...Anlamadığım şeyse motorumdaki devir saati dijital yani mekanik bir aksamla (dişli vb) çalışanlardan değil.İlla tekrardan yeni beyinmi taktırmalıyım devir saatinin devreye girip çalışması için? Ustalardan yardım bekliyorum.(devir saati yeni model dışı nikelajlı yuvarlak tip)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

    Buda devir saatinin resmi

    http://hizliresim.com/wvr3Dm

  10. #2930
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Selamlar, Mz de çalışmama sorun unereden kaynaklanabilir? Bazen çalışıyor bazende vurudmak gerekiyor bi yerlerde sorun var ama bulamıyorum.
    ZEMHERİ!

  11. #2931

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı 585858 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, Mz de çalışmama sorun unereden kaynaklanabilir? Bazen çalışıyor bazende vurudmak gerekiyor bi yerlerde sorun var ama bulamıyorum.
    Bunun bir çok nedeni olabilir ateşleme sistemi yada yakıt emme den kaynaklanabilir ateşleme sistemi parçalarını kontrol etmen de fayda var parçalar yarı çalışır durumda olabilir (bobin,buji,buji başlığı,platin,meksefe,yeterli akü voltajı vs...)

  12. #2932
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Artık açıp baktıktan sonra yazacam sorunları, dediğiniz gibi herşey olabilir havalar soğuk akü şarzda.
    ZEMHERİ!

  13. #2933
    ivamus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul-fatih
    Motosikleti
    MZ - ETZ 251 __ MODEL 90 & AS200GY-2 TAY
    devir dahil 1200

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:27 ----------

    habibler arnavutköyde ilkay usta var ilkay akkaya ondan bulabilirsin orjinalini
    telefonu 0537 253 41 42

  14. #2934

    Üyelik
    04 Haziran 2013
    merhabalar,benim merak ettiğim bir konu var mz ile ilgili.bir arkadaşımda kanuni seyhan 251 var,ön arka çelik jant,lastikler dubleks,arka lastiği geniş normale göre.bana anlattığı olay şu,motor 160 ı görüyor diyor.bende ibrede görür dedim.ama GPS de göremez dedim.ben geçtim ve süreyim dedim. sürdüğümde ben fazla serilik göremedim.yani öyle anlatıldığı gibi değil .şöyle gidiyor böyle uçuyor.ben motoru sürerken dip gazda gittim,her viteste ve bana 150 lilik motordan farklı gelmedi.beni tatmin etmedi.hızına gelince gps de max 105 dedi.ibresi 145 te kaldı.tabi bunda benim boy kilo orantımın da farkı var sanırım.boy 1.82 kilo 140 geliyorum.arkadaşımda gps deki km yi görünce çok şaşırdı.gps yalnış dedi.neye dayanarak böyle dediyse artık.sonuç olarak mz motorunu gps ile hızını ölçen varmı.kaç km hız yapıyor max gps de.herkese kolay gelsin.

  15. #2935
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
    ZEMHERİ!

  16. #2936
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı 585858 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
    Hiç değiştirmedim ama değişmesi oldukça zahmetli....
    Arkadaşlarım şamrel lastikleri ile bağlıyordu bu zahmete katlanmamak için...
    Sanırım motor yarılıyordu....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #2937
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Alıntı 585858 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
    1-Ayaklığın bela olmaması için alttaki vidalarından uzunu yada iki kısa yı sök onu aşağı doğru yatır.
    2-Yağı yağ tapasından motor altındaki en sağdaki büyük somunu açarak boşalt.Sol kapak alt ortadaki civatayıda açarak aynı şekilde kapaktanda boşalt.Çünkü yağ şanzumandan çok sol kapakta bulunur.Debriyaj volan dişlisi vasıtasıyle yağı sal kapak ve şanzuman arasından çevirir MZ.
    3-Kapaktaki diğer 4 adet uzun cıvatayı (alyanda olabilir) sök.Başları tornavidalı ise işe başlamadan önce sağlam ve de kuvvetli bir tornavida bulki başlarındaki yivi sıyırmasın.Burası önemli çok uğraşırsın yoksa.
    4-Soldaki debriyaj ayar ayar mekanizmasındaki üç civayı aynı şekilde sök.İçindeki conta ve ayar sacını çıkar.Bu arada büyük kapak ve küçük kapaktaki civatalar tornavida başlı ve özelliği kaybolmuş başına bela olacak gibiyse aynı uzunluktaki alyan başlılarla değiştir onları.
    5-Küçük kapak altındaki 21 olması lazım somunu sök.Sök derken bunu yapman için pistonu ve grubunu bloke etmen gerek .Bunu ben buji dişinde ama daha uzunca bir aparat yaptırarak çözüyorum.Pistonu üst nokta yakınına alarak silindir içine yeni bir çamaşır ipini salarak ta yaptım bir iki kere riskli ama .Bunuda bil.
    6-Sol kapağı çıkar.
    7-Kick start ın şanzuman girişindeki dişliyi,küçük yayları vede diğer geçmeli iki dişliyi en uçtaki çelik yayı çıkararak grubu çıkar.
    8-Büyük mengeneye kick start mili zarar görmeyecek şekilde oturt.
    9-Kapağı hafif döndürerek oluşan boşlukta dıştaki ayak pedalını ve saplamasını çıkart.
    10-Mili ve büyük yayın kıvrık uçlarından destek aldığı yerlerden kurtararak çıkart.
    11-Grup komple sökülmüş oldu.
    12-Takarken aynı şekilde geri geri hareket edeceksin.

    Şimdi:
    1-Vida somun vs sıkışmış olabilir zorlama en uygun aletle açmaya çalış yoksa bozarsın çok uğraşırsın.
    2-yay konusunda tam bir tarif yapmak zor lakin bakınca anlayacaksın.
    3-MZ Maintenance diye giden servis videoları var .Nette araşatır.Sana Fikir verir.Youtube kapalı başka sitelerden ara
    4-Ezbere gitme yoksa bu güreş müsabakasına döner.
    5-KOlay gelsin...
    6-Ha birde sorun neydi yaw niye söküyoruz bunu?Gevşek te geri atmıyp çır çır yapıyorsa başka bir şey diyeceğimde.
    atomhamdi bunu beğendi.

  18. #2938
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Yay kırık hiç kalkmıyor.
    ZEMHERİ!

  19. #2939
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    B planı iptal ,A planına devam.

  20. #2940

    Üyelik
    31 Aralık 2013
    selamun aleyküm abilerim 2. mzimi almış bulunmaktayım.Motorumun herşeyi çok iyi durumda alt takımı filan ,eski sahibi motoru rektefe yaptırıp 1000 kilometre kullanmış şimdi sizlere danışmak istediğim şeyler var abiler yardımcı olursanız çok sevinirim.

    1.si eski motorum 301 di son hızda 150-155 leri görüyorduk her gaz çevirdiğimizde en az 145 e geliyordu bu motorumun kalkışı eski 301 den daha iyi
    fakat son hız 135 ve bu beni tatmin etmiyor eski 301 imde sündükçe sünerdi devir saati inerdi aşşağı ama bunda 5. vites 5. devir dedimi sanki
    kesici varmış gibi takılı kalıyor bu neden kaynaklanıyor olabilir sizce ? motor iyi açılmamış mı yoksa 251 in son hızı zaten 135 midir ?

    2.si motorum 2 gün önce 2 kere üst üste kitledi 1. de hemen debriyajı çektim ama 2. de çekmedim motor durana kadar teker kitledi dalgınlığıma geldi
    motorun sesi iyi geliyor saat gibi sayıyor,gidişide iyi şuan sizce motor kısmına hasar gelmiş olabilir mi gelmişse nerelere gelebilir ?

    3.sü motorum kitlemeden önce yağ hortumunu değişmiştik usta diye geçinen adam şeffaf klasik yağ hortumu takmadı da değişik siyah kalın bir hortum taktı kitledikten sonra yağlama bölümünü açtık hortumun motora giden kısmını söktük benzinle yağ deposunu yıkadık 2-3 kere doldurup boşalttık içinden biraz pislik çıktı motoru çalıştırdık hafif gaz verdik yağ damla damla akıyor bunun su gibi akması lazım dedi adam bu doğrumu ? eğer doğruysa abilerim sorun sizce neden hortumdan mı kaynaklanıyor ?

    Son sorum motorumu 301 yapmak istersem sadece rektefe yaptırıp piston,sekman,gömlekle orijinal 301 pistonu mu atmak daha iyi olur yoksa komple 301 silindir ve üst kapağıyla 301 pistonu atıp 301 mi yapmak ? cevaplarınızı merakla bekliyorum özellikle Alp_tunay abi





Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler