hasan saol daha önce tam ben yıllık tatilde çallının isteğini yapamamıştım ama şimdi kader motordiye bir yer var ordan eksiklerinizi söleyin bakayım
hasan saol daha önce tam ben yıllık tatilde çallının isteğini yapamamıştım ama şimdi kader motordiye bir yer var ordan eksiklerinizi söleyin bakayım
DÖRT TEKERDEN VAZGEÇTİK İKİ TEKERİ Bİ DENEYELİM DEDİK
mehonium şimdilik birşeye ihtiyacım yok belki yaza doğru arka amortisör olabilir 1 çift... Tekerine daş değmesin sağol düşündüğün için
merhaba MZ 150 için Bing marka karburatör arıyorum bing 53/24/201 , Ankarada bulamadım bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varmı?
ankara da haman önünde mz-jawa-mobilet parçası satan yer var...oraya baktınız mı....
orda bulamadıysanız ve ikinci elde işimi görür derseniz...
sitelerde itfaiyenin orda özgür bisiklet-motosiklet var...ordan 2. elini de tedarik edebilirsiniz....
o zaman önce hamam önüne gidin...hatta tam yerini de googlemapsdan göstereyım...geliyor 5 dakikaya...
abicim kıbrısda internet berbat ötesi...resmi upload edemedim...
talatpaşa bulvarında karacabey hamamının oraya gidin...hamamönü sokak var...orda bayraktar ticaret i sorun...ordaki esnafların hepsi de bilir...
Arkadaşlar merhaba, 96/301 MZ. imin elektronik beyni arızalandı(arka fren kolunun yanındaki kapağın içinde)... Elektronik beynin orijinalini bulamadık yan sanayide takmadık, taksakta tat vermiyormuş ve platin taktı usta, sente ayarını tutturmak için piston ayarı falan yaptı, fakat rolantide değilde gaza yüklenince lakırtı şeklinde ses geliyor piston vuruyor galiba yukarıya. En sıhhatlisi tekrar orijinal Kanuni/Kuralkan (üzerinde KRN yazıyormuş) elektronik beyin bulup takmak diye düşünüyorum. Sessiz çalışıyor beyin taktığımız zaman, orijinal KRN yazılı olan elektronik beyni bulabileceğim bir adres vermeniz mümkünmü. Kargo ile aldırabileceğim bir yer olursa daha sağlıklı olur veya adresi öğreneyim bir şekilde aldırırım....Selamlar, işiniz rast gelsin hepinizin...
[COLOR="Magenta"][I][B]LÜTFEN DAHA YAVAŞ, ÇÜNKÜ YAŞAMAK ÇOK GÜZEL.[/B][/I][/COLOR]:rendeer:
Gaza yüklendiğin de şakırtı geliyorsa avans ayarını iyi yapamamıştır...
Bence platinden vazgeçme...
Git güzelce platin ayarını yaptır....
Uzun süre binersin...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Bencede...İçten yanmalı motorun icadıyla beraber devreye girmiş eski bir ateşleme elemanı.Tek sorun ayarının iyi yaptırman,yapman gerek.Sonrasında sorun yaşamazsın.İyi ayarlanmamış bir platin stop etme,vuruntu,zor çalışma hatta çalıştıramamaya neden olur.Birde (haddinden fazla erken ateşlemeye alınmışsa) marş koluna basarken "pot" diye bir piston sesini müteakip , "çatt!" diye bilek sahibinden gelen bir"ahh!!"" diye bir feryada neden olurki yazarken bile bileğim sızladı.Neyse belki anlayan çıkar ne demek istediğimi.Bunun iyi tarafı sizi usta yapar usta.
Selam Arkadaşlar Bugun 301 Seyhan Aldım Fakat acemisiyim Hiç Bir Bilgim Yok Arkamda Arkadaşım Vardı Hafif Bi Yokusta Birinci Viteste İken Çıkamadım Sangi Motorda Benzin Bitiyomus Gibi Teklemeye Basladı Çekiç Gücü Düştü Tekrar Denedim Yokusta Çekmiyor Sorunu Neden Olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Selam Arkadaşlar Bugun 301 Seyhan Aldım Fakat acemisiyim Hiç Bir Bilgim Yok Arkamda Arkadaşım Vardı Hafif Bi Yokusta Birinci Viteste İken Çıkamadım Sangi Motorda Benzin Bitiyomus Gibi Teklemeye Basladı Çekiç Gücü Düştü Tekrar Denedim Yokusta Çekmiyor Sorunu Neden Olabilir
iki zamanlı motor tamircisi olarak bu ateşleme ile ilgili görüşlerimi aktarmak isterim. eğer elektronik olarak çalışan bir sistemi mekaniğe çevirirseniz karşılaşa bileceğiniz sorunlar
1. elektronik ateşleme modülleri düşük devirde daha geç avans, yüksek devirde daha erken avans verecek şekilde ayarlandıkları için. krank mili üzerinde ateşleme zamanı için yerleştrilen veya açılan kama noktası veya ateşleme sinyali veren parçanın referans aralığı çok geniştir. bu parçanın üzerindeki noktadan ,ateşleme modülü devir sinyali alarak ona göre bujiye kıvılcım gönderir.
2. mekanik(platinli) ateşleme sistemlerinde platini açmak için ayarlanmış olan kam platini gerektiği noktada açıp kapatır. ve bu değer değişmez. yani ateşlemeyi yüksek devirde daha erkene alarak torku arttıramaz.
ikisininde avantajı ve dez avantajları vardır. platinli sistem cok basit ve tamiratı ucuzdur parçaları tek tek değişir. ( meksefe, kam, platin, bobin) platinli sistem için bilinmesi gereken en önemli husus motorun statik(relantidedki) ateşlemesini kaç derecede olduğunu iyi bilmek gerekir. (mz için tahminim 18 derece gibidir. üst ölü noktadan önce)
elektronikte ise ayar sistemi çok basittir. hatta motor çalışırken bile modülü kaydırarak motorun en iyi çalışma verimini verdiği yeri bulabilmek mümkündür. elektroniğin kötü yanı arıza yaptığında tamiri pahalıdır ve arızayıda bulmak zordur. çünkü birbiri ile bağlantılı olarak çalışan bir kaç parça olduğu için belkide bazan hepsini birden değiştirmek gerekebiliyor.
yeri gelmişken sormak istiyorum, genellikle yabancı sitelerde rastlıyorum bu zımbırtı nedir nasıl kullanılıyor bilgisi olan varmı?
bu zımbırtı benim bahsettiğim ateşleme derecesini gösteriyor. her motor üreticisi ürettiği motorun en iyi verim verdiği tork değerini motoru test ederek ateşlemeyi ileri geri kaydırarak en uygun değerleri tesbit eder. ve bunu seri üretime geçme aşamasında krank üzerine yerleştireceği sinyal alıcıların yerlerini sabitler. yada kısmen ileri geri kaydırılmasına müsade eder. çünkü her motor aynı karakteristiği göstermeye bilir ateşleme ile bunu oynayarak en uygun değeri yakalamaya çalışırlar. fabrikadan her çıkan motor, araba, veya benzeri dinamometrede kontrol edilirken bu noktalarda kontrol edilmektedir.
---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:18 ----------
daire şeklindeki kağıt üzerinde 0 dan 90 derceye kadar 4 eşit bölüntü vardır. ateşlemenin hangi noktada olmasını istiyorsak ( belirlenen derecede) tablayı kaydırarak bulunur. bu işlem için önce pistonun en üst ölü noktaya getirilmesi gerekmektedir. bunu resimde komparatör ile yapmışlar. doğrusuda bu olmalı.bizim ülkemizde kaba taslak bu işlem ince tornavida ile yapılıyor ama yavaş yavaş ilerleme kayd ediyoruz. daha sonra daha sonra blok üzerinde bu dairenin derece işaretlerine karşılık gelecek bir yere referans işaretlemesi yapılıyor. ve sonra belirtilen dereceye motor dönüş yönünün tersine çevrilerek getirilir. daha sonra tabla üzerindeki sistem ( platin yada elektronik hangisi ise) uygun ateşleme pozisyonuna getirilir. böylece işlem tamamlanmış olur. elektronik sistemlerde bu işlemi yapmaya pek gerek yoktur. çünkü fabrika tarafından işaretlenen yerlere tabla yerleştirilip sıkılır. yukarıdaki resimdeki işlem platinli sistemi ayarlamak için kullanılır. çünkü kam aşıntısı,platin aşıntısı, meksefenin yüklenme süresi gibi olaylar ateşleme zamanını değiştirebiliyor.
S.a beyler mz direksiyonu fiyatı tam olarak ne kadar bilen var mı
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)