Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1901
    mz_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    MZ ETZ 150, MZ ETZ 251, MR 150 Vulture
    Mzci arkadaşlara selamlar. Arkadaşlar ön amortisörlere yağı ne şekilde koyuyorduk? Bende ingilizce mz servis dökümanları var orada yağı 2T motor yağıyla karıştırarak kullanın diyor;
    As a damping fluid, a mixture of
    50% of shock-absorber oil and
    50% of two-stroke engine oilshould be used.
    Shock-absorber oil viscosity:8 to 12 mm²/s (8 to 12 cSt) at 50 °C.
    Bu şekildemi yağ takviyesi yapıyoruz acaba.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1902

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı mz_17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mzci arkadaşlara selamlar. Arkadaşlar ön amortisörlere yağı ne şekilde koyuyorduk? Bende ingilizce mz servis dökümanları var orada yağı 2T motor yağıyla karıştırarak kullanın diyor;
    As a damping fluid, a mixture of
    50% of shock-absorber oil and
    50% of two-stroke engine oilshould be used.
    Shock-absorber oil viscosity:8 to 12 mm²/s (8 to 12 cSt) at 50 °C.
    Bu şekildemi yağ takviyesi yapıyoruz acaba.
    arkadaşım amortisör çatallarıyla uğraşmadan yağ değişimi yapacaksan, içindeki yağı nasıl boşalltırım diyorsan öncelikle bir eczaneye gidiyorsun en büyük enjektörlerden bir tane alıyorsun (yaklaşık 50cl)çatalların üstündeki vidaları söküyorsun içine benzin borusu kalınlığında 110 120cm uzunluğunda boruyla içindeki yağı çekiyorsun. (borunun tamamen içine oturduğuna emin ol. yaklaşık 90 100cm içine girmesi gerek. eger tam girmiyorsa borunun içine düz bir demir teli sok, boru oturunca çıkar ve ucuna enjektörü takıp yağı çekebilirsin) ama direk yağ koyacam diyorsan bunun yerine bir tanesine 100ml, 10 numara yağ koyarsın(ben rahat oynaması için daha ince 5 30 yağ kullandım özellikli olmasına da gerek yok aslında) 75ml mz seyhan 301 fabrikasyon yağ miktarıdır lakin bu çok yumuşak geldi bana ben 100ml döktüm benim için en ideal oran tercih senin... sen amortisörlerinin çok yumusak olmasını istemiyorsan ve de ön kısımın biraz daha yüksek durmasını istersen(1, 2 cm) 150 200ml dökebilirsin ama her kasısı hissetmeye başlarsın ve ön frende mesafen biraz daha uzar. ayrıca kasıslı virajlarda ciddi tehlikeler yaratabilir. sonra yukardan yağ kaçırmaması için vida başlıklarına inşaatta tesisatlarda kullanılan su bantlarından sarıp monte edebilirsin. kolay gelsin. keyifli sürüşler
    Teo23 bunu beğendi.

  3. #1903
    mz_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    MZ ETZ 150, MZ ETZ 251, MR 150 Vulture
    TAHSİN301 arkadaşım öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim. Ben ön çatalın dış borusunu söktüm ve stoplama pullarını, keçeleri falan bir elden geçiriyorum. Amortisör takılı kalıyordu o yüzden bir bakım yapıyorum. Benim motor 150 lik ama seyhanlarla sistem aynı. Bendeki ingilizce servis notlarında 230 ml (350mm seviyesinde) yağ koyunuz diyor ama bilmiyorum belki bir farklılık olabilir bunların arasında.

  4. #1904

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı mz_17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TAHSİN301 arkadaşım öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim. Ben ön çatalın dış borusunu söktüm ve stoplama pullarını, keçeleri falan bir elden geçiriyorum. Amortisör takılı kalıyordu o yüzden bir bakım yapıyorum. Benim motor 150 lik ama seyhanlarla sistem aynı. Bendeki ingilizce servis notlarında 230 ml (350mm seviyesinde) yağ koyunuz diyor ama bilmiyorum belki bir farklılık olabilir bunların arasında.
    rica ederim arkadaşım. aslına bakarsan bazı kişiler dediğin kadar yağ da koyabiliyorlar bir zaman ben de denedim ama dediğim gibi biraz sert oluyor amortisörler vs.... şimdi rahat ve böyle esnek yaylı bir motor da yok bence...ben arka amortisörleri de rahat esnemesi için 1,5 cm indirdim. hanımla dolaşırken motor kasıslı yerde çok zıplıyordu. amortisörler en alt seviyede ama gene sarsıntıyı motora veriyordu hanım da belinden biraz rahatsız. küçük bir torna işiyle amortisörleri indirdim şimdi ön ,arka çok rahat esniyor..

  5. #1905
    mehonium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2009
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    keeway land cruiser 250
    bu gün sezonu açtım işyerime 301'imle geldim maşşalah mz bambaşkaymış ...helal olsun onun yakıtına

  6. #1906

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı mehonium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu gün sezonu açtım işyerime 301'imle geldim maşşalah mz bambaşkaymış ...helal olsun onun yakıtına
    arkadaşım siz sezonu kapatıyor musunuz? üstelik izmirde, alaşehirde... benim sezon kapattığım yok üstelik yaz kış trabzonda biniyorum. kışın çok zevkli olmasa da yine vazgeçemiyorum mzimden. şimdi desem ki allah bunu icad eden mühendisten razı olsun, mekanı cennet olsun.. ama müslüman değildir o yüzden bari mekanı mz olsun diyelim.. hayırlı kazasız belasız sürüşler değerli mzciler nerdesiniz

  7. #1907
    mehonium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2009
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    keeway land cruiser 250
    doğrı sölüyosun aslında ama ben daha yeni kavuştum ya motoruma dün kü deneyimlerimden sanırım arka amörtisörlerim bitmiş lakalarda çok fena ses yapıyor sanki motor ikiye bölünüyor acilen yan çanta sisy bar ve topcase olayına girmem lazım birde yarım ön siperlik taktırsam sanırım bizim taka daha güzel olucak

  8. #1908
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Eskiden sezon kapatmak nedir bilmezdim ama yaş 40 ı buldumu ister istemez bir vites düşüyor insan Bu arada orjinal arka amortisör bulabileceğim bir yer varmı telefon verirseniz memnun olacağım.

  9. #1909
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiden sezon kapatmak nedir bilmezdim ama yaş 40 ı buldumu ister istemez bir vites düşüyor insan Bu arada orjinal arka amortisör bulabileceğim bir yer varmı telefon verirseniz memnun olacağım.
    arka amortisör kuralkanda var. 96 tl
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  10. #1910

    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Motosikleti
    mz 251 etz/1996
    herkeze hayırlı günler ben mz 251 sahibiyim fazla şarz problemi ile gittiğim tamirciden acil bir iş sonucu hiç şarz edmeme gibi bir problemle çıktım şimdi motor şarz etmiyor şehir merkezine uzak olduğum için elimdede götüremiyorum bide sizle paylaşmak istedim belki bi çözüm bulunur

  11. #1911
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı cenk0023 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkeze hayırlı günler ben mz 251 sahibiyim fazla şarz problemi ile gittiğim tamirciden acil bir iş sonucu hiç şarz edmeme gibi bir problemle çıktım şimdi motor şarz etmiyor şehir merkezine uzak olduğum için elimdede götüremiyorum bide sizle paylaşmak istedim belki bi çözüm bulunur
    konjektörün bozulmuştur.benimkide şarz etmiyodu orjinal konjektör pahalı geldi
    çin malı scoter'ın konjektörünü uydurdum 15 tlye. sorun yok şimdi.
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  12. #1912

    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Motosikleti
    mondial mg 125 deluxe
    Benim daha 4 ay önce vardı 301 sport 4. Viteste 160 diyordu sattım pişmanım simdi 125 deluxe var fena degil ama özlüyorum "mavi melegimi"
    "NO MANITA NO DIRDIR YES ZX10 ONLY GIRGIR"

  13. #1913

    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Motosikleti
    mz 251 etz/1996
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektörün bozulmuştur.benimkide şarz etmiyodu orjinal konjektör pahalı geldi
    çin malı scoter'ın konjektörünü uydurdum 15 tlye. sorun yok şimdi.
    çin malı kontektör oluyosa oda olur.peki ben bunu bağlayabilirmiyim.yeterli imkana sahibim.yani montaj şeması gibi çünkü çok oynanmış tesisatla.teşekkür ederim

  14. #1914
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    kashmar54 ;Kuralkandaki amortisör orjinal Alman ın yerini tutarmı tavsiye edermisin?

  15. #1915
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı cenk0023 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çin malı kontektör oluyosa oda olur.peki ben bunu bağlayabilirmiyim.yeterli imkana sahibim.yani montaj şeması gibi çünkü çok oynanmış tesisatla.teşekkür ederim
    konjektörün giriş çıkışı belliyse kendinde bağlarsın.
    iki kablo motordan geliyo konjektöre giriş.,
    biri şase biri göstergedeki lambaya biride akünün artı kutbuna olmak üzere
    5 kablo var.benim konjektör 4 kablolu olduğu için göstergeye giden iptal.
    giriş kablolarını bağladıktan sonra çıkışı yani aküye gideni bir ampul vasıtasıyla bulursun.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:07 ----------

    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kashmar54 ;Kuralkandaki amortisör orjinal Alman ın yerini tutarmı tavsiye edermisin?
    onu bilemicem hiç almadım ordan
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  16. #1916

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    slm beyler 251 mz etz var 99 model bana siyah renkte benzin deposu lazım nerden temin edebilirim yardımcıı olursanızz sevinirim

  17. #1917
    mz_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    MZ ETZ 150, MZ ETZ 251, MR 150 Vulture
    Selam MZ'ci arkadaşlar. Ön amortisörlerin tapa civataları sökülmüyör. Ne yaptıysam acamadım. Acaba fazla sıkılmasından mı yoksa alüminyum oksit falan mı yapmış?

  18. #1918

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı mz_17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam MZ'ci arkadaşlar. Ön amortisörlerin tapa civataları sökülmüyör. Ne yaptıysam acamadım. Acaba fazla sıkılmasından mı yoksa alüminyum oksit falan mı yapmış?
    mz 17 arkadaş, tapalara çekiçle biraz hafif hafif tıklat orta sertlikte ve daire seklindeki anahtarla sökmeyi dene yarım ağız anahtar sökmez onu. aynısı bende olmuştu. kolay gelsin

  19. #1919
    mehmetcalli35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 & Mz 301 Fun & Presto 150t
    Alıntı mz_17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam MZ'ci arkadaşlar. Ön amortisörlerin tapa civataları sökülmüyör. Ne yaptıysam acamadım. Acaba fazla sıkılmasından mı yoksa alüminyum oksit falan mı yapmış?
    Bende amortisör keçelerini daha 1-2 gün önce değiştirdim.Amörtisör kafalarından birini bende sökememiştim.Sonunda biryerden sağlam bir lokma buldum.Cır cır kolunun ucunada uzun demir profil soktum.Kısa lokma sapıyla açılmadı.Ben demir profili asılırken bir arkadaşımda lokmanın başından bastırdı,lokma asılınca çıkmasın diye.Ben civayayı açmayı başardım ama cırcır bozuldu.Artık nasıl sıkıştıysa civata.
    Al bir Mz dünyayı gez...

  20. #1920
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    ahhhh ah yıllar önce bir tane 92 model mz vardı alman 251 ne günlerim geçti kızları gexdirirdim bir gün yolda motor kitledi nerdeyse beni de kitliyodu hıı birde bizim arabadan fazla yakyodu şimdi o motorun gidişini 250 hyosung larla bir tutuyolar şimdi ben mct 250 kullanıyorum tabiki mz i çok arıyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler