"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
kardeş çok teşekkür ederim sağ ol....
çok temiz bir makine.Boyandımı hiç?güle güle kullan
bu zamanda bu model bu temizlikte bir mz görmek imkansız...ama bayagı masraf yapmış olmalısın. motoru a dan z ye elden geçirdiğin her halinden belli..
özellikle dikkatimi çeken bir yer var o da arkadaki kişinin bastığı ayağı uzatma yaparak geri almışsın. onu aslında bende düşündüm ama orjinalliğini bozmak istemedim. fabrikanın motoru yaparken es geçtiği nokta burası olması gerek. eskilerde de yenilerde de arkada oturan kişinin ayağı öndekine alıyor. çok sinir bozucu bir durum. tabi çok yakından göremedim ama uzatma, motorun estetiğini biraz bozmuş gibi. yani bu kadar uğraşmışsın o kısmı da kaynak gibi birşey yaparak daha estetik bir parça kullansaydın daha güzel olurdu. yine de iyi olmuş. emeğine sağlık..
allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
makinamı yazın sonunda izmirden aldım. otobüsle getirdim. il başlarda marş yaparken kaçırmadan başka sorunum yok gibi idi. birde viteslere zor geçiyordu, debriyajı ne kadar sıksamda motor viteste iken hreket etme meyilinde oluyordu. sonradan şanzuman yağını kontrol edeyim dedim her şey karıştı. yağ ekledim motor birleşim yerinden yağ kaçırmaya başladı . ne yapabilirim derken motoru tamamen sökmekten başka çözüm yolu olmadığını anladım .bende komple söktüm. ve yeni baştan topladım . motor kulakları şaseye bağlantı yerinden çatlamıştı yenisi aradım bulamadım bende tıg kaynağı ile kaynattım. balata kovanını iyi sıkamadıkları için krank koniğini yemişti bende koniğin çevresine şerit metre sararak sorunu çözdüm . benzin musluğu kaçırıyordu onu tamir ettim. hortumlarını değiştirdim benzin deposu ile karbüratör arasına özel bir filitre yerleştirdim. şu an yürüyeninde hiç bir sıkıntım yok. gayet memnunum. arka ayakları uzatmama gelince . bu debriyaj yüzünden sıkıntı yaşarken trafik ışıklarında stop ediyordu . motordan inmeden marş yapmak istersem açık ayak sol ayağımın topuğuna takılıyordu ben de çözüm yolunu artçı ayağını geri çekerek buldum .kış olduğu için deneyemiyorum arkadaki artçının oturma rahatlığına göre onu uzatıp kısaltıyor ,alçaltıp yükseltiyorum. ideal konumunu bulunca paslanmaz lamadan yenisini yapıp yerine montaj yapacağım .(bu değiştirdiğim 3 . uzatmalar.)disk konusunda bir sıkıntım var galiba benden önceki sahipleri disk sıcakken motoru yıkamış ve disk yamulmuş. fren yaptığımda hafif bir taklama sesi oluyor. sağ olsun bu forumda bir arkadaş bir kaç adres ve telefon verdi. aradım bir tanesinde balata ve fren merkezi hortumu buldum. ama elinde disk yokmuş . tel bıraktım gelince haber verecekler. onları değiştirince hiç bir sorunum kalmayacak . masraf konusuna gelince. tamirci olduğum için bütün işlerini kendim yaptım. bir kaç ufak tefek yedek parça lazım oldu onuda sağ olsun burda ki bir motorcu arkadaşımdan tedarik ettim . bütün ön ve araka tekerlek rulmanlarını değiştirdim. seviyorum ben mz mi yavvv ama binmeyi çok özledim .havalar soğuk gidiyor buralarda 2 aydır üstüne çıkmadım . depodan bütün benzini boşaltıp ,karbüratördeki yakıtıta motoru çalıştırıp bitirdim . havalar düzelsin depoyu doldurup binmeyi dört gözle bekliyorum...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 ----------
ben boyattırmadım ama benden önce boyanmışmıdır bilmiyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:52 ----------
tebrikleriniz için teşekkür ederim . allah cc cümle motorculara kazasız ve belasız sürmeler dilerim. bir makinada eğer benim kullanım rahatlığıma elverişli bir düzenlemeler yababiliyorsam ben makinanın orjinalliğini aramam. benim için ergonomi, her zaman önemlidir
Disk (%99,9) yamuk değiildir(bu modelllerin sahipolduğu disk Avrupa),concord787.Bir anımı anlatayım sana
1994 yılıydı şu anki motoru alalı aşağı yukarı 1 yıl olmuştu.Şu senin diskten gelen ses peyda oldu.O zamanki servisi boşluk yapmış,değişecek dedi.Canım sıkıldı tabi,Aslında garantiden yapabilirdi ama istemedi cancağızı neyse kalitelisinden bir kaç tüp japon aldım.Diskin çelik kısmı ile onu presli halde tekere çift taraflı bağlayan siyah döküm kısım arasına,iki tarafınada tabi yavaş-yavaş,çevire-çevire iyice doldurdum japonu.Bir akşam kullanmadım motoru.99 da sattım üstüne benim saydığım beş el değiştirdi 10 yılda(1 yıl kadar önce geri aldım motorumu).Eeee bugün hala bıraktığım gibi Gerçekten disk yamulacak bir nesne değil.İki elinle çeliği kavra sert-kısa-çevik hareketlerle sağa sola oynat bakalım boşluk olduğuna dair his verecekmi? Bu arada japon kalitelisinden olsun ha!(seninkini resimlerden inceledim dediğimi dikkate al)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:05 ----------
Boşluk dediğim şey de sadece bir his düzeyinde.Öyle hemen anlaşılır gibi değil ama frenleyince yada bozuk bir yola girdiğinde "tak!tak"gelen hafiften tok bir ses.Elinle dediğim gibi çevirince acaba dedirttiriyor sadece.
işim tamirat olduğu için bazı tecrübelerim nedeni ile disk in yamulduğunu söyledim. asıl sorun şu düküm malzeme ısınp soğuyunca içindeki karbon yapısı değişim gösterir. bu sürekli olunca değişimde sürekli devam eder. fakat sıcak pik üzerine (bu çelik alaşımda olabilir ,fark etmez.) bir noktadan soğutma işlemi uygulanırsa suğayan taraftaki karbon yapısı daha sıcak olan tarafa nazaran bir farklılığa uğrar. eğer bu sürtünen bir yüzey ise camlaşma diye tabir edilen durumolur. bu otomobillerdede hissedilir .frene hafifçe ve sabit olarak bastığınızda araba sanki bir durupbırakacakmış gibi oluyorsa ,yada pedalda titreme diye tabir edilen durum oluyorsa ,fren balatası disk üzerinde o camlaşan bölümde tutma özelliğini yitirir .sağlam yere gelincede tutar . bu durumda süreklilik arz edince frene basınca taklamaya benzer bir ses duyulur. ben bu camlaşmayı fark ettim tornacıda cok ince yüzeysel bir şekilde aldırmaya çalıştm ama düzelmedi . yani diski mecburen değiştirmek zorundayım...
yav millet aklıma bir fikir geldi sizinle paylaşmak istedim nasıl olur bilmiyorum .deneyen varmıdır onuda bilmiyorum. hani benim mz deki disk te, frene bastığım zaman bir takırdamaya benzer bir ses geliyordu ya. dün fren sistemini yeniden söktüm .kaliperleri temizledim .fren levyesinin ordaki merkez pimini ve keçesinide değiştirdim. hidrolik sıvısınıda dot 4 koydum. fren disk inide tornada hatalı olan tarafı iyice zımparaladım. montaj işlemi bittikten sonraki denemelerimde yaklaşık olarak 30 km yaptım (bu arada 2 aydır ilk defa motora bindim ) fakat bir tuhaflık var yüksek hızlarda pek belli değil ama 20 30 km gibi hızlarda fren levyesi yumşayıp sertleşiyor. disk e baktığımda o hatalı bölümün yavaş yavaş kaybolduğunu görüyorum. bu otomobillerde de oluyor. yeni disk balata takılınca bir kaç yüz km sonra frenler uygun tutma verimini veriyor. benim aklıma gelen de şu . fren bapuçları ile disk arasına uygun ölçüde zımpara kağıdı yerleştirip bi 10 km kadar sürüş esnasında hafif hafif fren yaparak diski düzeltmeyi düşünüyorum. böyle bir şey deneyen oldumu hiç. yada siz ne düşünürsünüz.
slm mz ciler ben mugladan gezginegeli48 benim 1991 model mz etz 251 motorum va ben mz mi 1999 yılında aldım su an alalı tam 12 yıl oldu ben mz aldıgım zevki ne kasaki er 5 şimde nede suzuki gs500 de bulabildim ikiside gitti ama mz asla o benim ilk ilk motorum nice yıllar nice yollar bizi ayıramadı ayıramazda bu gidişle benim motorum 10 üstünden 10 veririrm su an onu 301cc üstüne cıkardım kısacası motoru mod ettım yeni silindir alıp silindir kapagını 1.9mm taslatıp yanma odasını daralttım 3 viteste 110 km hıza cok rahatlıkla cıkıyor motor rodajda oldugu için dip gaz yapmadım sadece 02.01.2011 ilk gezi olarak yatagan,milas,bafa,selimiye,didim,söke,kusadası,ge rmencik,aydın,çine üstü gezip geldim yakıt cok düştü toplam 390 km teker çevirdim 40.ytl benzin yaktı mz kullanan arkadaşlara tavsiyem silindir kapaklarını taslatsın acayıp performas alırlar ve yakıtları düşer simdilik bu kadar yapmak isteyen arkadaslara yardımcı olurum esenkalın tekerınız her zaman özgürlüge dönsüm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:30 ----------
bensan yardımcı olayım balataların 2 sını sök uc taraflarını 90 derece carya tasla ama balata tozunu yutma asp vardır ondan sonra balataların her ıkısınınde tam ortasından v seklınde kanal ac fırenın dokundunmu ne ses yapar nede kıtler dokundunmu anında durar farkı anlarsın hemen
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:13 ----------
bide ben sıteye resim yükleyemedim resimlerime gezilerime vidyolarıma bakmak isteyen arkadaslar benım facem gezginegeli48@hotmail.com ekleyın ve bakın
arkadaşım yani yakıtı 10 kuruşa düşürdüm diyorsun.. iyi güzel diyorsun da hele şu rodaj zamanını bir gecir birde bakalım enson ne yapıyor motor sonra senden bilgi alırız....
yanma odasını daraltmak . bir nebze beygir gücü artışı olur fakat hem yakıttan hemde tork gücünden kaybın olur. ve aksine patlamadan sonra oluşan basınç daha dar alanda olduğundan şiddeti fazla olacaktır ve bu da krank rulamanlarının bu yükü taşıyıp taşıyamayacağı tartışma konusu olur. balata konusunda ki fikrine katılıyorum .bu gün uyguladım ama deneyemedim . çünkü geçen haftaki denemelerimde galiba biraz üşütmüşüm.hastayım . biraz motor binmeye iyice ara vermem gerekiyor galiba. ama kapak taşlatma fikrine katılmıyorum .
arkadaşlar elimde orjinal karbiratör var lazım olan tel ile ulaşsın bing marka
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:24 ----------
slm arkadaşlar karbiratör koltuk ön çelik cant siyah depo var elimde lazım olan arsın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:42 ----------
bende mz ciyim 12 yıllık tamirciyim tek hobim motor yıllarca çalışıp motor aldım şu an 94 model çil çil mz var yamaha dt 125 r var honda cbr 1000 rr var derby 125 nude var ama ben mz derim 10 sene önce aldım sıfırdan topladım siler temizler çalıştırır sesini dinlerim beni rahatlatır diğer motorlarımın mz imin yanında yeminle değeri sıfır gözümde birgün ölürsem beni mzle kömün diye yengenize nasiyatım bu arıza hakkında ne isterseniz sorun ama sadece mzciler diğer kimseye cvp paraylada olsa yok mzciler kardeştir harbidir unutmayalım
Mustafa Bey merhaba, tamirci olmanla beraber MZ sahibi olmanda bizim için avantaj, bir çok arkadaş burada yazdılar bildiklerini çok çok sağolsunlar, ama ben bahsedilenleri denedim yinede yakıtı düşürme işini başaramadım. Şayet bilgin varsa şöyle anlıyabileceğimiz bir dille basitçe yakıtın nasıl düşürüleceğini anlatırsan seviniriz. Yakıt korkusuyla MZ'imizle dilediğimiz gibi gezemiyoruz haklı olarak, şimdiden teşekkürler. Diğer sorunlarımızıda başka zamanlarda paylaşmak umuduyla...Tüm MZ'ci kardeşlere Selamlar...
Not: Benim motor 96 model 301 MZ, 16000 Km.
[B][COLOR="Magenta"]Demokrasi, özgürlük dediler saygıdan ayağa kalktık,
Birde baktık onlar oturmuş biz ayakta kaldık.[/COLOR][/B]
MZ imize lpg taktırayacağımıza göre yakıt konusunu unutun.Zira kendisi benzin soğutmalı bir motordur. Yakıt can yakıcı ve sıkıcı olabilir verdiği keyif...Mesele yok demektir.
mz 2 zamanlı bir motordur. bu motorlar 4 zamnalı motorlara göre %25 daha fazla yakıt tüketirler . iki motor sisteminin dez avantajı ve avantajları vardır. iki zamanlının en büyük iki avantajı vardır. birincisi ebatlarının küçük oluşu. ikincisi motor devirlendikçe tork gücünün artmasıdır. yani ne kadar yüksek devir o kadar tork anlamına gelir . bu dört zamanlıda olamaz. motor belli bir devire kadar yüksek tork üretir. ama maksimum devire yaklaştıkça tork düşmektedir . yakıt tüketimine gelince piston alt ölü noktaya inerken silindir yan portlarından yukarıya itilen yakıt hava karışımının bir kısmı iş zamanı esnasında oluşan eksozdan çıkan gazlarala birlikte atılır. bu engellenemeyen bir durumdur. motor devri arttıkçada atılan ve kullanılamayan yakıt hava karışımı miktarıda artış gösterir. ama boş verin iki zamanlı mz nin sesi eşsizdir.
bu konya ek olarak ; sisteminde yağlanması gerektiği piston, krank, piston kolu vs. yakıtın bir kısmı buraya harcanır bunlar göz önünde bulundurulduğunda aslında yakıt olarak normal ama bizim ülkemizde benzin pahalı motor ne yapsın eskiden motor, karburatör parçalarını benzinle temizlerken şimdi benzinle temizlemesemmi acaba diye düşünüyor insan
Merhaba arkadaşlar, mevsim gereği yaklışık 2 aydır MZ'imize binemiyoruz. Son zamlardan önce 10 TL.lik benzinle ne kadar Km. yol yapıyordunuz. Hesaplayanınız varmı acaba. Zamlardan önce 301 MZ ile ben 10 TL. ile 35 km. yol yaptım şehirler arası yolda ortalama 70 km. hızla, bu normalmidir sizce. Karbüratör iğnesi 135'lik kullanıyorum, İlginize teşekkürler, saygıyla kalın.
[B][COLOR="Magenta"]Demokrasi, özgürlük dediler saygıdan ayağa kalktık,
Birde baktık onlar oturmuş biz ayakta kaldık.[/COLOR][/B]
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)