Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1721

    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    honda cbf 150
    yakittan dolayı hondaya gecsemde mz aski bitmedi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1722
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sawqen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
    internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.

    Sorunum şu:

    MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
    Bende 90 model Mz ime elektronik ateşleme takmıştım...
    Benimki 20-30 km zor gidiyordu... Bobinler ısınınca ateşlemeyi kesiyordu... Motor 50 km hızı geçmiyordu...
    Tekrar eski platinli sisteme döndüm.... Normale döndü.....
    Elektronik ateşlemenin tek faydası devir inanılmaz şekilde artıyor... 8-9000 devire çok çabuk şekilde ulaşıyordu... Ama gel gelelim 20 km sonra 50 km hız ı geçmiyordu...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #1723

    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    honda cbf 150
    nerde bu mz ci ler

  4. #1724

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    MZ 251 ETZ 92
    alp_tunay Ustam!

    Benim sıkıntım şu ki: Motor soğuk olduğu halde bile çalışmıyor çoğu zaman. Mesela ateşlemeyi kestiği zaman öyle olduğu gibi bırakıyorum. Aradan 3-4 saat geçiyor, çalıştırmayı deniyorum genellikle gene çalışmıyor.Bazen de çalışacağı tuttu mu canavar gibi çalışıyor. 1-2 gün biniyorum. Bir türlü anlam vereblmiş değilim.

  5. #1725
    söztürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2009
    Alıntı sawqen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
    internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.

    Sorunum şu:

    MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
    bobini bujiyi ve bujiye gelen kablkoyu yenile faydası olacaktır

  6. #1726

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    MZ 251 ETZ 92
    söztürk Bobinin arızalı olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim. Elektrikten az çok bir şeyler anlarım. (Ölçü aletiyle mesela)???

  7. #1727
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı sawqen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alp_tunay Ustam!

    Benim sıkıntım şu ki: Motor soğuk olduğu halde bile çalışmıyor çoğu zaman. Mesela ateşlemeyi kestiği zaman öyle olduğu gibi bırakıyorum. Aradan 3-4 saat geçiyor, çalıştırmayı deniyorum genellikle gene çalışmıyor.Bazen de çalışacağı tuttu mu canavar gibi çalışıyor. 1-2 gün biniyorum. Bir türlü anlam vereblmiş değilim.
    Kesinlikle bobinin arızalı..... Ateşleme yapmıyor...

    Alıntı sawqen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söztürk Bobinin arızalı olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim. Elektrikten az çok bir şeyler anlarım. (Ölçü aletiyle mesela)???

    Bunu anlamak için buji başından kabloyu çıkart... Motorda herhangi metal bir yere yaklaştır... Ayak marşına bastığın zaman ateşleme yapıyormu bak...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #1728

    Üyelik
    22 Haziran 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mz 251 1997 siyah
    Alıntı sawqen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
    internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.

    Sorunum şu:

    MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
    arkadaşım alp arkadaşım kadar olmasamda benimde az bir tecrübem var onu paylaşayım seninle
    sana olanın aynısı benimde başıma geldi yanlız biraz daha değişik bende 97 model mz var hiç sorunsuz bindim daha sonra yolda giderken boğulmalar başladı stop etmeler çalışmamalar bir kaç tamirciye gösterdim anlayan çıkmadı birde eskişehirde mz tamircisi bulmak zordur her adam anlamaz neyse beni çok uğraştırdı senin yaptığın gibi yok elektrik yok sigorta yok kaçak aradım bobini değiştirdim bujileri kont. ettim bulamadım sonunda bir tamirci buldum benim motorun beyni yanmış tabii alt kısmı açacak kadar tecrübem olmadığı için bunu bilemedim bende ama usta açtı beyni elime verdi hani bildiğin yanmış yada kararmış bir parça değil gidip orjinalini aldım piyasada çin malı çok dikkat etmek gerek beyni taktı benim 2 hafta çalıştıracam diye ölüp ölüp dirildiğim motor tek pedalda aldı tıkır tıkır çalışıyor o günden beri ikinci pedalı bastığımı bilmem

    not : beynin yanmasının en büyük etkeni bobinin eski olmasıymış bana öyle dediler
    herkese hayırlı kazasız belasız yolculuklar dilerim

  9. #1729

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    MZ 251 ETZ 92
    Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Yarın ilk işim söylediklerinizi uygulamak olacak.

  10. #1730

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    elektronik ateşleme sistemleri başlı başına bir problemdir . mz de duyduğum kadarı ile 3 adet ateşleme sitemi kullanılıyor. paltinli, elektronik, cdı ateşleme sistemi. bu üçünde de ateşleme bobinleri farklı ohm direnç lerinde çalıştıkları için bobinleri birbirlerinin yerine kullanılamazlar. kullanılsada sağlıklı bir ateşleme verimi alamazsınız. cdı ateşleme sistemi bu saydıklarım içerisinde en verimli olanıdır .çünkü düşük devirde geç ateşleme, artan devirlerde daha erken ateşleme yapmasını sağlayarak motorun tork unu yükseltmektedir . kendi motorumunkini değiştirmek istedim ama 350 tl gibi bir fiyat söylediler.bende vaz geçtim.

  11. #1731

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    cdı atesleme sıstemı seyhanalrda var bıldıgım kadarıyla dıgerlerı elektronık ve platın. bende elektronık kullanıyorum bır sorun yasamadım allaha sukur. sadece komurlerın degdıgı ortadakı rotor dedıgımz parca bıkere arızalandı onu degstırmıstım o kadar

  12. #1732

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    arkadaşlar benim motosiklette rolantide çalışırken çıt çıt çıt diye ses geliyor. gaz verince kesiyor. neden olabilir acaba .segmanlar diye aklımdan geçmiyor değil ama tam olarak bilemiyecem bilgisi olan yazarsa iyi olur

  13. #1733

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    benımkındende bı ara gelıyodu sonra kesıldı artık cıt pıt yok bı anlam veremedım.

  14. #1734
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Alıntı TAHSİN301 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benim motosiklette rolantide çalışırken çıt çıt çıt diye ses geliyor. gaz verince kesiyor. neden olabilir acaba .segmanlar diye aklımdan geçmiyor değil ama tam olarak bilemiyecem bilgisi olan yazarsa iyi olur
    Evet,segmanlar.Standart bir sestir.Sorun olmaz.

  15. #1735

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    çok basit önemsiz bir ses te olabilir,yada önemsencek bir ses te . sesi tanıyan birisinin dinlemesi gerekir piston da olabilir yada krank rulmanı yada yan rulmanlar . anlayacağın bu ses olayı bir tecrübe işi. dinlemeden yorum yapamak doğru olacağını sanmam.

  16. #1736

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    motorun sağına soluna bugun dikkat ettim de ses karbüratör iğnesinden geliyormuş. yarın halledecem onu inşallah. bu arada sizi bilmem ama kış bu yıl Trabzona gelmedi. MZin keyfini çıkarıyoruz burada hava burda ege sahilleri gibiherkese hayırlı akşamlar...

  17. #1737

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    duyduğun ses karbüratör iğnesi değil ,onun takıldığı gaz pistonundan geliyor. muhtemelen gaz pistonu çap olarak aşınmış durumda bu da motorun pistonu aşağı yukarı hareket edince emme manifoldunda oluşan artı eksi basınç nedeni ile sanki şıkırdar gibi bir ses gelir . gaz verdiğinde bu sesi duyamazsın çünkü gaz piston unu yukarı çekersin ,piston sıkıştığı için ses kesilir. bu sana sadece relantide sorun çıkarır relanti devrini uygun devirde çalıştıra mazsın gaz pistonu çevresinden hava aldığı için motorun relantisini biraz daha fazla benzin vererek düşürmek durumunda kalırsın. yoksa başka bir sorun çıkmaz. gaz pistonunu tek olarak değiştirebilirsin. ama karbüratör gövdesi fazla aşınmış ise komple değiştirmende fayda var. sen şanslısın benim buralarda havalar hala soğuk gidiyor .

  18. #1738

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    bende geçenlerde karbüratörün iğneesiyle oynamıştım düşündümki ondan olur diye neyse yarın bir gözden geçiririm.pistonda biraz asınma vardı yalan söylemeyeyim bakarım yinede verdiğin bilgi için çok sağol concorde787. bu arada şunu sormak isterim.bu motorda uzun paso 3 tırnak buji kullandım bir ara 4 tırnak kullandım motoru fazla ısıtmadan çalışıp gidiyordu tekleme yok stop edecek gibi olma olayı yok motorun gaz kolunu hafif çekince hatta dokununca desek dahaiyi olur 100 110 gidiyordu. geçen orjinal ngk b8hs aldım taktım motoru iyice ısıtmak lazım yada jikleyi çekip gitmek lazım ki motor bir zaman sonra kendine gelsin. yani motor düşük devirlerde güçsüz çalışıyor ve rampalarda devri hemen düşüyor.hep vites değişmek zorunda kalıyorum. 3ya da 4 tırnakda rampa falan vıııııızzz gibi idi. bir zaman sonra şunu duydumki motoru prformans bujileri erken aşındırıyormuş yani ömrü nerdeyse yarı yarıya indiriyormuş.bende gittim orjinal aldım ama düşük devirlerde zayıf çalıştığı için pek memnun kalmadım. yeniden 3 tırnak takmayı düşünüyorum. bu konuda sizin fikriniz ne olur. yada tüm fikirleri ve tecrübeleri olan arkadaşları dinlemek isteriim. biraz uzun oldu kusura bakmayın.

  19. #1739

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    ben motoruma fiat palio nun 4 tırnak bujisini taktım. fakat relantide bazen stop etmeye başladı bende tırnaklarını biraz kapttım (çok hassas bir şekilde yanlız biraz dikkat istiyor,bütün tırnakların aynı mesafede olmasına dikkat etmek lazım.) palio bujisi uzun olduğu için tornacıda 5 mm kalınlığında bir yüzük yaptırdım .silindir kapağında bujinin diş başlangıcı kapaktan aşağıya inmemesi gerekir .bu duruma dikkat ederseniz kaliteli 3 yada 4 tırnak farketmez kanımca hepsi olur. ben şu anda memnunum yaklaşık olrak 1000 km yapmışımdır .bir sorunum yok. tırnakları kapatınca stop etmede kesildi..

  20. #1740

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motoruma fiat palio nun 4 tırnak bujisini taktım. fakat relantide bazen stop etmeye başladı bende tırnaklarını biraz kapttım (çok hassas bir şekilde yanlız biraz dikkat istiyor,bütün tırnakların aynı mesafede olmasına dikkat etmek lazım.) palio bujisi uzun olduğu için tornacıda 5 mm kalınlığında bir yüzük yaptırdım .silindir kapağında bujinin diş başlangıcı kapaktan aşağıya inmemesi gerekir .bu duruma dikkat ederseniz kaliteli 3 yada 4 tırnak farketmez kanımca hepsi olur. ben şu anda memnunum yaklaşık olrak 1000 km yapmışımdır .bir sorunum yok. tırnakları kapatınca stop etmede kesildi..
    evet bujinin diş bakımından aşağı geçmemesi gerekir yoksa dişler kurum bağlarsa buji bir daha yerinden çıkmaz ama ben bu sorunu bujinin dişlerini kısa paso ayarında taşlayarak çözdüm sorun ortadan kalktı yani sizinkide olur benimkisi de farklı bir çözüm...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)

Bu Konudaki Etiketler