yakittan dolayı hondaya gecsemde mz aski bitmedi
yakittan dolayı hondaya gecsemde mz aski bitmedi
Bende 90 model Mz ime elektronik ateşleme takmıştım...
Benimki 20-30 km zor gidiyordu... Bobinler ısınınca ateşlemeyi kesiyordu... Motor 50 km hızı geçmiyordu...
Tekrar eski platinli sisteme döndüm.... Normale döndü.....
Elektronik ateşlemenin tek faydası devir inanılmaz şekilde artıyor... 8-9000 devire çok çabuk şekilde ulaşıyordu... Ama gel gelelim 20 km sonra 50 km hız ı geçmiyordu...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
nerde bu mz ci ler
alp_tunay Ustam!
Benim sıkıntım şu ki: Motor soğuk olduğu halde bile çalışmıyor çoğu zaman. Mesela ateşlemeyi kestiği zaman öyle olduğu gibi bırakıyorum. Aradan 3-4 saat geçiyor, çalıştırmayı deniyorum genellikle gene çalışmıyor.Bazen de çalışacağı tuttu mu canavar gibi çalışıyor. 1-2 gün biniyorum. Bir türlü anlam vereblmiş değilim.
söztürk Bobinin arızalı olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim. Elektrikten az çok bir şeyler anlarım. (Ölçü aletiyle mesela)???
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
arkadaşım alp arkadaşım kadar olmasamda benimde az bir tecrübem var onu paylaşayım seninle
sana olanın aynısı benimde başıma geldi yanlız biraz daha değişik bende 97 model mz var hiç sorunsuz bindim daha sonra yolda giderken boğulmalar başladı stop etmeler çalışmamalar bir kaç tamirciye gösterdim anlayan çıkmadı birde eskişehirde mz tamircisi bulmak zordur her adam anlamaz neyse beni çok uğraştırdı senin yaptığın gibi yok elektrik yok sigorta yok kaçak aradım bobini değiştirdim bujileri kont. ettim bulamadım sonunda bir tamirci buldum benim motorun beyni yanmış tabii alt kısmı açacak kadar tecrübem olmadığı için bunu bilemedim bende ama usta açtı beyni elime verdi hani bildiğin yanmış yada kararmış bir parça değil gidip orjinalini aldım piyasada çin malı çok dikkat etmek gerek beyni taktı benim 2 hafta çalıştıracam diye ölüp ölüp dirildiğim motor tek pedalda aldı tıkır tıkır çalışıyor o günden beri ikinci pedalı bastığımı bilmem
not : beynin yanmasının en büyük etkeni bobinin eski olmasıymış bana öyle dediler
herkese hayırlı kazasız belasız yolculuklar dilerim
Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Yarın ilk işim söylediklerinizi uygulamak olacak.
elektronik ateşleme sistemleri başlı başına bir problemdir . mz de duyduğum kadarı ile 3 adet ateşleme sitemi kullanılıyor. paltinli, elektronik, cdı ateşleme sistemi. bu üçünde de ateşleme bobinleri farklı ohm direnç lerinde çalıştıkları için bobinleri birbirlerinin yerine kullanılamazlar. kullanılsada sağlıklı bir ateşleme verimi alamazsınız. cdı ateşleme sistemi bu saydıklarım içerisinde en verimli olanıdır .çünkü düşük devirde geç ateşleme, artan devirlerde daha erken ateşleme yapmasını sağlayarak motorun tork unu yükseltmektedir . kendi motorumunkini değiştirmek istedim ama 350 tl gibi bir fiyat söylediler.bende vaz geçtim.
cdı atesleme sıstemı seyhanalrda var bıldıgım kadarıyla dıgerlerı elektronık ve platın. bende elektronık kullanıyorum bır sorun yasamadım allaha sukur. sadece komurlerın degdıgı ortadakı rotor dedıgımz parca bıkere arızalandı onu degstırmıstım o kadar
arkadaşlar benim motosiklette rolantide çalışırken çıt çıt çıt diye ses geliyor. gaz verince kesiyor. neden olabilir acaba .segmanlar diye aklımdan geçmiyor değil ama tam olarak bilemiyecem bilgisi olan yazarsa iyi olur
benımkındende bı ara gelıyodu sonra kesıldı artık cıt pıt yok bı anlam veremedım.
çok basit önemsiz bir ses te olabilir,yada önemsencek bir ses te . sesi tanıyan birisinin dinlemesi gerekir piston da olabilir yada krank rulmanı yada yan rulmanlar . anlayacağın bu ses olayı bir tecrübe işi. dinlemeden yorum yapamak doğru olacağını sanmam.
motorun sağına soluna bugun dikkat ettim de ses karbüratör iğnesinden geliyormuş. yarın halledecem onu inşallah. bu arada sizi bilmem ama kış bu yıl Trabzona gelmedi. MZin keyfini çıkarıyoruz burada hava burda ege sahilleri gibiherkese hayırlı akşamlar...
duyduğun ses karbüratör iğnesi değil ,onun takıldığı gaz pistonundan geliyor. muhtemelen gaz pistonu çap olarak aşınmış durumda bu da motorun pistonu aşağı yukarı hareket edince emme manifoldunda oluşan artı eksi basınç nedeni ile sanki şıkırdar gibi bir ses gelir . gaz verdiğinde bu sesi duyamazsın çünkü gaz piston unu yukarı çekersin ,piston sıkıştığı için ses kesilir. bu sana sadece relantide sorun çıkarır relanti devrini uygun devirde çalıştıra mazsın gaz pistonu çevresinden hava aldığı için motorun relantisini biraz daha fazla benzin vererek düşürmek durumunda kalırsın. yoksa başka bir sorun çıkmaz. gaz pistonunu tek olarak değiştirebilirsin. ama karbüratör gövdesi fazla aşınmış ise komple değiştirmende fayda var. sen şanslısın benim buralarda havalar hala soğuk gidiyor .
bende geçenlerde karbüratörün iğneesiyle oynamıştım düşündümki ondan olur diye neyse yarın bir gözden geçiririm.pistonda biraz asınma vardı yalan söylemeyeyim bakarım yinede verdiğin bilgi için çok sağol concorde787. bu arada şunu sormak isterim.bu motorda uzun paso 3 tırnak buji kullandım bir ara 4 tırnak kullandım motoru fazla ısıtmadan çalışıp gidiyordu tekleme yok stop edecek gibi olma olayı yok motorun gaz kolunu hafif çekince hatta dokununca desek dahaiyi olur 100 110 gidiyordu. geçen orjinal ngk b8hs aldım taktım motoru iyice ısıtmak lazım yada jikleyi çekip gitmek lazım ki motor bir zaman sonra kendine gelsin. yani motor düşük devirlerde güçsüz çalışıyor ve rampalarda devri hemen düşüyor.hep vites değişmek zorunda kalıyorum. 3ya da 4 tırnakda rampa falan vıııııızzz gibi idi. bir zaman sonra şunu duydumki motoru prformans bujileri erken aşındırıyormuş yani ömrü nerdeyse yarı yarıya indiriyormuş.bende gittim orjinal aldım ama düşük devirlerde zayıf çalıştığı için pek memnun kalmadım. yeniden 3 tırnak takmayı düşünüyorum. bu konuda sizin fikriniz ne olur. yada tüm fikirleri ve tecrübeleri olan arkadaşları dinlemek isteriim. biraz uzun oldu kusura bakmayın.
ben motoruma fiat palio nun 4 tırnak bujisini taktım. fakat relantide bazen stop etmeye başladı bende tırnaklarını biraz kapttım (çok hassas bir şekilde yanlız biraz dikkat istiyor,bütün tırnakların aynı mesafede olmasına dikkat etmek lazım.) palio bujisi uzun olduğu için tornacıda 5 mm kalınlığında bir yüzük yaptırdım .silindir kapağında bujinin diş başlangıcı kapaktan aşağıya inmemesi gerekir .bu duruma dikkat ederseniz kaliteli 3 yada 4 tırnak farketmez kanımca hepsi olur. ben şu anda memnunum yaklaşık olrak 1000 km yapmışımdır .bir sorunum yok. tırnakları kapatınca stop etmede kesildi..
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)