Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1701

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı mz 301 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamda benim motorum 10 bın devırlere kadar ulaşıyor. ama 5 vıteste 7500 8 bın devrı gecıremıyorum ama bu devır 160 gormek ıcın yetıyorda artıyor bıle. benım motorum 145 i gecmıyor dıyosun sen sımdı ınanmazsın ama benım motorum 4, vıteste 145 goruyo ınanmayanlar ıcın ıspatlayabılırım.

    kardeş valla ıspatlarsan çok memnun olurum şu gözler 5 tane mz gördü şu beden 5 tane mz kullandı 160 görmek nasip olmadı bir video koyarsanız sevinirim ayrıca bunun sırlarını da bilmek isterim ha bunu derken dewamlı 150 160 gidecek değilim motor sadece yapıyor mu yapmıyor mu görmek istiyorum yoksa yine ben 100 110 kullanacam


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:23 ----------

    Alıntı crazyrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorunu ilk başta bende yaşamıştım benim jawa style ile 120yi geçmiyordu rektefiyeye soktum komple motor yeniledim sonrasında güzel bı rodaj donemı tabi kullandıgım yaglar hep castrol 2t ve 20-50 suanda 165 görüyor yeter

    arkadaşım yoksa bu 350cc çift silindir olan jawayla mı yapıyorsun bu hızı şaşıyorum inanamıyorumburadaki jawalar 90 100 ü geçemiyor yaw siz böyle diyorsunuz da aklımdan şu geçiyor bu motorlar yoksa iklimden çok mu etkileniyor. sanki bu motorlar trabzonda gitmiyor daha önceki aldığım motor sahipleri de motorların 160ı gördüğünü söylediler burası biraz nemli bir bölge...belki bundan kaynaklanıyor olabilir geriye kalan tek neden bu oluyor diye düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1702
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı TAHSİN301 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    arkadaşım yoksa bu 350cc çift silindir olan jawayla mı yapıyorsun bu hızı şaşıyorum inanamıyorumburadaki jawalar 90 100 ü geçemiyor yaw siz böyle diyorsunuz da aklımdan şu geçiyor bu motorlar yoksa iklimden çok mu etkileniyor. sanki bu motorlar trabzonda gitmiyor daha önceki aldığım motor sahipleri de motorların 160ı gördüğünü söylediler burası biraz nemli bir bölge...belki bundan kaynaklanıyor olabilir geriye kalan tek neden bu oluyor diye düşünüyorum.
    350cc Jawaların 180 km yaptığını biliyorum.... Ama uzun süreli değil kısa süreli hızlanmalarda....

    Bence Trabzona bir usta lazım.... Ya da iklimden mi bilemiyorum ...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #1703

    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    Aksaray
    Arkadaşlar ben de 4 5 ay once 125 kt tarzında bi motor aldım şimdi mz ile takas yapmak istiyorumi 91 model mz 250'lik motor. 2 3 tane mz' i daha var. Spor tarzı yapmış. dışardan görünüşü baya güzel. benm motorun değeri 1500 tl takas yapsam nasıl olur?? ustama götürüp de baktıracam zaten. Liseden beri mz hayalim vardı sizce mantıklı mı ?

  4. #1704

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    350cc Jawaların 180 km yaptığını biliyorum.... Ama uzun süreli değil kısa süreli hızlanmalarda....

    Bence Trabzona bir usta lazım.... Ya da iklimden mi bilemiyorum ...
    alp tunay kardeş bu motorun ön amortisör yağını değişmeyi düşünüyorum yerine nasıl bir yağ koysam??????????Castrol Fork Oil 10W uygun mudur?

  5. #1705

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    bide şunu söyliyim km sayacnda bı arza olabılır. mesela benım motordada ıbre cok gec yukselıyo dıslı sıyırıyormu kacırıyormu bılemem ama cok gec yukselıo her vıteste sabıt gıdıyorum bıraz ıbrenın gelmesını beklıyom. ispatlama meselesıne gelınce en kısa zamanda ıspatlıcam

  6. #1706
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı TAHSİN301 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alp tunay kardeş bu motorun ön amortisör yağını değişmeyi düşünüyorum yerine nasıl bir yağ koysam??????????Castrol Fork Oil 10W uygun mudur?
    Dediğin yağ iş makinelerinde kullanılan yağdır... Gayet de uygundur....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #1707

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı mz 301 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide şunu söyliyim km sayacnda bı arza olabılır. mesela benım motordada ıbre cok gec yukselıyo dıslı sıyırıyormu kacırıyormu bılemem ama cok gec yukselıo her vıteste sabıt gıdıyorum bıraz ıbrenın gelmesını beklıyom. ispatlama meselesıne gelınce en kısa zamanda ıspatlıcam
    yok. km sayacında problem yok. onların bakımlarını yapıyorum. km dişlisi de teli de yağlı. dönmesiyle ilgili sorun yok. sorun motorun devriyle ve ateşlemesiyle ilgili... geçende belirtmiştim sanki bu motorlar burda gitmiyor diye...bu iddiamı güçlendirmek içinde başımdan geçen bir anektodu kısaca anlatmak isterim. bu motorla geçen yaz 2 kişi trabzondan erzuruma gitmiştik. motor normalde trabzonda son gaz 145 vururken erzuruma yaklaşırken 50km uzunlugundaki düz yolda motor 120e zor ulaşıyor hatta kimi zaman bile 5. vitesi yemiyor 4 viteste gidiyordum. motorun sesi değişti gücü düştü. ha bu tabiki avans ayarından kaynaklanıyor. yükseklik alçaklık meselesiden dolayı ... ama istanbul izmir trabzon hemen hemenaynı yükseklikte şehir merkezi. e arada da böyle bir hız farkı varsa bununda nemlilikten kaynaklandığını düşünüyorum. yine bir arkadaşımız motorun avans ayarının yine bozuk olduğunu söyledi. iyide arkadaşlar bunu ayarlamak için ateşleme sensörünün belli aralıklarda olması gerekmez mi bunun dışına çıkılırsa motorun gidişi ileri değil de artık geri olur herhalde. zaten bir hafta sadece bu ayar için uğraştım yaptım denedim en iyi konuma getirdim. avans ayarı tamam da ateşleme(buji, buji kablosu vs..) yada egzozda bir problem var onuda tespit etmek zaman alacak. egzozu şişletmet para etmeyecek yenisini alacam galiba.. yinede ilgileri için tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim sağolun beni dinleyip cevapladığınız için

  8. #1708

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.

  9. #1709
    söztürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2009
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.
    ne kadar benzin o kadar yol hız

  10. #1710

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.
    bu olayı bende farkettim. ancak bende vites düşürme sorunu olmuyor.sadece benzin azaldığında motora gaz verince bir hıza kadar ulaşıyor sonra karbüratöre giden boruda bile benzin kalmayarak motor stop edecek gibi oluyor. tabi gazı gevşetince düzeliyor...

  11. #1711
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sizin şamandra ayarınız bozuk..Şamandrayı karbüratörün havuzunun en dolu olduğu şekilde ayarlanması lazım......
    Ayarı kolaydır... Alttan havuzu çıkarıp şamandrayı yukarı doğru bükerseniz biraz halletmiş olursunuz..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #1712

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    2001_MZ SEYHAN_301
    [QUOTE=alp_tunay;2225158]Sizin şamandra ayarınız bozuk..Şamandrayı karbüratörün havuzunun en dolu olduğu şekilde ayarlanması lazım......
    Ayarı kolaydır... Alttan havuzu çıkarıp şamandrayı yukarı doğru bükerseniz biraz halletmiş olursunuz..[/QUO


    güzel kardeşlerim benim bu motorun fabrikadan çıkmış 4 4lük bir hali yok mu herkeste farklı bir dert. bu motora illa alan kişinin el vurması mı lazım. yok avans ayarı ,yok şamandra ,yok buji ... bu ne allah aşkına. sıkıldım şimdi... zaten öyle olduğu için anlayan da anlamayan da el sürüyor. motor daha berbat bir hal alıyor usta bile bir daha toplayamıyor. yani şunu özetlersek bu motorun standardı yok herkeste mz var ama hepsi başka. benim aldıgım 5 tene MZin hepsinden bile farklı ses çıkıyordu. sanki bu motoru fabrika da toplayan her usta kendine göre toplamış.sanki hepsine değişik yerlerde üretilmiş parçalar takılmış. kendi motorumdan bahsedecek olursam 9000 km de alınan bir motorun orası burası bozuk,eksik, arızalı, ayarsız olabilir mi?
    olabiliyormuş maalesef. üzüldüğüm konu şu. bu motoru üreten kişiler mühendisleri dahil bu motora sizin gibi bizim gibi binmemiş. Ki eksiklerini görsün de düzeltsin. bu fabrikada bu motoru gerçek manada kullananlar çalışsaydı eminim daha iyi, kaliteli, standartlara uygun bir motor çıkardı meydana

  13. #1713

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    motorumun karbüratörü daha yeni her hangi bir aşıntı yok . bu sorun tahminimce şu sebebten kaynaklanıyor. karbüratör silindire alüminyum bir emme manifoldu ile bağlanmış. bu nedenle motordaki sarsıntı karbüratöre kadar ulaşıyor. bu da yakıt şamandıra iğnesinde kabarcıklanmaya neden oluyor ve yakıt , benzin deposunda 2 yada 3 litre yakıt varken yeterli basıncı oluşturup şamandra haznesine inemiyor. bu durum karbüratör ile silindir arasındaki bağlantıyı elastik bir emme manifoldu yaparak giderilebilir. ama ben makinamı seviyorum orjinalliğini bozmama gerek yok sorunun ne olduğunu biliyorsam makinamı ona göre kullanıyorum..

  14. #1714

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    concorde787 dediğin çok mantıklı bence

  15. #1715

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    20 yıldır 2 zamanlı motor ların tamiri ile uğraşıyorum. biraz tecrübe ve mantık hepsi bu.. şimdi bir motor tasarlayacak olsam çok uçuk fikirler çıkarabilirim diye düşünüyorum . sadce biraz hayal gücü...

  16. #1716

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    bnde de cok ucuk fıkırler var. mz e enjeksıyon sıstemı mesela ust kapakla oynamak lazım enjektörü takmak ıcın bende motorun orıjnallıgını bozmak ıstemıyorum yoksa denerdım yapmayı

  17. #1717

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    yapılırda . da sı var işte .gerekli olanlar : cdı ateşleme sistemi ,volan üst ölü nokta sensörü,gaz kelebeği potansiyometresi,sarsıntı sensörü,gaz kelebekli enjektör kütüğü,yakıt pompası,bu sistemlerin hepsine komuta edecek bir ecu, birde olabilirse lambda sensörü .( o kadar cok gerekli de değil hani) bunlar olduktan sonra alın size enjeksiyonlu mz . tek faydası düşük devirde erken toplar ve de enfazla %5 yada 8 yakıt tasarrufu olur. unutmayalım çünkü mz iki zamanlı dır. fakat iki zamanlıyada enjeksiyon olur. olmaz değil....

  18. #1718
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Netçeeniz enceksiyonu,menceksiyonu yaw?Pım.PImm.Pım...ohh!mis gibi benzin kokusu!Rahat bırakın alatı basın gaza, yarılır be giderken...

  19. #1719

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    aynen dostum. pım pım pım yada töm tötöm töm töm tötöm töm yada öööle uzar gider işte ... hem ara sıra kurcalamımız gereken yer lazım yavv yoksa her şey elektronik olursa vay halimize .paslanırız vesselam......

  20. #1720

    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    MZ 251 ETZ 92
    Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
    internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.

    Sorunum şu:

    MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler