Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Aralık 2010, 23:03
#1701
Reklamlar
-
19 Aralık 2010, 23:28
#1702
350cc Jawaların 180 km yaptığını biliyorum.... Ama uzun süreli değil kısa süreli hızlanmalarda....
Bence Trabzona bir usta lazım.... Ya da iklimden mi bilemiyorum ...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
20 Aralık 2010, 17:25
#1703
Arkadaşlar ben de 4 5 ay once 125 kt tarzında bi motor aldım şimdi mz ile takas yapmak istiyorumi 91 model mz 250'lik motor. 2 3 tane mz' i daha var. Spor tarzı yapmış. dışardan görünüşü baya güzel. benm motorun değeri 1500 tl takas yapsam nasıl olur?? ustama götürüp de baktıracam zaten. Liseden beri mz hayalim vardı sizce mantıklı mı ?
-
20 Aralık 2010, 21:43
#1704
alp_tunay adlı üyeden alıntı
350cc Jawaların 180 km yaptığını biliyorum.... Ama uzun süreli değil kısa süreli hızlanmalarda....
Bence Trabzona bir usta lazım.... Ya da iklimden mi bilemiyorum ...
alp tunay kardeş bu motorun ön amortisör yağını değişmeyi düşünüyorum yerine nasıl bir yağ koysam??????????Castrol Fork Oil 10W uygun mudur?
-
20 Aralık 2010, 23:03
#1705
bide şunu söyliyim km sayacnda bı arza olabılır. mesela benım motordada ıbre cok gec yukselıyo dıslı sıyırıyormu kacırıyormu bılemem ama cok gec yukselıo her vıteste sabıt gıdıyorum bıraz ıbrenın gelmesını beklıyom. ispatlama meselesıne gelınce en kısa zamanda ıspatlıcam
-
20 Aralık 2010, 23:46
#1706
TAHSİN301 adlı üyeden alıntı
alp tunay kardeş bu motorun ön amortisör yağını değişmeyi düşünüyorum yerine nasıl bir yağ koysam??????????Castrol Fork Oil 10W uygun mudur?
Dediğin yağ iş makinelerinde kullanılan yağdır... Gayet de uygundur....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
21 Aralık 2010, 08:31
#1707
-
21 Aralık 2010, 23:10
#1708
mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.
-
21 Aralık 2010, 23:22
#1709
concorde787 adlı üyeden alıntı
mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.
ne kadar benzin o kadar yol hız
-
22 Aralık 2010, 08:22
#1710
concorde787 adlı üyeden alıntı
mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.
bu olayı bende farkettim. ancak bende vites düşürme sorunu olmuyor.sadece benzin azaldığında motora gaz verince bir hıza kadar ulaşıyor sonra karbüratöre giden boruda bile benzin kalmayarak motor stop edecek gibi oluyor. tabi gazı gevşetince düzeliyor...
-
22 Aralık 2010, 10:49
#1711
Sizin şamandra ayarınız bozuk..Şamandrayı karbüratörün havuzunun en dolu olduğu şekilde ayarlanması lazım......
Ayarı kolaydır... Alttan havuzu çıkarıp şamandrayı yukarı doğru bükerseniz biraz halletmiş olursunuz..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
22 Aralık 2010, 12:48
#1712
-
22 Aralık 2010, 17:48
#1713
motorumun karbüratörü daha yeni her hangi bir aşıntı yok . bu sorun tahminimce şu sebebten kaynaklanıyor. karbüratör silindire alüminyum bir emme manifoldu ile bağlanmış. bu nedenle motordaki sarsıntı karbüratöre kadar ulaşıyor. bu da yakıt şamandıra iğnesinde kabarcıklanmaya neden oluyor ve yakıt , benzin deposunda 2 yada 3 litre yakıt varken yeterli basıncı oluşturup şamandra haznesine inemiyor. bu durum karbüratör ile silindir arasındaki bağlantıyı elastik bir emme manifoldu yaparak giderilebilir. ama ben makinamı seviyorum orjinalliğini bozmama gerek yok sorunun ne olduğunu biliyorsam makinamı ona göre kullanıyorum..
-
22 Aralık 2010, 19:56
#1714
concorde787 dediğin çok mantıklı bence
-
22 Aralık 2010, 23:34
#1715
20 yıldır 2 zamanlı motor ların tamiri ile uğraşıyorum. biraz tecrübe ve mantık hepsi bu.. şimdi bir motor tasarlayacak olsam çok uçuk fikirler çıkarabilirim diye düşünüyorum . sadce biraz hayal gücü...
-
24 Aralık 2010, 20:49
#1716
-
24 Aralık 2010, 22:11
#1717
yapılırda . da sı var işte .gerekli olanlar : cdı ateşleme sistemi ,volan üst ölü nokta sensörü,gaz kelebeği potansiyometresi,sarsıntı sensörü,gaz kelebekli enjektör kütüğü,yakıt pompası,bu sistemlerin hepsine komuta edecek bir ecu, birde olabilirse lambda sensörü .( o kadar cok gerekli de değil hani) bunlar olduktan sonra alın size enjeksiyonlu mz . tek faydası düşük devirde erken toplar ve de enfazla %5 yada 8 yakıt tasarrufu olur. unutmayalım çünkü mz iki zamanlı dır. fakat iki zamanlıyada enjeksiyon olur. olmaz değil....
-
24 Aralık 2010, 23:31
#1718
Netçeeniz enceksiyonu,menceksiyonu yaw?Pım.PImm.Pım...ohh!mis gibi benzin kokusu!Rahat bırakın alatı basın gaza, yarılır be giderken...
-
24 Aralık 2010, 23:35
#1719
aynen dostum. pım pım pım yada töm tötöm töm töm tötöm töm yada öööle uzar gider işte ... hem ara sıra kurcalamımız gereken yer lazım yavv yoksa her şey elektronik olursa vay halimize .paslanırız vesselam......
-
25 Aralık 2010, 21:40
#1720
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.
Sorunum şu:
MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler