evet bende dizelini duymuştumda wankel motorlusunu ılk defa görüyorum
evet bende dizelini duymuştumda wankel motorlusunu ılk defa görüyorum
ön tarafa takmak mumkunmu
bı hurdacıdan falan alsaydınız ya xd
Soğuklar bastırdı MZ i unuttuk.Hoş onunda kalorifer dairesinde rahatı pek iyi.Kül kedisi oldu kendisi...
[/SIZE][/SIZE]selamun aleyküm sevgili mz tutkunu kardeşlerim. arada sırada nette mzle ilgili birsey ararken bu siteye üstünkörü bakıp çıkıyordum. son zamanda buralardaki muhabbet bayagı ilgimi çektiği için bir üye olayım dedim. kendi tecrübelerimi paylaşmak sizinde tecrübelerinizden yararlanmak istedim. öncelikle bakmış oldugum bu vb. yazılar dikkatimi çekti. bende 8 yıldır mz kullanıcısı olarak son makinemden memnunum.bu ana kadar 4 tane 251 kullandım.son olarak da 301 kullanmaktayım. ancak aldığım motorların hiçbirinde 145in yukarısını göremedim 301 de dahil bende 301i alınca düz olmazsa bile rampa aşagı 160ı görür dedim ama olmadı motoru aldığım kişi 160ı gördüğünü söyledi hemde 2 kişi ben göremedim sizden ricam şu benim gözlerim bu motorların üstünde 160ı göremiyor kendiniz 160ı gösteren bir video gösterirseniz sevinirim ha sadece ben değil biz mzci birkaç arkadaş maaalesef bunları görme şerefine nail olamadık nail olanlardan ricamız bize bu duyguyu yaşatması... şimdiden teşekkürler
ayrıca motorum 2001 modeldir hurda değildir ilerleyen zamnlarda resim koyarım. ayrıca burada 80 90 numara yağlardan bahsediliyor ben hiçbir motorumun şanzumanına bunlardan dökmedim 20 50 idi çok eskiden şimdiki makinamda 10 40 kullanıyorum daha seri oluyor yağ kalitali ve ince olunca motor rahat çalışıyor ha birde bor katkısıda var tabiki yağ tankına ise mineral değil sentetik 5 30 kullanıyorum ve inanın mineral yani klasik yağdan daha az harcıyordaha iyi yağlama yapıyor buji değiştim 3 tırmak 4 tırnak kullandım enson yine tek tırnağa döndüm arka dişlimi 48de 43e indirdim avans ayarı dense avans hava ayarı desen onları da yaptım yakıtımı da değiştirdim ön disk aldığım bütün motorlarda tekeri kıstırıyordu onuda ayarladım nerdeyse sürtmüyor bile ama bunları yapmama rağmen bu motor nasıl 160 göremiyorda sizinkiler görüyor hayretler içinde kalıyorum 8 yıllık motor binicisi olarak.: biri bana eksiğimi yada daha ne yapmam gerektiğini söylesin mantıklı olarak km sayacıyla oynamanın dışında.
Şanzuman yağını bu kadar ince kullanan birine daha ilk rastlıyorum....
160 ı yapanlardan biri olarak (ETZ251) ile senin 301 le yapmamana şaşırdım...
Extradan birşey istemeden yapması gerek...
Şunu sormadan geçemeyeceğim...
Şanzumana bu kadar ince yağ koyan biri olarak motor yağı olarak ne kullanıyorsun meraklandım.... Diyecektim sorunun cevabını yazmışsın....
Yakıtın tam olarak randımanının verebilmesi için 2T yağ kullanman gerekir... Mineral yağ kurum yapıcı maddeler içerdiğinden bence senin eksozun tıkalı.... Uzunca bir şiş ile eksozunu açtırmanı öneririm....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
çok teşekkür ederim bilgin için ama ben yağları adan z ye hepsini inceledim markası yapısı özellikleri benim kullandığım yağ mineral değil yarı sentetik değil tam sentetik yağ bu motor çıkalı yıllar oldu tamam biraz eski teknoloji 2 zamnlı ona da tamam ama 2 zamnlı diye 4t yağ kullanılmaz diye birşey olmadığını düşünüyorum 10 40 yada 5 30 yeni nesil araçlarda kullanılıyor o araçlarda okadar ısınan yag uzun süre koruma yapıyorsa 2 zamanlı motorda hayli hayli koruma yapması gerekiyor egzoza gelince o zaten bir problem susturucunun ordan pat pat ses geliyor şimdi okuyan arkadaşlar derki hah bunun avans ayarı bozuk onu da yapıyorum sesi düzeltelim derken avans ayarı bozuluyor avansı düzeltelim derken ses bozuluyor yine burda okuduğum kadarıyla hava yarından kaynaklanır dediler o da neymiş vidayı tam sondan ceyrek yada yarım geri alacaksın onuda denedim yok yok yok karbüratör ignesini yukarı kaldırdım yok aşağı indirdim yok yok kardeşim bu motor 160 yapmıyor 145i bile rampa aşağı yatarak zor vuruyor bende ortalama 100 110 kullanıyorum ha kalkışına bakarsan sanki motor 160 bulacakmış gibi geliyor ama yokbu arada şöyle bir sorun da var o nedendir bilmiyorum. motora gazı verirken 4000 devire kadar normal seyrinde çıkıyor 4000den 6000e bir anda çıkıyor ve daha yok ordan öteye gaz kolunu çeksende motorun ne devri artıyor ne hızı..[/SIZE]
Şimdi ustacım :
2Tnin özelliği benzinle karıştığında benzinin yanıcılığını etkilememesidir.... Yani bir nebze 2T yağ da benzin kadar olmasada yanıcıdır... Sıkıştırma anındaki patlaması ile 4T yağın benzinle yanması arasında dağlar kadar fark vardır....
Eskiden mobiletlerde motor yağı karıştırır binerdik...Ama İş randuman almaya gelince cc de büyüyünce normal 20-50 nin ne kadar gereksiz bir yağ olduğunu anlıyorsunuz......
Bence sen standartlara uymayı dene.... Şanzumanına 90 numara koy... Yağ depona 2T koy.... Hızımı deneyim diyeceğin zamanlarda extradan benzin deposuna 100 gr 2T oy....
Bir de böyle dene?... Kaybedeceğin çok şey olmaz bence....
Çünkü ciddi devir eksiğin var...8000 deviri çevirmen gerek....
Karbüratör memesinin de 125-135 olmasına dikkat etmek gerekir... Çok yaktırır ama çok ta kaçtırır....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
[QUOTE=alp_tunay;2222091]Şimdi ustacım :
2Tnin özelliği benzinle karıştığında benzinin yanıcılığını etkilememesidir.... Yani bir nebze 2T yağ da benzin kadar olmasada yanıcıdır... Sıkıştırma anındaki patlaması ile 4T yağın benzinle yanması arasında dağlar kadar fark vardır....
Eskiden mobiletlerde motor yağı karıştırır binerdik...Ama İş randuman almaya gelince cc de büyüyünce normal 20-50 nin ne kadar gereksiz bir yağ olduğunu anlıyorsunuz......
Bence sen standartlara uymayı dene.... Şanzumanına 90 numara koy... Yağ depona 2T koy.... Hızımı deneyim diyeceğin zamanlarda extradan benzin deposuna 100 gr 2T oy....
Bir de böyle dene?... Kaybedeceğin çok şey olmaz bence....
Çünkü ciddi devir eksiğin var...8000 deviri çevirmen gerek....
Karbüratör memesinin de 125-135 olmasına dikkat etmek gerekir... Çok yaktırır ama çok ta kaçtırır....[/QU
[I]
verdiğin bilgiler için sağolasın bir ara denerim ama aklımı kurcalayan hala motorun neden 4000e kadar normal çıkıp 4000den 6000e bir anda çıkıyor sanki motora bir anda güç binmesi oluyor max devir 6500 bunlarda düşük viteste ordan sonra zaten düzgün ateşleme olmuyor karıştırıyor motor 5. vitesde 4000de 110 120 arası yapıyor bu arka dişliyi küçülttüğmden ama dişliyi küçültmem sanki farketmmedi motor çevirmede zorlanmıyor kalkarken de bir fark yok denecek kadar az sorun yüksek devire ulaşamaması ha başka en büyük sorun burda motorsiklet elektrik ve ateşleme sisteminden anlayan usta yok bunları da kafaya takmazsan dert yok tasa yok::::I]
Alp Tunay a kesinlikle katılıyorum:
1-Yağlama yanlış,
2-Nekadar yapıyorum desende avans ve ateşleme ayarı bozuk 4000 d/dk dan 6000 d/dk ani ve tuhaf çıkış bunu göstermekte.
Neticede 160 km yi görsende tavsiye etmem keyifli ve kazasız sürüşler dileri.
[QUOTE=MZ781;2222537]Alp Tunay a kesinlikle katılıyorum:
1-Yağlama yanlış,
2-Nekadar yapıyorum desende avans ve ateşleme ayarı bozuk 4000 d/dk dan 6000 d/dk ani ve tuhaf çıkış bunu göstermekte.
Neticede 160 km yi görsende tavsiye etmem keyifli ve kazasız sürüşler dileri.[/QU
teşekkür ederim arkadaşım ama ben yağlamayı değiştirdim farzedelim. yine bunun bu devirle bu hıza ulaşacağını sanmıyorum en fazla 5 km/h yapsın o da yağlamadan dolayı. ateşlemeye sıra gelince benim arkadaşda aynı motordan var fabrika çıkışlı ona göre(251) avans ayarını yaptık yine olmadı ben motoru istanbuldan aldım 9000kmde idi motoru bile açılmamış o zamanda aynı böyle bir anda devir yükseliyordu bende zamanla düzelir diye düşündüm değişen birşey yok ve sizin motorlar en son kaç devir yapıyorve benim bu ani devir yükselmesiyle ilgili daha ne yapmam lazım.konjektörü mü değişeyim buji kablolarını mı bujiyi mi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:26 ----------
ayrıca alp tunay arkadaşımız bunun karbüratör memesinin 125 135 olduğunu belirtmiş bunun fabrika çıkışı nedir 2001model 301seyhanlarda
castrol 2t sanzımanada castrol gibi kaliteli 20-50 yağ koy egzosun içini güzelce temizle hava filtreni de faydası olur ha şu varki senden önceki sahıbı motoru sağır açtıysa rodaj dönemınde yapacagın pek bır sey kalmıyor rektefıye yaptıracaksın ve ardından düzgün bir rodaj
http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1184706190
kocaeli başiskele :bounce:
TAHSİN301 kardeş sürekli renkli yazmak forum kuralları gereği yasaktır...
bilgin olması açısından
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
tamamda benim motorum 10 bın devırlere kadar ulaşıyor. ama 5 vıteste 7500 8 bın devrı gecıremıyorum ama bu devır 160 gormek ıcın yetıyorda artıyor bıle. benım motorum 145 i gecmıyor dıyosun sen sımdı ınanmazsın ama benım motorum 4, vıteste 145 goruyo ınanmayanlar ıcın ıspatlayabılırım.
http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1184706190
kocaeli başiskele :bounce:
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)