Pratik çözümcü olmak Mz in vazgeçilmezidir.... Hiç bir pratik zekaya hayır demez...
Pratik çözümcü olmak Mz in vazgeçilmezidir.... Hiç bir pratik zekaya hayır demez...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
evet aynen böyle yaptım .ama havalar soğuk daha sürüp deneyebilme fırsatım olmadı . krank mili ve göbek aşıntısı aynı resimlerde görünen gibi olmuştu ateşleme avansının kaç derecede olduğunu bilen varmı .?
Dayanamayıp yazıyorum.Concorde787 ;bu tarz işlere hep başvurduk sanırım.Sonradan ya içimize sinmedi çıkardık attık geri yada olmadık işler açtı başımıza.İnşaallah sorunun çözülmüştür dileğiyle.Aslında sorun ince ve büyük.Lakin zor olanı seçmeliydin bence.Tam bilemiyorum ama krank ya da baskı göbeğine dolgu kaynak ve de torna-freze daha iyi ve sağlam bir iş olmazmıydı?Çünkü şerit metre ile işini şimdilik gördün.Ama tam koniyi olması gerektiği gibi sağlayamazsın kesinlikle.Buda krankın baskın dönmesiyle oluşan ağırlığa uyum sağlayamaması demek yani balansının kaçmasına sebep olabilir.Böyle bir durumda hazin sonuçlar çıkarabilir...
şimdi konuyu şöyle özetleyeyim . ben endüstri meslek lisesi torna tesviye bölümü mezunuyum . ama şu an yaptığığım iş mekanik tamir. bu okulu okumam bu işimde bana büyük yardımı dokundu. mekanikte bir işlem yaparken mutlaka bir gerekçesi olur . balatayı konik bosuk olsa bile sıksam ,balata krank miline sabitlenir ve ortaya bir sorun çıkmazdı .ama bu metre kırığını koymamın sebebi balatanın altındaki pulun boşta rahat çalışmasını sağlamak içindi . çünkü pul sıkışık dönerse siz ne kadar debriyaja basarsanız basın balatalar ayırdığı halde pul sıkıştığı için balata tamburunu çevirmek isteyecektir .bu da sanki debriyaj ayırmıyormuş hissi yaratıyor . amacım zaten balata tamburunu yaklaşık 0.5 mm yükseltmekti .galiba onuda başardım . şu an daha henüz deneyemedim ama motor sehpada iken 1 vitese atınca arka tekerlek eskisi kadar hızlı hareket edemiyor . ama debriyajı bırakınca her şey normal . galiba şu anda sorun yok .ama havalar soğuk ve yağmurlu gidiyor . ve ben yağmuruda motora binmeyi hiç sevmiyorum . bir kere o hatayı yaptım bir yıl önce idi ve hala göğsümde ağrısını hissetmekteyim....
metre uygulamasını yaptığımdan beri motor 3 gündür sorunsuz kullanılıyor.
debriyajı sıkıştıran somunu çok iyi sıkmak gerekli.
motor dik rampada 2 kişi denendi,debriyajda tık yok.gayet sağlam oldu.
tabiki bu geçici çözüm ne kadar dayanır bilmiyorum deneyip görecez.
bunun yerine yeni malzeme almaya kalksak. krank 225 tl debriyaj'ın iç koniğini bulamadım
komplesi 256 tl yani 500 tl yerine bir parça metre işimi çok iyi gördü
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
balata somununu sökme va takma için size pratik bir yol. bujiyi sökün, pistonu en üst ölü noktaya getirin . sökmek için saat istikameti yönünde krank milini 3/1 oranında çevirin ve bu konumda iken buji deliğinden içeriye 5 6 mm kalınlığındaki çamaşır ipininin 35 40 cm si kadarını sokun ve anahtar yardımı ile somunu gevşetme yönünde hareket ettirin çamaşır ipi bir tampon görevi görüp somununuzu piston ve silidire zarar vermeden sökmenizi sağlayacaktır . sıkmak içinse piston üst ölü noktaya geldiğinde 3/1 oranında saat istikametinin tersi yönünde hareket ettirmeniz gerekiyor . burada 3/1 oranı önemli çünkü eğer pistonu tam aşağıya indiriseniz çamaşır ipi eksoz ve yan hava portlarına kaçabiliyor ve bu da sekmanın sıkışmasına neden oluyor . bu basit tekniği tam 15 yıldır kulalnamaktayım . bana bunu bir motor onarım seminerinde amarikalı bir mühendis öğretmişti . dört zamanlı motorlar içinde kullanılabilir ama dikkat edilmesi gereken çok önemli bir nokta var . dört zamanlıda piston 2 konumda yukarıda olur. 1. si sibob bindirmesi denilen durumdur (bu durumda her 2 sibobda bir miktar açıktır.) bu durumda işlem yapılırsa siboblar eğilir . 2 .si patlama anıdır bu durumda her iki sibobda kapalıdır ve güvenle yapmak isdediğinizi gerçekleştirbilirsiniz....
Peki İnşaallah bir sorun yaşamazsınız.Çamaşır ipi uygulaması bitirimmiş
dostlar makinamı bitirdim (mz 251) ve sonuç mükemmel .eskiden debriyaj yapıp vitese attığımda hareket etmek isteyen motor şu anda yerinden kımıldamak bile istemiyor. ve debriyaj tam istediğim gibi çalışıyor . performansında da kısmen artış olmuş .ama hala ateşleme avansı değerini tam bilemiyorum .bunu bilsem ,neon lambası ile ayarlayacağım. ama sanki biraz daha performaslı olabilir gibime geliyor . yağ kaçaklarıda bitti .ama galiba lastiklerim iyi değil. sertleştiği için yolu iyi tutamıyor . motoru şaseye bağlayan kulakçıklardan biri kırıkmış ,onu düzgün bir şekilde kaynattırıp tamir ettim .bir de şunu söyleyeyim o kulakçıklardan birinde somunlar var ve muhtemelen sökülüp takılan motorlarda yalama oluyordur çünkü m8 vidayı oraya karşıltmak bayaa insanı yoruyor . eğer bu sorunla karşılaşırsanız oraya yeni somun kaynattırın ve cıvataların ucunu hafif konik hale getirin . karşılatması daha kolay olur . bu tamirden sonra motordaki titreşim (vibrasyon) çok azaldı .biraz var ama eskisine nazaran çok az. şu anda makinamdan memnunum . biraz havalar açsada yol yapsak....
90 lı yılların başı,sisli puslu,yağmur tisentili bir Kuzey Avrupa günü,Sosyalist rejimden yeni çıkmış Doğu Almanya yı belirten Ladavari bir araç,....Şu fotonun bir yerinde belli belirsiz birde 251 MZ katsalarmış ya?!Harikulade olurdu
bir iki gündür makinama bindikçe dah bir fazla zevk alır oldum yahu. şu an hiç bir sorunum yok hızlanma , çalışma , sürüş .her şey harika ama hız göstergesi galiba arızalı 70 80 km hızla gidiyorum ,bütün araçları solluyorum . bir tuhaflık var galiba ibre eksik gösteriyor . bir ayarlama sistemi varmıdır. (yuvarlak gösterge değil motor93 model). ben yağ deposuna , husqvarna marka LS adlı bir yağını koydum. eksozdan duman çok azaldı .ve çekişide mükemmel. tavsiye ederim. motorlu testere satan dükkanlarda bulabilirsiniz. stıhl marka olanıda olabilir .bu yağ bitkisel esaslıdır .ve üzüm çekirdeğinden elde ediliyor .yandıktan sonra kesinlikle kurum bırakmıyor ve duman miktarıda çok az ve silindir ve karter içinide çok mükemmel temizler. ben bu makinaların tamiratı yaptığım için şunu biliyorum .iki zamanlı motorda çalışma esnasında pistonun alt kısmında kesinlikle yanma olmamalıdır .yani iki zamanlı motor yağlarının alev alma derecesi yüksek olmalıdırki çalışma esnasında karter sıcaklığı nedeni ile alev alıp yanamasın diye .müşteri portföyüm genellikle köylerdendir. bu nedenle yaşlı cahil amcam kesim motoruna 30 no yağ alır .hem benzin deposuna hemde zincir yağı deposuna yağ koyacam diye tek yağ alır .ama 30 no olarak aldığı kalitesiz yağ motora kısa zamanda arıza veriyor. 30 no yağ kullanarak çalışan makinaları söktüğümde hep karterlerinin simsiyah olduğunu görürdüm. castrol marka yağın da actevo sunu kullanıyorum
2 zamanlı bir motorun egzosunda aşırı olmamak kaydıyle yağlanma oluyorsa bu sistemin doğru çalıştığı anlamına gelebilir.Tabi depodan yağ koyuyor ve buda fazla miktarda ise sürücünün pantolunu dahil yaplama tam olarak yerine getirilir. Demekki depodan konmalarda oranı iyi ayarlamak gerekiyor.Buda MZ in teknik bilgisinde 50:1 olarak geçmektedir.Bu arada Husqvarna vb aletlerin yapını kullanmakta olabilir.Akraba sayılırlar en azından.Lakin bilinen markaların bu iş için üretilmiş yağlarını kullanmak en iyisi sanırım.
Concord787 km gösterge olayı bende de aynı.Solla solla en çok 80 kmSeninkindede aynı sorun var muhtemelen 93 modellerde(elekt-kare gösterge) km tahrik dişlisi arka tekerde.Aşınmadan dolayı görevini yapamadığından eksik gösteriyor.Dişliden ziyade dişliye bağlantı yapan adını bilmediğim bir uç var ondan veya dişlisinden kaynaklanıyor.Burada bulamadım.Ayar olayı yok.Sistem sabit.Bulursan banada haber ver.Ha iyi tarafı 100 km yol yapıyorsun 60-70 km yazıyor Ben bundan dolayı km telini çıkardım o halde kullanıyorum.Birde gösterge altında telin girdiği yuvada gevşeklikten dolayı yalama olabiliyor.Tel in ucuda tabiki bunlardan da olabilir.Ben bir şey sorayım yine bu konuda: Elekronik gösterge yapmak zor ve pahalı bir işmidir?Olabilirmi?
arka tekerleğe bağlı olan siyah kapak kırılmıştı .onun yenisini aldım .yanlız km tahrik dişlisinin bağlandığı siyah bir parça var . ( dişlinin geçtiği) bu siyah parçada m6 vida dişi var yanlız parça plastik olduğu için yeri yalama olmuş .m6 helikoil dişi ile tamir ettim . dişli karşılık dişlisine tam oturuyor her hangi bir sıyırma ve boşluk yok .bence sorun bu kare olan km saatinin ayarlanmasında galiba bu saati mil cinsinden ayarlamış olabilirmi .çünkü km numaratörüde eksik gösteriyor. 18 km lik mesafede 14.5 km yazdı . buna göre aslında arkadaki km dişlisinin daha fazla turda dönmesi gerekiyor. ya lastik çapını düşürmek lazım yada dişlinin daha fazla dönmesi için bir yol bulmak gerekiyor. bu gün 150 km kadar bir yol yaptım . ( motorun kadranına göre.) dağ bayır birazda rampalarda zorladım . bir tek şu sorunum oldu. 3 yada 4. viteste iken devir eğer 3000 cıvarı ise gaz açsam bile yememezlik yapıyor. ama bir alt vitese inince devir 4000 üzeri olursa sorun yok gazlayıp gidiyor. galiba gaz iğnesi halen aşağıda ama yanlış hatırlamıyorsam iğneyi son çentiğe takmıştım. alt devirlerde demekki yeterli yakıt çekemiyor . yakıt tüketimi gayet iyi kadrana göre 150 km yol yaptım . rezerve musluğunu yeni açmıştım gidip 20 tl lik yakıt aldım depo musluğu şu an rezerve konumda bile değil .yani yakıt tüketimi tahmin ettiğim gibi çok çıkmadı eksozdan duman hiç gömüyorum ara sıra aynadan bakıyorum ama görünen bir şey yok .sadece eğer mor relantide 3 dakika kadar çalışırsa gaz verince hafiften geliyor ve kayboluyor . motorda şişme boğulma falan hiç bir sorunum yok 5 . vites yarım gaz istediğin kadar yorulana kadar sür banamısın demiyo . yaaw ben bu makinayı ufak tefek sorunlarına rağmen dahada çok sevmeye başladım galiba.
benim mz de önden tahrik.tahrik mekanızmasını 2 ay önce aldım.baktım 80 i geçmiyo ve km eksik sayıyo.15 km yi 10 km ölçtü.km saati eskiydi yuvarlak olan.onu değiştirdim yine aynı hatta gittikçe ibre düşmeye başladı.ön tekerlekteki mekanızmayı söktüm içindeki dişli plastikmiş ve aşınmış.acaba senin dişlide plastikmiydi kashmar54.arkadan tahrikrikli olanlar metal bildiğim kadarı ile.benimkini arkadan tahrikli yapabilirmiyim bilen varmı?
unutma herşey 1 saniye içinde olur.
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
Bütün mesele o zincir muhafazasındaki delikte zaten.Hele birde değişmişse orjinalini kesinlikle tutmuyor.Dişli ile o delik vasıtası ile sabitlenen ucu arasındaki mm lik mesafe farkından tam devir yapmıyor.El ile çevirdiğinizde döndüğünü görüyor ve sağlam sanıyorsunuz.Ama hız arttıkça fire verme oranıda orantılı olarak artıyor.Onun için elekronik gösterge yapılabilirmi diye sordum.En iyisi bu olacak galiba?!...
benim oğlum bisikletine bir parça takmış. kablolu bir şey. bir mıknatıs jant teline takılıyor. karşılığıda çatala sabitlenmiş ve kablo ile kibrit kutusu büyüklüğünde dijital bir ekrana bilgi veriyor. jant telindeki mıknatıs çataldaki parçanın önünden geçince (ne kadar hızlı geçerse) o kadar km saat yazıyor .akşam bindim rampa aşağı 50 km sate kadar çıktım. bundan bir tane mz ye uyarlamaya çalışacağım bakalım sonuç ne ola....
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)