beyler rx king mz i gecer dmi ve daha atak 0-100 arası hızlanma 4,5 sn ;)
beyler rx king mz i gecer dmi ve daha atak 0-100 arası hızlanma 4,5 sn ;)
Selamlar olsun size motorsever güzel kardeşlerim. Mz portalı açılmış ama ben şimdi bakıyorum yazık bana şu anda 250 kt motorum war kullandığım fakat başlı başına MZ hastasıyım Mz 301 supersport kanuni aldm geçenlerde ölü halde bir kaç gün önce dağıtmaya başladım herparçasını özenle söküp temizleyip komple bakımını ayarını yapıp güzelleştirip kız gibi yapacam inş. dağıtmadan önceki fotoğraflarını çektim yaptıktan sonrada çekip sizlere sunarım.
· [B]Pirlik, saçın sakalın ağarması ile elde edilmez. İblisten daha ihtiyar kim var?[/B]
slm senın ıstedıgın motor bendekının aynısı ama ruhsatı yok vardıda bulamadım kayboldu cok az bıde masrafı var ıstersen araya bılırsın cok uygun da fıyatı
Keşke sahibindendeki linki kalsaydı, ama ben aldım diye kapattı, motorsiklet 91 model daha önce defalarca gördüm ama bugün basbayağı inceledim,Dış görünüşünde orjinalliği bozacak hiçbir aksesuar yok boyası temiz dışardan gayet orjinal bir makine, içi derseniz ufak bir tur attık ortaköy-sarıyer arası sesi gayet tatmin edici arkadaki olarak vibrasyon söyledikleri kadar da rahatsız etmedi, elektrik derdini sordum 2000 model Mz'lerin sistemiyle değiştirdiğini başımı ağrıtmayacağını söyledi...Çekişi,gidişi beni etkiledi, şimdi tek korkum ki sahibi de beni korkuttu Mz kullanmayı öğrenmek kazasız belasız atlatmat nasip olur iyişallah
MZ herşeyiyle keyif veren mühendisliği güzel bir motosiklet ama üretimi maalesef devam etmediği için şu an temiz bir makinesini bulmak gerçekten zor.Şunu demek istiyorum:MZ tutkunuz varsa ,uğraşırım,anlar ve de yaparım diyorsanız alın .Hayır sorunsuz istediğim zaman binmek isterim,işte kullanacağım gibi gerekçelerle almanızı tavsiye etmem.Üzülebilirsiniz...Dikkat edersen cevaplayan arkadaşların çoğunun MZ leri var ama bu durum biraz gönül işi olmuş durumda.Astarı yüzünü geçsede uğraşıyoruz bir şekilde.Ne hikmetse gücümüzü üzmüyoruzda Çünkü bindiğimizde herşey geride kalıveriyor.
Eski almanlar konjektörü bozabiliyor.Yeni sporstarlar aslında almanlara göre dandik fakat parçası olduğu için bazı tesisatını aksamını vs. değiştirmek mantıksız değil.
Arkadaşım madem kafaya koymuşsun herhalde bunların iki zamanlı motor olduğunu biliyorsundur.Temiz bir iki zamanlı motor kolay kolay sorun çıkarmaz aslında;yeter ki yağını eklemeyi ihmal etme.İyi bir marka 2T motor yağı kullan.MZ lerin kendi yağ karıştırma aparatı vardır ona yağ ekleyeceksin ve bunu düzenli olarak kontrol edeceksin.Bu arada bir tıkanıklık yapabilir;ben o yüzden full depoya yarım kapak atmayı ihmal etmezdim;biraz fazla duman atabilir bu yüzden endişelendirmesin.Ayrıca zincir yağlama haznesi çalışır durumdaysa buna da yağ ekleyebilirsin.Bunlar MZ in diğer iki zamanlılara göre büyük kolaylıklarıdır.
İngiliz bir arkadaş gps ile ölçmüş;MZ 301 ETZ ler rüzgarsız düz yolda 153 km hıza ulaşabiliyor,25 de buna yakındır.MZ kolay şişmez ama sen yine de devamlı 100 üzeri hızlarda kullanma.Hem sakat hem çok düşük de olsa kitleme riski artar.Bir sorun olduğunda alp abi veya yukarda yazanlar gibi bilen insanlara danış.
Ha bir de kullanmak demişsin.Motor kullanıyorsan zaten bu işte düşmek var o konuda rahat ol.MZ in tek farkı kalkışta,ara hızlanmalarda seridir biraz gazına hakim ol bir de kalkışta debriyajı işi kapana kadar yavaş bırakmaya dikkat et.Çok güzel motordur sen bakarsan o da sana bakar.
Kolpa Adamları
al kardesim al 6 yıldır mz 301 kullanıyorum cok memnunum valla cınlılere hıc benzemez ben motoruma 6 yılda sadece 160 tl masraf yaptım. abartmıyorum bu gercek. o masrafta debrıyaj balataları degıstı ve ateslemede bı sorun vardı onu yaptırdım. tabı gunluk temızlıgını ve bakımını hıc aksatmam ve motoru kesınlıkle uzmeden kullanırım hız sadece denemek amaclı yaptım o kadar kalan zamanlar 100 120 km yı gecmem. gordugum son hızda 163 km. duz ve ruzgarsız yolda. Yokus asagı denemedım durmaz fln kısacası bakarsan oda sana bakar masrafsız motor ıstıyorsan al derım tamam bıraz yakar ama yaktıgı helaldır. tabı alırken temızını almaya dıkkat et
eveet .yeni aldığım mz yi söktüm .hani alttan blokların birleşim yerinden şannzuman yağını kaçırıyordu ya o nedenle söktüm . sökülmemiş kurcalanmamış bir makina arıyordum ama demekki kısmet değilmiş. neyse elimizden geliyor yapabiliyoruz sorun değil . gelelim yakaladığım montaj hatalarına . debriyaj balatasının bağlı olduğu somun gevşek çıktı sabahları marşa basınca kaçırıyordu demkki sebebi bu imiş . zincir dişlisinden tık tık tık diye bir ses geliyordu .dişli somunuda gevşek çıktı. dişlinin geçtiği keçe yırtılmış.ve en sinir olduğum şey.tamircilerin bu büyük somunları ,keski ve çekiç ile söküp takmaları. be adam madem bu somunu sökecek anahtarın yok ne demeye tamir dükkanı açtın. söküm işi ancak bitti parçaları yarın yıkama makinasında yıkattırıp montaj işine öyle başlayacağım . işin garibi bloklar arasında her hangi bir conta yok (sıvı conta sürülüp geçilmiş) acaba gerçekten böylemi ,yoksa montaj hatası mı
olurmu oyle sey tabıkı conta olması lazım kesınlıkle montaj hatası su tamırcılerın bastan savma ıslerı benı cıldırtıyor. bnde 6 yıldan sonra motorumu sokmeye karar verdım krank bılyaları acayıp uğuldamaya basladı sırf ondan sebep koca motoru paramparca yapıcaz. bu arada motor hıc sokulmedı ılk defa acılıcak. icı bakalım ne durumda. ufak tefekte bıse olsa sorunlu olan tum parcalarını degıstırıcem ınsallah fazla bısey cıkmaz 100 150 lırayla yırtarız saglıcakla kalın mz cı dostlarım
blok işlemi tamam .montaj sırada bu forumda verilen montaj videoları çok işime yaradı. blok toplanırken şanzuman ile ilgili bir kaç pul eksik takılmış .onları tamamladım. yanlız büyük bir problemle karşılaştım.debriyaj balatası nın somunu daha önceden sıkılmadığı için debriyaj kaçırması nedeni ile krank milinin konik olan kısmı ve balatanın göbeği aşınmış. ben somunu sıktıkça balata setine geçen dişliyide sıkıyor . ve böylece ne kadar debriyaj yapsamda balata ayırmıyormuş hissi ortaya çıkıyor . kesin çözüm krank mili ve balata göbeğinin değişmesi ama maliyetli iş bu sorunu nasıl çözeceğim bilmiyorum ama bir şekilde balata setini 0.50 mm kadar yukarı çıkarmam gerekiyor .
Bu konuda bilgim yok concorde787 ama;normal yağlanan sıkı çelikten bir krankta bu derece aşınma olmaması gerekmezmi?Hele 0,5 mm kaydırma veya kaldırma gibi yan uygulama usüllerini yapmayın derim,olmadık işler çıkarabilir.Anlayabildiğim kadarı ile baskı göbeğinde bitiyor iş.Onu bulmaya çalışsan olacak gibi bu iş?..
Mz ci arkadaşlarım motoru mu satmaya karar verdim henüz 2 yıl oldu ama alalı ama iş yoğunluğundan malesef pek binme şanşım olmıyo sahibinden com.da ilerleyen saatlerde çıkıcak ilan MZ bölümü sportstar 301 bölümünde Pilottan satılık olarak çıkacak siteden almak isteyen arkadaşa yardımcı olurum çünki gerçekten temiz bi motor iyi akşamlar herkese.
bence sadece konik tarafını degıstırsen ıs hallolur dıye dusunuyorum konığin sıfır fıyatı 40 lıraydı yanlıs hatırlamıyorsam krankta o kadar buyuk bı asınma olcagını sanmıyorum.
sorunumu çözdüm . şimdi motoru yeni almıştım ,daha kullanalı 300 km falan yapmışımdır .sıkıntım şuydu .motoru 1 vitese atınca debriyaj basılı durumda iken motor birden hareket edecek gibi oluyordu ,ama debriyaj basılı. sanki otomobile yarım debriyaj durumu vardır ya aynen öyle .3 vidalı kapağı açıp debriyaj ayarı yaptıysam bile sorunu çözememiştim . ben sorunu nasıl keşfettiğimi anlatayım . balata kısmını sökerken dikkatimi çeken balata somununu gevşek olması idi .birde somunu sökmek isteyen sözüm ona usta bozuntusu somunu keski çakiç yardımı ile bozmuş . neyse balatanın altındaki dişli yi söktüm . dişlinin önünde ve arkasında 2 adet çelik pul var .montaj videosunda bu pullar haricinde 1 adet daha büyük çelik bir pul var ama o pul çıkmadı .dişliyi takamdan sadece üstteki pulu taktım ve üzerine balatayı yerleştirip somunu güzelce sıktım .pul un boşta dönmesi gerekirken pul sıkıştı .bu da beni şüphelenderdi .halbuki pul boşta dönmesi gerekiyordu .defalarca montaj videosunu izlerken bir komparatör yardımı ile bir boşluğun kontrol edidiğini gördüm .ve buna göre incelemelerim sonucunda balata göbeğinin aşınıp aşağıya kaçtığını fark ettim tabii benden önceki tamirci balata somununu gevşek bırakarak bu sorunu çözmeye çalışmış. ben nasıl çözdüm.? hani şu mesafe ölçmek için kullandığımız şerit metreler var ya . onun geniş olanında bulup o koniğe göre bir parça yaptım. ve sonuç . mükemmel .şu anda pul boşta dönüyor. ama yoruldum bırakıp geldim .çalıştırma ve kontrol işi inşallah yarın. tabiii işlerim yoğun olmazsa.....
selamlar herkese
mz parça durumu nasıl
eski almanımı daha yeni yerliyimi tercih edersiniz ?
yerlinin almana göre fazladan bir sorunu var mı ?
http://video.google.com/videoplay?do...9&hl=tr&emb=1#
güzel bir 18 dakika
süper video. Mz ya işte farkındaysanız motorun parçalarından kalite ve sağlamlık fışkırıyor. Zamanının efsanesi halen yollarda ;)
Aptallık En Büyük Günahtır !
mz etz 251 in sıyıran ve yalama olan debriyaj iç koniği ve krankın tamiri
sol yan kapaktaki yağ pompası sökülür,hortumları ve yağ teli dahil
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
debriyaj elle çıktı
[IMG][/IMG]
aşınan krank
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
aşınan debriyaj iç koniği
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
lazım olan parça : bir parça metre
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
metrenin montajı
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
debriyaj montajı
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
iyiki varsın sıvı conta
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
toplama işlemi
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
sonuç
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
buna benim baba 301
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------
yan kapağı sökerken marş pedalını sökmeyin
önce vites kolunun aşağısındaki vidayı söküp yağı tamamen boşaltın
"alt tahliye cıvatasından yağ boşalımı uzun sürüyo ve hepsi boşalmıyo"
toplarken yağ pompasını sonra takın.
sıvı conta bütün gözenekleri kapatıyo ,yağ kaçırma sıfır
motor denendi çalışıyor.bakalım ne kadar idare edecek
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)