bende kanuni mz seyhan 251 varr 2001 motrm maşallh çok ii de çok yakıyo yaa 1 lt 12 km zor gidio normal mi bi sorn mu vardr sizce..
bende kanuni mz seyhan 251 varr 2001 motrm maşallh çok ii de çok yakıyo yaa 1 lt 12 km zor gidio normal mi bi sorn mu vardr sizce..
hava filitresi ve kalbiratörden kaynaklanabilir mi yoksa motordan mıdır acaba...
dostum bende 2003 251 var bende 1lt. 22 km yapıyorum.bence hava filtresi ve bujini değiştir,karbüratörünede bi ayar yaptır.bendede aynı dert vardı.
unutma herşey 1 saniye içinde olur.
Bu mz ler çok güzel motorlar.Benim amcamda mz 150 var. motoru engebeli araziye sürdüm.Bana mısın demiyo.Dağ taş nereye istersen git.Süper...
sagolun arkaşlr bu hava filitresini temzlemek istesek çok mu zordr kndimz temizleyebilrmyz.. motr rolantede çalışırken zorlanıyo stop ediyo... ayrıca sogk ken klolyca çalısıyo sıckken zor çalısıyo bu sornlar hava filtresnden mi yoksa kalbiratör mü yapar...
Hava filtresini kesinlikle temizle hatta değiştir.Ama sorun karbüratör&hava ayarı gibi duruyor?..
tamm hava filitresini temizleyeyim ozamn...yagına dikkat ediyrm her zamn.... bide şşöle bişiy var ilk çalıştıgında her zamn kısa bir süre gaz yemiyo boguluyo ssonradan ara ara gaz verdkten sonra açılıyo ve bidaha sorn yapmıyo.. ama bi 15 dk falan stopda dursn çalısınca yine aynı şeyi yapıo.. kalbiratörü ii bi usta bulrbilrsem ayarlatmyı düşünüyrm ama bilmiyrm kalbiratör mü.... verdğiniz bilgiler için sagoln arkşlar..
arkadaşlar 99 model 251'im 90 -100 km üzerine çıktığı zaman egzoz patlatıyor ve gitmiyor ateşlemeden olabileceğini düşündüm bobini değiştirdim buji değiştirdim fayda etmedi nereden kaynaklanabilir ?
oleyy..... sonun benimde bir mz 215 im oldu bahsettiğim motoru dün gidip izmirden aldım .satışınıda yaptım . biraz turlayayım sonra fotoğraf göndermeya calışırım . yapacağım bazı revizyonlar var .onlarıda sizlere danışırım .önce il sorun u yazayım viteslere biraz set geçiyor ,yada şöyle söyleyeyim sanki tebriyaj tam ayırmıyormuş gibime geliyor .debriyaj levyesinde hala kavrama mesafesi varken bile sanki motor hareket edecekmiş gibi bir durum var bu da motor relantisinin biraz düşüp motorun stop etmesine varacak duruma getirebiliyor.sizce sorun ne olabilir.
s3z3rhs ;anlayabildiğim kadarı ile motorun tam olarak ateşlemiyor çünkü dediğin husus zayıf,kuvvetsiz elektrikten kaynaklanan bir hadisedir.Silindire çekilen benzin zayıf ve yetersiz ateşlemeden dolayı tam olarak yanmıyor biriken fazlalık arada çakan kuvvetlice bir kıvılcım neticesinde 21 pare top atışına başlıyor Akü (bu arada uygunluğunu kontrol et tavsiye edilen 5,5 amp sulu aküdür) başta olmak üzere diğer ateşleme ekipmanlarını gözden geçir.Peşi sıra karbüratör ve hava ayarınıda tabiki.Concorde 787 acizane fikrimi söyliyeyim efendim:1-debriyaj baskı elemanlarından olabilir.2-alttaki vites nötr somununa bak.Başı anahtarla işlem görmüş gibi bir haldeyse yayın ucundaki bilyasıda olmayabilir.Çünkü genel olarak oradan yağ değiştirmek gibi bir hata hep yapılırda...
yaww bu mz 251 beni malesef üzmeye başladı . şanzuman yağı tamamen eksilmiş tamamlayayım dedim ,ve akşam seviyesine kadar tamamlayıp bıraktım. sabah gelince bir baktım bütün yağ yere akmış . tapaları kontrol ettim gevşek yok . ve acı gerçek blokların birleşim terinden ince ince damlıyor . çare yok mecburen sökeceğim . bu blok demontaj ve montaj için dikkat etmem gereken hususları bilebilen arkadaşlardan yardım bekliyorum. bana (varsa tabi ) komple takım conta , keçeler i temin edebileceğim bir adres ,telefon vb bilgiler. tabii eğer bulunabiliyorsa komple motor kısmının patlak resmi ini bulabileceğim bir adres varmıdır .yardımlarınız için şimdiden teşekkürler....
5.sayfada verilen montaj ve demontaj videolarını indir ve iyice sayret çok işine yarayacak çünkü.Contalar takım halinde satılıyor bulunabilir.Ben bulunduğum yerde kolayca bulmuştum çünkü.
ooooo farkettim kardeş süpeerrr . bunlar işime yarar... bir de orjinal yedek parça arıyorum bulabileceğim adres telefon varmıdır .kargoyla isteyeceğim mecburen bulunduğum yerde yok...
https://www.kuralkan.net/SiteLogin.a...=/Default.aspx
buraya üye olup istediğin parçayı seçip sipariş edebilirsin.
ama bloğun kenarları deforme olduysa conta takımı işe yaramaz yine kaçırır
sıvı conta kullan taş gibi olur zerre yağda kaçırmaz
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
mz cı dostlarım conta takımı ve krank bılyaları lazım. krank bılyaları cok otuyo. servısım bıse olmaz bı zararı yok dagılana kadar kullan dedı ama bn sesten cok rahatsız oluyorum bıran once degıtrmek ıstıyorum parcaları nerden temın edebılırım. bu arada parca burda bol ama ben orjınal parca ıstıyorum burdakılerın cogu yansanayı
Merhaba arkadaşlar, belki yararı olur diye paylaşmak istedim. Benim 96 model 301 alttan yağ damlatıyordu defalarca tavsiye edilen ustalara gittim, kimi boş vites müşüründen dediler değiştirdik, kimi motorun sağından boş vites müşürünün sağındaki uzun ince somundan dediler yapışkan sürdük taş gibi sıktık ama faydası yok. En son parçacının tavsiye ettiği sıradan bir ustaya gittim, usta sakin karakterli birisi. Sorunu bahsettim ustaya önceki ustaların bahsettiği yerlerden olamıyacağını belirtti ama ben yine inanmadım, buda sallıyor diye düşünmüştüm. Boş vites müşürüne çok yakın bizim duruşumuza göre hemen solunda (gömme anahtar ağızlı olan sağdaki değil) gömülü bir saplama var, onu hafifte içeriye doğru zımba çekiçle tıklattı ve tekrar ileri çıkmasın diye bir kaç yerinden önünü körledi (bizim deyimle yani) o andan beri 1 damla bile yağ damlatmadı. Kurtuldum bu sayede o çirkin görüntüden, anladımki ben büyük ustayım diye kasılanlarıda gördüm, alçak gönüllülükle soruna konsantre olup hatayı bulup şıp diye çözen ustayıda gördüm. Umarım işinize yarar.
İLGİNÇ BİR TESPİT: Vitesleri biraz sert olan MZ'imi tabii motorun her yerine gelecek şekilde tazyikli su ile bolca yıkadım, binip yürüdüğüm zaman viteslerin pamuk gibi olduğunu hissettim, yanılıyormuyum diye defalarca denedim sonuç vites sanki yok gibi. Ama bir kaç saat sonra eski haline döndü, oldukça ilginç bir gelişmeydi. Sebebi hakkında bilgisi olan arkadaş varsa paylaşalım lütfen. Sevgiyle kalın.
beyler şu resimleri bu kadar büyük ve çok fazla yüklemeyin yazı yazmak için bile sayfayı açamıyoz.
nedir yani bu kaç kere söylediler.bırakın bunu artık
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)